Facelift Mercedes-Benz třídy E oficiálně: Nové motory, vzhled i interiér
Třída E se velmi změnila už při letmém pohledu, charakteristické hrany vystřídaly obliny. Zákazníci si nově mohou vybrat ze dvou stylů přídě: verze Avantgarde přináší trojcípou hvězdu zakomponovanou do masky chladiče se dvěma stříbrnými lamelami a sportovněji stylizovaný nárazník, zatímco tradičnější Elegance sází na klasickou hvězdu na kapotě, mřížku chladiče tvoří tři lamely a na spodní části předního nárazníku najdeme tradičnější tvary. Ve všech verzích najdeme v přední části LED pro denní svícení, připlatit si samozřejmě můžete i za kompletní diodovou optiku.
Také interiér doznal jistých změn. Změnil se design přístrojového panelu se třemi tubusy a velkým digitálním displejem uprostřed centrálního ukazatele, zmizely tedy malé solo ukazatele teploty chladicí kapaliny a stavu paliva. Nová může být také podoba palubní desky s nově řešenými lištami, vylepšena měla být kvalita materiálů i jejich zpracování a mezi výdechy ventilace nalezneme přepracované analogové hodiny.
Mezi nově instalované systémy se řadí stereoskopická kamera, zpracovávající informace ze dvou obrazových vstupů zároveň. Díky tomu je řídící jednotka schopna „vidět“ ve 3D, podobně jako to funguje u lidských očí. Kamery svírají úhel 45 stupňů a jsou schopny zaznamenávat prostor před vozidlem až do vzdálenosti 500 m. Již zmíněné 3D zobrazení je dostupné do vzdálenosti 50 metrů, což je klíčové například při automatickém zabránění kolize s chodcem. Ostatní již představené systémy v nabídce samozřejmě zůstávají i nadále.
Pohonné jednotky
Oproti dřívějším spekulacím se pod kapotou třídy E (alespoň zatím) neobjeví přeplňovaná benzinová šestnáctistovka, základem benzinové nabídky je přeplňovaný dvoulitr E 200 o výkonu 135 kW. Výkonnostně se tedy z pohledu základní benzinové motorizace nic nemění, dříve jsme pod označením E 200 vídali přeplňovanou osmnáctistovku. Stejný agregát (tovární označení M274) je nabízen i ve verzi s 155 kW jako E 250.
Novinkou je třílitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec (označovaný jako E 400) o výkonu 245 kW. Vrcholem „běžné“ nabídky je verze E 500, disponující výkonem 300 kW a točivým momentem 600 Nm.
Omlazená třída E bude k mání také jako čtyřkolka. V případě benzinových verzí se pojí se šestiválci a osmiválcem, u dieselů bude v nabídce i pro nejsilnější verzi motoru s objemem válců 2.143 centimetrů kubických (E 250 CDI) a naopak se bez ní obejde varianta E 300.
Mercedes-Benz E: technická data benzinových motorů | ||||||
Motor | E 200 | E 250 | E 300 | E 350 | E 400 | E 500 |
Převodovka | 7A | 7A | 7A | 7A | 7A | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 1991 | 1991 | 3498 | 3498 | 2996 | 4663 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 135 / 5500 | 155 / 5500 | 185 / 6500 | 225 / 6500 | 245 / 5250-6000 | 300 / 5000-5750 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 300 / 1200-4000 | 350 / 1200-4000 | 340 / 3500-4500 | 370 / 3500-5250 | 480 / 1600-4000 | 600 / 1600-4750 |
Max. rychlost [km/h] | - | - | - | - | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,9 | 7,4 | 7,1 (7,4) | 6,3 (6,6) | 5,9 (5,9) | 5,2 (5,2) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,8 | 5,8 | 6,8 (7,4) | 6,8 (7,4) | 7,5 (8,0) | 8,9 (9,4) |
pozn.: údaje v závorkách platí pro verzi s pohonem všech kol
Vznětové verze mají pouze dva zdvihové objemy: 2143 u čtyřválce a 2987 centimetrů kubických u šestiválce. Od každého z nich jsou však v nabídce hned tři výkonnostní verze (viz. tabulka). Zajímavou volbou může být vznětový E 300 BlueTEC HYBRID, což je vlastně verze E 250 CDI (150 kW) s elektromotorem o výkonu 19 kW. Ten dosahuje kombinované spotřeby 4,1 litru na 100 km.
Mercedes-Benz E sedan: technická data vznětových motorů | |||||
Motor | E 200 CDI | E 220 CDI | E 250 CDI | E 300 CDI BT | E 350 CDI BT |
Převodovka | 7A | 7A | 7A | 7A | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 2143 | 2143 | 2987 | 2987 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 100 / 2800-4600 | 125 / 3000-4200 | 150 / 3800 | 170 / 3800 | 185 / 3600 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 360 / 1600-2600 | 400 / 1400-2800 | 500 / 1600-1800 | 540 / 1550-2400 | 620 / 1600–2400 |
Max. rychlost [km/h] | - | - | - | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 | 8,4 | 7,5 (7,9) | 7,1 | 6,6 (6,7) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,9 | 4,7 | 4,8 (5,5) | 5,5 | 5,5 (6,0) |
pozn.: údaje v závorkách platí pro verzi s pohonem všech kol, BT je zkratka pro BlueTEC
Kromě vzduchového podvozku pro osmiválcové verze nabízí Mercedes standardně i o 15 mm snížený, sportovnější podvozek pro výbavu Avantgarde. Vedle manuální šestistupňové převodovky bude v nabídce i automat 7G-TRONIC PLUS s pádly pod volantem. Oficiální premiéra modelu je plánována na lednový autosalon v Detroitu.