Ferrari 612 Scaglietti - plně čtyřmístné GT

Ferrari 612 Scaglietti - plně čtyřmístné GT

 
 

Úspěšný model 456M je na trhu od roku 1992 a je již na čase, aby dostal adekvátního nástupce. Ten přijde na trhy počátkem roku 2004 a ponese jméno 612 Scaglietti.

Ferrari a vozy třídy GT (Grand Turismo) patří k sobě od samého počátku existence firmy. Posledním zástupcem značky v tomto segmentu je model 456M, který však již má ve svém rodném listě hodně vybledlé datum narození. Je na čase, aby byl nahrazen vozem odpovídajícím nárokům začátku 21. století. Tím nástupcem je model 612 Scaglietti. Proč se Ferrari rozhodl pojmenovat svůj nejnovější model jménem designéra, kterého jen málokdo z nezasvěcených zná? Sergio Scaglietti v úplných začátcích firmy Ferrari navrhoval některé jeho modely a hlavně, jeho karosárna byla dlouhá léta dodavatelem téměř všech karosérií, které však navrhoval konkurenční Pininfarina. Scagliettiho jméno se tak dostalo do označení nového vozu Ferrari na upomínku jejich dlouholeté úspěšné spolupráce a navíc se novinka bude opět vyrábět v této karosárně.

Návrhem vzhledu vozu 612 byl opět pověřen Pininfarina, který navrhoval všechny produkční vozy Ferrari v posledních 50 letech. Ve tvaru lze vystopovat jistou příbuznost s modelem 456M především na zádi. Tam také najdeme hned dva typické znaky maranellských vozů, čtyři kruhové svítilny a dole čtyři kruhové koncovky výfuku. Přídi dominuje velký vstup chladícího vzduchu s mřížkou a vzpínajícím se koníkem, věhlasným znakem firmy. Tato partie vozu se možná může jevit jako příliš umírněná díky tvaru světlometů. V této třídě poměrně neobvykle působí absence jakýchkoli větracích otvorů za předními koly, či na zadní hraně kapoty motoru sloužících k odvodu horkého vzduchu z motorového prostoru. Vznikla tak velice čistá boční linie, kde velkou plochu za předními koly rozbíjí pouze mělký prolis. Celý vůz proti svému předchůdci výrazně povyrostl. Největší rozdíl je ve zvětšeném rozvoru náprav, který byl prodloužen o plných 139 mm. Z tohoto profitují především cestující na zadních sedadlech, neboť Ferrari deklaruje nové 612 jako čtyřmístné. Tomu odpovídá také zvětšený zavazadlový prostor o objemu 240 litrů, což je nárůst proti 456M o čtvrtinu. Pod zadní víko se tak vejde sada pěti značkových zavazadel, nebo dvě golfové soupravy. Celá karoserie je vyrobena z hliníkové slitiny a je tak prvním Ferrari využívajícím tuto technologii. Hmotnost tak přes výrazný nárůst rozměrů klesla proti 456M o 60 kg a přitom o 60 procent stoupla její celková tuhost. To se projeví jistě na jízdních vlastnostech, kterým bude zdatně napomáhat systém CST kontrolující prokluz hnacích kol a stabilitu v zatáčkách. Tento systém je u Ferrari použit poprvé. Ke kvalitním jízdním vlastnostem přispívají také velká kola, která mají vpředu pneumatiky 245/45 R18 a vzadu 285/40 R19.

Pod dlouhou kapotou je uložen motor tradiční konstrukce Ferrari, dvanáctiválec svírající úhel 65 stupňů. Jeho objem činí 5748 ccm a z těchto dvou základních veličin vychází označení vozu. Z objemu blížícímu se šesti litrům pochází číslo 6 a 12 je také jasná, neboť značí počet válců. Motor je uložen daleko za přední nápravou a převodovka naopak společně s diferenciálem u zadní nápravy (Transaxle), aby bylo dosaženo co nejlepšího rozložení hmotnosti. To činí ideálních 46 procent na přední a 54 procent na zadní nápravu. Výkon motoru, který vychází z pohonu modelu 575, se díky vylepšenému proudění v sacím traktu a vysokému kompresnímu poměru 11,2:1 vyšplhal na 397 kW (540 k) při 7250 ot/min a točivý moment má hodnotu 588 Nm při 5250 ot/min. Stejně jako u předchůdce i v 612 budou v nabídce dvě šestistupňové převodovky. První je klasická, ručně řazená, zatímco druhá je vybavena systémem F1, který spojuje účinnost řazení mechanické převodovky a komfortu automatu. Druhá převodovka se dá ovládat také páčkami pod volantem. S touto technickou výbavou pak není pro toto Ferrari problém zrychlit z 0-100 km/h za raketových 4,2 sekundy a uhánět nejvyšší rychlostí přes 315 km/h.

Interiér kombinuje jistou sportovní strohost vysokovýkonného kupé s nutným luxusem vozu GT určeného na dlouhé cesty. Před tříramenným volantem s ovládacími prvky audiosoustavy je přístrojový panel s dvojicí kruhových ukazatelů pro rychlost a otáčky, které jsou doplněny velkým multifunkčním displejem. Na jednoduché středové konzoli nejdeme tři kruhové výdechy ventilace, pod nimiž je rádio a ještě níže ovládání dvouzónové elektronické klimatizace. Jinak je celý interiér čalouněn nejjemnější kůží v kombinaci s hliníkovými prvky jako jsou např. pedály. Přední sedadla nabízejí jak patřičné pohodlí tak také výrazné boční vedení při rychlé jízdě, na opěrkách hlavy nechybí plastický znak výrobce.

Nové Ferrari 612 Scaglietti se řadí do nově se formujícího segmentu vysokovýkonných čtyřmístných GT s důrazem na komfort i sportovní jízdní vlastnosti. V současnosti bude jeho největším a jediným konkurentem Aston Martin DB9 (podrobný popis zde), který nabízí prakticky stejné atributy jako je hliníková karosérie, prostorný interiér, vysokovýkonný dvanáctiválec pod kapotou i patřičně vznešený rodokmen.

MotorV12
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)5748
Válce/ventily na válec12/4
Max. výkon (kW/k/ot)397/540/5250
Max. točivý moment (Nm/ot)588/5250
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)přes 315
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,2
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4902
Šířka (mm)1957
Výška (mm)1344
Rozvor (mm)2950
Rozchod vpředu (mm)1688
Rozchod vzadu (mm)1641
Pohotovostní hmotnost (kg)1840
Rozměr pneu vpředu245/45 ZR18
Rozměr pneu vzadu285/40 ZR19
Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise Únikem policejních spisů se bude zabývat sněmovní komise

Sněmovna schválila návrh ČSSD na zřízení vyšetřovací…

Babiš nechá Agrofert ve svěřeneckém fondu i po odchodu z úřadu Babiš nechá Agrofert ve svěřeneckém fondu i po odchodu z úřadu

Andrej Babiš by se mohl po odchodu z Ministerstva financí…

Brexit by neměl ohrozit finanční stabilitu eurozóny, tvrdí ECB Brexit by neměl ohrozit finanční stabilitu eurozóny, tvrdí ECB

Odchod Británie z Evropské unie by neměl představovat…

Cesta k druhé televizní digitalizaci je otevřena, sněmovna schválila zákon Cesta k druhé televizní digitalizaci je otevřena, sněmovna schválila zákon

Do února roku 2021 by mělo skončit současné zemské…

 

Štítky Pneu Ferrari

 

Tapety

Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Ferrari 612 Scaglietti roztržené na dvě části Ferrari 612 Scaglietti roztržené na dvě části

Nehody luxusních a supersportovních automobilů budou vždy…

Ferrari: dva modely Scaglietti vyrazily na pouť okolo Indie Ferrari: dva modely Scaglietti vyrazily na pouť okolo Indie

Tisíce prašných indických kilometrů mají před sebou…

 



 
Golf GTI First Decade Concept: Čtyřsetkoňový hybrid pro Wörthersee

Golf GTI First Decade Concept: Čtyřsetkoňový hybrid pro Wörthersee

Dnes 11:53

Učni Volkswagenu vytvořili už desátou studii pro GTI Treffen u jezera Wörthersee. Tentokrát přestavěli Golfa GTI na hybrid. Společnost mu dělá... elektrický kombík!




Blesk.cz

Jak dnes žije rodina z Dovolené v protektorátu? Děsivé zážitky v nás zůstaly! Vážíme si svobody a jídla

Jak dnes žije rodina z Dovolené v protektorátu?…

 Jsou to dva roky, co rodina Dočekalových a Lustykových žila po dobu dvou měsíců zpět v době protektorátu Čechy…

Cisterna s 28 tunami cementu se zřítila ze srázu na Chrudimsku: Řidič jako zázrakem přežil

Cisterna s 28 tunami cementu se zřítila ze srázu na…

Rychlá jízda se málem stala osudnou řidiči cisterny z ciziny. V nebezpečném úseku na Chrudimsku se v sobotu i s…

 

iSport.cz

United můžou ve finále pomoci Zlínu. Jde jim o peníze či Griezmanna

United můžou ve finále pomoci Zlínu. Jde jim o…

Již dnes usednou fotbalisté, vedení i fanoušci Zlína k televizi a budou fandit Manchesteru United. Pokud totiž…

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Přestupová sága dvou zlínských hvězd končí. Stoper Jakub Jugas (24) podepsal tříletý kontrakt se Slavií a…

 

Reflex.cz

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky. Internet si dělá legraci z Kajínkova propuštění

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky.…

Je to pár hodin, co se Jiří Kajínek zjevil před zástupem novinářů ve svítivě zeleném tílku a po 23 letech poprvé…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…