Euro NCAP 2010:  Citroën Nemo – Jen tři hvězdy

Euro NCAP 2010: Citroën Nemo – Jen tři hvězdy

 
 
10.3. 2010 SK

Chudá základní bezpečnostní výbava nezapře užitkový původ. Problematická je zejména ochrana krční páteře při nárazech zezadu, i když ani výkon v ostatních oblastech nebyl zcela vyčerpávající.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v březnu 2010, absolvoval model Citroën Nemo 1,4 HDi s karosérií MPV o hmotnosti 1185 kg a v provedení s levostranným řízením.

Nezvykle chudá bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče. Čelní airbag spolujezdce a boční airbagy jsou součástí mimořádné výbavy (testovaný vzorek jimi osazen byl) a hlavové airbagy nejsou k dispozici vůbec. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 i 36 měsíců instalována (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka       Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během nárazu stabilní. Tuhé substruktury v přístrojové desce představují nebezpečí vzniku poranění pro kolena a stehna řidiče i spolujezdce.

Při bočním nárazu byla ochrana hrudníku dostatečná, ochrana hlavy, břicha a pánve byla hodnocena nejvyšší známkou dobrá.

 [555×192]

Nemo nedisponuje hlavovým airbagem, a proto neabsolvoval náraz na kůl.

Ochrana jakou Nemo nabízí krční páteři při nárazech zezadu je nedostatečná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,478%7,999%00%125%2159%

Ochrana dětí
Obě zkušební figuríny simulující děti ve věku 18 a 36 měsíců byly shodně usazeny v autosedačkách Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.

Při čelním nárazu nepřekročil dopředný pohyb jejich hlav předepsané meze. Podobně během bočního nárazu ochránil spolehlivě dětský zádržný systém hlavy obou figurín.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat, a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte autosedačku instalovanou proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční1083%4100%2100%431%--
36 měsíční10,588%4100%2100%--
Ochrana dětí-3774%

Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku získává Citroën Nemo maximum bodů.

Rovněž ochrana pánve v oblasti pření hrany kapoty byla vyhodnocena jako dobrá ve 2 ze 3 zkušebních sektorů.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte ( 2 zkušební sektory uprostřed kapoty) byla ochrana oceněna známkou dobrá, ochrana ve zbylých 4 sektorech je převážně nedostatečná stejně jako ochrana hlavy dospělého.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců938%4,880%6100%2055%

Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém není dostupný pro žádnou z variant modelu Nemo.

Připomínač nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče je součástí standardní výbavy. Pro nezapnutý pás spolujezdce je připomínač na všech evropských trzích nabízen buď jako základní výbava, anebo v rámci mimořádné výbavy. Systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů byl organizací Euro NCAP podroben testování a vozu byly uděleny dva body, protože se předpokládá, že na většině evropských trzích bude součástí standardní výbavy vozu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%00%267%229%

Celkový výsledek: 3 hvězdy
Citroën Nemo podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení jen 3 hvězdy.

Komisaři ve své souhrnné zprávě ze zkoušek první skupiny vozů v roce 2010 upozorňují na nebezpečí osobních verzí odvozených přímo z užitkové varianty daného modelu.

Toto nebezpečí spočívá v poměrně chudé bezpečnostní výbavě, což je přesně případ osobní verze nového Citroënu.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2159%3774%2055%229%58%
Počet hvězd* * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Citroën Nemo (2010)
Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda Spojených států navrátila migrantům 522 odebraných dětí Vláda Spojených států navrátila migrantům 522 odebraných dětí

Vláda USA oznámila, že do rodin migrantů vrátila 522…

Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů

Počátky dnešního elektromobilu BMW i3 se datují už do…

Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu

Desetitisíce odpůrců odchodu Británie z Evropské unie se…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Citroën Dodávky Euro NCAP

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 



Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW) Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW)

Malá dodávka od Citroënu bude nově nabízena s dieselovým…

Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu

Německý autoklub ADAC se opět zaměřil na jízdní stabilitu…

 



 
Nissan March Super Turbo: Miniaturní hothatch s technikou, která předběhla dobu

Nissan March Super Turbo: Miniauto s technikou, která předběhla dobu

Včera

Původní Nissan Micra, na některých trzích nazývaný March, byl typickým japonským malým autem 80. let. Paradoxně na jeho základě vznikla nezvykle technicky řešená sportovní verze.




Blesk.cz

Ženy v Saúdské Arábii můžou začít řídit. Princ jim povolil auta, kamiony i motorky

Ženy v Saúdské Arábii můžou začít řídit. Princ jim…

Od neděle mohou ženy v Saúdské Arábii nově řídit osobní a nákladní automobily a motocykly. Země zavedla od…

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz na zakázaný web, zaplatí tučnou pokutu

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz…

Ruskou sněmovnou (Státní duma) prošel nový zákon (TASS v ruštině), který zkomplikuje život tamním vyhledávačům.…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Německo - Švédsko 2:1. Kroosova paráda z přímáku rozhodla

Německo - Švédsko 2:1. Kroosova paráda z přímáku rozhodla

Fotbalisté Německa v páté minutě nastavení gólem Toniho Kroose vybojovali na mistrovství světa výhru 2:1 nad…

 

Reflex.cz

Babišova věrná s pochybným titulem. To je nová ministryně Malá

Babišova věrná s pochybným titulem. To je nová…

Ministryní spravedlnosti druhé Babišovy vlády, pokud se na ní designovaný premiér s ČSSD nakonec dohodne, má být…

Sluneční hodiny v Čechách: Historický architektonický prvek, který nás donutí k zamyšlení

Sluneční hodiny v Čechách: Historický…

Až někdy na svých jarních cestách nebo výletech uvidíte sluneční hodiny, neváhejte se na chvilku zastavit -…