Euro NCAP 2017: Subaru Impreza – Poprvé s plným počtem hvězd

 

Subaru Impreza absolvovalo testy organizace Euro NCAP teprve podruhé ve své historii. Nová generace je pak prvním zástupcem své modelové linie, jíž se podařilo získat pět hvězd.

Subaru Impreza bylo organizací Euro NCAP poprvé testováno v roce 2009 a tehdy získalo čtyři hvězdy. Absenci páté hvězdy tehdy zapříčilo chybějící připomínání zapnutí bezpečnostního pásu pro sedadlo spolujezdce.

V případě aktuální generace se Impreza do jisté míry dělí o pětihvězdičkové hodnocení s modelem XV, který je z ní odvozen. Organizace Euro NCAP uvádí, že tyto modely jsou strukturálně identické a zásadní rozdíl mezi nimi představuje světlá i celková výška. Proto byly u modelu Impreza provedeny pouze ty testy, jejichž výsledky může ovlivňovat právě zmíněná výška. V konečném hodnocení se pak tyto testy projevují prakticky jen v kategorii ochrany chodců.

Předmětem testu bylo Subaru Impreza 2.0i-S EyeSight s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1462 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti a rovněž systémem sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté dítě sedačka Graco Junior.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou nebo dostatečnou ochranu všech kritických částí těl řidiče i spolujezdce. Subaru prokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče dobrá, zatímco u spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hrudníku dostatečná a došlo k podklouznutí jeho pánve pod bezpečnostním pásem.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana kritických částí těla řidiče dobrá a Subaru získalo maximální počet bodů.

V náročnějším testu s bočním nárazem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako dostatečná a u ostatních částí jeho těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Standardně dodávaný systém automatického nouzového brzdění při testování v nízkých rychlostech typických pro městský provoz zabránil srážkám.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,86,815,82,4335,894%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá až na krk, kde byla ochrana dostatečná. U figuríny šestiletého dítěte byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako dostatečná, zatímco u krku i hlavy jako dobrá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech kritických části těl figurín šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Na sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15891244,089%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků karoserie, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že je na řadě míst dobrá, ale na rozdíl od modelu XV jsou zde i místa, kde je vysloveně špatná a to v oblastech mezi maskou chladiče a hlavními světlomety.

Systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců při všech zkušebních scénářích v různých rychlostech zabránil kolizi nebo zmírnil její následky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců19,63,865,334,682%

Asistenční systémy

Subaru XV je standardně vybaveno systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém sledování jízdních pruhu upozorňuje řidiče, když vozidlo vyjede bez spuštění ukazatele směru mimo svůj jízdní pruh a jemně pomáhá upravit směr jízdy.

Systém automatického nouzového brzdění v testech provedených při dálničních rychlostech zabránil kolizi nebo zmírnil její následky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy032,72,68,368%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Subaru Impreza dosáhlo v testech organizace Euro NCAP dobrých výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Dobré výsledky pak předvedl tento zástupce značky Subaru i v kategorii asistenčních systémů, kde jeho hodnocení snižuje absence omezovače rychlosti.

V případě ochrany chodců dochází u modelu Impreza oproti XV k mírnému zhoršení, za nímž stojí výsledky testů zaměřených na ochranu pánve chodce.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3694%4489%3582%8,368%85%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Subaru Impreza (2017)

Video

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Námořní doprava se prodraží. Mohou za to přísnější emisní pravidla Námořní doprava se prodraží. Mohou za to přísnější emisní pravidla

Velké lodě budou muset už od příštího roku splňovat…

Metro D se začne stavět letos, říká pražský radní  Adam Scheinherr Metro D se začne stavět letos, říká pražský radní Adam Scheinherr

Prioritou pražského náměstka pro dopravu Adama…

Wankelův motor na sovětský způsob: Speciální lady používala hlavně tajná služba Wankelův motor na sovětský způsob: Speciální lady používala hlavně tajná služba

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

 



Subaru představí na Tokyo Auto Salon dva koncepty s logem STI Subaru představí na Tokyo Auto Salon dva koncepty s logem STI

Slavné emblémy STI dostanou páté generace Imprezy i…

Rychlé kolo se Subaru Impreza: Jak moc vadilo CVT? Rychlé kolo se Subaru Impreza: Jak moc vadilo CVT?

Zajeli jsme si do Bělé pod Bezdězem, abychom proklepli…

 



 
Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Volkswagen Golf osmé generace odhazuje kamufláž, je opět spíš evolucí

Včera

Golf VIII už vlastně nemá co skrývat. Po tovární skice i sérii špionážních snímků a videí jsou tu další fotky bez maskování. Populární kompakt se odhaluje v takřka celé své kráse.




Blesk.cz

Je nejdepresivnější den roku! Otestujte se, jestli „depka“ hrozí i vám

Je nejdepresivnější den roku! Otestujte se, jestli…

Vánoční atmosféra je pryč, někteří se vzpamatovávají z finančních výdajů za sváteční dny, počasí je ponuré a k…

Nádhera na nebi: Zatmění Měsíce pomohla v Česku jasná obloha. A bylo na co koukat

Nádhera na nebi: Zatmění Měsíce pomohla v Česku…

V pondělí brzy ráno nastalo úplné zatmění Měsíce, které bylo pozorovatelné v celém průběhu a startovalo bude…

 

iSport.cz

Holek ukončil kariéru. Bývalého reprezentanta trápí problémy se srdcem

Holek ukončil kariéru. Bývalého reprezentanta trápí…

Bývalý český reprezentační obránce Mario Holek ukončil ve dvaatřiceti letech kariéru. Důvodem jsou problémy se…

Plíšková přejela Muguruzaovou. Ve čtvrtfinále narazí na Williamsovou

Plíšková přejela Muguruzaovou. Ve čtvrtfinále narazí…

Tenistka Karolína Plíšková se potřetí za sebou probojovala do čtvrtfinále Australian Open. Sedmá nasazená si v…

 

Reflex.cz

Český Krumlov made in China. Firma Huawei si doma postavila kopii oblíbené turistické destinace

Český Krumlov made in China. Firma Huawei si doma…

Pověstné čínské kopírování se posouvá každou chvíli na nový level. Nyní dokážou okopírovat i celou část…

Jako svatý obrázek: Zapomeňte na ples v Opeře. Na krojovaném bále zakusíte úplně jinou realitu

Jako svatý obrázek: Zapomeňte na ples v Opeře. Na…

Nemůžete si pořádně sednout, zhluboka se nenadechnete, návštěva záchodu je stresující, při pohledu na červené…