reklama


2.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Lancia Ypsilon – Jen dvě hvězdy, začala hořet

 

Lancia Ypsilon letos prošla faceliftem a kvůli tomu si po letech vyzkoušela nárazové zkoušky Euro NCAP. Moc se nepředvedla.

Organizace Euro NCAP zveřejnila nejnovější výsledky nárazových zkoušek. Mezi 15 testovanými vozy byla i nedávno faceliftovaná Lancia Ypsilon, která dosáhla jen na dvě hvězdičky. Jedná se o nejhorší výsledek podle letos aktualizovaných testů.

Současná generace Lancie Ypsilon se prodává od roku 2011, nárazovými testy Euro NCAP však dosud neprošla. Zkoušek se zúčastnily pouze její sourozenci se stejnou platformou – Fiat 500 v roce 2007 dosáhl na plných pět hvězd, Fiat Panda Cross podle letos upravených pravidel získal jen tři hvězdy. Výsledek nynější Ypsilon nicméně navazuje na výsledek první generace vozu, která v roce 2000 také nezazářila a rovněž získala jen dvě hvězdy.

Video

Nárazových zkoušek se zúčastnila Lancia Ypsilon s 1,2litrovým motorem pod kapotou s levostranným řízením. Výsledky se přitom vztahují na všechny nabízené verze vozu. Pohotovostní hmotnost auta činila 965 kilogramů. Ve výbavě nechyběly přední a boční airbagy, bezpečnostními pásy s předpínačem a omezovačem síly byla vybavena jen přední sedadla.

Ochrana dospělých

Nárazová zkouška se Ypsilonce nepovedla. Kabina sice po nárazu zůstala stabilní, ochrana cestujících vzadu však byla v případě nárazu plnou šíří vozu hodnocena jako špatná, a to ve všech částech těla kromě oblasti krku. Ochrana této partie je podle Euro NCAP slabá. V hodnocení tohoto typu nárazu tak vůz nedostal žádný bod.

 [555×192]

Řidič a spolujezdec jsou chráněni lépe, ani v tomto ohledu však Ypsilon nezazářil. Ochrana pasažéra je v případě částečného čelního nárazu dobrá, na místě šoféra ale data ukázala jen adekvátní ochranu. V případě nárazu plnou šíří vozidla je pak dle Euro NCAP ochrana řidiče v oblasti hrudníku průměrná a v oblasti hlavy dokonce špatná.

Po nárazu částí přídě auta se navíc z motorového prostoru vyvalil dým, který byl důsledkem zkratování autobaterie – jiskry zapálily brzdovou kapalinu unikající z nádrže. Lancia tvrdí, že během vlastních nárazových zkoušek k ničemu takovému nedošlo, přesto raději motorový prostor upraví. Opatření bude do výroby zavedeno v průběhu tohoto měsíce.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem 
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,2081,801744%

Ochrana dětí

Jestliže pro dospělé není jízda v Ypsilonu příliš bezpečná, v ochraně dětí je na tom malá Italka podstatně lépe. V ochraně dětí ve věku 1,5roku i tří let dosáhl vůz na plný počet bodů. V obou případech však figuríny seděly v autosedačce umístěné proti směru jízdy. Ypsilon zvládne převézt všechny dětské sedačky, pro něž je navržen. Automobil nicméně ztratil body za to, že výstraha o vypnutém airbagu spolujezdce není jasně zřetelná.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem 
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí12123123979%

Ochrana chodců

Nárazník Ypsilonu získal plný počet za ochranu chodců, u samotné kapoty se však ukázaly smíšené výsledky – ochrana chodců je převážně průměrná. Dolní část A sloupků je pak tuhá podobně jako u ostatních vozidel.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem 
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců14,92,4623,364%

Asistenční systémy

V hodnocení asistenčních systémů získala Lancia pouhých pět bodů. V tomto ohledu se ukázala stará platforma auta, většina pomocníků totiž pro tento model není nabízena. Hodnoceny tak nemohly být takové systémy, jako je automatické brzdění, omezovač rychlosti a varování před opuštěním jízdního pruhu. Body Ypsilon ztratil také za to, že varování o nezapnutých bezpečnostních pásech na zadních sedadlech je dodáváno pouze za příplatek.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem 
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy03200538%

Celkový výsledek: Dvě hvězdy

Lancia Ypsilon prošla testy Euro NCAP naposledy v roce 2000, ani po patnácti letech se však její výsledek nezměnil, v obou případech získala jen dvě hvězdy. Letos inovovaný Ypsilon srazily výsledky nárazových zkoušek – problémem byla ochrana posádky při čelním nárazu plnou šířkou vozu. V tomto hodnocení malá Italka nedostala ani bod. Problémem byl i fakt, že v motorovém prostoru začalo při jednom z provedených nárazů hořet. Další body pak Lancia ztratila kvůli chybějícím bezpečnostním pomocníkům – například nenabízí ani omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky1744%3979%23,364%538%54,40%
Počet hvězd**

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2015: Lancia Ypsilon – Jen dvě…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 




Lancia Ypsilon: Přepracovaný vzhled a motory Euro 6 Lancia Ypsilon: Přepracovaný vzhled a motory Euro 6

Modernizovaná Lancia Ypsilon dostala novou příď.…

Lancia Ypsilon Elefantino '14: Zřejmě končící značka se zatím neloučí Lancia Ypsilon Elefantino '14: Zřejmě končící značka se zatím neloučí

Minivůz Lancia Ypsilon je módní znalkyní. Na styl myslí i…

 



 
Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Dnes 08:00

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen rozměrově, ale také váhově. Patrné je to nejen na VW Golf, ale také třeba na Porsche 911 nebo Renaultu Clio.




Blesk.cz

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe: Zjistil neuvěřitelné věci!

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe:…

Když podnikatel Petr Kratochvíl (66) ztratil všechny ze svojí rodiny a zůstal sám, začal se obracet ke svým…

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím dělají jen podivné obličeje

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím…

Říká se, že jablko nepadá daleko od stromu. Zřejmě to platí i v případě Emmy Smetana (28) a její maličké dcerky…

 

iSport.cz

Prosklený tunel a luxusní restaurace. Tottenham odhalil nový stadion

Prosklený tunel a luxusní restaurace. Tottenham…

Srdce fanoušků Tottenamu Hotspur mohou plesat. Londýnský klub v pátek ráno odhalil detaily stadionu, který od…

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice vyhrály pod novým koučem

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice…

Hokejisté Pardubic porazili ve 40. kole extraligy Třinec 5:4 v prodloužení a odlepili se z poslední příčky.…

 

Reflex.cz

Odcházení po americku. Fotograf zachytil poslední snímky Baracka Obamy v Bílém domě

Odcházení po americku. Fotograf zachytil poslední…

Dvorní fotograf bývalého amerického prezidenta Pete Souza nafotil svou poslední sérii fotografií s Barackem…

Při nehodě autobusu s maďarskými školáky zemřelo v Itálii 16 lidí

Při nehodě autobusu s maďarskými školáky zemřelo v…

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky, nepřežilo 16 lidí. Autobus havaroval u italské Verony.…

 
 
reklama