Ferrari GTC4Lusso je nejhezčí kombík v Ženevě (živé dojmy)
Ferrari prezentuje na letošním ženevském autosalonu model GTC4Lusso, pod komplikovaným názvem se ale ve skutečnosti ukrývá „jen“ modernizované FF. Ferrari s karoserií shooting brake patří mezi nejhezčí exponáty, které jsou letos k vidění na výstavišti Palexpo.
Předchozí FF nikdo nebylo krásným autem, Ferrari rozhodně navrhlo tvarově povedenější vozy. Stačilo ale vyhladit pár detailů a z ošklivého kačátka je rázem krásná labuť. FF bylo podivné hlavně při pohledu zezadu, proto designéři zapracovali zejména na těchto partiích. Dříve neforemnou záď nahradily ostré, výrazné linie, dvojice kulatých světel byla vyměněna za tradičnější dva páry. Spodní partie pak zdobí výrazný difusor, čtyři kulaté svítilny doplňují i čtyři koncovky výfuku.
Naopak vpředu se toho tolik měnit nemuselo, jednotlivé změny jsou hlavně aerodynamického rázu. Široká maska chladiče auto opticky rozšiřuje, lehce pozměněny byly i hlavní světlomety. I to přispívá k celkově ostřejšímu výrazu.
Automobilka model GTC4Lusso nazývá autem pro mladé, při pohledu do prostorného interiéru se ale hodí spíše označení "Ferrari pro rodiny s dětmi". Zadní sedadla jsou vlastně plnohodnotná, vedle malých capartů se sem vejdou i vzrostlí dospělí, kteří se dočkají nečekaného prostoru. Dozadu se navíc snadno nastupuje – přední sedadla se elektricky odsunou dopředu.
GTC4Lusso je navíc praktický automobil. Elektrické víko odhalí nečekaně velký zavazadelník, jehož využitelnost zvětšují na míru navržená zavazadla. Zadní sedadla se dají navíc sklopit.
Interiér novinky se ve srovnání s FF výrazně proměnil. Hlavní dominantou se stal obří dotykový displej s úhlopříčkou 10,25“. Další obrazovka je před sedadlem spolujezdce, díky níž pasažéři mimo jiné dobře vidí, kolik GTC4Lusso aktuálně uhání. Použité materiály se sice na první pohled zdají prvotřídní, druhý pohled ale ukazuje, že to, co zpočátku vypadá jako hliník, je ve skutečnosti jen stříbrně nalakovaný plast.
Sedadla krásně obejmou tělo, jako by byla navržena na míru daného jezdce. Volant se perfektně drží, nachází se na něm ale množství tlačítek, což je pro Ferrari v poslední době již typické. Přestože se sem vešlo třeba startovací tlačítko motoru, ovládání tempomatu najdeme vlevo na palubní desce. Kapličce přístrojů dominuje obří otáčkoměr.