Fiat 500L 1,4T: 121 kW a dvouspojková převodovka jsou na cestě
Malé MPV 500L dostane příští rok nejvýkonnější verzi. Ta bude mít pod kapotou čtyřválec MultiAir Turbo objemu 1,4 l. Výkon 121 kW (165 k) se zdá být dostatečným, s velkou pravděpodobností se jedná o mírně posílený agregát, který je v základech shodný s Puntem od Abarthu. Točivý moment bude přenášet dopředu dvouspojková převodovka TCT, kterou ovšem samotný Fiat označuje zkratkou DDCT a původně ji vyvinul pro Alfu Romeo. Očekávejme i sportovnější podvozek a čtveřici kotoučových brzd Brembo.
Fiat 500L se vyrábí v srbském Kragujevaci v bývalé továrně Zastavy. Zatím není známo, kdy přesně přijde vrcholná ostrá benzinová varianta na trh, na to je přece jen příliš brzy. Její existence byla potvrzena na prezentaci nové Pandy 4x4 v Baloccu. Informace o ní přinesl server Autoedizione.com. Zkušební lehce zamaskovaný červený prototyp s všeříkajícím bílým nápisem „1,4 MultiAir Turbo 165 HP“ byl totiž k vidění právě tam.
Definitivní rozhodnutí o názvu rovněž dosud nepadlo, může se jmenovat Sport, ale také nést klidně logo štíra. Ptáte se, proč v Turíně chystají sportovní verzi rodinného auta? V evropské nabídce bude pomyslnou třešničkou na dortu, ale chystá se spolu se svými slabšími sourozenci na americký trh. A v zámoří si dostatek klientů zřejmě najde. Fiat připravuje také další varianty 500L: turbodiesel 1,6 MultiJet a oplastovaný model Trekking.