Euro NCAP 2017: Subaru Impreza – Poprvé s plným počtem hvězd

 

Subaru Impreza absolvovalo testy organizace Euro NCAP teprve podruhé ve své historii. Nová generace je pak prvním zástupcem své modelové linie, jíž se podařilo získat pět hvězd.

Subaru Impreza bylo organizací Euro NCAP poprvé testováno v roce 2009 a tehdy získalo čtyři hvězdy. Absenci páté hvězdy tehdy zapříčilo chybějící připomínání zapnutí bezpečnostního pásu pro sedadlo spolujezdce.

V případě aktuální generace se Impreza do jisté míry dělí o pětihvězdičkové hodnocení s modelem XV, který je z ní odvozen. Organizace Euro NCAP uvádí, že tyto modely jsou strukturálně identické a zásadní rozdíl mezi nimi představuje světlá i celková výška. Proto byly u modelu Impreza provedeny pouze ty testy, jejichž výsledky může ovlivňovat právě zmíněná výška. V konečném hodnocení se pak tyto testy projevují prakticky jen v kategorii ochrany chodců.

Předmětem testu bylo Subaru Impreza 2.0i-S EyeSight s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1462 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti a rovněž systémem sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Römer KidFix XP a pro desetileté dítě sedačka Graco Junior.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou nebo dostatečnou ochranu všech kritických částí těl řidiče i spolujezdce. Subaru prokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

 [555×192]

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče dobrá, zatímco u spolujezdce na zadním sedadle byla ochrana hrudníku dostatečná a došlo k podklouznutí jeho pánve pod bezpečnostním pásem.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana kritických částí těla řidiče dobrá a Subaru získalo maximální počet bodů.

V náročnějším testu s bočním nárazem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako dostatečná a u ostatních částí jeho těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Standardně dodávaný systém automatického nouzového brzdění při testování v nízkých rychlostech typických pro městský provoz zabránil srážkám.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,86,815,82,4335,894%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá až na krk, kde byla ochrana dostatečná. U figuríny šestiletého dítěte byla ochrana hrudníku vyhodnocena jako dostatečná, zatímco u krku i hlavy jako dobrá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana všech kritických části těl figurín šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Na sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15891244,089%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků karoserie, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že je na řadě míst dobrá, ale na rozdíl od modelu XV jsou zde i místa, kde je vysloveně špatná a to v oblastech mezi maskou chladiče a hlavními světlomety.

Systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců při všech zkušebních scénářích v různých rychlostech zabránil kolizi nebo zmírnil její následky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců19,63,865,334,682%

Asistenční systémy

Subaru XV je standardně vybaveno systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém sledování jízdních pruhu upozorňuje řidiče, když vozidlo vyjede bez spuštění ukazatele směru mimo svůj jízdní pruh a jemně pomáhá upravit směr jízdy.

Systém automatického nouzového brzdění v testech provedených při dálničních rychlostech zabránil kolizi nebo zmírnil její následky.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy032,72,68,368%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Subaru Impreza dosáhlo v testech organizace Euro NCAP dobrých výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Dobré výsledky pak předvedl tento zástupce značky Subaru i v kategorii asistenčních systémů, kde jeho hodnocení snižuje absence omezovače rychlosti.

V případě ochrany chodců dochází u modelu Impreza oproti XV k mírnému zhoršení, za nímž stojí výsledky testů zaměřených na ochranu pánve chodce.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3694%4489%3582%8,368%85%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Subaru Impreza (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády

Česká republika by se z Afghánistánu stahovat neměla,…

Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku

Technologie, na které stojí virtuální měny typu bitcoin,…

ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí

Také jste jako malí imitovali zvuk monopostů Formule 1?…

Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

 



Rychlé kolo se Subaru Impreza: Jak moc vadilo CVT? Rychlé kolo se Subaru Impreza: Jak moc vadilo CVT?

Zajeli jsme si do Bělé pod Bezdězem, abychom proklepli…

Nové Subaru Impreza má božský podvozek. Budou ale dva motory stačit? Nové Subaru Impreza má božský podvozek. Budou ale dva motory stačit?

Subaru Impreza se vrací na český trh po více než čtyřleté…

 



 
Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Dnes 00:01

Supersport se čtyřmi kruhy ve znaku prošel faceliftem. Kromě několika pozměněných křivek má i výkonnější motor. Naštěstí je to pořád atmosférický desetiválec.




Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka Jena se střídá jedno drama za druhým

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka…

Jen, jak si nově říká Jan Nedvěd, vypouští do světa nový singl a videoklip Stoupáš. Ve spletitém příběhu nechybí…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se stal Hanzl, vystřelil výhru

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se…

Hokejisté Litvínova zvítězili v předehrávce 24. kola extraligy v pražské O2 areně nad vedoucí Spartou 2:1 a…

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

Lekce od úřadujících šampionů, jak mnozí čekali, se nekonala. Fotbalisté Plzně prohráli na půdě Realu Madrid…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní zpráv za volantem nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…