Euro NCAP 2010:  Citroën Nemo – Jen tři hvězdy

Euro NCAP 2010: Citroën Nemo – Jen tři hvězdy

 
 

Chudá základní bezpečnostní výbava nezapře užitkový původ. Problematická je zejména ochrana krční páteře při nárazech zezadu, i když ani výkon v ostatních oblastech nebyl zcela vyčerpávající.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v březnu 2010, absolvoval model Citroën Nemo 1,4 HDi s karosérií MPV o hmotnosti 1185 kg a v provedení s levostranným řízením.

Nezvykle chudá bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče. Čelní airbag spolujezdce a boční airbagy jsou součástí mimořádné výbavy (testovaný vzorek jimi osazen byl) a hlavové airbagy nejsou k dispozici vůbec. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců instalována (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka       Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní. Tuhé substruktury v přístrojové desce představují nebezpečí vzniku poranění pro kolena a stehna řidiče i spolujezdce.

Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana hlavy, břicha a pánve byla hodnocena nejvyšší známkou dobrá.

 [555×192]

Nemo nedisponuje hlavovým airbagem, a proto neabsolvoval náraz na kůl.

Ochrana jakou Nemo nabízí krční páteři při nárazech zezadu je nedostatečná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,478%7,999%00%125%2159%

Ochrana dětí
Obě zkušební figuríny simulující děti ve věku 18 a 36 měsíců byly shodně usazeny v autosedačkách Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.

Při čelním nárazu nepřekročil dopředný pohyb jejich hlav předepsané meze. Podobně během bočního nárazu ochránil spolehlivě dětský zádržný systém hlavy obou figurín.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat, a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte autosedačku instalovanou proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční1083%4100%2100%431%--
36 měsíční10,588%4100%2100%--
Ochrana dětí-3774%

Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Citroën Nemo maximum bodů.

Rovněž ochrana pánve v oblasti pření hrany kapoty byla vyhodnocena jako dobrá ve 2 ze 3 zkušebních sektorů.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte ( 2 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 4 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců938%4,880%6100%2055%

Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém není dostupný pro žádnou z variant modelu Nemo.

Připomínač nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče je součástí standardní výbavy. Pro nezapnutý pás spolujezdce je připomínač na všech evropských trzích nabízen buď jako základní výbava, anebo v rámci mimořádné výbavy. Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů byl organizací Euro NCAP podroben testování a vozu byly uděleny dva body, protože se předpokládá, že na většině evropských trzích bude součástí standardní výbavy vozu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%267%229%

Celkový výsledek: 3 hvězdy
Citroën Nemo podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení jen 3 hvězdy.

Komisaři ve své souhrnné zprávě ze zkoušek první skupiny vozů v roce 2010 upozorňují na nebezpečí osobních verzí odvozených přímo z užitkové varianty daného modelu.

Toto nebezpečí spočívá v poměrně chudé bezpečnostní výbavě, což je přesně případ osobní verze nového Citroënu.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2159%3774%2055%229%58%
Počet hvězd* * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Citroën Nemo (2010)
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank

Italská banka UniCredit nedávno dala německé vládě najevo…

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Dodávky Euro NCAP

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW) Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW)

Malá dodávka od Citroënu bude nově nabízena s dieselovým…

Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu

Německý autoklub ADAC se opět zaměřil na jízdní stabilitu…

 



 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Dnes 18:59

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Režisér Jiří Menzel se vážně zranil! Měsíce upoután na lůžko

Režisér Jiří Menzel se vážně zranil! Měsíce upoután na lůžko

Oscarový režisér Jiří Menzel (79) proležel celé prázdniny v posteli. Vážně si poranil Achillovu šlachu a lékaři…

Živý Ken: Jen můj penis je pravý! Možná se ale stanu ženou

Živý Ken: Jen můj penis je pravý! Možná se ale stanu ženou

Podstoupil téměř 60 plastických operací a utratil spoustu peněz, aby se celý proměnil a líbil se sám sobě.…

 

iSport.cz

Fotbal a videohry? Svůj tým má i Manchester City, za PSG hraje Čech

Fotbal a videohry? Svůj tým má i Manchester City, za…

V posledních letech se stále častěji dostávají hry do podvědomí širšího okruhu lidí. Toho využila i řada…

Tenisové hvězdy v Praze! Federer a spol. házeli tenisáky, hráči fotili selfie

Tenisové hvězdy v Praze! Federer a spol. házeli…

Tenisová akce roku v Praze je oficiálně zahájena! Na Staroměstském náměstí se ve středu odpoledne fanouškům…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…