Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: Citroën Nemo – Jen tři hvězdy

Jan Blaha
Diskuze (3)
Chudá základní bezpečnostní výbava nezapře užitkový původ. Problematická je zejména ochrana krční páteře při nárazech zezadu, i když ani výkon v ostatních oblastech nebyl zcela vyčerpávající.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v březnu 2010, absolvoval model Citroën Nemo 1,4 HDi s karosérií MPV o hmotnosti 1185 kg a v provedení s levostranným řízením.

Nezvykle chudá bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče. Čelní airbag spolujezdce a boční airbagy jsou součástí mimořádné výbavy (testovaný vzorek jimi osazen byl) a hlavové airbagy nejsou k dispozici vůbec. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců instalována (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka       Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní. Tuhé substruktury v přístrojové desce představují nebezpečí vzniku poranění pro kolena a stehna řidiče i spolujezdce.

Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana hlavy, břicha a pánve byla hodnocena nejvyšší známkou dobrá.

crashtest citroen dodavky euroncap crashtest citroen dodavky euroncap

Nemo nedisponuje hlavovým airbagem, a proto neabsolvoval náraz na kůl.

Ochrana jakou Nemo nabízí krční páteři při nárazech zezadu je nedostatečná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,478%7,999%00%125%2159%

Ochrana dětí

Obě zkušební figuríny simulující děti ve věku 18 a 36 měsíců byly shodně usazeny v autosedačkách Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.

Při čelním nárazu nepřekročil dopředný pohyb jejich hlav předepsané meze. Podobně během bočního nárazu ochránil spolehlivě dětský zádržný systém hlavy obou figurín.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat, a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte autosedačku instalovanou proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční1083%4100%2100%431%--
36 měsíční10,588%4100%2100%--
Ochrana dětí-3774%

Ochrana chodců

Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Citroën Nemo maximum bodů.

Rovněž ochrana pánve v oblasti pření hrany kapoty byla vyhodnocena jako dobrá ve 2 ze 3 zkušebních sektorů.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte ( 2 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 4 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců938%4,880%6100%2055%

Asistenční systémy

Elektronický stabilizační systém není dostupný pro žádnou z variant modelu Nemo.

Připomínač nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče je součástí standardní výbavy. Pro nezapnutý pás spolujezdce je připomínač na všech evropských trzích nabízen buď jako základní výbava, anebo v rámci mimořádné výbavy. Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů byl organizací Euro NCAP podroben testování a vozu byly uděleny dva body, protože se předpokládá, že na většině evropských trzích bude součástí standardní výbavy vozu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%267%229%

Celkový výsledek: 3 hvězdy

Citroën Nemo podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení jen 3 hvězdy.

Komisaři ve své souhrnné zprávě ze zkoušek první skupiny vozů v roce 2010 upozorňují na nebezpečí osobních verzí odvozených přímo z užitkové varianty daného modelu.

Toto nebezpečí spočívá v poměrně chudé bezpečnostní výbavě, což je přesně případ osobní verze nového Citroënu.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2159%3774%2055%229%58%
Počet hvězd* * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP
Euro NCAP Citroën Nemo (2010)

Jan Blaha
Diskuze (3)
10. 3. 2010 11:03
Re: Výsledek dle Euro NCAP 2009
Len tri hviezdy, ale ruku na srdce, zmení to niečo? Nie je to nulová bezpečnosť ako u čínskych áut a navyše pri užitkáčoch sa to až tak neberie. Pochybujem, že niekto kúpi niečo iné (v tejto kategórii by ma ale zaujímalo čo) kvôli "iba" trom hviezdam.
10. 3. 2010 08:01
Výsledek dle Euro NCAP 2009
Váženým průměrem všech kategorií (58 %) by sice měl v roce 2009 nárok na 4 hvězdy, ale v kat. Ochrana dospělých Nemo získal jen 59 %, což by na 4 hvězdy nestačilo ani loni (limit v roce 2009 byl 60 %). Tedy byly by to stejné 3 hěvzdy.
Avatar - Blue Sun
10. 3. 2010 07:54
..
Kolik hvězd by Nemo získal podle metodiky z roku 2009? Jen by mne to zajímalo, pro porovnání s vozy představenými v období 2008-2009, které byly testované podle jiného způsobu.