Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v září 2017: Evropa hlásí pokles. Je to důvod k obavám?

David Bureš
Diskuze (26)
Prodeje aut na evropských trzích v září klesly o dvě procenta. Na výsledcích jednotlivých značek je to jasně vidět.

Evropský trh letos s výjimkou dubna zažívá růst prodejů, v září se ale tento nárůst zastavil. Minulý měsíc bylo ve státech Evropské unie a vybraných státech EFTA (Island, Norsko, Švýcarsko) registrováno 1.466.336 automobilů, tedy o rovná dvě procenta méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA).

Navzdory poklesu však analytici zatím nevarují před nastupujícím trendem. Upozorňují totiž na to, že loňské září bylo z hlediska prodejů rekordní, tehdejších 1.496.206 registrovaných vozů bylo o výrazných 7,3 % více než o rok dříve, a tak se letošní výsledek prý vrátil „k normálu.“

Meziroční pokles je každopádně jasně patrný na výsledcích jednotlivých značek. Hodně si pohoršily Ford (-13 %) nebo Opel/Vauxhall (-11,2 %), výraznější úbytek hlásí také Mazda (-6,2 %).

Nižší prodeje zaznamenal také Volkswagen, který si každopádně udržuje post nejlepší evropské značky. Za září má na svém kontě 157.468 registrovaných automobilů, o 3,2 % méně než před rokem. Jako již tradičně má koncern VW Group v top 10 celkem tři značky, vedle mateřského Volkswagenu ještě celkově sedmé Audi a Škodu, která nejlepší desítku uzavírá. Mladoboleslavská automobilka si meziročně pomohla o 3,6 % na celkových 65.348 vozů.

Z prémiových automobilek je na tom stále nejlépe Mercedes-Benz, skončil celkově pátý s 91.470 registrovanými auty (-0,1 %), hned za ním se seřadily BMW a Audi. Za sebou tak nechaly třeba Peugeot (76.610 vozů).

Z asijských značek byl na tom tentokrát nejlépe Nissan, 64.102 registrovaných aut (+3,3 %) ho vyneslo na jedenáctou příčku, hned za ním skončila Toyota s 62.024 vozy. Hodně se dařilo Seatu, jehož prodeje meziročně vyskočily o 10,2 %, vyskočilo také Suzuki, o 18,8 %, které uzavírá nejlepší dvacítku značek.

Evropský trh v září 2017: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 9/2017 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen157.468-3,210,7
2.Renault95.774-1,46,5
3.Ford93.288-13,06,4
4.Opel/Vauxhall92.448-11,26,3
5.Mercedes-Benz91.470-0,16,2
6.BMW86.766-1,15,9
7.Audi78.903-3,85,4
8.Peugeot76.610-1,15,2
9.Fiat65.822-2,04,5
10.Škoda65.348+3,64,5
11.Nissan64.102+3,34,4
12.Toyota63.024+2,54,3
13.Hyundai52.518+2,13,6
14.Kia47.561+6,53,2
15.Citroën45.620+1,43,1
16.Dacia35.648+5,42,4
17.Seat32.599+10,22,2
18.Volvo27.386-0,31,9
19.Mazda25.710-6,21,8
20.Suzuki25.221+18,81,7
-CELKEM1.466.336-2,0-

A jak vypadá evropský trh po prvních třech čtvrtletích roku? Podle ACEA bylo v EU a zmíněných státech EFTA registrováno celkem 12.026.194 automobilů, o 3,6 % více než před rokem.

Nejvýše je Volkswagen, který jako jediný už letos překonal hranici milionu registrovaných aut, s celkovým výsledkem 1.301.999 vozů. Jedná se nicméně o procentní meziroční pokles. Druhý je Renault (859.017 aut), stupně vítězů uzavírá Ford (802.106 vozů).

Škoda je na konci nejlepší desítky, s výsledkem 536.532 aut (+6,2 %). Na záda jí ale dýchá Toyota, díky výraznému meziročnímu nárůstu o 14,2 % má na svém kontě 528.194 registrovaných automobilů.

Evropský trh v prvních třech čtvrtletí 2017: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 1-9/2017 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen1.301.999-1,010,8
2.Renault859.017+5,27,1
3.Ford802.106-0,66,7
4.Opel/Vauxhall745.143-3,96,2
5.Peugeot695.626+4,45,8
6.Mercedes-Benz688.611+8,25,7
7.Audi638.942-0,015,3
8.Fiat629.392+8,35,2
9.BMW627.875+1,35,2
10.Škoda536.532+6,24,5
11.Toyota528.194+14,24,4
12.Nissan452.011+5,43,8
13.Citroën444.141+4,53,7
14.Hyundai397.907+3,03,3
15.Kia364.924+8,13,0
16.Dacia356.697+10,53,0
17.Seat302.750+14,82,5
18.Volvo224.396+6,81,9
19.Suzuki188.927+21,91,6
20.Mazda181.207-4,01,5
-CELKEM12.026.194+3,6-

David Bureš
Diskuze (26)
20. 10. 2017 07:41
Re: Škodovke
... Skodovka je samozrejme dnes znacka mezinaodni, takze mas pravdu, ze faktor "domaciho" trhu neni uplne spravne pouzivat ve srovnani s fiatem, ale stejne tak rikat, z nemecky trh je pro skodovku "domaci" je silne zavadejici. skodovka ma silnou pozici obecne na vychodnich trzich eu (byvaly vychodni blok), nejsilnejsi pozici (z hlediska trzniho podilu) ma jednoznacne v cr (tzn. domaci trh). na zapada ma v mnohych ohledech stale punc vychodniho zbozi (tzn. levna alternativa k zavedenym znackam) a to cel se pozvolna meni. tyhle predsudky pak neplati napr. v cine nebo indii.

fiat ma skutecne punc domaciho trhu zejmena v italii, ted clem vyznamne roste, protoze italie (ale i treba spanelsko) se docasne vyhrabaly z financnich problemu diky soucasne dobre nalade na trhu (ono se to zase brzy otoci - fiatu ku skode :-( ).
19. 10. 2017 19:48
MB
No keď už majú predražené MB a aj BMW a Audi taký podiel na trhu, tak čosi nieje s kostolným poriadkom. To že ponúkajú aj menšie auta ako niekedy, nemôže byť vysvetlením, lebo aj v týchto triedach ponúka mainstream lacnejšie a dovolím si povedať rovnocenne funkčné autá.
Avatar - wakantanka
19. 10. 2017 18:12
Re: Predaj aut
Schválne ... vieš v ktorých segmentoch a s akými motorizáciami D3 rastie najviac? Priznám sa že som lenivý to hľadať, ale tipujem že MB ťahá najviac trieda A + deriváty, B či C + SUV od nich. Audi zase A1, A3, A4, Q2,Q3 a Q5 kde gro predajov robia štvorvalce, a to samá v bledoružovom predpokladám u BMW. Prémia podľa mňa rastie tak mohutne hlavne preto, lebo vstupom do nižších tried mohli zísť nižšie aj cenou a tým sa stali dostupnejší pre širší okruh ľudí.
Avatar - Ja Prvni 123
19. 10. 2017 17:37
Re: Škodovke
??
Škodovka je německá značka.. takže domácí trh má docela silnej.
A právě z toho těží počty, i když prodává nevalný auta.

:-(
Avatar - Emel
19. 10. 2017 17:13
Re: Predaj aut
Hm... schválně si srovnej čísla - o kolik roste Volvo a o kolik roste třeba Audi nebo Mercedes. Volvo na to zřejmě nejde úplně blbě... ale asi ani úplně dobře.