26.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2014: Renault Mégane dostal jenom tři hvězdy

 

Podle starších pravidel testů Euro NCAP byl Mégane ohodnocen pěti hvězdami. Přísnější zkoušky tentokrát znamenají o dvě hvězdy méně.

Renault Mégane se zúčastnil nárazových testů Euro NCAP naposledy v roce 2008. Od té doby však došlo ke zpřísnění hodnocení crashtestů, na trhu je navíc od loňska modernizovaná verze Méganu. Francouzský kompakt tak prošel testy znovu.

Testu se zúčastnil Mégane v podobě pětidveřového hatchbacku. Vůz měl pod kapotou turbodiesel 1.5 dCi. Automobil ve verzi Life s volantem na levé straně váží 1.299 kilogramů.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů Isofix) autosedačka Römer BabySafe +, pro figurínu tříletého dítěte pak autosedačka Römer Duo Plus s orientací po směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal po čelním nárazu stabilní. Při čelním nárazu se ukázala dobrá ochrana oblasti kolen a stehenních kostí dospělých osob. Plusem je fakt, že podobná úroveň ochrany je poskytnuta osobám různých výšek.

Psali jsme: Euro NCAP 2008 Renault Mégane – získal 5 hvězd a vyrovnal rekord (+video)

V roce 2008 dostal Mégane za ochranu posádky při bočním nárazu maximální počet bodů. Konstrukce auta se v tomto ohledu nezměnila a i tentokrát v této kategorii dostal Mégane maximum možných bodů.

Ve vážnějším testu na tyč však už Mégane tolik nezářil. Hodnoty komprese hrudníky dokonce ukázaly průměrnou ochranu této části těla posádky. Také s ochranou krční páteře je na tom Mégane špatně, u předních sedadel byla hodnocena jako průměrná, u zadních dokonce jako slabá.

Euro NCAP 2014: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashAEB CityCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,899%8100%6,683%1,435%0,00%3283%

 [555×192]

Ochrana dětí

V ochraně dětí starých 18 měsíců při čelním nárazu byl Mégane ohodnocen maximálním počtem bodů. Hlava figuríny tříletého dítěte se při čelním nárazu nepohybovala rychle, přesto v tomto ohledu vůz dosáhl jen hodnocení solidní.

Airbag spolujezdce je možné odpojit, tlačítko ale není jasně označeno, a tak auto nebylo za vypínání odměněno. Mégane nicméně upozorňuje na nebezpečí hrozící dětem v autosedačkách instalovaných proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozího vypnutí airbagu. Dětské sedačky, pro které byl vůz navržen, lze dovnitř bez problémů nainstalovat.

Euro NCAP 2014: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí23,297%338%1275%3878%

Ochrana chodců

S ochranou chodců mělo Mégane problémy již před šesti lety a nejinak je tomu i tentokrát. Nárazník sice nohy chodců chrání dobře, auto v této kategorii získalo maximální počet bodů, hrana kapoty ale poskytuje slabou ochranu chodců. Při nárazu hlavy chodce do kapoty Mégane poskytuje adekvátní ochranu, v oblasti dolní hrany čelního skla a A-sloupků je ale ochrana chodců slabá.

Euro NCAP 2014: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,259%1,830%6100%2260%

Asistenční systémy

Signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu je v Méganu dodávána standardně pro všechna sedadla, díky čemuž splňuje požadavky Euro NCAP. Problémem je ale fakt, že na nezapnutí pásů vzadu auto upozorňuje pouze textem. Ten není dostupný ve všech jazycích, což auto stálo body.

Omezovač rychlosti je standardní výbavou, díky čemuž automobil splňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2014: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůOpuštění pruhuAEB mimo městoCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,3320,00,0648%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Textové upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy znamenaly zhoršení celkového výsledku, kdyby byl místo textu použit piktogram, získalo by Mégane dle Euro NCAP čtyři hvězdy. Renault ale již pracuje na vyřešení tohoto problému, což by mělo výsledek Mégane v případném opakování testu vylepšit.

Mégane nadále poskytuje dobrou ochranu posádky, především při bočním nárazu. Pouze v nárazu na tyč auto ukázalo průměrnou ochranu posádky.

Video

Euro NCAP 2014 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3283%3878%2260%648%74%
Počet hvězd***

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2014: Renault Mégane dostal…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…