Euro NCAP 2017: Ford Grand C-Max a C-Max - Tři hvězdy pro rodinně založená dvojčata
Fordy Grand C-Max a C-Max jsou podle materiálů organizace Euro NCAP až na řešení druhého páru dveří a následujících partií prakticky identické. Proto podstoupil testy pouze těžší Grand C-Max a jeho hodnocení se oficiálně vztahuje i na menší C-Max.
Předmětem testu byl Ford Grand C-Max 1.5 TDCi Titanium s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1606 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla, systém nouzové brzdění pro městské rychlosti a omezovač rychlosti.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a vůz poskytoval dobrou a dostačující ochranu dospělým cestujícím, ale při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku cestujícího na zadní sedadle nedostačující.
crashtest ford euroncap video mpv
V bočním nárazovém testu získal Grand C-Max maximální počet bodů, ale při bočním nárazu na sloup došlo k pootevření posuvných dveří a vůz byl kvůli tomu penalizován.
Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,8 | 2,5 | 14,6 | 2,1 | 1,9 | 28,9 | 76% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte nedostačující ochrana krku a mezní ochrana krku u figuríny šestiletého dítěte. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá.
Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy pouze na přání dodávaným ovladače. Systém proto nebyl hodnocen.
Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí | |||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana dětí | 12,3 | 8 | 2 | 7,3 | 29,6 | 60% |
Ochrana chodců
Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dostačující ochranu s výjimkou A sloupků karoserie. Přední nárazník zajišťuje převážně dobrou ochranu nohou chodců s výjimkou rohů, kde je slabá a převážně dobrá ochrana je až na dvě nedostačující místa poskytována i oblasti pánve.
Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců | |||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | ||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | |
Ochrana chodců | 15,9 | 4,3 | 4,8 | 0 | 25,0 | 59% |
Asistenční systémy
Euro NCAP uvádí, že od VIN WF0WXXGCEWHE77742 jsou vozy Ford Grand C-Max a C-Max standardně vybaveny autonomním nouzovým brzdovým systémem. Ten při nízkých rychlostech dokázal zabránit srážce nebo přispět zpomalením ke zmírnění jejích následků.
Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy | |||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
- | body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 1,5 | 2 | 0 | 0 | 3,5 | 29% |
Celkový výsledek: Tři hvězdy
MPV značky Ford byla testům organizace Euro NCAP podrobena již v roce 2010 a tehdy získala plný počet hvězd. Ve svém současném provedení dosáhla jen na tři hvězdy, což je výsledkem nedostatků prakticky ve všech kategoriích, i když největší podíl zde má podle Euro NCAP nedostačující výbava asistenčními systémy.
Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 29 | 76% | 29,6 | 60% | 25 | 59% | 3,5 | 29% | 60% |
Počet hvězd | *** |