13.12. 2012 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Facelift Mercedes-Benz třídy E oficiálně: Nové motory, vzhled i interiér

 

Oblíbená třída E prodělala po třech letech na trhu rozsáhlý facelift, týkající se nejen pouhého vzhledu vozu.

Třída E se velmi změnila už při letmém pohledu, charakteristické hrany vystřídaly obliny. Zákazníci si nově mohou vybrat ze dvou stylů přídě: verze Avantgarde přináší trojcípou hvězdu zakomponovanou do masky chladiče se dvěma stříbrnými lamelami a sportovněji stylizovaný nárazník, zatímco tradičnější Elegance sází na klasickou hvězdu na kapotě, mřížku chladiče tvoří tři lamely a na spodní části předního nárazníku najdeme tradičnější tvary. Ve všech verzích najdeme v přední části LED pro denní svícení, připlatit si samozřejmě můžete i za kompletní diodovou optiku.

Také interiér doznal jistých změn. Změnil se design přístrojového panelu se třemi tubusy a velkým digitálním displejem uprostřed centrálního ukazatele, zmizely tedy malé solo ukazatele teploty chladicí kapaliny a stavu paliva. Nová může být také podoba palubní desky s nově řešenými lištami, vylepšena měla být kvalita materiálů i jejich zpracování a mezi výdechy ventilace nalezneme přepracované analogové hodiny.

Mezi nově instalované systémy se řadí stereoskopická kamera, zpracovávající informace ze dvou obrazových vstupů zároveň. Díky tomu je řídící jednotka schopna „vidět“ ve 3D, podobně jako to funguje u lidských očí. Kamery svírají úhel 45 stupňů a jsou schopny zaznamenávat prostor před vozidlem až do vzdálenosti 500 m. Již zmíněné 3D zobrazení je dostupné do vzdálenosti 50 metrů, což je klíčové například při automatickém zabránění kolize s chodcem. Ostatní již představené systémy v nabídce samozřejmě zůstávají i nadále.

Pohonné jednotky

Oproti dřívějším spekulacím se pod kapotou třídy E (alespoň zatím) neobjeví přeplňovaná benzinová šestnáctistovka, základem benzinové nabídky je přeplňovaný dvoulitr E 200 o výkonu 135 kW. Výkonnostně se tedy z pohledu základní benzinové motorizace nic nemění, dříve jsme pod označením E 200 vídali přeplňovanou osmnáctistovku. Stejný agregát (tovární označení M274) je nabízen i ve verzi s 155 kW jako E 250.

Novinkou je třílitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec (označovaný jako E 400) o výkonu 245 kW. Vrcholem „běžné“ nabídky je verze E 500, disponující výkonem 300 kW a točivým momentem 600 Nm.

Omlazená třída E bude k mání také jako čtyřkolka. V případě benzinových verzí se pojí se šestiválci a osmiválcem, u dieselů bude v nabídce i pro nejsilnější verzi motoru s objemem válců 2.143 centimetrů kubických (E 250 CDI) a naopak se bez ní obejde varianta E 300.

Mercedes-Benz E: technická data benzinových motorů
MotorE 200E 250E 300E 350E 400E 500
Převodovka7A7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]199119913498349829964663
Válce/ventily4/44/46/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]135 / 5500155 / 5500185 / 6500225 / 6500245 / 5250-6000300 / 5000-5750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300 / 1200-4000350 / 1200-4000340 / 3500-4500370 / 3500-5250480 / 1600-4000600 / 1600-4750
Max. rychlost [km/h]------
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,97,47,1 (7,4)6,3 (6,6)5,9 (5,9)5,2 (5,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,86,8 (7,4)6,8 (7,4)7,5 (8,0)8,9 (9,4)

pozn.: údaje v závorkách platí pro verzi s pohonem všech kol

Vznětové verze mají pouze dva zdvihové objemy: 2143 u čtyřválce a 2987 centimetrů kubických u šestiválce. Od každého z nich jsou však v nabídce hned tři výkonnostní verze (viz. tabulka). Zajímavou volbou může být vznětový E 300 BlueTEC HYBRID, což je vlastně verze E 250 CDI (150 kW) s elektromotorem o výkonu 19 kW. Ten dosahuje kombinované spotřeby 4,1 litru na 100 km.

Mercedes-Benz E sedan: technická data vznětových motorů
MotorE 200 CDIE 220 CDIE 250 CDIE 300 CDI BTE 350 CDI BT
Převodovka7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]21432143214329872987
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]100 / 2800-4600125 / 3000-4200150 / 3800170 / 3800185 / 3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]360 / 1600-2600400 / 1400-2800500 / 1600-1800540 / 1550-2400620 / 1600–2400
Max. rychlost [km/h]-----
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,58,47,5 (7,9)7,16,6 (6,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,74,8 (5,5)5,55,5 (6,0)

pozn.: údaje v závorkách platí pro verzi s pohonem všech kol, BT je zkratka pro BlueTEC

Kromě vzduchového podvozku pro osmiválcové verze nabízí Mercedes standardně i o 15 mm snížený, sportovnější podvozek pro výbavu Avantgarde. Vedle manuální šestistupňové převodovky bude v nabídce i automat 7G-TRONIC PLUS s pádly pod volantem. Oficiální premiéra modelu je plánována na lednový autosalon v Detroitu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Facelift Mercedes-Benz třídy E oficiálně:…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…