Ferrari 612 Scaglietti - plně čtyřmístné GT

Ferrari 612 Scaglietti - plně čtyřmístné GT

 
 
5.11. 2003

Úspěšný model 456M je na trhu od roku 1992 a je již na čase, aby dostal adekvátního nástupce. Ten přijde na trhy počátkem roku 2004 a ponese jméno 612 Scaglietti.

Ferrari a vozy třídy GT (Grand Turismo) patří k sobě od samého počátku existence firmy. Posledním zástupcem značky v tomto segmentu je model 456M, který však již má ve svém rodném listě hodně vybledlé datum narození. Je na čase, aby byl nahrazen vozem odpovídajícím nárokům začátku 21. století. Tím nástupcem je model 612 Scaglietti. Proč se Ferrari rozhodl pojmenovat svůj nejnovější model jménem designéra, kterého jen málokdo z nezasvěcených zná? Sergio Scaglietti v úplných začátcích firmy Ferrari navrhoval některé jeho modely a hlavně, jeho karosárna byla dlouhá léta dodavatelem téměř všech karosérií, které však navrhoval konkurenční Pininfarina. Scagliettiho jméno se tak dostalo do označení nového vozu Ferrari na upomínku jejich dlouholeté úspěšné spolupráce a navíc se novinka bude opět vyrábět v této karosárně.

Návrhem vzhledu vozu 612 byl opět pověřen Pininfarina, který navrhoval všechny produkční vozy Ferrari v posledních 50 letech. Ve tvaru lze vystopovat jistou příbuznost s modelem 456M především na zádi. Tam také najdeme hned dva typické znaky maranellských vozů, čtyři kruhové svítilny a dole čtyři kruhové koncovky výfuku. Přídi dominuje velký vstup chladícího vzduchu s mřížkou a vzpínajícím se koníkem, věhlasným znakem firmy. Tato partie vozu se možná může jevit jako příliš umírněná díky tvaru světlometů. V této třídě poměrně neobvykle působí absence jakýchkoli větracích otvorů za předními koly, či na zadní hraně kapoty motoru sloužících k odvodu horkého vzduchu z motorového prostoru. Vznikla tak velice čistá boční linie, kde velkou plochu za předními koly rozbíjí pouze mělký prolis. Celý vůz proti svému předchůdci výrazně povyrostl. Největší rozdíl je ve zvětšeném rozvoru náprav, který byl prodloužen o plných 139 mm. Z tohoto profitují především cestující na zadních sedadlech, neboť Ferrari deklaruje nové 612 jako čtyřmístné. Tomu odpovídá také zvětšený zavazadlový prostor o objemu 240 litrů, což je nárůst proti 456M o čtvrtinu. Pod zadní víko se tak vejde sada pěti značkových zavazadel, nebo dvě golfové soupravy. Celá karoserie je vyrobena z hliníkové slitiny a je tak prvním Ferrari využívajícím tuto technologii. Hmotnost tak přes výrazný nárůst rozměrů klesla proti 456M o 60 kg a přitom o 60 procent stoupla její celková tuhost. To se projeví jistě na jízdních vlastnostech, kterým bude zdatně napomáhat systém CST kontrolující prokluz hnacích kol a stabilitu v zatáčkách. Tento systém je u Ferrari použit poprvé. Ke kvalitním jízdním vlastnostem přispívají také velká kola, která mají vpředu pneumatiky 245/45 R18 a vzadu 285/40 R19.

Pod dlouhou kapotou je uložen motor tradiční konstrukce Ferrari, dvanáctiválec svírající úhel 65 stupňů. Jeho objem činí 5748 ccm a z těchto dvou základních veličin vychází označení vozu. Z objemu blížícímu se šesti litrům pochází číslo 6 a 12 je také jasná, neboť značí počet válců. Motor je uložen daleko za přední nápravou a převodovka naopak společně s diferenciálem u zadní nápravy (Transaxle), aby bylo dosaženo co nejlepšího rozložení hmotnosti. To činí ideálních 46 procent na přední a 54 procent na zadní nápravu. Výkon motoru, který vychází z pohonu modelu 575, se díky vylepšenému proudění v sacím traktu a vysokému kompresnímu poměru 11,2:1 vyšplhal na 397 kW (540 k) při 7250 ot/min a točivý moment má hodnotu 588 Nm při 5250 ot/min. Stejně jako u předchůdce i v 612 budou v nabídce dvě šestistupňové převodovky. První je klasická, ručně řazená, zatímco druhá je vybavena systémem F1, který spojuje účinnost řazení mechanické převodovky a komfortu automatu. Druhá převodovka se dá ovládat také páčkami pod volantem. S touto technickou výbavou pak není pro toto Ferrari problém zrychlit z 0-100 km/h za raketových 4,2 sekundy a uhánět nejvyšší rychlostí přes 315 km/h.

Interiér kombinuje jistou sportovní strohost vysokovýkonného kupé s nutným luxusem vozu GT určeného na dlouhé cesty. Před tříramenným volantem s ovládacími prvky audiosoustavy je přístrojový panel s dvojicí kruhových ukazatelů pro rychlost a otáčky, které jsou doplněny velkým multifunkčním displejem. Na jednoduché středové konzoli nejdeme tři kruhové výdechy ventilace, pod nimiž je rádio a ještě níže ovládání dvouzónové elektronické klimatizace. Jinak je celý interiér čalouněn nejjemnější kůží v kombinaci s hliníkovými prvky jako jsou např. pedály. Přední sedadla nabízejí jak patřičné pohodlí tak také výrazné boční vedení při rychlé jízdě, na opěrkách hlavy nechybí plastický znak výrobce.

Nové Ferrari 612 Scaglietti se řadí do nově se formujícího segmentu vysokovýkonných čtyřmístných GT s důrazem na komfort i sportovní jízdní vlastnosti. V současnosti bude jeho největším a jediným konkurentem Aston Martin DB9 (podrobný popis zde), který nabízí prakticky stejné atributy jako je hliníková karosérie, prostorný interiér, vysokovýkonný dvanáctiválec pod kapotou i patřičně vznešený rodokmen.

MotorV12
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)5748
Válce/ventily na válec12/4
Max. výkon (kW/k/ot)397/540/5250
Max. točivý moment (Nm/ot)588/5250
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)přes 315
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,2
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4902
Šířka (mm)1957
Výška (mm)1344
Rozvor (mm)2950
Rozchod vpředu (mm)1688
Rozchod vzadu (mm)1641
Pohotovostní hmotnost (kg)1840
Rozměr pneu vpředu245/45 ZR18
Rozměr pneu vzadu285/40 ZR19
Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států

Americký prezident Donald Trump označil Evropskou unii za…

 

Štítky Pneu Ferrari

 

Tapety

Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 612 Scaglietti Ferrari 612 Scaglietti
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

 



Ferrari 612 Scaglietti roztržené na dvě části Ferrari 612 Scaglietti roztržené na dvě části

Nehody luxusních a supersportovních automobilů budou vždy…

Ferrari: dva modely Scaglietti vyrazily na pouť okolo Indie Ferrari: dva modely Scaglietti vyrazily na pouť okolo Indie

Tisíce prašných indických kilometrů mají před sebou…

 



 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený, ale gólman se bude stydět

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený,…

Francie to zvládla! Po dvaceti letech „Les Bleus“ znovu ovládli mistrovství světa ve fotbale, ve finále porazili…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…