8.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Ferrari GTC4Lusso: Modernizované FF přichází s novým jménem i vzhledem

 

Pod kapotou maranellské novinky zůstává atmosférický dvanáctiválec, jinak ale došlo k rozsáhlým úpravám.

Ferrari zveřejnilo první snímky modernizovaného modelu FF, který se světu poprvé ukáže na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Novinka už ale neponese jméno FF, nýbrž GTC4Lusso. Auto chce zaujmout hlavně mladší zákazníky.

Hlavní designové změny GTC4Lusso najdeme na zádi, která působí agresivnějším dojmem než dosud. Ve stylu klasických Ferrari se zde objevily dva páry kulatých koncových svítilen, novinkou je i výraznější difusor a střešní spoiler. Vpředu došlo k úpravě rozměrné masky chladiče a přeměně hlavních světlometů, z nárazníku zmizely menší mřížky po jeho stranách. Výsledkem je lepší aerodynamika než u FF.

Kompletně přepracována byla palubní deska. Premiéru slaví nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím rozměrné obrazovky s úhlopříčkou 10,25“ nebo displej před spolujezdcem, který ukazuje aktuální rychlost i otáčky a tím spolujezdci zprostředkovává větší zážitek z jízdy. Nový je též volant, ten má kvůli menšímu airbagu kompaktnější střed.

Pod kapotou stejně jako u FF zůstává atmosférický dvanáctiválec, jehož výkon ale vzrostl z 485 kW na 508 kW (690 koní). Spolu s tím se točivý moment navýšil z dosavadních 683 na 697 N.m. Vrchol točivého momentu je dostupný v 5750 otáčkách, 80 % maxima je ale k dispozici už od 1750 otáček. Díky vylepšeným parametrům GTC4Lusso zrychlí z 0-100 km/h za 3,4 sekundy, o 0,3 sekundy rychleji než předchůdce.

GTC4Lusso si ponechává pohon všech kol, jedná se ale o vylepšenou verzi systému 4RM-S, jehož specialitou je nově natáčecí zadní náprava. Součástí výbavy je i systém Side Slip Angle Control (SSC), který prostřednictvím kontroly trakce upravuje distribuci točivého momentu mezi zadními koly. Vylepšeny byly i adaptivní magneto-rheologické tlumiče (SCM-E) pro lepší jízdní komfort.

GTC4Lusso je kombinace slavných označeních z minulostí. Jedná se o odkaz na modely 330 GTC a 250 GT Berlinetta Lusso, kterým se chce přiblížit podobnou kombinací elegance a vysokého výkonu. Čtyřka v názvu pak odkazuje na čtveřici sedadel a také na pohon všech kol.

Anketa

Ohodnoťte design Ferrari GTC4Lusso jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Ferrari GTC4Lusso T je auto do města. Díky přeplňovanému osmiválci Ferrari GTC4Lusso T je auto do města. Díky přeplňovanému osmiválci

GTC4Lusso bylo dosud nabízeno výhradně v kombinaci s…

Chcete omládnout? Kupte si Ferrari! Chcete omládnout? Kupte si Ferrari!

Nebojte se, italská automobilka nevynalezla elixír mládí,…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…