Euro NCAP 2017: Seat Ibiza – Pět hvězd, i když se zaváháním

 

Seat Ibiza ve své nejnovější podobě v testech Euro NCAP předvedl dobrou ochranu dospělých cestujících, ale v případě dětských cestujících má i přes pětihvězdičkové hodnocení prostor pro zlepšení.

Seat Ibiza byl organizací Euro NCAP testován poprvé v roce 2000 a podle tehdejšího hodnocení měl tři hvězdy za ochranu cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců. O dva roky později si tento model o jednu hvězdu polepšil.

Pětihvězdičkové hodnocení si z nárazových testů oblíbený zástupce španělské značky odvezl poprvé v roce 2008 a podruhé v roce 2011. Letos tedy Seat Ibiza získal pět hvězd potřetí.

Předmětem testu byl Seat Ibiza 1.0 Style s pětidvéřovou karoserií hatchback a pohotovostní hmotností 1047 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti a rovněž omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté Takata Maxi.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figuríny indikují dostatečnou ochranu kolen řidiče. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Seat Ibiza prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těl figurín řidiče a spolujezdce dobrá nebo dostatečná.

Při testech s bočním nárazem byla zjištěna dobrá ochrana všech kritických částí těl figurín a Seat Ibiza získal maximální počet bodů.

Při náročnějším bočním nárazu na sloup byly síly působící na hrudníky figurín vyhodnoceny jako dostatečné a ochrana všech ostatních částí jejich těl dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Seat Ibiza je standardně vybaveno systémem automatického nouzového brzdění, jehož funkci při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,57,715,62,3336,195%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá. U figuríny šestiletého dítěte byla hrudníku vyhodnocena jako slabá, krku mezní a hlavy dobrá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako špatná, zatímco hlavy a krční páteře dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí11,8771237,877%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu. K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že byla převážně dobrá a v oblastech nad hlavními světlomety dostatečná.

Euro NCAP uvádí, že systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců o nové generace modelu Ibiza zvládne vedle chodců detekovat i další vozidla a při testech předvedl dobrý výkon, když při většině zkušebních scénářů v různých rychlostech zamezil nebo zmírnil kolizi.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců164,865,232,076%

Asistenční systémy

Seat Ibiza ve své nejnovější podobě je standardně vybaven systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém automatického nouzového brzdění byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý.

Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti byl u testovaných vozidel součástí standardní výbavy, ale chyběl v ní systém sledování jízdního pruhu.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,5302,87,360%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Seat Ibiza dosáhl v letošních testech Euro NCAP dobrých výsledků a to především v oblasti ochrany dospělých cestujících, zatímco v oblasti ochrany dětských cestujících byly jisté nedostatky.

V kategorii ochrana chodců dosáhl tento model dobrých výsledků v oblasti ochrany nohou i pánve chodce, i když zde má ještě prostor pro zlepšení. Hodnocení v kategorii asistenčních systémů pak snižuje systém sledování jízdních pruhů, který nebyl součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3695%37,877%3276%7,360%81%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Seat Ibiza (2017)

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Michala Noska: Kdo ctí Palachův týden Zápisník Michala Noska: Kdo ctí Palachův týden

Komunista Zdeněk Ondráček, který se aktivně účastnil…

Zeman dá Babišovi druhou šanci. Ten zahájil rozhovory o podobě nové exekutivy Zeman dá Babišovi druhou šanci. Ten zahájil rozhovory o podobě nové exekutivy

Kabinet bez důvěry by se měl zdržet zásadních…

Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán

Spojené státy si v rámci své nové strategie ponechají v…

Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie

Poslanci Dolní sněmovny britského parlamentu v…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Seat Nové modely Video Malé vozy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

 



Jízdní dojmy: Seat Ibiza 1.5 TSI. Zapomeňte na tříválec? Jízdní dojmy: Seat Ibiza 1.5 TSI. Zapomeňte na tříválec?

V ceníku nové ibizy zatím najdete jen samé litrové…

Seat Ibiza Cupra: Stihne ji osud Fabie RS? Seat Ibiza Cupra: Stihne ji osud Fabie RS?

Pro sportovní verzi Cupra nejvhodnější model Seatu…

 



 
Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Včera

Britská automobilka postaví 150 exemplářů speciálního osmiválcového Defenderu. Bude se jednat o vůbec nejsilnější „defík“ historie.




Blesk.cz

Bitva „prvních dam“: Drahošová vyráží na kampaň do regionů, co podnikne Zemanová?

Bitva „prvních dam“: Drahošová vyráží na kampaň do…

Nebude to jen souboj Miloše Zemana a Jiřího Drahoše, ale také někdejší knihovnice a bývalé sekretářky. V prvním…

Drahoš udělá Kalouska premiérem, tvrdí nový útok. A Zemanovi se zle vysmál kritik

Drahoš udělá Kalouska premiérem, tvrdí nový útok. A…

Finalista prezidentské volby Jiří Drahoš musí čelit další dezinformaci. Proruské webové stránky vytáhly těžký…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suárez si vzpomněl na zkrat z MS. Děsil se, že přestup do Barcy padne

Suárez si vzpomněl na zkrat z MS. Děsil se, že…

Luis Suárez je dnes neodmyslitelnou součástí základní sestavy Barcelony. Po incidentu během zápasu Uruguaye…

 

Reflex.cz

Sundejte kalhoty, vyhrňte tričko a točte se před zrcadlem! To není vtip, ale šikana dopingových komisařů

Sundejte kalhoty, vyhrňte tričko a točte se před…

V rubrice Never More se časopis Reflex už 25 let ptá na to, co známým tvářím zkazilo v poslední době náladu.…

Největší dezinformátoři voleb: Své místo mezi nimi má i prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček

Největší dezinformátoři voleb: Své místo mezi nimi…

Neúspěšná politička spojená s paramilitární Národní domobranou. Mladý komunista, který chodí řečnit s…