Euro NCAP 2012: Mazda CX-5 – Pět hvězd pro Skyactiv a Kodo

Euro NCAP 2012: Mazda CX-5 – Pět hvězd pro Skyactiv a Kodo

 
 

Mazda CX-5 je prvním zástupcem své značky s moderní technikou Skyactiv a designovým stylem Kodo. Zároveň je tak i prvním vozem v nové éře Mazdy, který získal pět hvězd.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, dosud vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Mazda CX-5 jako kompletně nově navržený automobil, který nemá žádné vazby na nějakého předchůdce, předvedla v nárazových testech Euro NCAP velmi dobré výsledky, ale i přesto má prostor pro zlepšení. Především v oblasti ochrany chodců, kde získ 23 bodů odpovídá 64 % maxima.

Předmětem testu byla Mazda CX-5 2.2 diesel s karosérií pětidvéřové SUV s pohotovostní hmotností 1586 kg a volantem vlevo.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe Plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Mazda poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů stejně jako při testu nárazu na sloup.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,188%8100%8100%3,690%3494%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získala Mazda CX-5 maximum bodů za ochranu 3letého dítěte a ztratila půl bodu v ochraně 18 měsíčního dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat spínačem a řidič má jasný přehled o jeho stavu. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,596%4100%2100%17,597%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-754%
Ochrana dětí-4287%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje chodcům mezní ochranu.

Oblasti možného nárazu hlavy dítěte i dospělého na kapotu poskytují převážně dobrou ochranu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1771%0,23%6100%2364%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Mazdy CX-5 je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti není součástí výbavy CX-5.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mazda CX-5 získala výborné výsledky v ochraně cestujících i chodců. Především ochrana chodců by se ale přeci jen dala vylepšit.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4287%2364%686%86%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Mazda CX-5 (2012)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Mazda Nové modely

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Nová Mazda CX-5 odhalila české ceny. Kolik stojí? Nová Mazda CX-5 odhalila české ceny. Kolik stojí?

Druhá generace Mazdy CX-5 je dostupná s třemi zážehovými…

Mazda CX-5: Průkopník Kodo a Skyactiv nastupuje v nové generaci Mazda CX-5: Průkopník Kodo a Skyactiv nastupuje v nové generaci

Japonská automobilka Mazda si pro letošní autosalon v Los…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích půjde psí specialista Sam

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích…

V Česku je letos nejvíc otrávených dravců od roku 2000, kdy se tyto případy evidují. Na rapidní nárůst upozornil…

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…