Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Nejbezpečnější automobily za rok 2015 (+videa)

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 1. 2016 • 22:08
67
5
Zobrazit náhledy (67)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Nezávislá organizace Euro NCAP zveřejnila přehled automobilů, které jsou nejbezpečnější z testovaných vozů za rok 2015 podle jejího systému hodnocení.

V loňském roce se do celkového hodnocení vozů testovaných organizací Euro NCAP promítlo několik novinek. První je dvojí testování čelního nárazu. Při testování deformace narazí automobil do překážky 40 % na straně řidiče. Jak napovídá název, při testu nárazu celé šíře narazí vůz do překážky plnou šířkou přední části vozu.

Dále byly do hodnocení ochrany dospělých zahrnuty městské AEB systémy. Naproti tomu bodové hodnocení obou typů bočních nárazů bylo spojeno do jednoho čísla.

Mimoměstské AEB systémy pak obohatily spolu se systémem sledování jízdních pruhů kategorii bezpečnostní výbavy.

Organizace Euro NCAP uvádí, že pro výběr nejlepších zástupců daných tříd je prováděn výpočet váženého součtu skóre v každé ze čtyř oblastí hodnocení, jimiž jsou ochrana dospělých cestujících, ochrana dětských cestujících, ochrana chodců a asistenční systémy. Výsledek výpočtu pak slouží jako základ pro srovnání vozidel.

Za rok 2015 bylo vyhlášeno v rámci daných tříd celkem osm vítězných automobilů a Euro NCAP k tomu dodává, že některé kategorie nemusí být zastoupeny, protože v nich bylo v tomto roce testováno příliš málo vozů.

Vrcholem v kategorii velkých off-roadů se za loňský rok stalo Volvo XC90, které tím jen potvrzuje pověst své značky. Euro NCAP v souvislosti s tímto vozem připomíná, že v ochraně dospělých cestujících dosáhl 97 % a v kategorii asistenčních systémů dokonce rovných 100 %.

Za nejbezpečnější malý off-road testovaný roku 2015 je vyhlášen Mercedes-Benz GLC, který předvedl velmi dobrý výsledek v ochranně dospělých cestujících, v níž získal 95 % a špatně si nevedl ani v ochraně dětských cestujících, za níž má 89 %.

V kategorii velké rodinné vozy mají stejné celkové výsledky Jaguar XE a Toyota Avensis, ale Euro NCAP se rozhodlo zvolit za vítěze zástupce britské značky. Důvodem je skutečnost, že Jaguar disponuje požadovanými asistenčními systémy ve standardní výbavě, zatímco Toyota nabízí některé prvky v rámci příplatkové výbavy.

Mezi malými rodinnými vozy je nejbezpečnější Infiniti Q30, které je prvním zástupcem své značky v prémiové nižší střední třídě. Euro NCAP u tohoto modelu vyzdvihuje především jeho aktivní kapotu a výsledek v kategorii ochrana chodců v podobě 91 %.

V kategorii Supermini se vítězem za rok 2015 stala Honda Jazz, která s 95 % dosáhla velmi dobrého výsledku v ochranně dospělých cestujících a špatně si nevedla ani v ochranně dětských cestujících, kde dosáhla na 85 %.

Ford Galaxy je spolu se spřízněným modelem S-Max podle Euro NCAP nejbezpečnějším velkým MPV za rok 2015. Velkoprostorový zástupce značky Ford dosáhl dobrých výsledků v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících, v nichž shodně obdržel 87 %.

Nejbezpečnějším zástupcem malých MPV za loňský rok se podle Euro NCAP stal Volkswagen Touran. Tento model ve své aktuální podobě dosáhl na 88 % v oblasti ochrany dospělých cestujících a 89 % v ochraně dětských cestujících. Špatně si nevedl ani v kategorii asistenčních systémů, v níž získal 76 %.

Mezi nejbezpečnější automobily za rok 2015 podle Euro NCAP se poněkud překvapivě dostala i Mazda MX-5, která sice nezískala plný počet hvězd, ale dosáhla nejlepších výsledků v rámci své třídy.

Samotná organizace ovšem uvádí, že v loňském roce věnovala jistou pozornost i roadsterům, u nichž údajně není jejich výrobci věnována taková pozornost bezpečnosti, na což hodlá Euro NCAP upozorňovat.

Související články

Témata
Avatar - Individualita
17. 1. 2016 10:29
Re: Crash
Jistě, je více než jasné, že japonská auta jsou na vrcholu spolehlivosti a bezpečnosti a místní paka stejně budou dál chrochtat nad (s) tédéíčkem, popřípadě téesíčkem. Nepochopíš...
16. 1. 2016 23:46
Re: Crash
:yes:
Avatar - Hammunasakra
16. 1. 2016 12:53
Re: Crash
Jaguar XE :yes: :-)

Nejlepší podvozek i bezpečnost ve třídě :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ada je zase tady
16. 1. 2016 00:09
A kde jsou ty rendlíky?
Přece jsou podle zdejších borců nejlepší >:D
Avatar - TeeJay
15. 1. 2016 18:20
Crash
Mazda & Honda & Infiniti :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud