Ferrari GTC4Lusso: Modernizované FF přichází s novým jménem i vzhledem
Ferrari zveřejnilo první snímky modernizovaného modelu FF, který se světu poprvé ukáže na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Novinka už ale neponese jméno FF, nýbrž GTC4Lusso. Auto chce zaujmout hlavně mladší zákazníky.
Hlavní designové změny GTC4Lusso najdeme na zádi, která působí agresivnějším dojmem než dosud. Ve stylu klasických Ferrari se zde objevily dva páry kulatých koncových svítilen, novinkou je i výraznější difusor a střešní spoiler. Vpředu došlo k úpravě rozměrné masky chladiče a přeměně hlavních světlometů, z nárazníku zmizely menší mřížky po jeho stranách. Výsledkem je lepší aerodynamika než u FF.
Kompletně přepracována byla palubní deska. Premiéru slaví nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím rozměrné obrazovky s úhlopříčkou 10,25“ nebo displej před spolujezdcem, který ukazuje aktuální rychlost i otáčky a tím spolujezdci zprostředkovává větší zážitek z jízdy. Nový je též volant, ten má kvůli menšímu airbagu kompaktnější střed.
Pod kapotou stejně jako u FF zůstává atmosférický dvanáctiválec, jehož výkon ale vzrostl z 485 kW na 508 kW (690 koní). Spolu s tím se točivý moment navýšil z dosavadních 683 na 697 N.m. Vrchol točivého momentu je dostupný v 5750 otáčkách, 80 % maxima je ale k dispozici už od 1750 otáček. Díky vylepšeným parametrům GTC4Lusso zrychlí z 0-100 km/h za 3,4 sekundy, o 0,3 sekundy rychleji než předchůdce.
GTC4Lusso si ponechává pohon všech kol, jedná se ale o vylepšenou verzi systému 4RM-S, jehož specialitou je nově natáčecí zadní náprava. Součástí výbavy je i systém Side Slip Angle Control (SSC), který prostřednictvím kontroly trakce upravuje distribuci točivého momentu mezi zadními koly. Vylepšeny byly i adaptivní magneto-rheologické tlumiče (SCM-E) pro lepší jízdní komfort.
GTC4Lusso je kombinace slavných označeních z minulostí. Jedná se o odkaz na modely 330 GTC a 250 GT Berlinetta Lusso, kterým se chce přiblížit podobnou kombinací elegance a vysokého výkonu. Čtyřka v názvu pak odkazuje na čtveřici sedadel a také na pohon všech kol.