Euro NCAP 2009:  Toyota Urban Cruiser má jen tři hvězdy, hlavový airbag nefungoval korektně

Euro NCAP 2009: Toyota Urban Cruiser má jen tři hvězdy, hlavový airbag nefungoval korektně

 
 

Toyota Urban Cruiser si od Euro NCAP v celkovém hodnocení vysloužila jen 3 hvězdy, zejména díky neefektivnímu působení kolenního a hlavového airbagu. Zlepšit by se určitě měla i ochrana dětí a chodců.

Toyota Urban Cruiser je příspěvkem japonského výrobce do kategorie mini MPV s ambicemi oslovit potenciální kupující z mainstreamové kategorie rodinných hatchbacků.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2009, absolvoval vůz Toyota Urban Cruiser 2,0 D-4D s karosérií MPV o hmotnosti 1150 kg a v provedení s pravostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu věku 18 měsíců instalována (pomocí tříbodového bezpečnostního pásu) sedačka Britax Römer Baby Safe s orientací proti směru jízdy. Pro starší z figurín se použila autosedačka Britax Römer Duo Plus instalovaná (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal po nárazu stabilní. Bohužel ani přítomnost kolenního airbagu řidiče nezabránila kontaktu jeho levého kolena s přístrojovou deskou. Míra ochrany byla proto v této oblasti ohodnocena jako slabá. Konstrukce přístrojové desky není bezpečná s ohledem na potenciální riziko vzniku poranění kolen a stehen řidiče i spolujezdce vpředu.

 [555×192]

Při nárazu na kůl hlavový airbag nezabránil tvrdému kontaktu hlavy. Přestože pouze právě oblast hlavy byla v nebezpečí, komisaři neudělili žádné body, jelikož robustní chování airbagu je předpokladem pro předvídatelné chování při reálných nehodách. Vlastnosti airbagu při nárazu na kůl byly zohledněny nižším hodnocením oblasti hlavy i při klasickém bočním nárazu.

Ochrana hrudníku při nárazu na kůl byla hodnocena známkou mezní, stejně jako míra ochrany krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1275%788%00%1,948%2158%

Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy starší z figurín (figurína věku 18 měsíců byla přepravována v zádržném systému s orientací proti směru jízdy) při čelním nárazu nepřekročil bezpečné meze a při bočním nárazu ochránil dětský zádržný systém spolehlivě hlavy obou figurín.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy. Vozy od výrobního čísla JTKKH16440J012088 mají výrazně označený přepínač deaktivace a informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči je naprosto zřetelná. U dříve vyrobených vozů tomu tak není, takže by získaly o dva body méně, ovšem beze změny celkového hodnocení.

Výrobce také nedávno doplnil návod k obsluze o informaci, že v případě přepravy dětí na zadním sedadle by mělo být toto sedadlo v nejzazší zadní poloze, pokud je seřiditelné.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční6,958%4100%2100%754%--
36 měsíční8,873%4100%2100%--
Ochrana dětí-3571%

Ochrana chodců
Ochrana nohou v oblasti nárazníku je většinou dobrá. V oblasti přední hrany kapoty nebyly za ochranu nohou přiděleny žádné body. I když byla ochrany hlavy dítěte i dospělého v několika málo oblastech hodnocena jako dobrá, celkově je spíše mezní až nedostatečná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,155%00%5,998%1953%

Asistenční systémy
Všechny evropské verze disponují již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 3 hvězdy
Toyota Urban Cruiser podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové metodiky získala v celkovém hodnocení pouze 3 hvězdy.

Ochrana dospělých cestujících při čelním nárazu je poznamenána selháním kolenního airbagu řidiče a vysokým zatížením jeho levého kolena.

Podobný problém selhání airbagu se mnohem závažněji projevil u nárazu na kůl (tvrdý kontakt hlavy) a následné penalizace spolehlivě dokonaly své dílo zkázy.

Ani ochrana dětí a chodců není příliš přesvědčivá.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2158%3571%1953%686%62%
Počet hvězd* * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Toyota Urban Cruiser (2009)
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Toyota Euro NCAP Crossover MPV

 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2009: Toyota Urban Cruiser má…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 






 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…