Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU dala automobilkám zelenou, nová emisní norma bude odložena o čtyři roky

Jan Mička
Diskuze (15)
Problém nového emisního limitu pro Evropu jsme řešili již několikrát. Evropská unie se nyní konečně odhodlala a dala automobilkám zelenou.

Situace souvisela s celoevropským nařízením, podle kterého nesmí nová auta průměrně vypouštět víc jak 95 gramů emisí na ujetý kilometr. Předběžný návrh počítal s uvedením v platnost v roce 2020, což se však nelíbilo německým prémiovým automobilkám. Jejich portfolia v čele s velkými a silnými vozy totiž stěží splňují současných 130 g/km a vznikly obavy, zda vůbec bude v jejich silách nařízení v příštích šesti letech naplnit.

Do jednání se zapojila i německá vláda v čele s kancléřkou Angelou Merkelovou. Evropské komisi předložila návrh o odložení nařízení o čtyři roky s podmínkou, že v roce 2020 splní emisní limit přibližně 80% nových automobilů. Evropská unie na posunutí termínu přistoupila a výrobci tak budou mít více času pro vývoj nových, především hybridních a plug-in hybridních technologií, s jejichž pomocí již není splnění normy nereálné.

V současnosti budou hrát prim automobilky, jejichž portfolio zahrnuje především vozy s malými přeplňovanými motory. Posun od současně uváděného trendu s 99 gramy emisí na kilometr totiž nebude tak výrazný. V souvislosti s tím nebudou muset investovat tolik peněz do vývoje, což především v segmentu malých vozů ukáže zajímavé konkurenční boje.

Jan Mička
Diskuze (15)
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
18. 10. 2013 09:34
Re: BUDOUCNOST JE JISTÁ <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na CNG !!

Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !!

Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola u profisoukromníků stojí 25.000 až 30.000 Kč

kdy potom je :
- spotřeba téměř stejná
- výkon stejný
- motor tišší
- náklady na údržbu : 2x 500Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let
- náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km

BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km)
17. 10. 2013 20:42
Re: BUDOUCNOST JE JISTÁ <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Pamatujte pod kapotu každého slušného vozu pro skutečné jako puberťačka střídá chlapy patří diesel :yes:
17. 10. 2013 20:41
Re: klasicky lobbing...
Ve skutečnosti to jde "jednoduše", stačí ze všeho udělat (plug-in) hybridy. Vzhledem k metodě výpočtu spotřeby lze celkem snadno z 6 litrů udělat 2 litry. Největší problém tu ani tak není, co jde vyrobit, ale co jde prodat. Tou dobou budou prodávat přes dva miliony aut, každý. Elektromobily po milionech prodávat nebudou. A hybridy tolika lidem také tak snadno neprodají. Čistě v Evropě jsou ta čísla menší, ale zároveň hybridy a elektromobily nemají největší zastoupení zrovna v EU.

Tesla má asi 430 koní. S největší sadou baterií. Tak nějak, myslím. (Tak má to být 416; zhruba v 90 km/h, pak to jde dolu.)

Rýpalům jde o to, že v konvenčním autě je benzín, nebo nafta. Každý pochopí, že to může začít hořet. Ale v elektromobilu nic takového není. Což ale neznamená, že nemůže shořet. To je ta pointa.
Avatar - Ada je zase tady
17. 10. 2013 17:14
Re: BUDOUCNOST JE JISTÁ <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Počítám, že za 7 let bude podíl dieselů v ČR dosahovat nejméně 80%. :-!

Pod kapotu každého slušného vozu pro skutečné chlapy patří diesel :yes:
Avatar - Emel
17. 10. 2013 17:02
Re: klasicky lobbing...
Stoj si kde chceš... asi špatně rozumím slovenštině, protože M5 dává rychleji i tu stovku... a o tom, co se děje ve vyšších rychlostech z úcty k Tesle raděj pomlčím.

Leda že bys mluvil o M550d... ta je sice na stovce o zdrcující 0,1s později, to je ale tak všechno, jak ostatně naznačuje velmi skromná maximálka Tesly na úrovni Octavie 1.4.

PS: pokud chceš skutečně využívat plný výkon u Tesly, pak ti plně nabité baterie vystačí na necelou čtvrthodinku jízdy. Jistě chápeš, že pro dálniční křižník je to poněkud... nepraktické.