Ferrari 612 Scaglietti - plně čtyřmístné GT

Ferrari 612 Scaglietti - plně čtyřmístné GT

 
 

Úspěšný model 456M je na trhu od roku 1992 a je již na čase, aby dostal adekvátního nástupce. Ten přijde na trhy počátkem roku 2004 a ponese jméno 612 Scaglietti.

Ferrari a vozy třídy GT (Grand Turismo) patří k sobě od samého počátku existence firmy. Posledním zástupcem značky v tomto segmentu je model 456M, který však již má ve svém rodném listě hodně vybledlé datum narození. Je na čase, aby byl nahrazen vozem odpovídajícím nárokům začátku 21. století. Tím nástupcem je model 612 Scaglietti. Proč se Ferrari rozhodl pojmenovat svůj nejnovější model jménem designéra, kterého jen málokdo z nezasvěcených zná? Sergio Scaglietti v úplných začátcích firmy Ferrari navrhoval některé jeho modely a hlavně, jeho karosárna byla dlouhá léta dodavatelem téměř všech karosérií, které však navrhoval konkurenční Pininfarina. Scagliettiho jméno se tak dostalo do označení nového vozu Ferrari na upomínku jejich dlouholeté úspěšné spolupráce a navíc se novinka bude opět vyrábět v této karosárně.

Návrhem vzhledu vozu 612 byl opět pověřen Pininfarina, který navrhoval všechny produkční vozy Ferrari v posledních 50 letech. Ve tvaru lze vystopovat jistou příbuznost s modelem 456M především na zádi. Tam také najdeme hned dva typické znaky maranellských vozů, čtyři kruhové svítilny a dole čtyři kruhové koncovky výfuku. Přídi dominuje velký vstup chladícího vzduchu s mřížkou a vzpínajícím se koníkem, věhlasným znakem firmy. Tato partie vozu se možná může jevit jako příliš umírněná díky tvaru světlometů. V této třídě poměrně neobvykle působí absence jakýchkoli větracích otvorů za předními koly, či na zadní hraně kapoty motoru sloužících k odvodu horkého vzduchu z motorového prostoru. Vznikla tak velice čistá boční linie, kde velkou plochu za předními koly rozbíjí pouze mělký prolis. Celý vůz proti svému předchůdci výrazně povyrostl. Největší rozdíl je ve zvětšeném rozvoru náprav, který byl prodloužen o plných 139 mm. Z tohoto profitují především cestující na zadních sedadlech, neboť Ferrari deklaruje nové 612 jako čtyřmístné. Tomu odpovídá také zvětšený zavazadlový prostor o objemu 240 litrů, což je nárůst proti 456M o čtvrtinu. Pod zadní víko se tak vejde sada pěti značkových zavazadel, nebo dvě golfové soupravy. Celá karoserie je vyrobena z hliníkové slitiny a je tak prvním Ferrari využívajícím tuto technologii. Hmotnost tak přes výrazný nárůst rozměrů klesla proti 456M o 60 kg a přitom o 60 procent stoupla její celková tuhost. To se projeví jistě na jízdních vlastnostech, kterým bude zdatně napomáhat systém CST kontrolující prokluz hnacích kol a stabilitu v zatáčkách. Tento systém je u Ferrari použit poprvé. Ke kvalitním jízdním vlastnostem přispívají také velká kola, která mají vpředu pneumatiky 245/45 R18 a vzadu 285/40 R19.

Pod dlouhou kapotou je uložen motor tradiční konstrukce Ferrari, dvanáctiválec svírající úhel 65 stupňů. Jeho objem činí 5748 ccm a z těchto dvou základních veličin vychází označení vozu. Z objemu blížícímu se šesti litrům pochází číslo 6 a 12 je také jasná, neboť značí počet válců. Motor je uložen daleko za přední nápravou a převodovka naopak společně s diferenciálem u zadní nápravy (Transaxle), aby bylo dosaženo co nejlepšího rozložení hmotnosti. To činí ideálních 46 procent na přední a 54 procent na zadní nápravu. Výkon motoru, který vychází z pohonu modelu 575, se díky vylepšenému proudění v sacím traktu a vysokému kompresnímu poměru 11,2:1 vyšplhal na 397 kW (540 k) při 7250 ot/min a točivý moment má hodnotu 588 Nm při 5250 ot/min. Stejně jako u předchůdce i v 612 budou v nabídce dvě šestistupňové převodovky. První je klasická, ručně řazená, zatímco druhá je vybavena systémem F1, který spojuje účinnost řazení mechanické převodovky a komfortu automatu. Druhá převodovka se dá ovládat také páčkami pod volantem. S touto technickou výbavou pak není pro toto Ferrari problém zrychlit z 0-100 km/h za raketových 4,2 sekundy a uhánět nejvyšší rychlostí přes 315 km/h.

Interiér kombinuje jistou sportovní strohost vysokovýkonného kupé s nutným luxusem vozu GT určeného na dlouhé cesty. Před tříramenným volantem s ovládacími prvky audiosoustavy je přístrojový panel s dvojicí kruhových ukazatelů pro rychlost a otáčky, které jsou doplněny velkým multifunkčním displejem. Na jednoduché středové konzoli nejdeme tři kruhové výdechy ventilace, pod nimiž je rádio a ještě níže ovládání dvouzónové elektronické klimatizace. Jinak je celý interiér čalouněn nejjemnější kůží v kombinaci s hliníkovými prvky jako jsou např. pedály. Přední sedadla nabízejí jak patřičné pohodlí tak také výrazné boční vedení při rychlé jízdě, na opěrkách hlavy nechybí plastický znak výrobce.

Nové Ferrari 612 Scaglietti se řadí do nově se formujícího segmentu vysokovýkonných čtyřmístných GT s důrazem na komfort i sportovní jízdní vlastnosti. V současnosti bude jeho největším a jediným konkurentem Aston Martin DB9 (podrobný popis zde), který nabízí prakticky stejné atributy jako je hliníková karosérie, prostorný interiér, vysokovýkonný dvanáctiválec pod kapotou i patřičně vznešený rodokmen.

MotorV12
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)5748
Válce/ventily na válec12/4
Max. výkon (kW/k/ot)397/540/5250
Max. točivý moment (Nm/ot)588/5250
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)přes 315
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,2
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4902
Šířka (mm)1957
Výška (mm)1344
Rozvor (mm)2950
Rozchod vpředu (mm)1688
Rozchod vzadu (mm)1641
Pohotovostní hmotnost (kg)1840
Rozměr pneu vpředu245/45 ZR18
Rozměr pneu vzadu285/40 ZR19

Štítky Pneu Ferrari

 

Tapety

Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




Ferrari 612 Scaglietti roztržené na dvě části Ferrari 612 Scaglietti roztržené na dvě části

Nehody luxusních a supersportovních automobilů budou vždy…

Ferrari: dva modely Scaglietti vyrazily na pouť okolo Indie Ferrari: dva modely Scaglietti vyrazily na pouť okolo Indie

Tisíce prašných indických kilometrů mají před sebou…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Výjezd z tunelu Blanka na Prašném mostě: V dopravních špičkách ho zavřou dispečeři

Výjezd z tunelu Blanka na Prašném mostě: V…

Požadavek Prahy 6 na uzavření výjezdu z tunelu Blanka na Prašném mostě kvůli neutěšené dopravní situaci od…

Česko a Slovensko se zase spojí. Při přípravě výstav ke stému výročí Československa

Česko a Slovensko se zase spojí. Při přípravě výstav…

Českou republiku a Slovensko čeká za dva roky důležité výročí. 28. října 2018 to bude přesně sto let, co vznikl…

 

iSport.cz

Kouzlo týmu z osmi zemí Evropy? Žijeme jen přítomností, řekl trenér

Kouzlo týmu z osmi zemí Evropy? Žijeme jen…

Nikdo s nimi nepočítal. Na vítězství v prestižním Světovém poháru na ně byl nejvyšší kurz - 33:1! Teď si tým…

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Kadlec z formy, nejistý Mazuch a utrápený Juliš

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Kadlec z formy, nejistý Mazuch a…

Bída a ještě jednou bída. Fotbalisté Sparty prohráli nedělní derby se Slavií 0:2, průběh byl naprosto…

 

Reflex.cz

Expertka na péči o děti Eva Kiedroňová: Na dobrém začátku života miminka závisí všechno

Expertka na péči o děti Eva Kiedroňová: Na dobrém…

Česká miminka plavou, otužují se a cvičí podle jejího metodického systému, maminky zase hýčkají svá batolata…

15 nádherných panoramatických fotografií Prahy

15 nádherných panoramatických fotografií Prahy

Ruský fotografický server Air Pano patří mezi to nejlepší, co v této oblasti existuje. Nehraje si na žádné…