Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2014: Mercedes-Benz C – Pět hvězd bez váhání

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ve své druhé generaci nabízí Mercedes-Benz třídy C velmi slušnou ochranu své posádce i chodcům a disponuje velmi bohatou nabídkou asistenčních systémů.

Nový Mercedes-Benz C dosáhl výrazně lepších výsledků než jeho předchůdce, který si v roce 2009 sice odvezl z testů Euro NCAP plný počet hvězd, ale měl výrazné nedostatky v oblasti ochrany chodců, které byly u nové generace odstraněny.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz C 220 Avantgarde s karoserií typu sedan, pohotovostní hmotností 1570 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční, hlavové a kolenní airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech, systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu, automatické nouzové brzdění a varování před kolizí včetně automatického brzdění.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů Isofix a základny) autosedačka Römer BabySafe, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů Isofix a top Tether) s orientací po směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Mercedes-Benz prokázal, že poskytuje stejnou míru ochrany cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Vůz získal maximum bodů za dobrou ochranu všech částí těla řidiče.

Při testu bočního nárazu ukázaly hodnoty komprese žeber mezní stupeň ochrany pro hrudní část těla.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash). Geometrické vyhodnocení zadních sedaček indikuje mezní ochranu proti tomuto typu nárazu.

Euro NCAP 2014: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashAEB CityCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,597%8100%6,480%2,153%2,80%3592%

crashtest mercedesbenz euroncap premioveznacky strednitrida crashtest mercedesbenz euroncap premioveznacky strednitrida

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal Mercedes-Benz C maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný, ale záznamy ukázaly mezní úroveň ochrany hrudníku a vysoký tlak na šíji dítěte.

Při simulaci bočního nárazu byly obě dětské figuríny autosedačkami dobře ochráněny před nárazem hlavy do vnitřního vybavení vozu. Systém je jiný než předchozí systémy Mercedes-Benz, které fungovaly, jen s některými sedačkami.

Řidič má jasný přehled o stavu airbagu a systém získal maximální počet bodů. Dětské sedačky, pro které byl vůz navržen, lze bez problémů nainstalovat.

Euro NCAP 2014: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí20,686%9113%1275%4284%

Ochrana chodců

Nárazník prokázal téměř ve všech testech dobrou ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty měla převážně špatné výsledky téměř ve všech testovaných oblastech a získala velmi málo bodů.

Třída C disponuje aktivní kapotou s vylepšenou ochranou hlavy. Při nárazu se zvedne kapota a vytvoří volné místo nad tvrdými komponenty v motorovém prostoru. Mercedes- Benz dokázal, že systém funguje pro chodce různých postav a v širokém spektru rychlostí. Výsledky tohoto testu byly ve většině oblastí kapoty dobrý.

Euro NCAP 2014: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců2188%0,813%5,998%2877%

Asistenční systémy

Třída C je standardně vybavena systémem elektronické kontroly stability a připomínáním zapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je volitelnou položkou výbavy, ale předpokládá se, že bude součástí většiny prodaných vozů a proto splnil požadavky Euro NCAP.

Collision Prevention Assist PLUS je systém autonomního brždění, který funguje při nízkých rychlostech, jakými se jezdí ve městech. Systém efektivně zabraňuje nárazu do určité rychlosti, při vyšších rychlostech snižuje četnost srážek.

Další volitelnou součástí je upozornění na vybočení z jízdního pruhu, jelikož však není standardním vybavením, nesplňuje systém Euro NCAP.

Euro NCAP 2014: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůOpuštění pruhuAEB mimo městoCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,3330,01,8970%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Nový Mercedes-Benz C si v testech Euro NCAP vedl velmi dobře v ochranně dospělých i dětských cestujících, i když se zde stále najde prostor pro zlepšení. Slušných výsledků dosáhl i v oblasti ochrany chodců, ale zde mu konečný výsledek kazí přední hrana kapoty. Nejvíce prostoru pro zdokonalení podle bodového hodnocení nabízí kategorie asistenčních systému, i když i v ní dosáhla nová třída C dobrých výsledků.

Euro NCAP 2014 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3592%4284%2877%970%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)