2.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2015: Lancia Ypsilon – Jen dvě hvězdy, začala hořet

 

Lancia Ypsilon letos prošla faceliftem a kvůli tomu si po letech vyzkoušela nárazové zkoušky Euro NCAP. Moc se nepředvedla.

Organizace Euro NCAP zveřejnila nejnovější výsledky nárazových zkoušek. Mezi 15 testovanými vozy byla i nedávno faceliftovaná Lancia Ypsilon, která dosáhla jen na dvě hvězdičky. Jedná se o nejhorší výsledek podle letos aktualizovaných testů.

Současná generace Lancie Ypsilon se prodává od roku 2011, nárazovými testy Euro NCAP však dosud neprošla. Zkoušek se zúčastnily pouze její sourozenci se stejnou platformou – Fiat 500 v roce 2007 dosáhl na plných pět hvězd, Fiat Panda Cross podle letos upravených pravidel získal jen tři hvězdy. Výsledek nynější Ypsilon nicméně navazuje na výsledek první generace vozu, která v roce 2000 také nezazářila a rovněž získala jen dvě hvězdy.

Video

Nárazových zkoušek se zúčastnila Lancia Ypsilon s 1,2litrovým motorem pod kapotou s levostranným řízením. Výsledky se přitom vztahují na všechny nabízené verze vozu. Pohotovostní hmotnost auta činila 965 kilogramů. Ve výbavě nechyběly přední a boční airbagy, bezpečnostními pásy s předpínačem a omezovačem síly byla vybavena jen přední sedadla.

Ochrana dospělých

Nárazová zkouška se Ypsilonce nepovedla. Kabina sice po nárazu zůstala stabilní, ochrana cestujících vzadu však byla v případě nárazu plnou šíří vozu hodnocena jako špatná, a to ve všech částech těla kromě oblasti krku. Ochrana této partie je podle Euro NCAP slabá. V hodnocení tohoto typu nárazu tak vůz nedostal žádný bod.

 [555×192]

Řidič a spolujezdec jsou chráněni lépe, ani v tomto ohledu však Ypsilon nezazářil. Ochrana pasažéra je v případě částečného čelního nárazu dobrá, na místě šoféra ale data ukázala jen adekvátní ochranu. V případě nárazu plnou šíří vozidla je pak dle Euro NCAP ochrana řidiče v oblasti hrudníku průměrná a v oblasti hlavy dokonce špatná.

Po nárazu částí přídě auta se navíc z motorového prostoru vyvalil dým, který byl důsledkem zkratování autobaterie – jiskry zapálily brzdovou kapalinu unikající z nádrže. Lancia tvrdí, že během vlastních nárazových zkoušek k ničemu takovému nedošlo, přesto raději motorový prostor upraví. Opatření bude do výroby zavedeno v průběhu tohoto měsíce.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem 
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,2081,801744%

Ochrana dětí

Jestliže pro dospělé není jízda v Ypsilonu příliš bezpečná, v ochraně dětí je na tom malá Italka podstatně lépe. V ochraně dětí ve věku 1,5roku i tří let dosáhl vůz na plný počet bodů. V obou případech však figuríny seděly v autosedačce umístěné proti směru jízdy. Ypsilon zvládne převézt všechny dětské sedačky, pro něž je navržen. Automobil nicméně ztratil body za to, že výstraha o vypnutém airbagu spolujezdce není jasně zřetelná.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem 
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí12123123979%

Ochrana chodců

Nárazník Ypsilonu získal plný počet za ochranu chodců, u samotné kapoty se však ukázaly smíšené výsledky – ochrana chodců je převážně průměrná. Dolní část A sloupků je pak tuhá podobně jako u ostatních vozidel.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem 
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců14,92,4623,364%

Asistenční systémy

V hodnocení asistenčních systémů získala Lancia pouhých pět bodů. V tomto ohledu se ukázala stará platforma auta, většina pomocníků totiž pro tento model není nabízena. Hodnoceny tak nemohly být takové systémy, jako je automatické brzdění, omezovač rychlosti a varování před opuštěním jízdního pruhu. Body Ypsilon ztratil také za to, že varování o nezapnutých bezpečnostních pásech na zadních sedadlech je dodáváno pouze za příplatek.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem 
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy03200538%

Celkový výsledek: Dvě hvězdy

Lancia Ypsilon prošla testy Euro NCAP naposledy v roce 2000, ani po patnácti letech se však její výsledek nezměnil, v obou případech získala jen dvě hvězdy. Letos inovovaný Ypsilon srazily výsledky nárazových zkoušek – problémem byla ochrana posádky při čelním nárazu plnou šířkou vozu. V tomto hodnocení malá Italka nedostala ani bod. Problémem byl i fakt, že v motorovém prostoru začalo při jednom z provedených nárazů hořet. Další body pak Lancia ztratila kvůli chybějícím bezpečnostním pomocníkům – například nenabízí ani omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky1744%3979%23,364%538%54,40%
Počet hvězd**

Spolupracujeme s TipCars.com
Příčina havárie Sojuzu byla možná stejná jako v roce 1986 Příčina havárie Sojuzu byla možná stejná jako v roce 1986

Příčina havárie rakety Sojuz z 11. října, kvůli níž…

Banky mají závažný problém: trápí se s digitální revolucí Banky mají závažný problém: trápí se s digitální revolucí

Pouhé dvě pětiny zobchodovaných hypoték čerpají Češi…

V Sorosově rezidenci našli výbušninu V Sorosově rezidenci našli výbušninu

Americká policie v pondělí našla výbušninu v poštovní…

Zápisník Michala Noska: Kdo za to může? Zápisník Michala Noska: Kdo za to může?

Horkokrevné Kavkazany trápí závažný problém, který působí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2015: Lancia Ypsilon – Jen dvě…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 



Lancia Ypsilon: Přepracovaný vzhled a motory Euro 6 Lancia Ypsilon: Přepracovaný vzhled a motory Euro 6

Modernizovaná Lancia Ypsilon dostala novou příď.…

Lancia Ypsilon Elefantino '14: Zřejmě končící značka se zatím neloučí Lancia Ypsilon Elefantino '14: Zřejmě končící značka se zatím neloučí

Minivůz Lancia Ypsilon je módní znalkyní. Na styl myslí i…

 



 
Deset zajímavostí o airbagu, které jste možná ještě neslyšeli

Deset zajímavostí o airbagu, které jste možná ještě neslyšeli

Dnes 08:00

Které auto mělo jako první airbag? Jaký je rozdíl mezi ACRS a SRS? Kdy se objevil první airbag v Evropě? Přinášíme desítku zajímavostí týkající se airbagů.




Blesk.cz

Místo opravy střechy strhli verandu a...utekli! Klempíř s tesařem se chovali jako Pat a Mat

Místo opravy střechy strhli verandu a...utekli!…

Drtilové žijí v téhle obci poblíž Brna už třetí generaci. Jejich syn Jan (54) se rozhodl rodinný dům z roku 1910…

Kalousek ani Gazdík zatím nemají pozvánku na státní vyznamenání. Jak to Hrad vysvětlil?

Kalousek ani Gazdík zatím nemají pozvánku na státní…

Už v neděli udělí prezident Miloš Zeman další státní vyznamenání. Tentokrát se ponesou v duchu 100. výročí…

 

iSport.cz

Malík o odchodech na FAČR: Berbr v tom není, umím se s ním pohádat

Malík o odchodech na FAČR: Berbr v tom není, umím se…

Žádný černokněžník Berbr v tom není. Michal Prokeš musel odejít, protože jsme se nemohli shodnout na jeho…

Plzeňský svátek v Madridu. Hubník a spol. sbírali selfie, Limberský skóroval

Plzeňský svátek v Madridu. Hubník a spol. sbírali…

PŘÍMO Z MADRIDU | Fotky, selfie, ohromené výrazy. Hráči Viktorie v pondělí krátce po sedmé hodině večerní poprvé…

 

Reflex.cz

Švýcarsko zavedlo aplikaci, která upozorňuje občany na všechny nenadálé události. Proč to nejde v Česku?

Švýcarsko zavedlo aplikaci, která upozorňuje občany…

České politické strany před posledními volbami slibovaly všechno. Otázkou ale je, proč například úřady nezavedou…

Norsko se omluvilo ženám, které po válce trpěly perzekucí za intimní styky s nacisty

Norsko se omluvilo ženám, které po válce trpěly…

Norská premiérka Erna Solbergová se jménem vlády omluvila ženám, jež byly po druhé světové válce perzekuovány za…