Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Ford Grand C-Max a C-Max - Tři hvězdy pro rodinně založená dvojčata

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Dvojice MPV značky Ford zamířila do testů organizace Euro NCAP téměř dva roky od premiéry své aktuální podoby a na plný počet hvězd nedosáhla.

Fordy Grand C-Max a C-Max jsou podle materiálů organizace Euro NCAP až na řešení druhého páru dveří a následujících partií prakticky identické. Proto podstoupil testy pouze těžší Grand C-Max a jeho hodnocení se oficiálně vztahuje i na menší C-Max.

Předmětem testu byl Ford Grand C-Max 1.5 TDCi Titanium s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1606 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední sedadla, systém nouzové brzdění pro městské rychlosti a omezovač rychlosti.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a vůz poskytoval dobrou a dostačující ochranu dospělým cestujícím, ale při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku cestujícího na zadní sedadle nedostačující.

crashtest ford euroncap video mpv crashtest ford euroncap video mpv

V bočním nárazovém testu získal Grand C-Max maximální počet bodů, ale při bočním nárazu na sloup došlo k pootevření posuvných dveří a vůz byl kvůli tomu penalizován.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,82,514,62,11,928,976%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla u figuríny desetiletého dítěte nedostačující ochrana krku a mezní ochrana krku u figuríny šestiletého dítěte. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy pouze na přání dodávaným ovladače. Systém proto nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí12,3827,329,660%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dostačující ochranu s výjimkou A sloupků karoserie. Přední nárazník zajišťuje převážně dobrou ochranu nohou chodců s výjimkou rohů, kde je slabá a převážně dobrá ochrana je až na dvě nedostačující místa poskytována i oblasti pánve.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,94,34,8025,059%

Asistenční systémy

Euro NCAP uvádí, že od VIN WF0WXXGCEWHE77742 jsou vozy Ford Grand C-Max a C-Max standardně vybaveny autonomním nouzovým brzdovým systémem. Ten při nízkých rychlostech dokázal zabránit srážce nebo přispět zpomalením ke zmírnění jejích následků.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,52003,529%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

MPV značky Ford byla testům organizace Euro NCAP podrobena již v roce 2010 a tehdy získala plný počet hvězd. Ve svém současném provedení dosáhla jen na tři hvězdy, což je výsledkem nedostatků prakticky ve všech kategoriích, i když největší podíl zde má podle Euro NCAP nedostačující výbava asistenčními systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2976%29,660%2559%3,529%60%
Počet hvězd***

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - twistedTSD
15. 12. 2017 13:31
Grammar macht frei
rodině? Které rodině? ;-)