Euro NCAP 2010: Citroën Nemo – Jen tři hvězdy
Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v březnu 2010, absolvoval model Citroën Nemo 1,4 HDi s karosérií MPV o hmotnosti 1185 kg a v provedení s levostranným řízením.
Nezvykle chudá bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče. Čelní airbag spolujezdce a boční airbagy jsou součástí mimořádné výbavy (testovaný vzorek jimi osazen byl) a hlavové airbagy nejsou k dispozici vůbec. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.
Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců instalována (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní. Tuhé substruktury v přístrojové desce představují nebezpečí vzniku poranění pro kolena a stehna řidiče i spolujezdce.
Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana hlavy, břicha a pánve byla hodnocena nejvyšší známkou dobrá.
crashtest citroen dodavky euroncap
Nemo nedisponuje hlavovým airbagem, a proto neabsolvoval náraz na kůl.
Ochrana jakou Nemo nabízí krční páteři při nárazech zezadu je nedostatečná.
Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 12,4 | 78% | 7,9 | 99% | 0 | 0% | 1 | 25% | 21 | 59% |
Ochrana dětí
Obě zkušební figuríny simulující děti ve věku 18 a 36 měsíců byly shodně usazeny v autosedačkách Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.
Při čelním nárazu nepřekročil dopředný pohyb jejich hlav předepsané meze. Podobně během bočního nárazu ochránil spolehlivě dětský zádržný systém hlavy obou figurín.
Airbag spolujezdce lze deaktivovat, a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte autosedačku instalovanou proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná.
Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Vozidlo | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
18 měsíční | 10 | 83% | 4 | 100% | 2 | 100% | 4 | 31% | - | - |
36 měsíční | 10,5 | 88% | 4 | 100% | 2 | 100% | - | - | ||
Ochrana dětí | - | 37 | 74% |
Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Citroën Nemo maximum bodů.
Rovněž ochrana pánve v oblasti pření hrany kapoty byla vyhodnocena jako dobrá ve 2 ze 3 zkušebních sektorů.
V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte ( 2 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 4 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.
Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 9 | 38% | 4,8 | 80% | 6 | 100% | 20 | 55% |
Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém není dostupný pro žádnou z variant modelu Nemo.
Připomínač nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče je součástí standardní výbavy. Pro nezapnutý pás spolujezdce je připomínač na všech evropských trzích nabízen buď jako základní výbava, anebo v rámci mimořádné výbavy. Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů byl organizací Euro NCAP podroben testování a vozu byly uděleny dva body, protože se předpokládá, že na většině evropských trzích bude součástí standardní výbavy vozu.
Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 0 | 0% | 2 | 67% | 2 | 29% |
Celkový výsledek: 3 hvězdy
Citroën Nemo podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení jen 3 hvězdy.
Komisaři ve své souhrnné zprávě ze zkoušek první skupiny vozů v roce 2010 upozorňují na nebezpečí osobních verzí odvozených přímo z užitkové varianty daného modelu.
Toto nebezpečí spočívá v poměrně chudé bezpečnostní výbavě, což je přesně případ osobní verze nového Citroënu.
Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 21 | 59% | 37 | 74% | 20 | 55% | 2 | 29% | 58% |
Počet hvězd | * * * |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.
Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010) | |||||||||
2010 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 40% | 60% | 75% | ||||
Pro **** | 65% | 60% | 25% | 40% | 60% | ||||
Pro *** | 35% | 30% | 15% | 25% | 50% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 10% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 5% | 5% | 25% |
Euro NCAP Citroën Nemo (2010) |