reklama


Euro NCAP 2016: Toyota Hilux – Tři nebo pět hvězd podle výbavy

 

Toyota Hilux byla testována ve dvou verzích se systémem automatického brzdění, omezovačem rychlosti a upozorněním na vyjetí z jízdního pruhu a bez této bezpečnostní výbavy.

Toyota Hilux je dalším automobilem, u nějž Euro NCAP přistoupilo ke zveřejnění dvou rozdílných výsledků svých testů podle výbavy vozu. Pro základní provedení jsou proto uvedeny jen tři hvězdy, zatímco pro vozy s paketem Toyota Safety Sense platí pětihvězdičkové hodnocení.

Euro NCAP chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testu byla Toyota Hilux Double-Cab, 2.4 D-4D 4x4 s pohotovostní hmotností 2050 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy.

Volitelnou výbavou vozu jsou pak systémy AEB, systém upozornění na opuštění jízdního pruhu a omezovačem rychlosti, ty byly součástí druhého testovaného vozu.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě instalována autosedačka Römer KidFix a pro desetileté dítě podsedák Graco.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Toyota prokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

V důsledku nedostatečného nafouknutí airbagu řidiče se hlava figuríny při nárazu dostala do kontaktu s volantem. Přestože údaje z figuríny neukázaly nebezpečí, byl vůz penalizován a ochrana zhodnocena jako dostatečná. Ochrana všech částí těla spolujezdce byla dobrá.

Při testu nárazu celou šíří vozu byla ochrana dobrá s výjimkou hrudníku řidiče, kde byla dostatečná, a hrudníku spolujezdce, u kterého byla ochrana vyhodnocena jako mezní.

V testech obou typů bočního nárazu získal Hilux maximální počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a vzhledem ke geometrii zadních sedadel se stejná úroveň ochrany očekává i u nich.

Systém autonomního brzdění, který zabraňuje nehodám v nízkých rychlostech, při kterých často dochází k poranění krční páteře, je součástí příplatkového balíčku a druhého testovaného vozu a v testech Euro NCAP si vedl dobře.

Euro NCAP 2016: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,57,3162,70/332,6/35,685/93%

Ochrana dětí

Při testu čelního nárazu údaje z figuríny šestiletého dítěte ukázaly slabou ochranu hrudníku a mezní ochranu krční oblasti. Ochrana desetiletého dítěte byla dobrá s výjimkou dostatečné ochrany krku. Při testu bočního nárazu byla ochrana všech kritických částí těla obou figurín dobrá.

Hilux má automatické vypínání airbagu předního spolujezdce při umístění dětské autosedačky na toto sedadlo. Systém vyhovuje požadavkům Euro NCAP.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit. Pouze u sedaček skupiny I s úchyty ISOFIX je třeba dbát zvýšené pozornosti a ujistit se o jejich správné instalaci. Zadní prostřední sedadlo není Toyotou považováno za vhodné pro dětské autosedačky, přesto lze na toto místo sedačky bez problému instalovat.

Euro NCAP 2016: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí13,58810,840,382%

Ochrana chodců

Kapota poskytuje převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu hlavám chodců, s výjimkou oblasti přední hrany a A sloupků, kde je údaje ukazují špatnou ochranu.

Nárazník poskytuje dobrou ochranu chodců ve všech svých oblastech.

Volitelný systém autonomního brzdění detekuje i chodce, mnoha srážkám zabránil nebo je zmírnil.

Euro NCAP 2016: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,9660/4,130,9/35,073/83%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Toyoty Hilux je pouze připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech.

Omezovač rychlosti, systém upozorňování na opuštění jízdního pruhu a systém autonomního brzdění jsou součástí příplatkové výbavy.

Součástí omezovače rychlosti je kamera, která zaznamenává omezení rychlosti včetně těch platných pouze za specifických podmínek (špatné počasí) a oznamuje tato omezení řidiči.

Systém autonomního brzdění ve vysokých rychlostech si v testech Euro NCAP vedl dobře, zabránil všem inscenovaným nárazům.

Euro NCAP 2016: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy0,531,52,63,0/7,625/63%

Celkový výsledek: Tři a pět hvězd

Toyota Hilux i ve standardní provedení, ohodnoceném třemi hvězdami, nabízí dobrou ochranu svým cestujícím a špatně si nevede ani v oblasti ochrany chodců.

V provedení s paketem Toyota Safety Sense pak především výraznému zlepšení v kategorii asistenční systémy bez problému dosáhne na plný počet pěti hvězd, což pro terénní pick-upy stále ještě není zcela běžná praxe.

Euro NCAP 2016 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky32,6/35,685/93%40,382%30,9/35,073/83%3,0/7,625/63%70/83%
Počet hvězd***/*****

Jak se hodnotí v roce 2016?

Euro NCAP se v letošním roce rozhodlo ještě více zaměřit na bezpečnostní pomocníky. Hodnocení bezpečnostních systémů se tak na celkovém výsledku nově podílí z 20 %, zatímco dosud to bylo jen 10 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí už jen z 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Navíc do celkového výsledku je nově zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Automatické brzdění bylo součástí testů už nyní, avšak pouze jako systém rozeznávající okolní vozidla. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se už nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Novinkou je také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2016)
2016Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Toyota Hilux – Pět hvězd (2016)

Euro NCAP Toyota Hilux – Tři hvězdy (2016)

Video

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

Západ Československo odepsal už v září 1948. Gottwalda považoval za umírněného Západ Československo odepsal už v září 1948. Gottwalda považoval za umírněného

Západní státy za demokratické Československo přestávaly…

 
Zdroj: Euro NCAP
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Toyota Hilux Evo: Japonci pojedou Dakar se zadokolkou! Toyota Hilux Evo: Japonci pojedou Dakar se zadokolkou!

Toyota chce v silné konkurenci vyhrát rallye Dakar. Na…

Toyota Hilux 8. generace: První jízdní dojmy z Namibie Toyota Hilux 8. generace: První jízdní dojmy z Namibie

Schopnosti nové Toyoty Hilux jsme prověřili v podmínkách,…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Dnes 19:50

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Čokoláda za 5 korun přilákala Pražany: V Karlíně zahání zimu mlsáním

Čokoláda za 5 korun přilákala Pražany: V Karlíně…

Čokoláda na milion způsobů. Café Parlor se ve středu 18. ledna proměnilo ve sladký ráj neřestí. Lidé si zde po…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Byl to můj nejtěžší Dakar, svěřil se Macík. Co řekl dál o náročné rallye?

Byl to můj nejtěžší Dakar, svěřil se Macík. Co řekl…

Dal si cíl a ten splnil. Těsně před odjezdem na Dakar 2017 se český závodník Martin Macík svěřil, že touží po…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama