Euro NCAP 2014: Mercedes-Benz C – Pět hvězd bez váhání

 

Ve své druhé generaci nabízí Mercedes-Benz třídy C velmi slušnou ochranu své posádce i chodcům a disponuje velmi bohatou nabídkou asistenčních systémů.

Nový Mercedes-Benz C dosáhl výrazně lepších výsledků než jeho předchůdce, který si v roce 2009 sice odvezl z testů Euro NCAP plný počet hvězd, ale měl výrazné nedostatky v oblasti ochrany chodců, které byly u nové generace odstraněny.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz C 220 Avantgarde s karoserií typu sedan, pohotovostní hmotností 1570 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční, hlavové a kolenní airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech, systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu, automatické nouzové brzdění a varování před kolizí včetně automatického brzdění.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů Isofix a základny) autosedačka Römer BabySafe, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů Isofix a top Tether) s orientací po směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Mercedes-Benz prokázal, že poskytuje stejnou míru ochrany cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích. Vůz získal maximum bodů za dobrou ochranu všech částí těla řidiče.

Při testu bočního nárazu ukázaly hodnoty komprese žeber mezní stupeň ochrany pro hrudní část těla.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash). Geometrické vyhodnocení zadních sedaček indikuje mezní ochranu proti tomuto typu nárazu.

Euro NCAP 2014: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashAEB CityCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,597%8100%6,480%2,153%2,80%3592%

 [555×192]

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získal Mercedes-Benz C maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný, ale záznamy ukázaly mezní úroveň ochrany hrudníku a vysoký tlak na šíji dítěte.

Při simulaci bočního nárazu byly obě dětské figuríny autosedačkami dobře ochráněny před nárazem hlavy do vnitřního vybavení vozu. Systém je jiný než předchozí systémy Mercedes-Benz, které fungovaly, jen s některými sedačkami.

Řidič má jasný přehled o stavu airbagu a systém získal maximální počet bodů. Dětské sedačky, pro které byl vůz navržen, lze bez problémů nainstalovat.

Euro NCAP 2014: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí20,686%9113%1275%4284%

Ochrana chodců

Nárazník prokázal téměř ve všech testech dobrou ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty měla převážně špatné výsledky téměř ve všech testovaných oblastech a získala velmi málo bodů.

Třída C disponuje aktivní kapotou s vylepšenou ochranou hlavy. Při nárazu se zvedne kapota a vytvoří volné místo nad tvrdými komponenty v motorovém prostoru. Mercedes- Benz dokázal, že systém funguje pro chodce různých postav a v širokém spektru rychlostí. Výsledky tohoto testu byly ve většině oblastí kapoty dobrý.

Euro NCAP 2014: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců2188%0,813%5,998%2877%

Asistenční systémy

Třída C je standardně vybavena systémem elektronické kontroly stability a připomínáním zapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je volitelnou položkou výbavy, ale předpokládá se, že bude součástí většiny prodaných vozů a proto splnil požadavky Euro NCAP.

Collision Prevention Assist PLUS je systém autonomního brždění, který funguje při nízkých rychlostech, jakými se jezdí ve městech. Systém efektivně zabraňuje nárazu do určité rychlosti, při vyšších rychlostech snižuje četnost srážek.

Další volitelnou součástí je upozornění na vybočení z jízdního pruhu, jelikož však není standardním vybavením, nesplňuje systém Euro NCAP.

Euro NCAP 2014: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůOpuštění pruhuAEB mimo městoCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,3330,01,8970%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Nový Mercedes-Benz C si v testech Euro NCAP vedl velmi dobře v ochranně dospělých i dětských cestujících, i když se zde stále najde prostor pro zlepšení. Slušných výsledků dosáhl i v oblasti ochrany chodců, ale zde mu konečný výsledek kazí přední hrana kapoty. Nejvíce prostoru pro zdokonalení podle bodového hodnocení nabízí kategorie asistenčních systému, i když i v ní dosáhla nová třída C dobrých výsledků.

Euro NCAP 2014 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3592%4284%2877%970%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Video

Euro NCAP Mercedes-Benz C (2014)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 






 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Dnes 18:40

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu, říká trenér Hašek

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu,…

Davis Ikaunieks a Bohemians? Tohle spojení zřejmě platit nebude. Pro „klokany“ by jihlavský útočník mohl být…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…