22.6. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Euro NCAP 2016: Kolik hvězd získala Alfa Romeo Giulia?

 

Dlouho očekávaný italský sedan má za sebou první novinářské testy. Po nich auto prošlo i evropskými crash testy.

Organizace Euro NCAP zveřejnila nejnovější výsledky svých nárazových testů. Zúčastnila se jich také Alfa Romeo Giulia, o níž se spekulovalo, že její opožděný příchod na trh je způsoben i mizernými výsledky v interních crash testech. Ať už to pravda je, či nikoliv, je potřeba říct, že výsledný vůz se z hlediska bezpečnosti podle všeho povedl. Giulia totiž od Euro NCAP získala plný počet pěti hvězd.

Nárazových zkoušek se zúčastnila letos vyrobená giulia, jejíž pohotovostní hmotnost činila 1.449 kilogramů. Automobil byl vybaven předními, bočními a hlavovými airbagy, chránícími hlavu, trup i pánev posádky vpředu, tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech nebo varováním před nezapnutým pásem. Nechyběla ani funkce automatického brzdění, omezovač rychlosti nebo asistent pro jízdu v pruzích.

Bezpečnostní výbava je bohatá už ve standardu, díky čemuž giulia nemusela získat dvojité hodnocení jako nedávno Suzuki Baleno. Euro NCAP ale bez bližších detailů tvrdí, že výsledky lze aplikovat pouze na giulie s vin kódem ZARGAEDU007510937 a dál.

Video

Ochrana dospělých

V oblasti ochrany dospělých hlásí giulia parádní výsledek, dosáhla na 98 % možných bodů. Po nárazu zůstal prostor pro cestující stabilní, hodnoty zaznamenané figurínami pak ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče a spolujezdce. V případě nárazu plnou šíří vozu pak alfa dosáhla na plný počet bodů, což je výsledek, který hlásí i v případě bočního nárazu. V závažnějším bočním nárazu do sloupu se ukázala adekvátní ochrana oblasti hrudníku.

Při testech předních sedadel a jejich hlavových opěrek se prokázala vysoká ochrana proti zranění krční páteře při nárazu zezadu. Autu navíc pomáhá standardně dodávané automatické brzdění, které při provedených testech umožnilo se vyhnout hrozící srážce.

Euro NCAP 2016: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Giulia7,8815,92,7337,498%
 [555×192]

Ochrana dětí

Při hodnocení ochrany dětí byla pro obě figuríny simulující šestileté a desetileté dítě použita autosedačka Takata Maxi Plus. Figuríny zůstaly po nárazu řádně připoutány, v případě šestiletého dítěte ale bylo zaznamenáno silné zpomalení těla, což vedlo k hodnocení mezní ochrana. U bočního nárazu ale bylo vše v pořádku.

Airbag spolujezdce lze vypnout, což umožní na předním sedadle použít autosedačku orientovanou proti směru jízdy. Auto dostalo body též za to, že jasně informuje o hrozícím nebezpečí takového řešení. Autosedačky lze správně instalovat s výjimkou prostředního sedadla vzadu, o něm ale sám výrobce tvrdí, že je nevhodné pro univerzální zádržné systémy.

Euro NCAP 2016: Kategorie 2 – Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Giulia14,58611,339,781%

Ochrana chodců

Výrazný italský design se poněkud podepsal na hodnocení ochrany chodců. Ochrana hlavy chodců je smíšená, vedle tradiční „slabé“ zóny u tuhých A sloupků karoserie hrozí chodcům nebezpečí také v předních rozích kapoty. Ochrana noh a pánví chodců ale byla hodnocena jako dobrá, za což „jůlie“ obdržela plný počet bodů.

Automatické brzdění auta dokáže rozpoznat i chodce, přičemž provedené testy dokázaly, že systém funguje dobře.

Euro NCAP 2016: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAutomatické brzděníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Giaulia12,7664,529,269%

Bezpečnostní systémy

Giulia je standardně dodávána s omezovačem rychlosti, varováním před opuštěním jízdního pruhu nebo jíž zmíněným automatickým brzděním. Za automatické brzdění si automobil vysloužil body, funguje i při dálničních rychlostech (až do 200 km/h). Euro NCAP však nebyl spokojen s omezovačem rychlosti. Hovoří o něm, že během jízdy nelze snadno nastavit, a proto giulia za něj nedostala žádné body.

Euro NCAP 2016: Kategorie 4 – Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Giulia031,52,87,360%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Nová Alfa Romeo Giulia si v nárazových testech Euro NCAP vedla nadmíru dobře. V nejdůležitější kategorii ochrany dospělých získala skvělých 98 %, což je opravdu hodně. V ostatních kategoriích sice měla jisté mezery, nebyly ale natolik závažné, aby nezískala plný počet pěti hvězd.

Euro NCAP 2016 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Giulia37,498%39,781%29,269%7,360%91,00%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2016?

Euro NCAP se v letošním roce rozhodlo ještě více zaměřit na bezpečnostní pomocníky. Hodnocení bezpečnostních systémů se tak na celkovém výsledku nově podílí z 20 %, zatímco dosud to bylo jen 10 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí už jen z 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %. Navíc do celkového výsledku je nově zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Automatické brzdění bylo součástí testů už nyní, avšak pouze jako systém rozeznávající okolní vozidla. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se už nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Novinkou je také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2016)
2016Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%
Spolupracujeme s TipCars.com
Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Alfa Romeo zvažuje, jak nahradit MiTo a Giuliettu. Dorazí místo nich crossover? Alfa Romeo zvažuje, jak nahradit MiTo a Giuliettu. Dorazí místo nich crossover?

Alfa Romeo zvažuje, co bude s modely MiTo a Giulietta.…

Jezdci Ferrari F1 za volantem Alfy Giulia QV. Zasmál se i Kimi Jezdci Ferrari F1 za volantem Alfy Giulia QV. Zasmál se i Kimi

Italský supersedan dokázal svoji dokonalost. Podařilo se…

 



 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý podzim. Pražany čeká ochlazení i déšť

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý…

Pražané, připravte se na ochlazení a konec babího léta. Dle meteoroložky Dagmar Honsové nás po většinu týdne…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…