Euro NCAP 2016: Toyota Hilux – Tři nebo pět hvězd podle výbavy

 

Toyota Hilux byla testována ve dvou verzích se systémem automatického brzdění, omezovačem rychlosti a upozorněním na vyjetí z jízdního pruhu a bez této bezpečnostní výbavy.

Toyota Hilux je dalším automobilem, u nějž Euro NCAP přistoupilo ke zveřejnění dvou rozdílných výsledků svých testů podle výbavy vozu. Pro základní provedení jsou proto uvedeny jen tři hvězdy, zatímco pro vozy s paketem Toyota Safety Sense platí pětihvězdičkové hodnocení.

Euro NCAP chce dvojím hvězdičkovým hodnocením názorněji ukázat výhody bezpečnostních asistentů. Jedno hodnocení je tak výsledek auta bez sledovaných pomocníků a druhé při jejich zahrnutí.

Předmětem testu byla Toyota Hilux Double-Cab, 2.4 D-4D 4x4 s pohotovostní hmotností 2050 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy.

Volitelnou výbavou vozu jsou pak systémy AEB, systém upozornění na opuštění jízdního pruhu a omezovačem rychlosti, ty byly součástí druhého testovaného vozu.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě instalována autosedačka Römer KidFix a pro desetileté dítě podsedák Graco.

 [555×192]

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Toyota prokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

V důsledku nedostatečného nafouknutí airbagu řidiče se hlava figuríny při nárazu dostala do kontaktu s volantem. Přestože údaje z figuríny neukázaly nebezpečí, byl vůz penalizován a ochrana zhodnocena jako dostatečná. Ochrana všech částí těla spolujezdce byla dobrá.

Při testu nárazu celou šíří vozu byla ochrana dobrá s výjimkou hrudníku řidiče, kde byla dostatečná, a hrudníku spolujezdce, u kterého byla ochrana vyhodnocena jako mezní.

V testech obou typů bočního nárazu získal Hilux maximální počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a vzhledem ke geometrii zadních sedadel se stejná úroveň ochrany očekává i u nich.

Systém autonomního brzdění, který zabraňuje nehodám v nízkých rychlostech, při kterých často dochází k poranění krční páteře, je součástí příplatkového balíčku a druhého testovaného vozu a v testech Euro NCAP si vedl dobře.

Euro NCAP 2016: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých6,57,3162,70/332,6/35,685/93%

Ochrana dětí

Při testu čelního nárazu údaje z figuríny šestiletého dítěte ukázaly slabou ochranu hrudníku a mezní ochranu krční oblasti. Ochrana desetiletého dítěte byla dobrá s výjimkou dostatečné ochrany krku. Při testu bočního nárazu byla ochrana všech kritických částí těla obou figurín dobrá.

Hilux má automatické vypínání airbagu předního spolujezdce při umístění dětské autosedačky na toto sedadlo. Systém vyhovuje požadavkům Euro NCAP.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit. Pouze u sedaček skupiny I s úchyty ISOFIX je třeba dbát zvýšené pozornosti a ujistit se o jejich správné instalaci. Zadní prostřední sedadlo není Toyotou považováno za vhodné pro dětské autosedačky, přesto lze na toto místo sedačky bez problému instalovat.

Euro NCAP 2016: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí13,58810,840,382%

Ochrana chodců

Kapota poskytuje převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu hlavám chodců, s výjimkou oblasti přední hrany a A sloupků, kde je údaje ukazují špatnou ochranu.

Nárazník poskytuje dobrou ochranu chodců ve všech svých oblastech.

Volitelný systém autonomního brzdění detekuje i chodce, mnoha srážkám zabránil nebo je zmírnil.

Euro NCAP 2016: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců18,9660/4,130,9/35,073/83%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Toyoty Hilux je pouze připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech.

Omezovač rychlosti, systém upozorňování na opuštění jízdního pruhu a systém autonomního brzdění jsou součástí příplatkové výbavy.

Součástí omezovače rychlosti je kamera, která zaznamenává omezení rychlosti včetně těch platných pouze za specifických podmínek (špatné počasí) a oznamuje tato omezení řidiči.

Systém autonomního brzdění ve vysokých rychlostech si v testech Euro NCAP vedl dobře, zabránil všem inscenovaným nárazům.

Euro NCAP 2016: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy0,531,52,63,0/7,625/63%

Celkový výsledek: Tři a pět hvězd

Toyota Hilux i ve standardní provedení, ohodnoceném třemi hvězdami, nabízí dobrou ochranu svým cestujícím a špatně si nevede ani v oblasti ochrany chodců.

V provedení s paketem Toyota Safety Sense pak především výraznému zlepšení v kategorii asistenční systémy bez problému dosáhne na plný počet pěti hvězd, což pro terénní pick-upy stále ještě není zcela běžná praxe.

Euro NCAP 2016 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky32,6/35,685/93%40,382%30,9/35,073/83%3,0/7,625/63%70/83%
Počet hvězd***/*****

Jak se hodnotí v roce 2016?

Euro NCAP se v letošním roce rozhodlo ještě více zaměřit na bezpečnostní pomocníky. Hodnocení bezpečnostních systémů se tak na celkovém výsledku nově podílí z 20 %, zatímco dosud to bylo jen 10 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí už jen z 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Navíc do celkového výsledku je nově zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Automatické brzdění bylo součástí testů už nyní, avšak pouze jako systém rozeznávající okolní vozidla. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se už nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Novinkou je také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2016)
2016Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Toyota Hilux – Pět hvězd (2016)

Euro NCAP Toyota Hilux – Tři hvězdy (2016)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Toyota Hilux Invincible 50 je oslavou svých prodejních úspěchů i nezničitelnosti Toyota Hilux Invincible 50 je oslavou svých prodejních úspěchů i nezničitelnosti

Toyota si pro svůj stánek na letošním autosalonu ve…

Tato Toyota Hilux přežila řádění Jeremyho Clarksona. Kde je jí teď konec? Tato Toyota Hilux přežila řádění Jeremyho Clarksona. Kde je jí teď konec?

Známý pick-up od Toyoty platí obecně za velmi odolný vůz.…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

V Letňanech vyrostlo město ve městě. Děti se s kamiony proháněly po silnicích i v terénu

V Letňanech vyrostlo město ve městě. Děti se s…

Město ve městě - a nejen to! Malí i velcí si v sobotu 21. října užívali v Letňanech den plný her. V rámci…

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

 

iSport.cz

Vary uspěly v Třebíči a jsou stále první, Kladno a Budějovice prohrály

Vary uspěly v Třebíči a jsou stále první, Kladno a…

Hokejisté Karlových Varů porazili v 16. kole první ligy Třebíč 3:2 v prodloužení a díky prohře Kladna 1:5 ve…

SESTŘIHY: Sparta přeskočila Jablonec, Baník urval s Olomoucí bod

SESTŘIHY: Sparta přeskočila Jablonec, Baník urval s…

Fotbalisté Sparty zabrali a po čtyřech ligových zápasech uspěli v 11. kole HET ligy na půdě soupeře, když díky…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…