Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari GTC4Lusso: Modernizované FF přichází s novým jménem i vzhledem

David Bureš
Diskuze (22)
Pod kapotou maranellské novinky zůstává atmosférický dvanáctiválec, jinak ale došlo k rozsáhlým úpravám.

Ferrari zveřejnilo první snímky modernizovaného modelu FF, který se světu poprvé ukáže na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Novinka už ale neponese jméno FF, nýbrž GTC4Lusso. Auto chce zaujmout hlavně mladší zákazníky.

Hlavní designové změny GTC4Lusso najdeme na zádi, která působí agresivnějším dojmem než dosud. Ve stylu klasických Ferrari se zde objevily dva páry kulatých koncových svítilen, novinkou je i výraznější difusor a střešní spoiler. Vpředu došlo k úpravě rozměrné masky chladiče a přeměně hlavních světlometů, z nárazníku zmizely menší mřížky po jeho stranách. Výsledkem je lepší aerodynamika než u FF.

Kompletně přepracována byla palubní deska. Premiéru slaví nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím rozměrné obrazovky s úhlopříčkou 10,25“ nebo displej před spolujezdcem, který ukazuje aktuální rychlost i otáčky a tím spolujezdci zprostředkovává větší zážitek z jízdy. Nový je též volant, ten má kvůli menšímu airbagu kompaktnější střed.

Pod kapotou stejně jako u FF zůstává atmosférický dvanáctiválec, jehož výkon ale vzrostl z 485 kW na 508 kW (690 koní). Spolu s tím se točivý moment navýšil z dosavadních 683 na 697 N.m. Vrchol točivého momentu je dostupný v 5750 otáčkách, 80 % maxima je ale k dispozici už od 1750 otáček. Díky vylepšeným parametrům GTC4Lusso zrychlí z 0-100 km/h za 3,4 sekundy, o 0,3 sekundy rychleji než předchůdce.

GTC4Lusso si ponechává pohon všech kol, jedná se ale o vylepšenou verzi systému 4RM-S, jehož specialitou je nově natáčecí zadní náprava. Součástí výbavy je i systém Side Slip Angle Control (SSC), který prostřednictvím kontroly trakce upravuje distribuci točivého momentu mezi zadními koly. Vylepšeny byly i adaptivní magneto-rheologické tlumiče (SCM-E) pro lepší jízdní komfort.

GTC4Lusso je kombinace slavných označeních z minulostí. Jedná se o odkaz na modely 330 GTC a 250 GT Berlinetta Lusso, kterým se chce přiblížit podobnou kombinací elegance a vysokého výkonu. Čtyřka v názvu pak odkazuje na čtveřici sedadel a také na pohon všech kol.

David Bureš
Diskuze (22)
Avatar - flyboyeda
9. 2. 2016 07:38
Re: skok kupředu
Souhlas, je to hnus, nejhnusnější auto od Ferrari všech dob, je to ostuda, že tomuhle někdo říká Ferrari
9. 2. 2016 07:11
Re: FF to GTC
Souhlasím, záď je takto zbytečně objemná.
Avatar - Pekelná Micinka
8. 2. 2016 23:24
FF to GTC
Čumák se mi líbí víc, zadek ne, jednoduché svítilny větších rozměrů působí víc nadčasově a hrději, stačil by jen jiný design.
Avatar - Petrolhead_CZ
8. 2. 2016 22:21
Re: LUSSO?
No od 599 GTO už je to nějaký ten pátek, bude to 6 let ;-) Já myslel nějakou novinku. Tipoval bych to možná na ostřejší verzi 488? Nebo si to nechají na později, kdo ví.

No já si taky říkám, že by představení novýho špičkovýho hypersportu nabourávalo pozici a prestiž LaFerrari, ale po internetu se to hemží tolika spekulacemi, že na tom něco pravdy být musí, navíc značka samotná něco v tom smyslu naznačovala. Necháme se překvapit.
Avatar - Petrolhead_CZ
8. 2. 2016 22:18
Re: skok kupředu
Prodeje argumentem jsou. A jakým, vyvrací totiž tvé stížnosti a připomínky, protože kupců a zájemců je až až. Tudíž se automobilka trefila.

Vůbec nechápeš podstatu tohoto auta. S Merglem S Klasse, Rolls Roycem, Bentleym a dalšími můžeš na okruh? Prohnat je po okresce a dostat agilitu a sportovnost? Nebo závan emocí? Vyjet na hory? Nemůžeš. Tohle je prostě kompletní balík, který v reálu funguje dokonale, nikdy to pro mě nebude srdcovka, ale pro ten přístup, zachování ''čistoty'' díky motoru a jízdním vlastnostem, každodenní využitelnosti a dalších pozitivních aspektů, to se dá jen obdivovat a věřim, že majitelé jsou nadšení. Beru to jako kategorii samu pro sebe, která nijak nenabourává image či exkluzivitu značky.

Kacířská konstrukce by měla formu SUV nebo crossoveru. SB je v podstatě tradiční silueta kupé, s výhodou objemnějšího kufru. Ne, že by tenhle aspekt byl něco na čem Ferrari staví, ale ber to pořád jako praktičtější alternativu. U 4x4 nevidím problém, zvlášť u auta podobného ražení a s přihlédnutím k tomu, že jinak má automobilka nabídku vyhrazenou čistě jen zadokolkám. Jak píšu, komu tohle nevoní, jde si pro F12. Kdyby to byl takový propadák jak píšeš, tak bychom se nikdy nedočkali nové verze a prodeje by nebyly tak dobré.

V garáži snů a ideálů mé nadšenecké a puristické části mého já pro tenhle stroj místo není, ale v té racionální, praktičtější malé části už si místo obhájí beze zbytku. Ber to tak, že hodně lidí má/bude mít k FF/GTC4 minimálně jedno a více Ferrari sportovnějšího a ortodoxnějšího charakteru, takže když bude chtít majitel na delší cestu nebo na lyžovačku, nechá LaFerrari, 458 Speciale, F12 a další doma v suchu v teplé garáži a práci nechá na tomhle.