Ferrari 458 Spider: Italia bez střechy oficiálně

Ferrari 458 Spider: Italia bez střechy oficiálně

 

Místo klasické látkové střechy dostal osmiválcový Spider střechu hliníkovou. Nadváha proti kupé? 50 kg. Čas pro proměnu: 14 s.

Ferrari dnes oficiálně zveřejnilo informace a první fotografie k novému otevřenému modelu 458 Spider.

Oficiální snímky se na internetu objevily už před několika dny, a tak nám teď už nezbývá nic jiného, než potvrdit, že jejich původ je opravdu v Maranellu.

Z kupé na spider za 14 s

Ferrari tvrdí, že pevná sklápěcí střecha tohoto druhu je u sportovních vozů s motorem uprostřed absolutní novinkou.

Hliníková konstrukce je podle Ferrari dokonce lehčí než klasické látkové řešení se složitějším mechanismem.

Doba potřebná pro změnu z uzavřeného vozu na otevřený je pouhých 14 sekund. Kompaktní stavba střechy uvolnila za sedadly prostor pro zavazadla.

Mezi oblouky je za sedadly k dispozici rozměrný průhledný větrný štít ovládaný elektricky. S ním lze podle Ferrari běžně cestovat rychlostmi až 200 km/h a posádka v interiéru při tom může nerušeně konverzovat.

První fotografie o nové střeše mnoho neprozrazují, vůz je totiž na těchto snímcích prezentován se složenou střechou. Patrná je tak pouze pozměněná zadní část, kde kvůli nutnému prostoru pro sklopenou střechu chybí prosklený kryt osmiválcového motoru. U předchůdce – Ferrari F430 Spider – tento prosklený kryt nechyběl.

Za sedadly posádky se objevily dva mohutné oblouky, chránící posádku při převrácení. Do prostoru pod nimi a mezi nimi se střecha při složení skryje.

Super-V8, nadváha 50 kg

Ferrari 458 Spider bude poháněno stejným motorem jako kupé. Před zadní nápravou je tedy atmosférický vidlicový osmiválec 4499 cm3 do V 90°, s vysokým kompresním poměrem 12:5:1. Maximální výkon 425 kW je k dispozici při 9000 min-1, maximum točivého momentu 540 Nm při 6000 min-1.

Přenos momentu na zadní kola tak jako u kupé zajistí sedmistupňová dvouspojková převodovka F1 vyvinutá na zakázku ve spolupráci s německým Getragem.

Suchá hmotnost verze kupé je 1.380 kg, Spider bude díky mechanismu sklápěcí střechy a nezbytným změnám v konstrukci vozu o 50 kg těžší (jeho hmotnost činí 1430 kg). Díky tomu se i prodloužila doba standardizované akcelerace z 0 na 100 km/h (kupé zrychlí za 3,4 s, Spider za 3,5 s) a snížila maximální rychlost (kupé může jet až rychlostí 325 km/h, Spider 320 km/h).

Kombinovaná spotřeba se drží na 11,8 l/100 km. Vnější rozměry Ferrari 458 Spider jsou 4.527 x 1.937 x 1.211 mm, rozvor měří 2.650 mm.

Konkurence

Ferrari 458 Spider bude konkurovat především Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder a Audi R8 Spyder.

Otevřené Lamborghini je poháněno 5,2litrovým vidlicovým desetiválcem o výkonu 412 kW (560 koní). Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,0 s a jede až rychlostí 324 km/h. Ingolstadtský Spyder je poháněn stejným agregátem jako Lamborghini, ovšem o výkonu 386 kW. R8 Spyder trvá akcelerace z 0 na 100 km/h 4 s, jeho maximální rychlost je 313 km/h.

Vedle desetiválce oba Spydery spojuje také pohon všech kol. Audi R8 Spyder je ovšem nabízeno i se slabším osmiválcem 4,2 FSI (316 kW).

Hlavní protivník maranellského osmiválcového kupé – McLaren MP4-12C – na svoji otevřenou verzi zatím čeká.

Jake.auto.cz: Ferrari 458 Italia (přehled testů a dalších článků)


Ferrari 458 Spider (2011)
 


Ferrari F430 Spider (2005)
 


Ferrari California (2008)
 

Video

Anketa

Ohodnoťte design Ferrari 458 Spider jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Ferrari Sergio: Sériový vůz na prvních snímcích, nezbyl už ani jeden Ferrari Sergio: Sériový vůz na prvních snímcích, nezbyl už ani jeden

Koncept Pininfarina Sergio, který se představil loni na…

Pininfarina Sergio: Radikální barchetta vznikne v šesti kusech Pininfarina Sergio: Radikální barchetta vznikne v šesti kusech

V případě studie Pininfarina Sergio nakonec nezůstane u…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…