Euro NCAP 2012: Mercedes-Benz A – Rezervy v ochraně chodců

 

Mercedes-Benz sice opustil původní koncept třídy A s dvojitou podlahou a vyšší stavbou karoserie, ale ze svých bezpečnostních standardů neslevil, což potvrzují i výsledky Euro NCAP.

Mercedes-Benz třídy A ve své třetí generaci získal plný počet hvězd a navazuje na výsledek, kterého dosáhla druhá generace v roce 2005, která si rovněž odvážela pět hvězd. V případě první generace třídy se A musel Mercedes-Benz v roce 1999 spokojit jen se čtyřmi hvězdami.

I přes velmi dobré výsledky je i u nového Mercedesu třídy A prostor pro zlepšení a to celkem tradičně v ochraně chodců.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz A180 s motorem 1,6 l, karosérií pětidvéřový hatchback, pohotovostní hmotností 1320 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Třída A je za příplatek vybavena systémem PRE-SAFE ®, který udržuje v pohotovosti sedačky a ochranné systémy vozu. Testovaný vůz byl tímto systémem vybaven.

 [555×192]

Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu většiny částí těla řidiče i spolujezdce. Mercedes-Benz poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla ochrana hrudníku a břicha přiměřená, ochrana hlavy a pánve dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Mercedes-Benz je standardně vybaven systémem Collision Prevention Assist (CPA, Asistent prevence nárazu), který pomáhá řidiči vyvarovat se nebo zmírnit podélné nehody, které mohou zapříčinit Whiplash.

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,893%8100%7,391%3,383%3393%

Ochrana dětí

Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Jako součást volitelné výbavy nabízí Mercedes-Benz systém CPOD. Systém automaticky deaktivuje airbag předního spolujezdce pro umístění sedačky Mercedes-Benz na přední sedadlo proti směru jízdy. Systém ale nespolupracuje s jinými autosedačkami a nezískal od Euro NCAP žádné body.

V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,991%4100%2100%16,994%--
36 měsíční10,789%4100%2100%16,793%--
Vozidlo-646%
Ochrana dětí-4081%

Ochrana chodců

Třída A je vybavena tzv. aktivní kapotou. Senzory detekují náraz do chodce a zvednou kapotu, aby se zvětšil prostor mezi kapotou a tvrdými součástmi motoru pod ní. Mercedes prokázal, že systém funguje spolehlivě při různých rychlostech a pro různě vzrostlé chodce.

Oblasti možného nárazu hlavy dítěte na kapotě poskytují dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získali Mercedesu plný počet bodů.

Kapota poskytuje převážně dobrou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělého. Špatná je ale ochrana v oblastech, kde hlava dospělého může narazit do čelního skla.

Nárazník a přední hrana kapoty získaly maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1875%00%6100%2467%

Asistenční systémy

Standardním vybavením pro Mercedes-Benz třídy A je ESC, čímž splňuje požadavky Euro NCAP. Dále připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti je součástí volitelné výbavy, což je proti požadavkům Euro NCAP.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mercedes-Benz třídy A získal výborné výsledky v ochraně cestujících i chodců. Především ochrana chodců by se ale přeci jen dala vylepšit. Aby vůz splňoval všechny požadavky Euro NCAP měly by se některé bezpečnostní prvky stát součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3393%4081%2467%686%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Mercedes-Benz A (2012)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku.…

Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily

V poslední době opanovaly diskuze o alternativních…

Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating

Mezinárodní ratingová agentura Moody ?s zlepšila v závěru…

Více kamionů, více příjmů. Na mýtu se vybralo víc než loni Více kamionů, více příjmů. Na mýtu se vybralo víc než loni

Na mýtném se v květnu od kamionů a autobusů vybralo…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




AMG chystá civilnější verze kompaktů A 45, CLA 45 a GLA 45 AMG chystá civilnější verze kompaktů A 45, CLA 45 a GLA 45

Kompaktní modely AMG s výkonem blížícím se 400 koním, to…

Mercedes-Benz SLA Roadster může dorazit s příští generací třídy A Mercedes-Benz SLA Roadster může dorazit s příští generací třídy A

Rozšíření rodinky kompaktních modelů značky Mercedes-Benz…

 



 
Poslechněte si zvuk Lamborghini Urus na Nürburgringu. Je to vůbec ještě Lambo?

Poslechněte si zvuk Lamborghini Urus na Nürburgringu. Je to vůbec ještě Lambo?

Dnes 17:50

Karoserie Lamborghini Urus je stále ještě maskovaná, o zvuku ale máme docela jasno už nyní.




Blesk.cz

Oběti požáru v Londýně dostanou luxusní byty: Není to fér, stěžují si budoucí sousedé

Oběti požáru v Londýně dostanou luxusní byty: Není…

Oběti požáru londýnského věžáku Grenfell tower, při kterém zemřelo na sedmdesát lidí, dostanou od města nové…

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Počet obětí na lidských životech po třech separátních pátečních útocích v Pákistánu během noci a soboty vzrostl…

 

iSport.cz

Slovenky jsou temperamentnější než Češky, směje se trenér Svoboda

Slovenky jsou temperamentnější než Češky, směje se…

Ať už mistrovství Evropy v basketbale žen dopadne jakkoliv, on bude nejúspěšnějším Čechem. Českým trenérem…

Šilhavý po výhře: Jugas potvrdil kvality, o Pavlenkovi se jedná

Šilhavý po výhře: Jugas potvrdil kvality, o…

První zápas Slavie v přípravě, první výhra. Jaroslav Šilhavý mohl při utkání s Žižkovem poprvé sledovat v…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…