reklama


26.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2014: Renault Mégane dostal jenom tři hvězdy

 

Podle starších pravidel testů Euro NCAP byl Mégane ohodnocen pěti hvězdami. Přísnější zkoušky tentokrát znamenají o dvě hvězdy méně.

Renault Mégane se zúčastnil nárazových testů Euro NCAP naposledy v roce 2008. Od té doby však došlo ke zpřísnění hodnocení crashtestů, na trhu je navíc od loňska modernizovaná verze Méganu. Francouzský kompakt tak prošel testy znovu.

Testu se zúčastnil Mégane v podobě pětidveřového hatchbacku. Vůz měl pod kapotou turbodiesel 1.5 dCi. Automobil ve verzi Life s volantem na levé straně váží 1.299 kilogramů.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů Isofix) autosedačka Römer BabySafe +, pro figurínu tříletého dítěte pak autosedačka Römer Duo Plus s orientací po směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Při čelním nárazu se ukázala dobrá ochrana oblasti kolen a stehenních kostí dospělých osob. Plusem je fakt, že podobná úroveň ochrany je poskytnuta osobám různých výšek.

Psali jsme: Euro NCAP 2008 Renault Mégane – získal 5 hvězd a vyrovnal rekord (+video)

V roce 2008 dostal Mégane za ochranu posádky při bočním nárazu maximální počet bodů. Konstrukce auta se v tomto ohledu nezměnila a i tentokrát v této kategorii dostal Mégane maximum možných bodů.

Ve vážnějším testu na tyč však už Mégane tolik nezářil. Hodnoty komprese hrudníky dokonce ukázaly průměrnou ochranu této části těla posádky. Také s ochranou krční páteře je na tom Mégane špatně, u předních sedadel byla hodnocena jako průměrná, u zadních dokonce jako slabá.

Euro NCAP 2014: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashAEB CityCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,899%8100%6,683%1,435%0,00%3283%

 [555×192]

Ochrana dětí

V ochraně dětí starých 18 měsíců při čelním nárazu byl Mégane ohodnocen maximálním počtem bodů. Hlava figuríny tříletého dítěte se při čelním nárazu nepohybovala rychle, přesto v tomto ohledu vůz dosáhl jen hodnocení solidní.

Airbag spolujezdce je možné odpojit, tlačítko ale není jasně označeno, a tak auto nebylo za vypínání odměněno. Mégane nicméně upozorňuje na nebezpečí hrozící dětem v autosedačkách instalovaných proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozího vypnutí airbagu. Dětské sedačky, pro které byl vůz navržen, lze dovnitř bez problémů nainstalovat.

Euro NCAP 2014: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí23,297%338%1275%3878%

Ochrana chodců

S ochranou chodců mělo Mégane problémy již před šesti lety a nejinak je tomu i tentokrát. Nárazník sice nohy chodců chrání dobře, auto v této kategorii získalo maximální počet bodů, hrana kapoty ale poskytuje slabou ochranu chodců. Při nárazu hlavy chodce do kapoty Mégane poskytuje adekvátní ochranu, v oblasti dolní hrany čelního skla a A-sloupků je ale ochrana chodců slabá.

Euro NCAP 2014: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,259%1,830%6100%2260%

Asistenční systémy

Signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu je v Méganu dodávána standardně pro všechna sedadla, díky čemuž splňuje požadavky Euro NCAP. Problémem je ale fakt, že na nezapnutí pásů vzadu auto upozorňuje pouze textem. Ten není dostupný ve všech jazycích, což auto stálo body.

Omezovač rychlosti je standardní výbavou, díky čemuž automobil splňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2014: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůOpuštění pruhuAEB mimo městoCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,3320,00,0648%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Textové upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy znamenaly zhoršení celkového výsledku, kdyby byl místo textu použit piktogram, získalo by Mégane dle Euro NCAP čtyři hvězdy. Renault ale již pracuje na vyřešení tohoto problému, což by mělo výsledek Mégane v případném opakování testu vylepšit.

Mégane nadále poskytuje dobrou ochranu posádky, především při bočním nárazu. Pouze v nárazu na tyč auto ukázalo průměrnou ochranu posádky.

Video

Euro NCAP 2014 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3283%3878%2260%648%74%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

ČNB má dostat pravomoc zakázat stoprocentní hypotéky ČNB má dostat pravomoc zakázat stoprocentní hypotéky

Česká národní banka by měla získat zákonnou pravomoc…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2014: Renault Mégane dostal…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

Střelba v ráji: Útočník povraždil na hudebním festivalu v Mexiku nejméně 5 lidí

Střelba v ráji: Útočník povraždil na hudebním…

Nejméně pět mrtvých si vyžádala střelba na hudebním festivalu v Mexiku. Zatím neznámý útočník zahájil nad ránem…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Plzeň odjela do Španělska bez Chriena. Jevil se moc dobře, mrzí Pivarníka

Plzeň odjela do Španělska bez Chriena. Jevil se moc…

Fotbalisté Plzně dnes odletěli na soustředění do Španělska bez zraněného záložníka Martina Chriena. Navrátilec z…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama