Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 Challenge: Světová premiéra v Boloni

Diskuze (1)
Autosalon v Boloni je místem veřejné premiéry Ferrari 458 Challange, které bude příští rok závodit ve značkové sérii.

Pátá generace závodních Ferrari nese označení 458 Challenge a vychází z nového sportovního osmiválce 458 Italia. V příští sezóně jej nasadí dealerské týmy do značkových závodů Ferrari Challenge, které se jezdí ve třech sériích: Itálie, Evropa a Severní Amerika.

Ferrari 458 Challenge budeme vídat na evropských okruzích také v barvách české stáje Scuderia Praha/MenX.

Speciál se poprvé předvedl v Maranellu se na každoročním setkání dealerů Ferrari. Veřejnost se s ním ale může premiérově seznámit na právě probíhajícím 35. autosalonu v Boloni.

Technika nové 458 Challenge jde ve stopách jejich předchůdců. Filozofie Ferrari spočívá ve využití maxima prvků ze sériových vozů, které jsou doplněny funkčními, avšak jen úměrně komplikovanými úpravami. Díky tomu si 458 Challenge ponechá mimo jiné dvouspojkovou převodovku a karbon-keramické brzdy, které jsou například v seriálu FIA GT zapovězeny.

Osmiválcový motor s přímým vstřikováním o objemu 4,5 litru je shodný se silniční pohonnou jednotkou. Ta má nejvyšší výkon 425 kW při 9000 min-1 a dosahuje maxima točivého momentu 540 Nm při 6000 min-1. Upraveno bylo pouze odstupňování a řídicí elektronika dvouspojkové převodovky Getrag se sedmi převodovými stupni.

Velká pozornost byla naopak věnována snížení hmotnosti. Došlo proto ke ztenčení povrchových dílů a aplikaci lehkých materiálů, jako je karbon a Lexan. 458 Challange je navíc snížené o 50 mm, má tužší pružiny, tvrdší tlumiče a pevné hliníkové silentbloky. K tomu má 19palcová kola s centrální maticí, která obouvají pneumatiky Pirelli, a novou generaci karbonových brzd Brembo CCM2, které se poprvé objevily na experimentálním voze 599XX.

Jako první závodní Ferrari přebírá 458 Challenge ze silniční verze elektronicky řízený diferenciál. Ten je propojen se systémem F1-Trac, použitým také poprvé v závodním voze. Pro okruhové použití byl F1-Trac naladěn na dva specializované režimy, které odpovídají suché a mokré vozovce. Kontrolu trakce bude možné také zcela odpojit.

Díky technickým inovacím dosáhne 458 Challenge na testovací trati ve Fioranu času 1:16,5 – o dvě sekundy lepší než u F430 Challenge. Zároveň dosáhne bočního přetížení až 1,6 G.

458 Challenge bude nejprve nasazena do poháru profesionálních závodníků Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Nižší sérii Copa Shell, určené pro amatéry a gentlemen drivers, ovládne novinka později.

Ferrari Challenge se jezdí od roku 1993, kdy se okruhový pohár určený výlučně pro osmiválcová Ferrari jel poprvé. Tehdy se závodilo s modelem 348 Challenge, od té doby se vždy s mírným odstupem po nové generaci osmiválcového Ferrari představila také jeho závodní specifikace. Současné F430 Challenge bylo poprvé nasazeno v sezóně 2006.

Diskuze (1)
3. 12. 2010 09:23
Znizenie
o 50mm? to nebude nejaky preklep v oficialnych info? vcera som cital na inej stranke ten isty udaj...ale nechce sa mi tomu uverit

vsak staci sa pozriet na foto seriovej 458
[odkaz]

[odkaz]