5.11. 2013 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Faceliftovaná Škoda Yeti: První jízdní dojmy (+ video)

 

Vyzkoušeli jsme omlazenou Škodu Yeti s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 81 kW a pohonem všech kol.

Aktualizováno 6.11.: doplnili jsme video

Model Yeti není na trhu žádný zelenáč, nicméně současná generace ještě pár let v portfoliu automobilky Škoda vydrží. Aby to nebylo pouhé dožívání má zajistit facelift, přinášející i několik technických změn.

Největší novinkou je premiéra dvou individuálních designových linií: Yeti a Yeti Outdoor. Mezi viditelné rozdíly patří odlišné prvky přídě a zádě. Nárazníky, ochranné ližiny, boční lišty a prahy jsou buď lakované v barvě vozu, nebo černé (Outdoor). Mimoměstská verze navíc v sériové výbavě nabízí mimo jiné stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek, paket pro špatné cesty, tažné zařízení, kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách, specifický design potahů sedadel, skla SunSet se zvýšeným stupněm tónování a kryty pedálů z ušlechtilé oceli.

Hranaté světlomety opticky rozšiřují karoserii (kulaté mlhovky jsou minulostí), diody pro denní svícení byly uspořádány do tenkého proužku v hlavních bixenonových světlometech. Diody najdeme také v zadních svítilnách, tvoří typický tvar písmene C, nyní výrazně hranatý.

Pro obě varianty je k dispozici sedm motorů, přičemž se vůz nabízí s pohonem předních nebo všech kol obsluhovaným spojkou Haldex páté generace. Objevují se také nové kombinace motorů a převodovek, například po loňské novince 1.4 TSI/90 kW s převodovkou DSG se samočinného řazení dočká i 1.8 TSI 4x4, který dostal nové naladění na 112 kW. Mezigenerační oživení modelu doplňuje například řada nových litých kol či interiérové prvky, jako nový volant a řadicí páka známá z Octavie či příplatková parkovací kamera. Ta je mimochodem u Škody použita vůbec poprvé.

Novinka bude na český trh oficiálně uvedena v lednu 2014, již nyní ji však lze objednávat. Základní cena 339.900 korun je o rovných deset tisíc nižší než u končící nejlevnější verze 1.2 TSI/77 kW Fresh Active. Tu si už však stejně není možné objednat, museli byste zapátrat ve skladových zásobách. Za verzi Outdoor zaplatíte nejméně 464.900 korun, přičemž pro obě provedení budou k dispozici také akční pakety Plus za zvýhodněnou cenu.

Video

Jízda

My jsme vyzkoušeli nejprodávanější čtyřkolku s motorem 2.0 TDI o výkonu 81 kW a manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi Outdoor. Změny v chování o centimetr zvýšeného vozu nejsou nijak dramatické, zaznamenali jsme možná o něco vyšší citlivost na boční vítr, nicméně jízdní vlastnosti zůstávají prakticky stejné. Yeti je příjemné auto na řízení, nezáludné a v zatáčkách na sedmnáctipalcových kolech překvapivě poměrně schopné. Když mu dáte čas na přehoupnutí ze strany na stranu, dokáže se zarputile držet asfaltu. Trochu nás zklamaly brzdy, které neměly přesvědčivý nástup a účinek, známý z ostatních Škodovek.

Na výjezdech ze zatáček znatelně pomáhá pohon všech kol, kdy díky mezinápravové spojce Haldex páté generace míří část výkonu k zadní nápravě. Spojka Haldex zde funguje stejně dobře jako v ostatních koncernových vozech: výborně „předvídá“ a dovoluje vám nejen dynamičtější jízdu v zatáčkách, ale také bezproblémové rozjezdy na jakémkoliv povrchu. U našeho slabšího turbodieselu (v nabídce jsou ještě dvě silnější vznětové jednotky) prakticky nebylo možné donutit přední kola k prokluzu ani na mokrém listí. Zajímavou zkušeností je bezesporu off-roadová trať, na které si zájemci mohli s Yetim vyzkoušet třeba i malé brodění. Díky moderní elektronice se, v rámci možností, opravdu není čeho bát. Pokud to však s výlety mimo silnice se standardní světlou výškou 180 mm myslíte vážně, určitě zapřemýšlejte o příplatkové ochraně spodní části vozu, kterou automobilka nabízí.

Velká část testovací trasy vedla po dálnici, kde jsme mohli velmi pečlivě změřit spotřebu při 130 a 100 km/h. Český dálniční limit znamená na šestý převodový stupeň otáčky těsně pod 2.500 min-1 a spotřebu 6,8 litru na 100 km. Zpomalení na klidnou stovku znamená snížení odběru o více než dva litry; zde se výrazně projevuje vliv aerodynamicky ne zcela vhodné vysoké stavby vozu, která bude při vysokých rychlostech nepřítelem nízké spotřeby číslo jedna. Na druhé straně je celá řada lidí, kteří vyšší auta vyhledávají, ať už kvůli pohodlnému nastupování nebo výbornému přehledu z místa řidiče.

Škoda Yeti - technická data benzinových motorů
Motor1.2 TSI1.2 TSI DSG1.4 TSI
Green tec
1.4 TSI DSG1.8 TSI 4x4 DSG1.8 TSI 4x4
Převodovka6M7DS6M7DS6DS 4x46M 4x4
Zdvihový objem [cm3]119711971390139017981798
Válce/ventily4/24/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/500077/500090/500090/5000112/4300-6200118/4500-6200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]175/1550-4100175/1550-4100200/1500-4000200/1500-4000250/1500-4200250/1500-4500
Max. rychlost [km/h]177176185182192200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,411,710,610,69,08,4
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,16,46,68,07,8
Provozní hmotnost [kg]133413591395141015401505

Škoda Yeti - technická data turbodieselových motorů
Motor1.6 TDI GreenLine1.6 TDI DSG Green tec2.0 TDI2.0 TDI Green tec
Převodovka5M7DS5M6M
Zdvihový objem [cm3]1968159819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/440077/440081/4200103/4200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]250/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]176175177193
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,112,211,69,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,65,05,15,1
Provozní hmotnost [kg]1446144514201465

Škoda Yeti - technická data turbodieselových motorů 4x4
Motor2.0 TDI 4x42.0 TDI 4x42.0 TDI 4x4 DSG2.0 TDI 4x42.0 TDI 4x4 DSG
Převodovka6M 4x46M 4x46DS 4x46M 4x46DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]19681968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/4200103/4200103/4200125/4200125/4200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]280/1750-2750320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174190187201197
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,29,910,28,48,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,85,66,35,76,3
Provozní hmotnost [kg]15251535156015401565


Škoda Yeti
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Rohingové se bojí návratu do Barmy. Komisař OSN pro lidská práva mluví o genocidě Rohingové se bojí návratu do Barmy. Komisař OSN pro lidská práva mluví o genocidě

V Barmě podle řady institucí dále trvá vysoké riziko pro…

Válka proti Islámskému státu v Sýrii skončí do konce února, věří Macron Válka proti Islámskému státu v Sýrii skončí do konce února, věří Macron

Válka proti takzvanému Islámskému státu v Sýrii skončí…

Lidé jsou čím dál ochotnější platit za on-line média Lidé jsou čím dál ochotnější platit za on-line média

Nadcházející sezona přinese boom on-line médií, za něž…

Zápisník Jana Vávry: Bitcoin a pojistka rizika? Zápisník Jana Vávry: Bitcoin a pojistka rizika?

Nejrozšířenější kryptoměna dál proniká do zavedeného…

 
 

Přidat názorDiskuse: Faceliftovaná Škoda Yeti: První jízdní…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 



Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Dnes 08:00

Avia se po ukončení produkce v roce 2013 letos pod vedením nového vlastníka vrátila zpět k výrobě nákladních vozidel a svým zákazníkům nabízí širokou paletu verzí modelové řady D.




Blesk.cz

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Prostřeno se tento týden opět setkalo s výraznou osobností, která pořádně rozvířila vody. Pavel Klega (31),…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

Šampionka Ester Ledecká a zakázané slovo na „o“: V Koreji to bude dobrý!

Šampionka Ester Ledecká a zakázané slovo na „o“: V…

PŘÍMO Z ITÁLIE | Má za sebou parádní začátek zimy. Ester Ledecká se každým úspěšným závodem a každým dnem blíží…

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského svazu nikdy nic nechytali

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského…

Bývalý ligový brankář Jaromír Blažek se po roce a půl vrací do velkého fotbalu. Od nového roku bude trénovat…

 

Reflex.cz

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

V neděli ráno ve věku 91 let zemřel malíř Pavel Brázda. Jeden z nejoriginálnější autorů české výtvarné scény 20.…

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…