Mazda si registrovala zajímavou ochrannou známku. Chystá elektrickou šestku?
První pokus o elektromobil Mazdě příliš nevyšel a původní podoba modelu MX-30 (tedy bez spalovacího motoru) vydržela jen na několika málo trzích - včetně toho evropského. Reparát si může automobilka udělat skrze bateriový sedan.
Začátkem roku japonská automobilka oznámila ukončení produkce „šestky“ pro domácí trh, zatímco výrobní linky v polovině dubna nahradí modelová řada CX. Stejně tak byl tento model stáhnut ze severoamerického trhu v roce 2021 a z britského teprve loni. Zástupce značky pro evropské trhy navíc v roce 2022 vyvrátil spekulace, že by byla v plánu nová generace Mazdy 6 s pohonem zadních kol a tak se zdálo, že zlatá éra stylového sedanu se pomalu blíží ke konci.
Možná ji však čeká druhý život s nějakou formou elektrického pohonu, jak naznačuje nedávná žádost o ochrannou známku a logo „6e“, kterou společnost podala u Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví.
Podle oficiálních dokumentů se ochranná známka vztahuje na „automobily a jejich části“ a „elektromobily a jejich části“. Mazda v současnosti nabízí dva modely (nebo alespoň některé jejich motorizace), jejichž elektrifikace vyžaduje externí nabíjení, avšak jejich označení se od toho plánovaného značně liší.
Vůbec první elektromobil značky nese označení MX-30 a čistým pohonem se v názvu nijak nechlubí (bezemisní motorizaci Mazda nazývá e-Skyactiv, avšak takto jsou označovány i mild-hybridní a plug-in hybridní motorizace ostatních modelů), zatímco tzv. range extender je u nás nazýván e-Skyactiv R-EV. Existuje tedy možný scénář, že automobilka elektrickým modelem 6 odstartuje restart názvosloví celé modelové řady, ale s tempem, kterým nové elektrifikované modely uvádí rozhodně nepůjde o zvlášť skokovou změnu.