reklama


13.12. 2012 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Facelift Mercedes-Benz třídy E oficiálně: Nové motory, vzhled i interiér

 

Oblíbená třída E prodělala po třech letech na trhu rozsáhlý facelift, týkající se nejen pouhého vzhledu vozu.

Třída E se velmi změnila už při letmém pohledu, charakteristické hrany vystřídaly obliny. Zákazníci si nově mohou vybrat ze dvou stylů přídě: verze Avantgarde přináší trojcípou hvězdu zakomponovanou do masky chladiče se dvěma stříbrnými lamelami a sportovněji stylizovaný nárazník, zatímco tradičnější Elegance sází na klasickou hvězdu na kapotě, mřížku chladiče tvoří tři lamely a na spodní části předního nárazníku najdeme tradičnější tvary. Ve všech verzích najdeme v přední části LED pro denní svícení, připlatit si samozřejmě můžete i za kompletní diodovou optiku.

Také interiér doznal jistých změn. Změnil se design přístrojového panelu se třemi tubusy a velkým digitálním displejem uprostřed centrálního ukazatele, zmizely tedy malé solo ukazatele teploty chladicí kapaliny a stavu paliva. Nová může být také podoba palubní desky s nově řešenými lištami, vylepšena měla být kvalita materiálů i jejich zpracování a mezi výdechy ventilace nalezneme přepracované analogové hodiny.

Mezi nově instalované systémy se řadí stereoskopická kamera, zpracovávající informace ze dvou obrazových vstupů zároveň. Díky tomu je řídící jednotka schopna „vidět“ ve 3D, podobně jako to funguje u lidských očí. Kamery svírají úhel 45 stupňů a jsou schopny zaznamenávat prostor před vozidlem až do vzdálenosti 500 m. Již zmíněné 3D zobrazení je dostupné do vzdálenosti 50 metrů, což je klíčové například při automatickém zabránění kolize s chodcem. Ostatní již představené systémy v nabídce samozřejmě zůstávají i nadále.

Pohonné jednotky

Oproti dřívějším spekulacím se pod kapotou třídy E (alespoň zatím) neobjeví přeplňovaná benzinová šestnáctistovka, základem benzinové nabídky je přeplňovaný dvoulitr E 200 o výkonu 135 kW. Výkonnostně se tedy z pohledu základní benzinové motorizace nic nemění, dříve jsme pod označením E 200 vídali přeplňovanou osmnáctistovku. Stejný agregát (tovární označení M274) je nabízen i ve verzi s 155 kW jako E 250.

Novinkou je třílitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec (označovaný jako E 400) o výkonu 245 kW. Vrcholem „běžné“ nabídky je verze E 500, disponující výkonem 300 kW a točivým momentem 600 Nm.

Omlazená třída E bude k mání také jako čtyřkolka. V případě benzinových verzí se pojí se šestiválci a osmiválcem, u dieselů bude v nabídce i pro nejsilnější verzi motoru s objemem válců 2.143 centimetrů kubických (E 250 CDI) a naopak se bez ní obejde varianta E 300.

Mercedes-Benz E: technická data benzinových motorů
MotorE 200E 250E 300E 350E 400E 500
Převodovka7A7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]199119913498349829964663
Válce/ventily4/44/46/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]135 / 5500155 / 5500185 / 6500225 / 6500245 / 5250-6000300 / 5000-5750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300 / 1200-4000350 / 1200-4000340 / 3500-4500370 / 3500-5250480 / 1600-4000600 / 1600-4750
Max. rychlost [km/h]------
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,97,47,1 (7,4)6,3 (6,6)5,9 (5,9)5,2 (5,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,86,8 (7,4)6,8 (7,4)7,5 (8,0)8,9 (9,4)

pozn.: údaje v závorkách platí pro verzi s pohonem všech kol

Vznětové verze mají pouze dva zdvihové objemy: 2143 u čtyřválce a 2987 centimetrů kubických u šestiválce. Od každého z nich jsou však v nabídce hned tři výkonnostní verze (viz. tabulka). Zajímavou volbou může být vznětový E 300 BlueTEC HYBRID, což je vlastně verze E 250 CDI (150 kW) s elektromotorem o výkonu 19 kW. Ten dosahuje kombinované spotřeby 4,1 litru na 100 km.

Mercedes-Benz E sedan: technická data vznětových motorů
MotorE 200 CDIE 220 CDIE 250 CDIE 300 CDI BTE 350 CDI BT
Převodovka7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]21432143214329872987
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]100 / 2800-4600125 / 3000-4200150 / 3800170 / 3800185 / 3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]360 / 1600-2600400 / 1400-2800500 / 1600-1800540 / 1550-2400620 / 1600–2400
Max. rychlost [km/h]-----
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,58,47,5 (7,9)7,16,6 (6,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,74,8 (5,5)5,55,5 (6,0)

pozn.: údaje v závorkách platí pro verzi s pohonem všech kol, BT je zkratka pro BlueTEC

Kromě vzduchového podvozku pro osmiválcové verze nabízí Mercedes standardně i o 15 mm snížený, sportovnější podvozek pro výbavu Avantgarde. Vedle manuální šestistupňové převodovky bude v nabídce i automat 7G-TRONIC PLUS s pádly pod volantem. Oficiální premiéra modelu je plánována na lednový autosalon v Detroitu.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má…

V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut

Tuzemská výroba osobních aut v loňském roce vzrostla…

Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana

Za rok bude Česko volit novou hlavu státu. Úvahy o tom,…

Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu

Zítra začíná rallye Monte-Carlo. Od svých prvních ročníků…

 
 

Přidat názorDiskuse: Facelift Mercedes-Benz třídy E oficiálně:…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si jeho prsten!

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si…

Od smrti Jana Amose Komenského (†78) uplynulo 347 let, ale jeho potomci stále žijí. Posledním z nich je Petr…

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta oslavila 102 let

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta…

Jedna z nejstarších obyvatelek metropole žije v Praze 10. V pátek 13. ledna oslavila své 102. narozeniny. Paní…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Nejlepší evropské ligy se vrhly do posilování po otevření přestupového okna, také české kluby se chystají…

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela. Postup má i Štěpánek

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela.…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN |  Radek Štěpánek po úspěšně zvládnuté kvalifikaci porazil v 1. kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Zatím nepravomocný rozsudek, v němž za údajné vyzrazení utajované zprávy BIS uložil pražský městský soud Janě…

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela na neobvykle rezistentní infekci

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela…

70letá žena z Nevady přišla v srpnu loňského roku do nemocnice se zdánlivě banálním otokem u pravé kyčle.…

 
 
reklama