Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500 2013: Nové jsou jen barvy, technika se nemění

David Bureš
Diskuze (21)
Malý Fiat s retro designem je možné pořídit ve dvou nových provedeních.

Retro design Fiatu 500 se zákazníkům nadále líbí, a tak automobilka nemá potřebu vůz nějak radikálně modernizovat. Pro modelový rok 2013 se automobil dočkal jen rozšíření palety laků a dvou nových verzí – Street a Color Therapy.

Nově nabízených laků je šest – dva jsou pastelové a čtyři metalické. Těmi pastelovými je žlutá Sole a béžová Cappuccino. Prvně zmíněný má připomínat pestrá 60. léta minulého století, ten druhý je zase netradiční barvou, typickou spíše pro historické vozy.

Mezi metalízami je nová světle modrá „Dipinto di blu“ a šedá Colosseo. Pro zákazníky (spíše ty z řad ženského pohlaví), kteří se chtějí výrazně odlišit, tu pak je fialová Dolce a růžová Diva.

Upravena byla také nabídka barevných provedení kabiny. Základní verzi Pop je možné pořídit s vnitřkem kombinujícím čokoládovou barvu s barvou sloní kosti. Pro variantu Lounge je zase nově k dispozici černo-šedé provedení.

Pokud zákazník zvolí kožené čalounění, na hlavových opěrkách sedaček se objeví číslovka 500. Novinkou je také provedení s podélnými čárami kombinující černou s barvou sloní kosti.

Pozměněna byla i nabídka 14 a 15palcových kol z lehkých slitin. Všechny verze pak dostaly novou anténu rádia. Ta má lépe vypadat, navíc je aerodynamicky účinnější než ta předchozí.

Nové provedení Street sází na sportovní vzhled, dostupné je jen jako hatchback. 500 Street se vyznačuje spoilerem, 16palcovými koly, prvky z matného chromu a zatmavenými skly. Uvnitř se objevuje speciální čalounění, kožený volant a chromovaná řadicí páka.

V nabídce pro 500 Street je šest barev – matná černá, bílá Gelato, červená Passione, černá Vesuvio, šedá Pompei a šedá Carrara. Z motorů není dostupná pouze jednotka 1,2 Easypower spalující LPG. Italské ceny začínají na částce 13.750 eur (zhruba 348 tisíc korun) za benzinový 1,2 o výkonu 51 kW.

500 a 500C Color Therapy zase evokují 60. a 70. léta minulého století. Dostupná budou od druhé poloviny června, v nabídce budou pouze pastelové laky – béžová Cappuccino, žlutá Sole, červená Passione, modrá Volare a šedá Carrara. S nimi budou ladit 14palcová bílá kola s chromovanými středy, odkazující na historickou 500.

Výbava 500 Color Therapy vychází ze základní verze Pop, liší se také bílými kryty vnějších zpětných zrcátek. Ceny v Itálii startují na 12.550 Euro (asi 318.000 Kč) za hatchback s motorem 1,2 (51 kW), otevřený 500C s touto jednotkou začíná na 16.050 Euro (cca 406 tisíc korun).

Aktuální Fiat 500 je na trhu od roku 2007. Automobil se prodává ve 110 zemích světa, od zahájení výroby bylo prodáno více než 800 tisíc jeho kopií.

David Bureš
Diskuze (21)
Avatar - autista
13. 6. 2012 10:20
Re: odľahlo mi
tak tak, režim City je super. včera jsem náhodou byl pro Getze pro ségru, a jízda s ním mi připadala, jako kdyby posilovač chyběl. A co se nestalo, když si sedla za volant ona, po roce ježdění s Felicíí? Divila se jak to má citlivý posilovač :-!
Avatar - KANKUNEN
13. 6. 2012 06:23
Re: Design Fiat 500
Nelži nám avatas, Wolf ví mnohem líp než ty proč jsis Fiata nekoupil.
12. 6. 2012 18:58
Re: Design Fiat 500
Nekdy plati...mlceti zlato. V tomto pripade si tomu proste nasadil korunu.. Ja to nepsal jako osobni utok, bohuzel ty sis tu skutecnost jeste vic rozmazl.... On se totiz kazdy umi podivat do ceniku a na parametry tak aby si udelal obrazek o tim jak to opravdu je... A ani k tomu nepotrebuje vety o zavodeni po praze...
P.s. F500 s 1.4, multijetem i multiairem je rychlejsi nez splash.. :-)
Avatar - avatas
12. 6. 2012 17:40
Re: Design Fiat 500
Pane Wolf,děkuji za upozornění.Žena se zhroutila.Konečně nám někdo otevřel oči.Naše finanční situace-díky vašemu upozornění je tragická.Jen mě prosím prozraďte,jak jen jste to poznal?Kaji se a večer si namísto oblíbené brendy dám vodu.Přijměte proto moje upřímné:omlouvám se vám.
P.S.:potřeboval bych v naší firmě takového experta vašeho formátu,máte-li zájem,napište. >:-[]
12. 6. 2012 15:12
Re: No lenze oni idu proti ekonomickej prirodzenosti
Rozumím co myslíš, nicméně to máš trochu domotané...

V principu s tebou souhlasím a máš pravdu..., jen:

Ty rozdíly nejsou tak zásadní, že by se hovořilo o dvou odlišných modelech..., fabrika v Mexiku má nové linky, tedy jejich úprava na ty změny nebyla zásadní, obecně se dá říct, že jsou to změny vyvolané specifiky tamního trhu...
To, že je to marketing je pravda, jen nevím komu by měl ublížit.. V Evropě se F 500 prodávala už 5 let, zkušenosti s ní jsou dobré, tedy nějaké P.R. články z USA tady nikoho nezajímají... těch lidí co se po této informaci pídí je minimum... A tato informace je právě důležitá pro americké zákazníky - nabízíme Vám víc, věnujeme Vám víc místa, děláme to co si zasloužéte... na to Amici slyší...

A ty problémy už měla právě ta Americká verze, kdy tetsují trochu nestandardní věc... jak narazí hlavou figurina do bocniho sloupku na zadních sedadlech... S tímto má hodně tamních aut problémy.. a řekněme si to úpřímně.. těch dospěkcýh an zadních sedačkách až tolik nejezdí... Mimoto Fiatu už provedl nějaké změny v nastavení pásů tak aby byl výsledek lepší (to jestli je provedl i v Evropě nevím,ale v evropské legislativě a testech problém nebyl).