Euro NCAP 2017: Seat Ibiza – Pět hvězd, i když se zaváháním

 

Seat Ibiza ve své nejnovější podobě v testech Euro NCAP předvedl dobrou ochranu dospělých cestujících, ale v případě dětských cestujících má i přes pětihvězdičkové hodnocení prostor pro zlepšení.

Seat Ibiza byl organizací Euro NCAP testován poprvé v roce 2000 a podle tehdejšího hodnocení měl tři hvězdy za ochranu cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců. O dva roky později si tento model o jednu hvězdu polepšil.

Pětihvězdičkové hodnocení si z nárazových testů oblíbený zástupce španělské značky odvezl poprvé v roce 2008 a podruhé v roce 2011. Letos tedy Seat Ibiza získal pět hvězd potřetí.

Předmětem testu byl Seat Ibiza 1.0 Style s pětidvéřovou karoserií hatchback a pohotovostní hmotností 1047 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti a rovněž omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté Takata Maxi.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figuríny indikují dostatečnou ochranu kolen řidiče. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Seat Ibiza prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těl figurín řidiče a spolujezdce dobrá nebo dostatečná.

Při testech s bočním nárazem byla zjištěna dobrá ochrana všech kritických částí těl figurín a Seat Ibiza získal maximální počet bodů.

Při náročnějším bočním nárazu na sloup byly síly působící na hrudníky figurín vyhodnoceny jako dostatečné a ochrana všech ostatních částí jejich těl dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Seat Ibiza je standardně vybaveno systémem automatického nouzového brzdění, jehož funkci při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,57,715,62,3336,195%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá. U figuríny šestiletého dítěte byla hrudníku vyhodnocena jako slabá, krku mezní a hlavy dobrá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako špatná, zatímco hlavy a krční páteře dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí11,8771237,877%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu. K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá a v oblastech nad hlavními světlomety dostatečná.

Euro NCAP uvádí, že systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců o nové generace modelu Ibiza zvládne vedle chodců detekovat i další vozidla a při testech předvedl dobrý výkon, když při většině zkušebních scénářů v různých rychlostech zamezil nebo zmírnil kolizi.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců164,865,232,076%

Asistenční systémy

Seat Ibiza ve své nejnovější podobě je standardně vybaven systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém automatického nouzového brzdění byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý.

Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti byl u testovaných vozidel součástí standardní výbavy, ale chyběl v ní systém sledování jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,5302,87,360%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Seat Ibiza dosáhl v letošních testech Euro NCAP dobrých výsledků a to především v oblasti ochrany dospělých cestujících, zatímco v oblasti ochrany dětských cestujících byly jisté nedostatky.

V kategorii ochrana chodců dosáhl tento model dobrých výsledků v oblasti ochrany nohou i pánve chodce, i když zde má ještě prostor pro zlepšení. Hodnocení v kategorii asistenčních systémů pak snižuje systém sledování jízdních pruhů, který nebyl součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3695%37,877%3276%7,360%81%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Seat Ibiza (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Seat Nové modely Video Malé vozy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Jízdní dojmy: Seat Ibiza 1.5 TSI. Zapomeňte na tříválec? Jízdní dojmy: Seat Ibiza 1.5 TSI. Zapomeňte na tříválec?

V ceníku nové ibizy zatím najdete jen samé litrové…

Seat Ibiza Cupra: Stihne ji osud Fabie RS? Seat Ibiza Cupra: Stihne ji osud Fabie RS?

Pro sportovní verzi Cupra nejvhodnější model Seatu…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil výbuchy min z války

Chorvatskem otřásají exploze: Lesní požár způsobil…

Lesní požár, který se rozšířil do jižního Chorvatska ze sousední Černé Hory, zřejmě v noci na dnešek způsobil…

 

iSport.cz

Droppa míří do Slovanu! Jarolím na něj dal dobré reference, tvrdí klub

Droppa míří do Slovanu! Jarolím na něj dal dobré…

Člen širšího reprezentačního kádru Lukáš Droppa má po konci v Turecku opět angažmá. Se Slovanem Bratislava se…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…