Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari F430 Scuderia střídá 360 Challenge Stradale: Kurs na koně stoupá

Miro Mihalik
Diskuze (38)
Zvláštní označení. Scuderia nebo, chcete-li, „Stáj“. Chce snad Ferrari naznačit, že nový nástupce Challenge Stradale pochází z lepšího chovu, než plemenné býky ze Sant´ Agaty? Ti dva si nedají pokoj ani po smrti.

Od oleje umazaný duch Enza Ferrariho zvedl z obláčku rukavici a praštil do tváře svého stejně průsvitného konkurenta. Feruccio Lamborghini jen s námahou potlačil výbuch hněvu, když se Enzo se škodolibým smíchem otočil, aby se seshora podíval, co to jeho ragazzi zase vyvedli.

Obskurní výjev, ale s trochou představivosti a faktu, jak se nenáviděli… Zřejmě by padlo minimálně pár facek. Souboj těchto velikánů pokračuje i dnes. Na dálku, prostřednictvím techniky, počtem koní, ovladatelností. A podle všeho si z Maranella vyšlápli a vytvořili si nepatrný náskok.

Inženýři ve Ferrari postavili auto, které se mělo jmenovat Challenge Stradale. Tedy podle logické posloupnosti, vycházející z předpokladu, že po 360 CS dorazí F430 CS. Že se tak nestalo, je mnohem méně důležité než soubor technických změn na samotném automobilu.

Pohotovostní hmotnost se snížila o 100 kg, takže suchá váha činí 1250 kg. Ani výkon nezůstal stejný. Vidlicový osmiválec o objemu 4,3 l má teď místo 360 kW (490 k) až 375 kW (510 k) při stejných 8500 ot./min., tedy skoro 119 k/l.

Dalším důvodem k hrdosti, vyplývající ze schopností přenášet technologie F1 na běžné silnice, je nový software Superfast, který umožňuje zkrátit dobu řazení převodovky na 60 milisekund. O vylepšení jízdních vlastností se postará integrovaná kontrola trakce, která poprvé sdružuje chytrý diferenciál E-Diff s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac.

Náš názor na design dáme stranou, jen bychom rádi upozornili na pár zajímavých detailů. Kvůli zvětšenému zadnímu difuzoru se přemístily koncovky výfuků z okrajů nárazníku kousek výš a skoro doprostřed zadní části. A uvidíme, kolik z vás bude v diskuzi srovnávat hranatější přední nasávací otvory s těmi, které pohlcují vzduch na Lamborghini Gallardo. Mimochodem, kombinace červeného laku a zlatých disků kol (ukrývajících keramické brzdy), by mohla být hitem podzimu. Právě v tom čase, na autosalonu IAA ve Frankfurtu, odhalí nové Ferrari F430 Scuderia expilot Michael Schumacher.

Miro Mihalik
Diskuze (38)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
19. 7. 2007 18:01
F430 Scuderia
K ní se vyjádřímtaké,moc se mi líbí,jak jinak >:D Ty zlaté kola se mi taky líbí,podle mě Ferrari zase s něčím přišlo a ostatní značky to budou kopírovat. Ty pruhy tam musí být,jako odkaz na CS a název Scuderia... To k tomu vybízí,je to porstě klenot a už se moc těším na jeho zvuk.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
19. 7. 2007 17:59
Nelze srovnávat..
Lambo a Ferrari nelze srovnávat.Mezi autotmobilovými fajnšmekry je známa jedna věc-s láskou pro jednu značku se musíš narodit a pak celý život uznáváš jen ji. Já jsem se narodil pro Ferrari,miluji tutu značku,360 CS je pro mne jedno z nej aut na světě,o F50,F40,Enzo nebo starších nemluvě... Ale to neznamená,že bych ostatní značky neuznával,Astony,Lamba to vše se mi líbí,ale mé srdce patří Ferrari a do konce života patřit bude.
19. 7. 2007 16:20
hmmm
no tak:než Lamborghini ma Scuderia daleko hezci budiky,exterier take lepsi(jen tak tak) a jizdne si,,rudoch" da Lamborhini taky. >:D
Avatar - delphino
19. 7. 2007 11:23
ke zlaté snad zlatou
proč dávají zlatý kola a stříbrný pruhy ať si to tam sjednotí chlapci za to dostali jednoznačné mínus. no a pak sto plusů za zbytek práce :D
Avatar - CtvrtSardel
19. 7. 2007 11:04
Pravda
Jo, mate pravdu, ty otvory se fakt podobaj >:-[]
Posledni dobou se tu nejak roztrh pytel s odlehcenymi verzemi nejostrejsich silnicnich zbrani. Souboj konkurentu zacina...
U F430 nezname jeste cenu, skoda, bude to napinave. Jeste najit tech par milionu nekde po babicce... >:-[]