Ferrari 612 Scaglietti - plně čtyřmístné GT

Ferrari 612 Scaglietti - plně čtyřmístné GT

 
 

Úspěšný model 456M je na trhu od roku 1992 a je již na čase, aby dostal adekvátního nástupce. Ten přijde na trhy počátkem roku 2004 a ponese jméno 612 Scaglietti.

Ferrari a vozy třídy GT (Grand Turismo) patří k sobě od samého počátku existence firmy. Posledním zástupcem značky v tomto segmentu je model 456M, který však již má ve svém rodném listě hodně vybledlé datum narození. Je na čase, aby byl nahrazen vozem odpovídajícím nárokům začátku 21. století. Tím nástupcem je model 612 Scaglietti. Proč se Ferrari rozhodl pojmenovat svůj nejnovější model jménem designéra, kterého jen málokdo z nezasvěcených zná? Sergio Scaglietti v úplných začátcích firmy Ferrari navrhoval některé jeho modely a hlavně, jeho karosárna byla dlouhá léta dodavatelem téměř všech karosérií, které však navrhoval konkurenční Pininfarina. Scagliettiho jméno se tak dostalo do označení nového vozu Ferrari na upomínku jejich dlouholeté úspěšné spolupráce a navíc se novinka bude opět vyrábět v této karosárně.

Návrhem vzhledu vozu 612 byl opět pověřen Pininfarina, který navrhoval všechny produkční vozy Ferrari v posledních 50 letech. Ve tvaru lze vystopovat jistou příbuznost s modelem 456M především na zádi. Tam také najdeme hned dva typické znaky maranellských vozů, čtyři kruhové svítilny a dole čtyři kruhové koncovky výfuku. Přídi dominuje velký vstup chladícího vzduchu s mřížkou a vzpínajícím se koníkem, věhlasným znakem firmy. Tato partie vozu se možná může jevit jako příliš umírněná díky tvaru světlometů. V této třídě poměrně neobvykle působí absence jakýchkoli větracích otvorů za předními koly, či na zadní hraně kapoty motoru sloužících k odvodu horkého vzduchu z motorového prostoru. Vznikla tak velice čistá boční linie, kde velkou plochu za předními koly rozbíjí pouze mělký prolis. Celý vůz proti svému předchůdci výrazně povyrostl. Největší rozdíl je ve zvětšeném rozvoru náprav, který byl prodloužen o plných 139 mm. Z tohoto profitují především cestující na zadních sedadlech, neboť Ferrari deklaruje nové 612 jako čtyřmístné. Tomu odpovídá také zvětšený zavazadlový prostor o objemu 240 litrů, což je nárůst proti 456M o čtvrtinu. Pod zadní víko se tak vejde sada pěti značkových zavazadel, nebo dvě golfové soupravy. Celá karoserie je vyrobena z hliníkové slitiny a je tak prvním Ferrari využívajícím tuto technologii. Hmotnost tak přes výrazný nárůst rozměrů klesla proti 456M o 60 kg a přitom o 60 procent stoupla její celková tuhost. To se projeví jistě na jízdních vlastnostech, kterým bude zdatně napomáhat systém CST kontrolující prokluz hnacích kol a stabilitu v zatáčkách. Tento systém je u Ferrari použit poprvé. Ke kvalitním jízdním vlastnostem přispívají také velká kola, která mají vpředu pneumatiky 245/45 R18 a vzadu 285/40 R19.

Pod dlouhou kapotou je uložen motor tradiční konstrukce Ferrari, dvanáctiválec svírající úhel 65 stupňů. Jeho objem činí 5748 ccm a z těchto dvou základních veličin vychází označení vozu. Z objemu blížícímu se šesti litrům pochází číslo 6 a 12 je také jasná, neboť značí počet válců. Motor je uložen daleko za přední nápravou a převodovka naopak společně s diferenciálem u zadní nápravy (Transaxle), aby bylo dosaženo co nejlepšího rozložení hmotnosti. To činí ideálních 46 procent na přední a 54 procent na zadní nápravu. Výkon motoru, který vychází z pohonu modelu 575, se díky vylepšenému proudění v sacím traktu a vysokému kompresnímu poměru 11,2:1 vyšplhal na 397 kW (540 k) při 7250 ot/min a točivý moment má hodnotu 588 Nm při 5250 ot/min. Stejně jako u předchůdce i v 612 budou v nabídce dvě šestistupňové převodovky. První je klasická, ručně řazená, zatímco druhá je vybavena systémem F1, který spojuje účinnost řazení mechanické převodovky a komfortu automatu. Druhá převodovka se dá ovládat také páčkami pod volantem. S touto technickou výbavou pak není pro toto Ferrari problém zrychlit z 0-100 km/h za raketových 4,2 sekundy a uhánět nejvyšší rychlostí přes 315 km/h.

Interiér kombinuje jistou sportovní strohost vysokovýkonného kupé s nutným luxusem vozu GT určeného na dlouhé cesty. Před tříramenným volantem s ovládacími prvky audiosoustavy je přístrojový panel s dvojicí kruhových ukazatelů pro rychlost a otáčky, které jsou doplněny velkým multifunkčním displejem. Na jednoduché středové konzoli nejdeme tři kruhové výdechy ventilace, pod nimiž je rádio a ještě níže ovládání dvouzónové elektronické klimatizace. Jinak je celý interiér čalouněn nejjemnější kůží v kombinaci s hliníkovými prvky jako jsou např. pedály. Přední sedadla nabízejí jak patřičné pohodlí tak také výrazné boční vedení při rychlé jízdě, na opěrkách hlavy nechybí plastický znak výrobce.

Nové Ferrari 612 Scaglietti se řadí do nově se formujícího segmentu vysokovýkonných čtyřmístných GT s důrazem na komfort i sportovní jízdní vlastnosti. V současnosti bude jeho největším a jediným konkurentem Aston Martin DB9 (podrobný popis zde), který nabízí prakticky stejné atributy jako je hliníková karosérie, prostorný interiér, vysokovýkonný dvanáctiválec pod kapotou i patřičně vznešený rodokmen.

MotorV12
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)5748
Válce/ventily na válec12/4
Max. výkon (kW/k/ot)397/540/5250
Max. točivý moment (Nm/ot)588/5250
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)přes 315
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,2
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4902
Šířka (mm)1957
Výška (mm)1344
Rozvor (mm)2950
Rozchod vpředu (mm)1688
Rozchod vzadu (mm)1641
Pohotovostní hmotnost (kg)1840
Rozměr pneu vpředu245/45 ZR18
Rozměr pneu vzadu285/40 ZR19
Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu

Dvě velké separatistické organizace z Katalánska svolaly…

ANO, SPD a KSČM ovládnou klíčové výbory. Jsou slyšet výhrady ANO, SPD a KSČM ovládnou klíčové výbory. Jsou slyšet výhrady

Parlamentní strany se dohodly na obsazení všech…

Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano

Diskonty Penny Market budou mít letos na Štědrý den…

 

Štítky Pneu Ferrari

 

Tapety

Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

 



Ferrari 612 Scaglietti roztržené na dvě části Ferrari 612 Scaglietti roztržené na dvě části

Nehody luxusních a supersportovních automobilů budou vždy…

Ferrari: dva modely Scaglietti vyrazily na pouť okolo Indie Ferrari: dva modely Scaglietti vyrazily na pouť okolo Indie

Tisíce prašných indických kilometrů mají před sebou…

 



 
GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

Dnes 17:50

GMC si k propagaci svých velkých pick-upů připravilo sněžný koncept na základech modelu Sierra 2500 HD.




Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila shodila klubový web

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila…

Slovenský útočník Milan Bartovič (36 let) bude minimálně do 15. ledna pomáhat Vítkovicím. Ostravský klub tím…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…