reklama


5.11. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Faceliftovaná Škoda Yeti: První jízdní dojmy (+ video)

 

Vyzkoušeli jsme omlazenou Škodu Yeti s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 81 kW a pohonem všech kol.

Aktualizováno 6.11.: doplnili jsme video

Model Yeti není na trhu žádný zelenáč, nicméně současná generace ještě pár let v portfoliu automobilky Škoda vydrží. Aby to nebylo pouhé dožívání má zajistit facelift, přinášející i několik technických změn.

Největší novinkou je premiéra dvou individuálních designových linií: Yeti a Yeti Outdoor. Mezi viditelné rozdíly patří odlišné prvky přídě a zádě. Nárazníky, ochranné ližiny, boční lišty a prahy jsou buď lakované v barvě vozu, nebo černé (Outdoor). Mimoměstská verze navíc v sériové výbavě nabízí mimo jiné stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek, paket pro špatné cesty, tažné zařízení, kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách, specifický design potahů sedadel, skla SunSet se zvýšeným stupněm tónování a kryty pedálů z ušlechtilé oceli.

Hranaté světlomety opticky rozšiřují karoserii (kulaté mlhovky jsou minulostí), diody pro denní svícení byly uspořádány do tenkého proužku v hlavních bixenonových světlometech. Diody najdeme také v zadních svítilnách, tvoří typický tvar písmene C, nyní výrazně hranatý.

Pro obě varianty je k dispozici sedm motorů, přičemž se vůz nabízí s pohonem předních nebo všech kol obsluhovaným spojkou Haldex páté generace. Objevují se také nové kombinace motorů a převodovek, například po loňské novince 1.4 TSI/90 kW s převodovkou DSG se samočinného řazení dočká i 1.8 TSI 4x4, který dostal nové naladění na 112 kW. Mezigenerační oživení modelu doplňuje například řada nových litých kol či interiérové prvky, jako nový volant a řadicí páka známá z Octavie či příplatková parkovací kamera. Ta je mimochodem u Škody použita vůbec poprvé.

Novinka bude na český trh oficiálně uvedena v lednu 2014, již nyní ji však lze objednávat. Základní cena 339.900 korun je o rovných deset tisíc nižší než u končící nejlevnější verze 1.2 TSI/77 kW Fresh Active. Tu si už však stejně není možné objednat, museli byste zapátrat ve skladových zásobách. Za verzi Outdoor zaplatíte nejméně 464.900 korun, přičemž pro obě provedení budou k dispozici také akční pakety Plus za zvýhodněnou cenu.

Video

Jízda

My jsme vyzkoušeli nejprodávanější čtyřkolku s motorem 2.0 TDI o výkonu 81 kW a manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi Outdoor. Změny v chování o centimetr zvýšeného vozu nejsou nijak dramatické, zaznamenali jsme možná o něco vyšší citlivost na boční vítr, nicméně jízdní vlastnosti zůstávají prakticky stejné. Yeti je příjemné auto na řízení, nezáludné a v zatáčkách na sedmnáctipalcových kolech překvapivě poměrně schopné. Když mu dáte čas na přehoupnutí ze strany na stranu, dokáže se zarputile držet asfaltu. Trochu nás zklamaly brzdy, které neměly přesvědčivý nástup a účinek, známý z ostatních Škodovek.

Na výjezdech ze zatáček znatelně pomáhá pohon všech kol, kdy díky mezinápravové spojce Haldex páté generace míří část výkonu k zadní nápravě. Spojka Haldex zde funguje stejně dobře jako v ostatních koncernových vozech: výborně „předvídá“ a dovoluje vám nejen dynamičtější jízdu v zatáčkách, ale také bezproblémové rozjezdy na jakémkoliv povrchu. U našeho slabšího turbodieselu (v nabídce jsou ještě dvě silnější vznětové jednotky) prakticky nebylo možné donutit přední kola k prokluzu ani na mokrém listí. Zajímavou zkušeností je bezesporu off-roadová trať, na které si zájemci mohli s Yetim vyzkoušet třeba i malé brodění. Díky moderní elektronice se, v rámci možností, opravdu není čeho bát. Pokud to však s výlety mimo silnice se standardní světlou výškou 180 mm myslíte vážně, určitě zapřemýšlejte o příplatkové ochraně spodní části vozu, kterou automobilka nabízí.

Velká část testovací trasy vedla po dálnici, kde jsme mohli velmi pečlivě změřit spotřebu při 130 a 100 km/h. Český dálniční limit znamená na šestý převodový stupeň otáčky těsně pod 2.500 min-1 a spotřebu 6,8 litru na 100 km. Zpomalení na klidnou stovku znamená snížení odběru o více než dva litry; zde se výrazně projevuje vliv aerodynamicky ne zcela vhodné vysoké stavby vozu, která bude při vysokých rychlostech nepřítelem nízké spotřeby číslo jedna. Na druhé straně je celá řada lidí, kteří vyšší auta vyhledávají, ať už kvůli pohodlnému nastupování nebo výbornému přehledu z místa řidiče.

Škoda Yeti - technická data benzinových motorů
Motor1.2 TSI1.2 TSI DSG1.4 TSI
Green tec
1.4 TSI DSG1.8 TSI 4x4 DSG1.8 TSI 4x4
Převodovka6M7DS6M7DS6DS 4x46M 4x4
Zdvihový objem [cm3]119711971390139017981798
Válce/ventily4/24/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/500077/500090/500090/5000112/4300-6200118/4500-6200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]175/1550-4100175/1550-4100200/1500-4000200/1500-4000250/1500-4200250/1500-4500
Max. rychlost [km/h]177176185182192200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,411,710,610,69,08,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,16,46,68,07,8
Provozní hmotnost [kg]133413591395141015401505

Škoda Yeti - technická data turbodieselových motorů
Motor1.6 TDI GreenLine1.6 TDI DSG Green tec2.0 TDI2.0 TDI Green tec
Převodovka5M7DS5M6M
Zdvihový objem [cm3]1968159819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/440077/440081/4200103/4200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]250/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]176175177193
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,112,211,69,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,65,05,15,1
Provozní hmotnost [kg]1446144514201465

Škoda Yeti - technická data turbodieselových motorů 4x4
Motor2.0 TDI 4x42.0 TDI 4x42.0 TDI 4x4 DSG2.0 TDI 4x42.0 TDI 4x4 DSG
Převodovka6M 4x46M 4x46DS 4x46M 4x46DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]19681968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/4200103/4200103/4200125/4200125/4200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]280/1750-2750320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174190187201197
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,29,910,28,48,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,66,35,76,3
Provozní hmotnost [kg]15251535156015401565


Škoda Yeti
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: Faceliftovaná Škoda Yeti: První jízdní…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Škody Yeti vyrazí hledat Yettiho Škody Yeti vyrazí hledat Yettiho

Že na to někdo přišel až teď... Expedice vozů Škoda Yeti…

Škoda Yeti Trumf: Nový základ s bohatší výbavou za 400.000 Kč Škoda Yeti Trumf: Nový základ s bohatší výbavou za 400.000 Kč

Yeti Trumf je nová základní verze mladoboleslavského SUV.…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama