Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Fiat 500X se blíží. Dostane zcela nové motory

David Bureš
Diskuze (10)
Krátce po Jeepu Renegade se modernizace dočká i jeho sourozenec s italskými znaky, Fiat 500X.

Fiat vstoupil do populárního segmentu malých SUV celkem brzy, model 500X začal u nás prodávat již na začátku roku 2015, tedy výrazně dříve než takový Seat Arona nebo Hyundai Kona. V dnešní široké nabídce malých SUV je však už poněkud zapomenutý, a tak se ho Fiat rozhodl oživit.

Jestliže už pro modelový rok 2018 se 500X dočkala několika úprav, tentokrát budou změny výraznější. Dokazuje to první upoutávka, kterou Fiat na premiéru novinky láká. Ta ukazuje částečně odhalenou příď faceliftované 500X, která bude proti dosavadnímu provedení v mnoha ohledech přepracována. Těšit se tak můžeme na nový nárazník i změněné hlavní světlomety, u nichž se počítá s full LED verzí.

Vedle upraveného vzhledu se 500X modelového roku 2019 podle italských médií dočká i změněného interiéru. Ten zareaguje na modernější konkurenci a přinese nový multimediální systém s větší dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 8,4 palce. Novinkou má být také volant, převzatý z nedávno inovovaného MPV 500L.

Důležité změny se odehrají také pod kapotou. 500X se bude muset uzpůsobit novým emisním normám, a tak se dočká stejných agregátů jako letos též modernizovaný Jeep Renegade. To znamená příchod nové generace benzinových agregátů, litrového třiválce s 88 kW a třináctistovky ve verzích se 110 kW a 132 kW. Vedle nich budou v nabídce i stávající turbodiesely 1.6 MultiJet a 2.0 MultiJet, avšak nově doplněné o vstřikování kapaliny AdBlue.

Modernizovaný Fiat 500X se má začít prodávat ještě během letošního roku. Kdy přesně bude odhalen, nevíme, určitě to však nebude na říjnovém autosalonu v Paříži, kterého se Fiat nebude letos účastnit.

David Bureš
Diskuze (10)
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 18:33
po vzore renegade
aj tu chvalim obzvlast tu 1,3T v kombinacii s 4x4 :yes: 500X sa mi paci ale vizualny facelit mi tu ani nepride nutny ale jasne chapem... ;-)

takze 500X to ma na dalsie roky "v kufru" .. ale co dalsie modely? napr panda? tam facelift stale nic? a nove punto? aha ok... jasne... toto nie je vw ale fiat ;-\
Avatar - 3_diamanty
8. 8. 2018 18:28
Re: výkonové spektrum zdá se dobré
s tymto malo kedysi problem aj RS4 audi este s mototom 4,2 V8... miesta minimum.. problem s chladenim atd... ako keby tomu autu nestacil aj nejaky 3 liter.... suhlas... k tomu aj hmota na predok.. cim tazsi motor tym nepredvidatelnejsi predok... napr 1,9 dizel vo felde to bola fatalita... naprava odchazala sama od seba uz len kvoli "nadvahe" ... tiez nie som za litrove kosacky ale tiez mi nevonia ak pod kapotou ma byt zase nejaky mastodont ktory tam ocividne tiez nepatri.... navyse ako pises... je fajn ak okolo motoru je aj kusok miesta v pripade potreby... :yes:
Avatar - euro89
8. 8. 2018 16:47
Re: výkonové spektrum zdá se dobré
Presne. Mam vyzkouseny jak 500X 1,4T 4x4, tak i Mazdu CX-3 2,0 AWD a za me jednoznacne Mazda. :yes: Nehlede na to, ze Mazdu muzu mit s normalni prevodovkou a Fiata jen s automatem. Kombinaci benzin/manual/4x4 v Turine neznaj. Jedina velka nevyhoda Mazdy je, ze do ni nejde objednat rezervni kolo, ktere zase naopak Fiat jako jedna z mala znacek stale nabizi. Spojit vyhody tehle dvou aut dohromady, tak by vzniklo naprosto ideani male SUV...
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2018 16:17
Re: výkonové spektrum zdá se dobré
Dvoulitr pod takhle krátkou kapotou? Ne, neděkuji. Stačilo to před lety v Neonu, jakákoli oprava či údržba byla neskutečná dřina. Okolo motoru prostor sotva na prostrčení klíče, natož na ruku. V dnešní době, se vším příslušenstvím kolem, si to nedovedu ani náhodou představit.
8. 8. 2018 11:22
Re: Motory ? Je na čase!
Z jednoho spotřebovaného litru nafty se uvolní více CO2 než z jednoho spotřebovaného litru benzínu (o dalších emisích nemluvě).