Ferrari zvýšilo prodeje v Japonsku o 40 %
Automobilky s nízkými prodejními čísly jsou citlivé i na velmi malé výkyvy trhu a mohou tak co chvíli vykazovat rekordní propady nebo naopak nárůsty. To pochopitelně platí i o značce Ferrari, na obchodních výsledcích se mnohdy pozná i každý jednotlivý kus.
Ovšem to, co se teď děje s maranellskými koníky v Japonsku, rozhodně není tenhle případ. Ferrari je na japonském trhu poměrně silnou luxusní značkou se stálou klientelou a početným fanklubem, čítajícím na šest stovek aktivních členů, nehledě na to, že klientely této kategorie vozů se nějaké drobné výkyvy v bohaté ekonomice většinou netýkají.
I přesto tam v prvním čtvrtletí letošního roku došlo k dramatickému nárůstu prodejních čísel v řádu desítek procent. Od ledna do března se prodalo 144 nových vozů Ferrari, což představuje meziroční nárůst o působivých 40 %. Březnem v Japonsku končí fiskální rok a za ten vzrostly prodeje dokonce o 46 % na 558 aut, což představuje nejlepší výsledek za posledních 12 let. Analytici to přičítají tomu, že boháči cítí konec ekonomické recese a nebojí se začít utrácet. Současně odborníci odhadují, že tento trend povzbudí luxusní značky v uvádění nových vozů na japonský trh a k rozšiřování dealerské sítě.
Pro srovnání - Lamborghini za stejné období prodalo 199 vozů, což je dokonce 14leté maximum a Maserati si udělalo 311 zářezů, přičemž letos plánuje prodat 650 vozů. Špatně si nevede Ferrari ani v USA, což je pro italskou značku nejdůležitější trh, tam se vloni prodalo 7318 vozů, což je o 4,5 % více, než v roce 2011. Za stejné období zamířilo k čínským zákazníkům 784 aut a 750 vozů po loňsku nese na začátku poznávací značky písmeno D.