Ferrari přejde na turbomotory
Americký Motor Trend potvrzuje to, čeho jsme se už dlouhou dobu báli - všechno nasvědčuje tomu, že Ferrari v nových generacích svých modelů nahradí excelentní atmosférické motory přeplňováním. Důvodem je nutnost omezit emise, nehledejte za tím ale jen byrokraty.
Svůj podíl na rozhodnutí downsizovat stávající motory a část objemu nahradit turbem, má i návrat formule 1 k turbomotorům, které budou mít při vidlicovém uspořádání šesti válců objem 1,6 l. I když pokud to vezmeme do důsledků - přechod na V6 Turbo je také důsledkem downsizových aktivit v autoprůmyslu, takže jsme zpět u těch zpropadených úředníků.
Začne to u nástupce modelu California, jenž už byl s takovým motorem spatřen při testech techniky v karoserii současného modelu a je velmi pravděpodobné, že půjde o (minimálně) 530k V8 3,8 l twin-turbo, jenž už v současnosti pohání model Maserati Quattrporte a v budoucnu i Ghibli. Stále je to ale malá šance, že nejsportovnější řada s motorem uprostřed by i nadále mohla zůstat u vysokého litrového výkonu atmosférické jednotky. Ale opravdu malá.
Faktem zůstává, že turba u Ferrari nejsou žádnými vetřelci, vždyť jedno z nejslavnějších Ferrari vůbec, legendární F40, bylo koncem 80. let poháněno motorem V8 Twin-turbo o objemu 3,0 l a s parametry 478 koní a točivém momentu 577 N.m, schopného jet rychlostí až 324 km/h.