Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 365 GTB/4 Daytona: Nalezeno po 40 letech!

Tomáš Dusil
Diskuze (6)
Dlouhé čtyři dekády odpočívalo extrémně vzácné ferrari v přítmí garáže. Jak se tam dostalo a co jej čeká nyní po opětovném nalezení?

Staré garáže mohou ukrývat zajímavé věci. Důkazem budiž naše někdejší reportáž o voze Škoda 100 z roku 1971 s neuvěřitelnými 4175 km, které skoro celý život strávilo v garáži v západočeském Ostrově nad Ohří. Jeho současní majitelé František a Jan Laufkovi kupovali původně garáž, o níž věděli, že ukrývá „nějaké staré auto“. Čili vlastně garáž s autem. To aby z ní mohlo vyjet, museli nejprve porazit vzrostlý strom, který si to vesele rašil před garážovými vraty. Jistě, Škoda 100 není Ferrari. Přesto má dnes toto auto cenu, což platí dvojnásob, je-li vůz v takto původním zachovalém stavu s extrémně malým nájezdem kilometrů.

Bylo jich pět

Ferrari 365 GTB/4 jemuž se ale dnes neřekne jinak než Daytona, je jedním ze dvou nejrychlejších aut 60. let. Tím druhým je konkurenční Lamborghini Miura. Obě tato auta s 12válcovým motorem navíc reprezentují střet koncepcí. Daytona je klasickým vozem, zatímco lambo nabídlo tehdy nepříliš obvyklé umístění motoru před zadní nápravou, v tomto případě napříč.

Dayton se všeho všudy vyrobilo přes 1200 kusů. Ale pouhých pět z nich se vyznačovalo odlehčenou karoserií, která využívala na některé její díly hliníkových slitin. Šlo o verzi určenou pro závody, přičemž pouze jediné takto upravené auto mělo homologaci pro běžný silniční provoz. A právě tím je popisovaný nově objevený kousek.

Vyznačuje se kryty předních světlometů z plexiskla. Světlomety tudíž nejsou na této verzi takzvaně spící, jako tomu bylo u sériových vozů. Konkrétní auto bylo vyrobeno v roce 1969, kdy jej zakoupil Ital Luciano Conti, údajně blízký příbuzný Enza Ferrariho. U Contiho se však auto ohřálo pouhé dva roky. Následně jej převezli do Japonska, kde údajně vystřídalo několik majitelů. Zřejmě se stalo tak jako řada jiných takových aut předmětem spekulace. Posledním vlastníkem byl údajně Japonec Makoto Takai. Ač jej od něj chtělo koupit více zájemců, majitel vozu statečně odolal. S léty však jeho stopa vozu mizí.

Návrat po 40 letech

Nyní bylo auto po dlouhých 40 letech objeveno a to v Japonsku. Když jej vytáhli z garáže, byla na něm dost silná vrstva prachu, které ale fungovala tak trochu jako spolehlivý konzervátor. Po ověření, zda se jedná o ztracený vzácný vůz, bylo rozhodnuto, že půjde do dražby ve známé aukční síni RM Sotheby´s. Na kolik se cena auta vyšplhá? Odborníci očekávají částku okolo dvou milionů amerických dolarů. Tedy přes čtyřicet milionů korun.

Tomáš Dusil
Diskuze (6)
6. 9. 2017 08:50
podivne
cele auto budi dojem pomerne udrzovaneho. Nekdo se zjevne snazil udelat z nej stodolovy nalez kvuli publicite.
prach nafoukany na vlkou karoserii. cista tesneni, vydechy ventilace bez prachu, zato na sedacce par kaminku (jak by se tam dostaly?)a na prazich trochu bahynka.

dulezite je, ze z toho bude dalsi publikovany nalez....
5. 9. 2017 13:54
Re: Zaujimave
... číst článek je už dnes přežitek.... dnes se nosí rovnou vyslovit nějaký radikální názor.... ;-)
5. 9. 2017 07:27
Re: Zaujimave
A cetl jste tu pasaz o tom, ze toto je jediny kus na svete? Takze asi proto ta cena. Doporucuji precit ještě jednou clanek a zamerit se na odstavec, kde pisou o tom, ze zavodaku se vyrobilo pouze 5ks a z toho pouze 1! ks dostal homologaci pro provoz, a tim je prave tento nalezeny kousek.
4. 9. 2017 23:27
Re: Zaujimave
a taky za rezavy vrak 2 mil dolaru? kdyz za polovinu se pohybuji provozuschopne nebo restaurovane kusy?
4. 9. 2017 18:07
Zaujimave
Na to ze ma ist o unikat kupovany ako investicia ma dost nabehane.