Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bertone: Fiat má zájem koupit slavnou karosárnu

Diskuze (28)
Fiat nečekaně doručil správcům Carozzeria Bertone nabídku na odkup slavné turínské karosárny a designérského studia. O firmu potácející se na hraně existence tak má zájem už pět potenciálních kupců.

Bertone patří k nejslavnějším italským designérům. Společnost byla založena téměř před sto lety v roce 1912 a v posledních dekádách byla spojena se jménem Nuccio Bertone. Po jeho smrti v roce 1997 se vlády nad firmou ujala vdova Lilly Bertone, toto období ovšem pro Carozzeria Bertone nebylo příliš úspěšné. O mnoho lépe na tom ale nebyla ani konkurenční kancelář Pininfarina.

Důležitý kontrakt na výrobu Opelu Astra Coupé a Astra Cabrio vypršel bez náhrady. Lilly Bertone se snažila produkci udržet s pomocí menších exklusivnějších zakázek, jako měla být výroba vozů TVR a SUV značky Spyder, ale také kupé-kabriolet na bázi Fiatu Grand Punto. Žádný z těchto záměrů se ale nerealizoval, a tak byl v listopadu 2007 prohlášen bankrot.

Přesto má jméno Bertone i dnes dobrý zvuk. Nečekané rozuzlení může přinést včerejší nabídka Fiatu. Zájem mají ale také dva zkušení italští businessmani – Domenico Reviglio a Gianmarco Rossignolo, kteří se pokusili karosárnu ovládnout už v lednu, čínská FAW Group a jedno blíže nespecifikované konsorcium. Další nabídky mohou být správcům konkursu doručeny do čtvrtka, rozhodnutí o novém majiteli by mělo být oznámeno ještě v červenci.

Diskuze (28)
16. 7. 2009 07:13
Re: tohle je to nejlepší....
Správný výklad názvu F.I.A.T. (tak se původně psal) zní: Fabbrica Italiana Automobili Torino. "Fabbrica" se tedy píše se dvěma b a nikoli s c. Stačí se podívat do slovníku, "fabricca" v italštině nic neznamená :-)
16. 7. 2009 07:05
Re: :)
Kindlův prototyp (původně Škoda 780, další vzorek nesl už označení 781 jako poté Bertoneho Favority) se mi nelíbil už, když jsem viděl první fotky (po představení výsledného Favorita v roce 87 je někde ukázali). BX byla původně Bertoneho studie někdy z roku 79, ale byla jen třídveřová. Ale Favorit kupé jí byl z boku velmi podobný. Určitá podobnost 5d verze, obzvláště z boku a celkovými proporcemi by se dala najít i s Fiatem Ritmo... Bertone musel zkrátka zvolit kompromisy, protože to u nás jinak nešlo. Bohužel. Sedan byl fajn, absolvoval stejné zkoušky jako hatche, nakonec se nevyráběl... a kde ty údajně dva kusy jsou, nikdo neví. Ptal jsem se dokonce kdysi v muzeu, ale pán netušil, že sedan vůbec existoval... Jediné kupátko tam naštěstí mají.
Avatar - Johnny_P
15. 7. 2009 21:24
Re: :)
tomu říkám pořádný tuning :yes: >:D
Avatar - euro89
15. 7. 2009 21:18
Re: :)
podle mě byl ten návrh 3 dv. podobný spíš Citroënu ZX...
Avatar - euro89
15. 7. 2009 21:16
Re: tohle je to nejlepší....
cože??? Já jsem to napsal správně a pokud ne, tak maj chybu i v odborný literatuře, kam jsem se pro jistotu podíval, jestli se ve slově "fabricca" píšou dvě "c"... když jsi tak chytrej, tak mi napiš, jak je to podle Tebe správně, ale podle mě i literatury je to správně takto ;-)