Ferrari F430 Scuderia střídá 360 Challenge Stradale: Kurs na koně stoupá
Od oleje umazaný duch Enza Ferrariho zvedl z obláčku rukavici a praštil do tváře svého stejně průsvitného konkurenta. Feruccio Lamborghini jen s námahou potlačil výbuch hněvu, když se Enzo se škodolibým smíchem otočil, aby se seshora podíval, co to jeho ragazzi zase vyvedli.
Obskurní výjev, ale s trochou představivosti a faktu, jak se nenáviděli… Zřejmě by padlo minimálně pár facek. Souboj těchto velikánů pokračuje i dnes. Na dálku, prostřednictvím techniky, počtem koní, ovladatelností. A podle všeho si z Maranella vyšlápli a vytvořili si nepatrný náskok.
Inženýři ve Ferrari postavili auto, které se mělo jmenovat Challenge Stradale. Tedy podle logické posloupnosti, vycházející z předpokladu, že po 360 CS dorazí F430 CS. Že se tak nestalo, je mnohem méně důležité než soubor technických změn na samotném automobilu.
Pohotovostní hmotnost se snížila o 100 kg, takže suchá váha činí 1250 kg. Ani výkon nezůstal stejný. Vidlicový osmiválec o objemu 4,3 l má teď místo 360 kW (490 k) až 375 kW (510 k) při stejných 8500 ot./min., tedy skoro 119 k/l.
Dalším důvodem k hrdosti, vyplývající ze schopností přenášet technologie F1 na běžné silnice, je nový software Superfast, který umožňuje zkrátit dobu řazení převodovky na 60 milisekund. O vylepšení jízdních vlastností se postará integrovaná kontrola trakce, která poprvé sdružuje chytrý diferenciál E-Diff s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac.
Náš názor na design dáme stranou, jen bychom rádi upozornili na pár zajímavých detailů. Kvůli zvětšenému zadnímu difuzoru se přemístily koncovky výfuků z okrajů nárazníku kousek výš a skoro doprostřed zadní části. A uvidíme, kolik z vás bude v diskuzi srovnávat hranatější přední nasávací otvory s těmi, které pohlcují vzduch na Lamborghini Gallardo. Mimochodem, kombinace červeného laku a zlatých disků kol (ukrývajících keramické brzdy), by mohla být hitem podzimu. Právě v tom čase, na autosalonu IAA ve Frankfurtu, odhalí nové Ferrari F430 Scuderia expilot Michael Schumacher.