Fiat 500 0,9 TwinAir: Dvouválec za 365.900,- Kč
Dvouválcový motor 0,9 TwinAir je výjimečný hned v několika ohledech. Především je jediným dvouválcovým motorem v osobním automobilu, dále se může pochlubit ventilovým rozvodem MultiAir s hydraulicky ovládaným zdvihem a časováním ventilů a navíc je nejúspornějším zážehovým motorem na trhu.
Kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km je dokonce o jednu desetinu nižší než u litrového tříválce ve Smartu ForTwo. S robotizovanou převodovkou Dualogic je spotřeba ještě nižší (4,0 l/100 km), tato kombinace se ale zatím na českém trhu nenabízí.
0,9 TwinAir v tento okamžik nenahrazuje žádný motor. Provedení s výkonem 63 kW se zařadí mezi atmosférické jednotky 1,2 8v (51 kW) a 1,4 16v (74 kW), je však jen o 5 tisíc korun levnější než čtrnáctistovka. Maximum točivého momentu je 145 Nm při 1900 min-1, v režimu Eco se sníží na 100 Nm.
Později se objeví i atmosférický TwinAir o výkonu 48 kW a výkonnější přeplňovaná verze se 77 kW.
Motor 0,9 TwinAir je k dispozici ve třech stupních výbavy. Nenabízí se se základní Pop (7 airbagů, rádio, mlhovky, 14palcová ocelová kola, elektrické stahování oken a elektricky nastavitelná zrcátka).
První dostupnou variantou je Lounge, která přidává klimatizaci, dělená zadní sedadla, zadní parkovací senzory, 15palcová litá kola, paket Chrom, prosklenou střechu a systém Blue&Me s Bluetooth.
Sport nemá prosklenou střechu, parkovací senzory a paket Chrom. Místo toho přidává anatomicky tvarovaná sportovní sedadla, zadní spoiler, zatmavená zadní okna a sportovní volant potažený kůží. Sport a Lounge se nabízí za stejnou cenu.
Nejvyšší verze SS by Diesel má sportovní volant, prosklenou střechu, zatmavená okna, automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, Hi-Fi audio Interscope, lakované třmeny a 16palcová kola Extra série by Diesel Diamante.
Pro Fiat 500 je na výběr celá řada individualizačních designových prvků i rozšíření funkční výbavy. ESP vyjde na 20.200,- Kč a robotizovaná převodovka Dualogic pro motory 1,2 8v a 1,4 16v na 30.300,- Kč.
Fiat 500 - ceny na českém trhu (říjen 2010) | |||||
Motor | 1,2 8v | 0,9 TwinAir | 1,4 16v | 1,3 Multijet | 1,3 Multijet II |
Převodovka | 5M | 5M | 6M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1242 | 875 | 1368 | 1248 | 1248 |
Válce/ventily | 4/2 | 2/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 51/5500 | 63/5500 | 74/6000 | 55/4000 | 70/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 102/3000 | 145/1900 | 131/4250 | 145/1500 | 200/1500 |
Max. rychlost [km/h] | 160 | 173 | 182 | 165 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 11,0 | 10,5 | 12,5 | 10,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,1 | 4,1 | 6,3 | 4,2 | 3,9 |
Cena Pop [Kč] | 274.900,- | - | - | - | - |
Cena Lounge [Kč] | 322.900,- | 365.900,- | 370.900,- | 370.900,- | - |
Cena Sport [Kč] | 322.900,- | 365.900,- | 370.900,- | - | 394.900,- |
Cena SS by Diesel [Kč] | - | 436.900,- | 441.900,- | - | - |