Euro NCAP 2010:  Citroën Nemo – Jen tři hvězdy

Euro NCAP 2010: Citroën Nemo – Jen tři hvězdy

 
 

Chudá základní bezpečnostní výbava nezapře užitkový původ. Problematická je zejména ochrana krční páteře při nárazech zezadu, i když ani výkon v ostatních oblastech nebyl zcela vyčerpávající.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v březnu 2010, absolvoval model Citroën Nemo 1,4 HDi s karosérií MPV o hmotnosti 1185 kg a v provedení s levostranným řízením.

Nezvykle chudá bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče. Čelní airbag spolujezdce a boční airbagy jsou součástí mimořádné výbavy (testovaný vzorek jimi osazen byl) a hlavové airbagy nejsou k dispozici vůbec. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců instalována (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka       Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní. Tuhé substruktury v přístrojové desce představují nebezpečí vzniku poranění pro kolena a stehna řidiče i spolujezdce.

Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana hlavy, břicha a pánve byla hodnocena nejvyšší známkou dobrá.

 [555×192]

Nemo nedisponuje hlavovým airbagem, a proto neabsolvoval náraz na kůl.

Ochrana jakou Nemo nabízí krční páteři při nárazech zezadu je nedostatečná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,478%7,999%00%125%2159%

Ochrana dětí
Obě zkušební figuríny simulující děti ve věku 18 a 36 měsíců byly shodně usazeny v autosedačkách Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.

Při čelním nárazu nepřekročil dopředný pohyb jejich hlav předepsané meze. Podobně během bočního nárazu ochránil spolehlivě dětský zádržný systém hlavy obou figurín.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat, a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte autosedačku instalovanou proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční1083%4100%2100%431%--
36 měsíční10,588%4100%2100%--
Ochrana dětí-3774%

Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Citroën Nemo maximum bodů.

Rovněž ochrana pánve v oblasti pření hrany kapoty byla vyhodnocena jako dobrá ve 2 ze 3 zkušebních sektorů.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte ( 2 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 4 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců938%4,880%6100%2055%

Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém není dostupný pro žádnou z variant modelu Nemo.

Připomínač nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče je součástí standardní výbavy. Pro nezapnutý pás spolujezdce je připomínač na všech evropských trzích nabízen buď jako základní výbava, anebo v rámci mimořádné výbavy. Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů byl organizací Euro NCAP podroben testování a vozu byly uděleny dva body, protože se předpokládá, že na většině evropských trzích bude součástí standardní výbavy vozu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%267%229%

Celkový výsledek: 3 hvězdy
Citroën Nemo podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení jen 3 hvězdy.

Komisaři ve své souhrnné zprávě ze zkoušek první skupiny vozů v roce 2010 upozorňují na nebezpečí osobních verzí odvozených přímo z užitkové varianty daného modelu.

Toto nebezpečí spočívá v poměrně chudé bezpečnostní výbavě, což je přesně případ osobní verze nového Citroënu.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2159%3774%2055%229%58%
Počet hvězd* * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Citroën Nemo (2010)
Spolupracujeme s TipCars.com
Pojistěte se navzájem a s důvěrou Pojistěte se navzájem a s důvěrou

Mít sjednané pojištění je dnes nezbytností. Musí ale…

Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Dodávky Euro NCAP

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW) Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW)

Malá dodávka od Citroënu bude nově nabízena s dieselovým…

Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu

Německý autoklub ADAC se opět zaměřil na jízdní stabilitu…

 



 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Včera

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v německé lize

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v…

Brankář David Leggio vzbudil před několika dny pozdvižení, když v německé lize v dresu Mnichova vyřešil soupeřův…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…