13.12. 2012 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Facelift Mercedes-Benz třídy E oficiálně: Nové motory, vzhled i interiér

 

Oblíbená třída E prodělala po třech letech na trhu rozsáhlý facelift, týkající se nejen pouhého vzhledu vozu.

Třída E se velmi změnila už při letmém pohledu, charakteristické hrany vystřídaly obliny. Zákazníci si nově mohou vybrat ze dvou stylů přídě: verze Avantgarde přináší trojcípou hvězdu zakomponovanou do masky chladiče se dvěma stříbrnými lamelami a sportovněji stylizovaný nárazník, zatímco tradičnější Elegance sází na klasickou hvězdu na kapotě, mřížku chladiče tvoří tři lamely a na spodní části předního nárazníku najdeme tradičnější tvary. Ve všech verzích najdeme v přední části LED pro denní svícení, připlatit si samozřejmě můžete i za kompletní diodovou optiku.

Také interiér doznal jistých změn. Změnil se design přístrojového panelu se třemi tubusy a velkým digitálním displejem uprostřed centrálního ukazatele, zmizely tedy malé solo ukazatele teploty chladicí kapaliny a stavu paliva. Nová může být také podoba palubní desky s nově řešenými lištami, vylepšena měla být kvalita materiálů i jejich zpracování a mezi výdechy ventilace nalezneme přepracované analogové hodiny.

Mezi nově instalované systémy se řadí stereoskopická kamera, zpracovávající informace ze dvou obrazových vstupů zároveň. Díky tomu je řídící jednotka schopna „vidět“ ve 3D, podobně jako to funguje u lidských očí. Kamery svírají úhel 45 stupňů a jsou schopny zaznamenávat prostor před vozidlem až do vzdálenosti 500 m. Již zmíněné 3D zobrazení je dostupné do vzdálenosti 50 metrů, což je klíčové například při automatickém zabránění kolize s chodcem. Ostatní již představené systémy v nabídce samozřejmě zůstávají i nadále.

Pohonné jednotky

Oproti dřívějším spekulacím se pod kapotou třídy E (alespoň zatím) neobjeví přeplňovaná benzinová šestnáctistovka, základem benzinové nabídky je přeplňovaný dvoulitr E 200 o výkonu 135 kW. Výkonnostně se tedy z pohledu základní benzinové motorizace nic nemění, dříve jsme pod označením E 200 vídali přeplňovanou osmnáctistovku. Stejný agregát (tovární označení M274) je nabízen i ve verzi s 155 kW jako E 250.

Novinkou je třílitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec (označovaný jako E 400) o výkonu 245 kW. Vrcholem „běžné“ nabídky je verze E 500, disponující výkonem 300 kW a točivým momentem 600 Nm.

Omlazená třída E bude k mání také jako čtyřkolka. V případě benzinových verzí se pojí se šestiválci a osmiválcem, u dieselů bude v nabídce i pro nejsilnější verzi motoru s objemem válců 2.143 centimetrů kubických (E 250 CDI) a naopak se bez ní obejde varianta E 300.

Mercedes-Benz E: technická data benzinových motorů
MotorE 200E 250E 300E 350E 400E 500
Převodovka7A7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]199119913498349829964663
Válce/ventily4/44/46/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]135 / 5500155 / 5500185 / 6500225 / 6500245 / 5250-6000300 / 5000-5750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300 / 1200-4000350 / 1200-4000340 / 3500-4500370 / 3500-5250480 / 1600-4000600 / 1600-4750
Max. rychlost [km/h]------
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,97,47,1 (7,4)6,3 (6,6)5,9 (5,9)5,2 (5,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,86,8 (7,4)6,8 (7,4)7,5 (8,0)8,9 (9,4)

pozn.: údaje v závorkách platí pro verzi s pohonem všech kol

Vznětové verze mají pouze dva zdvihové objemy: 2143 u čtyřválce a 2987 centimetrů kubických u šestiválce. Od každého z nich jsou však v nabídce hned tři výkonnostní verze (viz. tabulka). Zajímavou volbou může být vznětový E 300 BlueTEC HYBRID, což je vlastně verze E 250 CDI (150 kW) s elektromotorem o výkonu 19 kW. Ten dosahuje kombinované spotřeby 4,1 litru na 100 km.

Mercedes-Benz E sedan: technická data vznětových motorů
MotorE 200 CDIE 220 CDIE 250 CDIE 300 CDI BTE 350 CDI BT
Převodovka7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]21432143214329872987
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]100 / 2800-4600125 / 3000-4200150 / 3800170 / 3800185 / 3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]360 / 1600-2600400 / 1400-2800500 / 1600-1800540 / 1550-2400620 / 1600–2400
Max. rychlost [km/h]-----
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,58,47,5 (7,9)7,16,6 (6,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,74,8 (5,5)5,55,5 (6,0)

pozn.: údaje v závorkách platí pro verzi s pohonem všech kol, BT je zkratka pro BlueTEC

Kromě vzduchového podvozku pro osmiválcové verze nabízí Mercedes standardně i o 15 mm snížený, sportovnější podvozek pro výbavu Avantgarde. Vedle manuální šestistupňové převodovky bude v nabídce i automat 7G-TRONIC PLUS s pádly pod volantem. Oficiální premiéra modelu je plánována na lednový autosalon v Detroitu.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Čína úspěšně bojuje s odlivem kapitálu Čína úspěšně bojuje s odlivem kapitálu

Snaha Číny přitáhnout do země zahraniční investory, kteří…

Uzavření Libeňského cestu vyvolalo paniku. Situaci má řešit náhradní cyklodoprava Uzavření Libeňského cestu vyvolalo paniku. Situaci má řešit náhradní cyklodoprava

Libeňský most, který se kvůli nutným opravám pátkem…

Sněmovna vydala Babiše s Faltýnkem k trestnímu stíhání Sněmovna vydala Babiše s Faltýnkem k trestnímu stíhání

Premiér a předseda hnutí ANO Andrej Babiš byl spolu s…

Největší ropná firma světa výrazně zlevní zpracování „černého zlata“ Největší ropná firma světa výrazně zlevní zpracování „černého zlata“

Saúdskoarabská společnost Saudi Aramco a firmy CB&I a…

 
 

Přidat názorDiskuse: Facelift Mercedes-Benz třídy E oficiálně:…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Subaru XV má český ceník. Už v základu přijíždí se slušnou výbavou

Subaru XV má český ceník. Už v základu přijíždí se slušnou výbavou

Dnes 15:52

Japonská automobilka do toho v posledních týdnech šlape. Vedle nové Imprezy je horkou novinkou na tuzemském trhu i crossover XV, jenž nyní dostal oficiální české cenovky.




Blesk.cz

Drahošová se uřekla: V ČT nám fandí, ale nesmí to říct. Co na to televize?

Drahošová se uřekla: V ČT nám fandí, ale nesmí to…

Prezidentský kandidát Jiří Drahoš zapojil do kampaně ke 2. kolu prezidentských voleb naplno i svoji ženu Evu. Ve…

Těžkotonážní youtuber FattyPillow hubne! Tvrdou dietu už ale porušil

Těžkotonážní youtuber FattyPillow hubne! Tvrdou…

Karel Sivák (35) je populární český youtuber a bavič, kterého fanoušci znají především pod přezdívkou…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Rulík o Spartě: Takovou nabídku bych nečekal ani v nejlepších snech

Rulík o Spartě: Takovou nabídku bych nečekal ani v…

Musela to být bleskovka. Minulé úterý pod ním rupla židle v Litvínově, a zatímco mu přátelé a známí kondolovali,…

 

Reflex.cz

16 let od začátku války je Afghánistán na zhroucení. Země chce další peníze, je prý plná továren na teroristy

16 let od začátku války je Afghánistán na zhroucení.…

Prezident Afghánistánu Ašraf Ghaní varoval svět, že armáda jeho země bez podpory USA nevydrží déle než šest…

Napsali bestsellery o svém umírání. A jejich partneři se díky tomu do sebe zamilovali

Napsali bestsellery o svém umírání. A jejich…

Paulu Kalanithimu bylo 37 let, když podlehl rakovině plic. Jeho autobiografická kniha Můj poslední výdech vyšla…