5.11. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Faceliftovaná Škoda Yeti: První jízdní dojmy (+ video)

 

Vyzkoušeli jsme omlazenou Škodu Yeti s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 81 kW a pohonem všech kol.

Aktualizováno 6.11.: doplnili jsme video

Model Yeti není na trhu žádný zelenáč, nicméně současná generace ještě pár let v portfoliu automobilky Škoda vydrží. Aby to nebylo pouhé dožívání má zajistit facelift, přinášející i několik technických změn.

Největší novinkou je premiéra dvou individuálních designových linií: Yeti a Yeti Outdoor. Mezi viditelné rozdíly patří odlišné prvky přídě a zádě. Nárazníky, ochranné ližiny, boční lišty a prahy jsou buď lakované v barvě vozu, nebo černé (Outdoor). Mimoměstská verze navíc v sériové výbavě nabízí mimo jiné stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek, paket pro špatné cesty, tažné zařízení, kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách, specifický design potahů sedadel, skla SunSet se zvýšeným stupněm tónování a kryty pedálů z ušlechtilé oceli.

Hranaté světlomety opticky rozšiřují karoserii (kulaté mlhovky jsou minulostí), diody pro denní svícení byly uspořádány do tenkého proužku v hlavních bixenonových světlometech. Diody najdeme také v zadních svítilnách, tvoří typický tvar písmene C, nyní výrazně hranatý.

Pro obě varianty je k dispozici sedm motorů, přičemž se vůz nabízí s pohonem předních nebo všech kol obsluhovaným spojkou Haldex páté generace. Objevují se také nové kombinace motorů a převodovek, například po loňské novince 1.4 TSI/90 kW s převodovkou DSG se samočinného řazení dočká i 1.8 TSI 4x4, který dostal nové naladění na 112 kW. Mezigenerační oživení modelu doplňuje například řada nových litých kol či interiérové prvky, jako nový volant a řadicí páka známá z Octavie či příplatková parkovací kamera. Ta je mimochodem u Škody použita vůbec poprvé.

Novinka bude na český trh oficiálně uvedena v lednu 2014, již nyní ji však lze objednávat. Základní cena 339.900 korun je o rovných deset tisíc nižší než u končící nejlevnější verze 1.2 TSI/77 kW Fresh Active. Tu si už však stejně není možné objednat, museli byste zapátrat ve skladových zásobách. Za verzi Outdoor zaplatíte nejméně 464.900 korun, přičemž pro obě provedení budou k dispozici také akční pakety Plus za zvýhodněnou cenu.

Video

Jízda

My jsme vyzkoušeli nejprodávanější čtyřkolku s motorem 2.0 TDI o výkonu 81 kW a manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi Outdoor. Změny v chování o centimetr zvýšeného vozu nejsou nijak dramatické, zaznamenali jsme možná o něco vyšší citlivost na boční vítr, nicméně jízdní vlastnosti zůstávají prakticky stejné. Yeti je příjemné auto na řízení, nezáludné a v zatáčkách na sedmnáctipalcových kolech překvapivě poměrně schopné. Když mu dáte čas na přehoupnutí ze strany na stranu, dokáže se zarputile držet asfaltu. Trochu nás zklamaly brzdy, které neměly přesvědčivý nástup a účinek, známý z ostatních Škodovek.

Na výjezdech ze zatáček znatelně pomáhá pohon všech kol, kdy díky mezinápravové spojce Haldex páté generace míří část výkonu k zadní nápravě. Spojka Haldex zde funguje stejně dobře jako v ostatních koncernových vozech: výborně „předvídá“ a dovoluje vám nejen dynamičtější jízdu v zatáčkách, ale také bezproblémové rozjezdy na jakémkoliv povrchu. U našeho slabšího turbodieselu (v nabídce jsou ještě dvě silnější vznětové jednotky) prakticky nebylo možné donutit přední kola k prokluzu ani na mokrém listí. Zajímavou zkušeností je bezesporu off-roadová trať, na které si zájemci mohli s Yetim vyzkoušet třeba i malé brodění. Díky moderní elektronice se, v rámci možností, opravdu není čeho bát. Pokud to však s výlety mimo silnice se standardní světlou výškou 180 mm myslíte vážně, určitě zapřemýšlejte o příplatkové ochraně spodní části vozu, kterou automobilka nabízí.

Velká část testovací trasy vedla po dálnici, kde jsme mohli velmi pečlivě změřit spotřebu při 130 a 100 km/h. Český dálniční limit znamená na šestý převodový stupeň otáčky těsně pod 2.500 min-1 a spotřebu 6,8 litru na 100 km. Zpomalení na klidnou stovku znamená snížení odběru o více než dva litry; zde se výrazně projevuje vliv aerodynamicky ne zcela vhodné vysoké stavby vozu, která bude při vysokých rychlostech nepřítelem nízké spotřeby číslo jedna. Na druhé straně je celá řada lidí, kteří vyšší auta vyhledávají, ať už kvůli pohodlnému nastupování nebo výbornému přehledu z místa řidiče.

Škoda Yeti - technická data benzinových motorů
Motor1.2 TSI1.2 TSI DSG1.4 TSI
Green tec
1.4 TSI DSG1.8 TSI 4x4 DSG1.8 TSI 4x4
Převodovka6M7DS6M7DS6DS 4x46M 4x4
Zdvihový objem [cm3]119711971390139017981798
Válce/ventily4/24/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/500077/500090/500090/5000112/4300-6200118/4500-6200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]175/1550-4100175/1550-4100200/1500-4000200/1500-4000250/1500-4200250/1500-4500
Max. rychlost [km/h]177176185182192200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,411,710,610,69,08,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,16,46,68,07,8
Provozní hmotnost [kg]133413591395141015401505

Škoda Yeti - technická data turbodieselových motorů
Motor1.6 TDI GreenLine1.6 TDI DSG Green tec2.0 TDI2.0 TDI Green tec
Převodovka5M7DS5M6M
Zdvihový objem [cm3]1968159819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/440077/440081/4200103/4200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]250/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]176175177193
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,112,211,69,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,65,05,15,1
Provozní hmotnost [kg]1446144514201465

Škoda Yeti - technická data turbodieselových motorů 4x4
Motor2.0 TDI 4x42.0 TDI 4x42.0 TDI 4x4 DSG2.0 TDI 4x42.0 TDI 4x4 DSG
Převodovka6M 4x46M 4x46DS 4x46M 4x46DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]19681968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/4200103/4200103/4200125/4200125/4200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]280/1750-2750320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174190187201197
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,29,910,28,48,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,66,35,76,3
Provozní hmotnost [kg]15251535156015401565


Škoda Yeti
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 
 

Přidat názorDiskuse: Faceliftovaná Škoda Yeti: První jízdní…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 




Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…