Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Essen Motor Show 2012: Tuning show, která vám dá zabrat

Michal Fokt
Diskuze (2)
Navštívili jsme největší evropskou výstavu, věnovanou tuningu, rychlým autům a aftermarketu Essen Motor Show 2012.

Motor Show v Essenu je největší akcí svého druhu v Evropě a spolu se SEMA v Las Vegas a Tokyo Auto Salon v japonské metropoli současně patří do světové Top 3 akcí s tématikou tuningu, takže se nadalo odmítnout pozvání společnosti Alcar, která vyrábí a prodává litá kola značek AEZ, Dotz, Dezent a Enzo, výstavu osobně navštívit ...a při té příležitosti vidět i výrobu litých kol AEZ v továrně, postavené necelou hodinu jízdy od výstaviště.

Pokud máte k tuningu poněkud rezervovaný vztah, rozhodně to neznamená, že byste se o Essen Motor Show měli přestat zajímat. Automobilové úpravy sice převažují, nicméně na základě nabytých zkušeností si myslím, že tuhle výstavu by si neměl ujít žádný opravdový fanda do aut, její záběr totiž velmi široký, dá se říci, že ji označení perfektně vystihuje.

Pokud (třeba i díky přečtení reportáže a dalších chystaných článků) se rozhodnete Essen Motor Show navštívit (je otevřeno do 9. prosince), radím vám neudělat stejnou chybu jako já – podcenit ji. Myslel jsem si totiž, že ji proběhnu za dvě-tři hodiny a následně nebudu vědět, co s časem. Nakonec to dopadlo tak, že jsem po šesti a půl hodinách focení a pobíhání měl pocit, že jsem vlastně z výstavy nic neviděl a že si ji snad alespoň trochu užiji, až budu třídit fotografie. Pokud chcete opravdu poctivě projít všechny haly a prohlédnout si většinu zajímavých stánků, pak budete mít co dělat, abyste to od 10.00 (od 9.00 o víkendu) do 18.00 zvládli, spíše bych ale doporučoval to vzít na pohodu jako dvoudenní akci, zvlášť když ve dnech pro veřejnost bude na place mnohem více návštěvníků.

A čím že by vás tedy Essen Motor Show měla nadchnout? Logicky převažuje tuning, ovšem ten na vysoké profesionální úrovni, který musí respektovat i skeptici, největší expozici měl zcela jistě Brabus a svou okázalostí (včetně osazenstva stánku, vystrojené jako na svatbu) si nezadala s prezentacemi automobilek na významných světových autosalonech. A také byl jako jeden z mála dobře nasvícen... Ale nechyběly ani doslova desítky dalších známých značek - Techart, Startech, Wimmer RS, AC Schnitzer, Lorinser, ABT, Prior Design, Rieger, Irmscher, Wolf a další a další, byla jen škoda, že úpravci speciálně neupozorňovali na své nejaktuálnější novinky. Interesantním protipólem profi tuningu pak byla expozice garážového rat tuningu a na své si přišli v jedné z hal též milovníci motocyklového custom tuningu.

Navíc se úpravy známých tuningových firem objevovaly i na stáncích značek, které se zabývají výrobou komponentů pro tuning i závodění - H&R, KW, Eibach, Bilstein a dalších notoricky známých jmen. Upravená a sportovní auta zdobila téměř každý stánek, lhostejno zda prezentoval autokosmetiku, audiovizuální techniku, sedadla, pojištění, laky a fólie, školy bezpečné jízdy a závodění, doplňky interiéru nebo LED svítilny pro většinu německého vozového parku. Nemohly chybět ani výrobci pneumatik, i když jejich účast jsem očekával větší, naopak obrovské množství výrobců a prodejců litých kol mě doslova šokovalo.

Ale dost už bylo tuningu. V Essenu se prezentovaly i jednotlivé závodní série, jako je DTM, VLN nebo závody dragsterů, nechyběly ale ani stánky celé řady jednotlivých závodních týmů a dokonce se na nikoli nevýznamné ploše výstaviště objevily expozice řady německých závodních okruhů, lákajících na chystané akce pro příští sezonu. Své místo na šou měla i různá zájmová uskupení, jako třeba klub drifterů, kde bylo možné vidět exoty jako třeba BMW Z4 s desetiválcem Viper... a když už jsme u té jízdy bokem - zájemci o přiotrávení ničím neregulovanými výfukovými zplodinami závodních speciálů mohli celý den strávit v hale s vytyčenou tratí pro driftování. Když jsem tam zavítal já, naháněly se tam jen dvě Clia R.S., ale s ručkou jim to také šlo moc pěkně.

Sem-tam byly k vidění zajimavé automobilové a motocyklové kuriozity, za shlédnutí stála i doprovodná výstava hot rodů, klasiků i historických závodních aut, těm ale věnuji kvůli rozdělení fotogalerie samostaný článek a totéž platí i o účasti automobilek a jejich sportovních divizí. Zmínit zaslouží i stánky, nabízející repliky dobových vývěsních štítků, cedulek, nášivek, oblečení, ručně malové obrazy, Essen Motor Show je prostě místo, kde si fandové do aut a všeho okolo nich přijdou na své. Někdy to určitě zkuste také apokud by vám to nevyšlo, k dispozici je vám následující fotogalerie a další chystané články, viz Škoda Auto na Essen Motor Show 2012: závodní citigo i zkrášlený rapid a Automobilky na Essen Motor Show 2012: sport a rychlost.

Michal Fokt
Diskuze (2)
8. 12. 2012 11:06
Opičárna
Největší opičárna jsou ty zrezivělé golfy s bordelem okolo sebe a ty přeplácané vesmírné auta nebo co to je... V kom se taková myšlenka zrodila, tak to zaplat pánbůh. Zbytek velice hezké. :-)
7. 12. 2012 23:52
Die größte Schweinerei
Aneb největší prasečina jsou ty blatníky, co vůbec nekopírujou, někdy dokonce přesahujou kola (viz ta A7). To se fakt někomu líbí???