Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift Mercedes-Benz třídy E oficiálně: Nové motory, vzhled i interiér

Aleš Jungmann
Diskuze (102)
Oblíbená třída E prodělala po třech letech na trhu rozsáhlý facelift, týkající se nejen pouhého vzhledu vozu.

Třída E se velmi změnila už při letmém pohledu, charakteristické hrany vystřídaly obliny. Zákazníci si nově mohou vybrat ze dvou stylů přídě: verze Avantgarde přináší trojcípou hvězdu zakomponovanou do masky chladiče se dvěma stříbrnými lamelami a sportovněji stylizovaný nárazník, zatímco tradičnější Elegance sází na klasickou hvězdu na kapotě, mřížku chladiče tvoří tři lamely a na spodní části předního nárazníku najdeme tradičnější tvary. Ve všech verzích najdeme v přední části LED pro denní svícení, připlatit si samozřejmě můžete i za kompletní diodovou optiku.

Také interiér doznal jistých změn. Změnil se design přístrojového panelu se třemi tubusy a velkým digitálním displejem uprostřed centrálního ukazatele, zmizely tedy malé solo ukazatele teploty chladicí kapaliny a stavu paliva. Nová může být také podoba palubní desky s nově řešenými lištami, vylepšena měla být kvalita materiálů i jejich zpracování a mezi výdechy ventilace nalezneme přepracované analogové hodiny.

Mezi nově instalované systémy se řadí stereoskopická kamera, zpracovávající informace ze dvou obrazových vstupů zároveň. Díky tomu je řídící jednotka schopna „vidět“ ve 3D, podobně jako to funguje u lidských očí. Kamery svírají úhel 45 stupňů a jsou schopny zaznamenávat prostor před vozidlem až do vzdálenosti 500 m. Již zmíněné 3D zobrazení je dostupné do vzdálenosti 50 metrů, což je klíčové například při automatickém zabránění kolize s chodcem. Ostatní již představené systémy v nabídce samozřejmě zůstávají i nadále.

Pohonné jednotky

Oproti dřívějším spekulacím se pod kapotou třídy E (alespoň zatím) neobjeví přeplňovaná benzinová šestnáctistovka, základem benzinové nabídky je přeplňovaný dvoulitr E 200 o výkonu 135 kW. Výkonnostně se tedy z pohledu základní benzinové motorizace nic nemění, dříve jsme pod označením E 200 vídali přeplňovanou osmnáctistovku. Stejný agregát (tovární označení M274) je nabízen i ve verzi s 155 kW jako E 250.

Novinkou je třílitrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec (označovaný jako E 400) o výkonu 245 kW. Vrcholem „běžné“ nabídky je verze E 500, disponující výkonem 300 kW a točivým momentem 600 Nm.

Omlazená třída E bude k mání také jako čtyřkolka. V případě benzinových verzí se pojí se šestiválci a osmiválcem, u dieselů bude v nabídce i pro nejsilnější verzi motoru s objemem válců 2.143 centimetrů kubických (E 250 CDI) a naopak se bez ní obejde varianta E 300.

Mercedes-Benz E: technická data benzinových motorů
MotorE 200E 250E 300E 350E 400E 500
Převodovka7A7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]199119913498349829964663
Válce/ventily4/44/46/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]135 / 5500155 / 5500185 / 6500225 / 6500245 / 5250-6000300 / 5000-5750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300 / 1200-4000350 / 1200-4000340 / 3500-4500370 / 3500-5250480 / 1600-4000600 / 1600-4750
Max. rychlost [km/h]------
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,97,47,1 (7,4)6,3 (6,6)5,9 (5,9)5,2 (5,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,86,8 (7,4)6,8 (7,4)7,5 (8,0)8,9 (9,4)

pozn.: údaje v závorkách platí pro verzi s pohonem všech kol

Vznětové verze mají pouze dva zdvihové objemy: 2143 u čtyřválce a 2987 centimetrů kubických u šestiválce. Od každého z nich jsou však v nabídce hned tři výkonnostní verze (viz. tabulka). Zajímavou volbou může být vznětový E 300 BlueTEC HYBRID, což je vlastně verze E 250 CDI (150 kW) s elektromotorem o výkonu 19 kW. Ten dosahuje kombinované spotřeby 4,1 litru na 100 km.

Mercedes-Benz E sedan: technická data vznětových motorů
MotorE 200 CDIE 220 CDIE 250 CDIE 300 CDI BTE 350 CDI BT
Převodovka7A7A7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]21432143214329872987
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]100 / 2800-4600125 / 3000-4200150 / 3800170 / 3800185 / 3600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]360 / 1600-2600400 / 1400-2800500 / 1600-1800540 / 1550-2400620 / 1600–2400
Max. rychlost [km/h]-----
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,58,47,5 (7,9)7,16,6 (6,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,74,8 (5,5)5,55,5 (6,0)

pozn.: údaje v závorkách platí pro verzi s pohonem všech kol, BT je zkratka pro BlueTEC

Kromě vzduchového podvozku pro osmiválcové verze nabízí Mercedes standardně i o 15 mm snížený, sportovnější podvozek pro výbavu Avantgarde. Vedle manuální šestistupňové převodovky bude v nabídce i automat 7G-TRONIC PLUS s pádly pod volantem. Oficiální premiéra modelu je plánována na lednový autosalon v Detroitu.

Aleš Jungmann
Diskuze (102)
15. 12. 2012 02:12
Re: E-class
Na klasice je nejlepší to, že nezevšední nikdy. To je ten největší rozdíl oproti současné tvorbě. Tu mám taky moc rád, ale ta opravdová díla jsou podle mě natolik geniální, že se divím i po letech :-)
15. 12. 2012 01:50
Re: E-class
Myslíš si, že nepoznám Rachmaninova od Čajkovského, nebo Šostakoviče? :-) S rozpoznáváním interpretů je to už horší. Hudbu jsem sice studoval, ale pravda je, že nějak velký přeborník nejsem. Znám hlavně skladby, které mám rád. Když si chci vážnou hudbu opravdu užít, jdu na koncert. A hudba na tebe má vliv, i když se na ni nesoustředíš a vnímáš ji jen podvědomě. Rozhodně se to snažím nepřehánět, nechci, aby mi zevšedněla. Ale mám období, kdy od rána do večera nehraje nic jiného. :-)
Avatar - white label
14. 12. 2012 20:19
Re: E-class
Já myslím, že ten Opus by poznali určitě:
[odkaz]
;-)
14. 12. 2012 20:01
Re: E-class
Pokud skutečně chceš hudbu vnímat, nemůžeš se dostatečně soustředit na jízdu. Tříakordové popěvky nevadí. Ale na vážnou hudbu je potřeba se soustředit.
Mimochodem by mně zajímalo, kolik z těch fanoušků vážné hudby ví, kolik z nich by bez obalu cédéčka poznalo, o jakého autora nebo opus jde:-)
Avatar - white label
14. 12. 2012 13:04
Re: E-class
Jasně, zatím se můžeme bavit pouze o designové změně podle fotek...