Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari insertable 4x4: pohon všech kol pro rychlé vozy

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Italská automobilka Ferrari se v posledních letech vážně zabývá myšlenkou zavedení příplatkového systému pohonu všech kol.

Italská automobilka Ferrari se v posledních letech vážně zabývá myšlenkou zavedení příplatkového systému pohonu všech kol. V Maranellu se nespokojili s obyčejným převzetím známého řešení od systémového dodavatele, ale šli složitější cestou vývoje nového zařízení. Tento postup zajišťuje automobilce výsadní postavení ve světě automobilů už desítky let.

Po tom, co byl v minulém roce odzkoušen systém s pracovním názvem "adaptable 4x4", vzniká letos evoluční verze s pracovním názvem "insertable 4x4", uvedel server Italiaspeed.com. Cílem snažení Ferrari je omezení negativních stránek stálého pohonu všech kol a využití všech jeho možností při jízdě po silnici. Největší překážkou v aplikaci stálého pohonu je podle Ferrari ztráta hnací síly, která je s akcelerací těžkých komponent hnacího ústrojí spojena. Uvažuje se proto o přiřaditelném pohonu všech kol, jehož konstrukce je od počátku uzpůsobena k zástavbě do vozů s klasickým uspořádáním motor vpředu-pohon zadních kol, stejně jako pro vozy s uspořádáním motor uprostřed-pohon zadních kol.

Podle serveru Italiaspeed.com se současné uspořádání hnací zadní nápravy s diferenciálem se zvýšenou svorností dobře hodí na suchý kvalitní povrch i na mokrý asfalt, ale jízda na sněhu nebo kluzkém povrchu například v zimě je u takto výkonných vozů potenciálně nebezpečná. Zavedení stálého pohonu všech kol by zlepšilo situaci v zimě, ale naopak zhoršilo dynamické vlastnosti na suchu. Nový systém umožní řidiči rozhodnout, zda bude spoléhat na sebe nebo povolí elektronické přiřazování pohonu druhé nápravy.

V tuto chvíli nejsou k dispozici informace o tom, zda se v nejbližší době počítá se zavedením do sériové výroby.

Ondřej Láník
Diskuze (15)
13. 10. 2006 12:35
4x4
no a ještě udělaj dýzl a je to hotovo :-) ještě že mě ferrari nebere