Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 Spider: Italia bez střechy oficiálně

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Místo klasické látkové střechy dostal osmiválcový Spider střechu hliníkovou. Nadváha proti kupé? 50 kg. Čas pro proměnu: 14 s.

Ferrari dnes oficiálně zveřejnilo informace a první fotografie k novému otevřenému modelu 458 Spider.

Oficiální snímky se na internetu objevily už před několika dny, a tak nám teď už nezbývá nic jiného, než potvrdit, že jejich původ je opravdu v Maranellu.

Z kupé na spider za 14 s

Ferrari tvrdí, že pevná sklápěcí střecha tohoto druhu je u sportovních vozů s motorem uprostřed absolutní novinkou.

Hliníková konstrukce je podle Ferrari dokonce lehčí než klasické látkové řešení se složitějším mechanismem.

Doba potřebná pro změnu z uzavřeného vozu na otevřený je pouhých 14 sekund. Kompaktní stavba střechy uvolnila za sedadly prostor pro zavazadla.

Mezi oblouky je za sedadly k dispozici rozměrný průhledný větrný štít ovládaný elektricky. S ním lze podle Ferrari běžně cestovat rychlostmi až 200 km/h a posádka v interiéru při tom může nerušeně konverzovat.

První fotografie o nové střeše mnoho neprozrazují, vůz je totiž na těchto snímcích prezentován se složenou střechou. Patrná je tak pouze pozměněná zadní část, kde kvůli nutnému prostoru pro sklopenou střechu chybí prosklený kryt osmiválcového motoru. U předchůdce – Ferrari F430 Spider – tento prosklený kryt nechyběl.

Za sedadly posádky se objevily dva mohutné oblouky, chránící posádku při převrácení. Do prostoru pod nimi a mezi nimi se střecha při složení skryje.

Super-V8, nadváha 50 kg

Ferrari 458 Spider bude poháněno stejným motorem jako kupé. Před zadní nápravou je tedy atmosférický vidlicový osmiválec 4499 cm3 do V 90°, s vysokým kompresním poměrem 12:5:1. Maximální výkon 425 kW je k dispozici při 9000 min-1, maximum točivého momentu 540 Nm při 6000 min-1.

Přenos momentu na zadní kola tak jako u kupé zajistí sedmistupňová dvouspojková převodovka F1 vyvinutá na zakázku ve spolupráci s německým Getragem.

Suchá hmotnost verze kupé je 1.380 kg, Spider bude díky mechanismu sklápěcí střechy a nezbytným změnám v konstrukci vozu o 50 kg těžší (jeho hmotnost činí 1430 kg). Díky tomu se i prodloužila doba standardizované akcelerace z 0 na 100 km/h (kupé zrychlí za 3,4 s, Spider za 3,5 s) a snížila maximální rychlost (kupé může jet až rychlostí 325 km/h, Spider 320 km/h).

Kombinovaná spotřeba se drží na 11,8 l/100 km. Vnější rozměry Ferrari 458 Spider jsou 4.527 x 1.937 x 1.211 mm, rozvor měří 2.650 mm.

Konkurence

Ferrari 458 Spider bude konkurovat především Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder a Audi R8 Spyder.

Otevřené Lamborghini je poháněno 5,2litrovým vidlicovým desetiválcem o výkonu 412 kW (560 koní). Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,0 s a jede až rychlostí 324 km/h. Ingolstadtský Spyder je poháněn stejným agregátem jako Lamborghini, ovšem o výkonu 386 kW. R8 Spyder trvá akcelerace z 0 na 100 km/h 4 s, jeho maximální rychlost je 313 km/h.

Vedle desetiválce oba Spydery spojuje také pohon všech kol. Audi R8 Spyder je ovšem nabízeno i se slabším osmiválcem 4,2 FSI (316 kW).

Hlavní protivník maranellského osmiválcového kupé – McLaren MP4-12C – na svoji otevřenou verzi zatím čeká.




Ondřej Láník
Diskuze (9)
24. 8. 2011 06:46
Re: A zase delo...
Fantastický kousek!!! Nádhera, dravost, vyváženost... Ferrari umí! ;-) :yes:
Avatar - salamoon
24. 8. 2011 00:36
dufam,ze renault ma patent
to by mohli na tomto pekne zarobit :yes: >:D >:-[]
Avatar - Astene
23. 8. 2011 18:47
Re: A zase delo...
Dal jsem za tři. Ty dva parohy a "chudší" zadek tam jsou jak pěst na oko. Ale možná Spideru moc křivdím. Ani 430 nebyl žádný velký krasavec. Faktem je, že jak není auto rovnou navržený jako kabriolet, většina pozdějších úprav už je samý kompromis a větší či menší prasení.
23. 8. 2011 17:49
WOW
Pevná skládací střecha???!!! tak tohle me po dlouhe dobe opravdu prekvapilo... razem dream car cislo jedna...!!!! Bravo
Avatar - gld
23. 8. 2011 15:23
Re: A zase delo...
To sa píše s caps lockom. A keď nie na vajcia tak aspoň koleno.