Euro NCAP 2016: Toyota Hilux – Tři nebo pět hvězd podle výbavy

 

Toyota Hilux byla testována ve dvou verzích se systémem automatického brzdění, omezovačem rychlosti a upozorněním na vyjetí z jízdního pruhu a bez této bezpečnostní výbavy.

Toyota Hilux je dalším automobilem, u nějž Euro NCAP přistoupilo ke zveřejnění dvou rozdílných výsledků svých testů podle výbavy vozu. Pro základní provedení jsou proto uvedeny jen tři hvězdy, zatímco pro vozy s paketem Toyota Safety Sense platí pětihvězdičkové hodnocení.

Euro NCAP chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testu byla Toyota Hilux Double-Cab, 2.4 D-4D 4x4 s pohotovostní hmotností 2050 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy.

Volitelnou výbavou vozu jsou pak systémy AEB, systém upozornění na opuštění jízdního pruhu a omezovačem rychlosti, ty byly součástí druhého testovaného vozu.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě instalována autosedačka Römer KidFix a pro desetileté dítě podsedák Graco.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Toyota prokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

V důsledku nedostatečného nafouknutí airbagu řidiče se hlava figuríny při nárazu dostala do kontaktu s volantem. Přestože údaje z figuríny neukázaly nebezpečí, byl vůz penalizován a ochrana zhodnocena jako dostatečná. Ochrana všech částí těla spolujezdce byla dobrá.

Při testu nárazu celou šíří vozu byla ochrana dobrá s výjimkou hrudníku řidiče, kde byla dostatečná, a hrudníku spolujezdce, u kterého byla ochrana vyhodnocena jako mezní.

V testech obou typů bočního nárazu získal Hilux maximální počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a vzhledem ke geometrii zadních sedadel se stejná úroveň ochrany očekává i u nich.

Systém autonomního brzdění, který zabraňuje nehodám v nízkých rychlostech, při kterých často dochází k poranění krční páteře, je součástí příplatkového balíčku a druhého testovaného vozu a v testech Euro NCAP si vedl dobře.

Euro NCAP 2016: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,57,3162,70/332,6/35,685/93%

Ochrana dětí

Při testu čelního nárazu údaje z figuríny šestiletého dítěte ukázaly slabou ochranu hrudníku a mezní ochranu krční oblasti. Ochrana desetiletého dítěte byla dobrá s výjimkou dostatečné ochrany krku. Při testu bočního nárazu byla ochrana všech kritických částí těla obou figurín dobrá.

Hilux má automatické vypínání airbagu předního spolujezdce při umístění dětské autosedačky na toto sedadlo. Systém vyhovuje požadavkům Euro NCAP.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit. Pouze u sedaček skupiny I s úchyty ISOFIX je třeba dbát zvýšené pozornosti a ujistit se o jejich správné instalaci. Zadní prostřední sedadlo není Toyotou považováno za vhodné pro dětské autosedačky, přesto lze na toto místo sedačky bez problému instalovat.

Euro NCAP 2016: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí13,58810,840,382%

Ochrana chodců

Kapota poskytuje převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu hlavám chodců, s výjimkou oblasti přední hrany a A sloupků, kde je údaje ukazují špatnou ochranu.

Nárazník poskytuje dobrou ochranu chodců ve všech svých oblastech.

Volitelný systém autonomního brzdění detekuje i chodce, mnoha srážkám zabránil nebo je zmírnil.

Euro NCAP 2016: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,9660/4,130,9/35,073/83%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Toyoty Hilux je pouze připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech.

Omezovač rychlosti, systém upozorňování na opuštění jízdního pruhu a systém autonomního brzdění jsou součástí příplatkové výbavy.

Součástí omezovače rychlosti je kamera, která zaznamenává omezení rychlosti včetně těch platných pouze za specifických podmínek (špatné počasí) a oznamuje tato omezení řidiči.

Systém autonomního brzdění ve vysokých rychlostech si v testech Euro NCAP vedl dobře, zabránil všem inscenovaným nárazům.

Euro NCAP 2016: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy0,531,52,63,0/7,625/63%

Celkový výsledek: Tři a pět hvězd

Toyota Hilux i ve standardní provedení, ohodnoceném třemi hvězdami, nabízí dobrou ochranu svým cestujícím a špatně si nevede ani v oblasti ochrany chodců.

V provedení s paketem Toyota Safety Sense pak především výraznému zlepšení v kategorii asistenční systémy bez problému dosáhne na plný počet pěti hvězd, což pro terénní pick-upy stále ještě není zcela běžná praxe.

Euro NCAP 2016 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky32,6/35,685/93%40,382%30,9/35,073/83%3,0/7,625/63%70/83%
Počet hvězd***/*****

Jak se hodnotí v roce 2016?

Euro NCAP se v letošním roce rozhodlo ještě více zaměřit na bezpečnostní pomocníky. Hodnocení bezpečnostních systémů se tak na celkovém výsledku nově podílí z 20 %, zatímco dosud to bylo jen 10 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí už jen z 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Navíc do celkového výsledku je nově zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Automatické brzdění bylo součástí testů už nyní, avšak pouze jako systém rozeznávající okolní vozidla. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se už nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Novinkou je také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2016)
2016Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Toyota Hilux – Pět hvězd (2016)

Euro NCAP Toyota Hilux – Tři hvězdy (2016)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky České zdravotnictví je nejlepší z Visegrádské čtyřky

V novém celosvětovém indexu dostupnosti a kvality…

Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů Bitcoin trhnul další rekord, už stojí přes 2200 dolarů

Kybernetická měna bitcoin pokračuje v růstech na nové…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Toyota Hilux Tonka je ideální hračka na pískoviště (+video) Toyota Hilux Tonka je ideální hračka na pískoviště (+video)

Australské zastoupení japonské značky Toyota stojí za…

Toyota Hilux poměřila síly se svými rádiem řízenými modely Toyota Hilux poměřila síly se svými rádiem řízenými modely

Toyota Hilux ve své aktuální podobě se stala účastníkem…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se po sestřelení ruského bombardéru

Rusové a Turci zrušili vzájemné sankce. Usmířili se…

Turecko s Ruskem podepsaly v pondělí prohlášení o vzájemném zrušení obchodních sankcí. Ty Rusko původně přijalo…

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může ztratit jih Čech

Zimolova zlost: Sobotka likviduje odpůrce. ČSSD může…

ČSSD má před sněmovními volbami problém. Jihočeši se bouří proti zásahu vedení strany do kandidátky a trvají na…

 

iSport.cz

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na konci ligy vyznamenal

Leicester září i na 12. místě! Jeho trávníkář se na…

Sezona fotbalistů Leicesteru neprobíhala zrovna podle představ. Tým, který loni senzačně získal titul, se…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…