Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Jaká jsou nejbezpečnější auta letošních testů?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Nezávislá organizace Euro NCAP zveřejnila trojici automobilů, které jsou nejbezpečnější z testovaných vozů za rok 2016 podle jejího systému hodnocení.

Testů Euro NCAP se v letošním roce zúčastnilo celkem 18 osobních automobilů. Novinkou se stalo zahrnutí systémů automatického brzdění s rozpoznáním chodců do celkového hodnocení a možnost dvojího hvězdičkového ohodnocení podle standardní a příplatkové výbavy daného vozu.

Organizace Euro NCAP uvádí, že pro výběr nejlepších zástupců daných tříd je prováděn výpočet váženého součtu skóre v každé ze čtyř oblastí hodnocení, jimiž jsou ochrana dospělých cestujících, ochrana dětských cestujících, ochrana chodců a asistenční systémy. Výsledek výpočtu, pro nějž je využito vždy základního provedení vozu, pak slouží jako základ pro srovnání vozidel.

Za rok 2016 jsou v rámci daných tříd vyhlášeny jen tři vítězné automobily a Euro NCAP k tomu dodává, že některé kategorie nemusí být zastoupeny, protože v nich bylo v tomto roce testováno příliš málo vozů. To se týká například nové generace modelu Mercedes-Benz třídy E, jemuž v letošních testech chyběla odpovídající konkurence.

Vrcholem mezi malými rodinnými automobily se pro letošní rok stalo Hyundai Ioniq, které za ochranu dospělých cestujících získalo 34,9 bodů (91 %), za ochranu dětských cestujících 39,4 bodů (80 %), za ochranu chodců 29,8 bodů (70 %) a za asistenční systémy 9,9 bodu (82 %).

V kategorii velké rodinné vozy zvítězila Toyota Prius, jíž bylo za ochranu dospělých cestujících uděleno 35 bodů (92 %), za ochranu dětských cestujících 40,3 bodů (82 %), za ochranu chodců 32,7 bodů (77 %) a za asistenční systémy 10,2 bodu (85 %).

Poslední vyhlášenou třídou pro letošní rok jsou malá SUV, v níž se stal vítězem Volkswagen Tiguan. Tento model získal za ochranu dospělých cestujících 36,7 bodů (96 %), za ochranu dětských cestujících 41,5 bodů (84 %), za ochranu chodců 30,6 bodů (72 %) a za asistenční systémy 8,2 bodu (68 %).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
14. 1. 2018 02:23
Prius
Výborný článek, toto mě velmi potěšilo. Priuse jsem totiž přednedávnem koupil manželce na [odkaz] a o jeho bezpečnosti jsem měl trochu pochybnosti. Moje obavy ovšem byly evidentně zbytečné. Teď budu moci klidně spát. :-)
Avatar - twistedTSD
16. 12. 2016 17:41
Re: NCAP
Kolik je chronických a zásadně nekonstruktivních kritiků VŠEHO, co souvisí s koncernem, je mi upřímně jedno. A není vás víc, je vás už nejméně 8 let stále víceméně stejně.
16. 12. 2016 11:30
Re: NCAP
Jenže tohle je starý Tiguan, ty hvězdo.
16. 12. 2016 09:37
Re: NCAP
Věř mi, že pokud bych nebyl limitován penězi (což je pravda, neboť leasingy nejedu a víc jak 350-400 tis. jednou za 4 roky za auto prostě nevyhodím a z "vojetin" jsem se vyléčil v roce 2006, což bylo naposledy, kdy jsem koupil ojetou plečku), tak bych volil rozhodně jinak než koncern...

Např. Škodovka... ta je pro mě prostě strašně drahá, já si nemůžu dovolit průměrné auto za nadprůměrné peníze. Jsem spíš takový "emerikan", takže mám rád value for money >:D

Mě prostě korejec dává to, co potřebuji.A světe div se, prostě to jezdí bez problémů.

Když bych nebyl limitován penězi, rozhodně bych pořídil Mazdu 6 v benzínu, popř. Talisman... ;-)
16. 12. 2016 06:22
Re: NCAP
V USA VW prodava oproti Evrope podradne modely, je to na kvalitu a technologie nenarocny trh, jde tam hlavne o cenu. Neni pak se cemu divit, ze Hyundai se tam dari. V Evrope i celosvetove je to krapet horsi a pro VW to asi moc souper neni. Btw. neverim, ze kdybys nebyl limitovan penezi, vzal bys misto Octy nebo Golfa Ceeda nebo i30, misto Supa nebo Passata Optimu.. Jestli jo, je to slusna diagnoza :-)