Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetý Fiat Panda III (319): Jak dostat pandu k lidu?

Martin Vaculík
Diskuze (21)

Zatímco druhá generace Fiatu Panda z let 2003 až 2012 byla v Čechách prodejní hit a ojetých najdete dost, třetí generace (od 2011) je v bazaru vzácnost, tudíž i dost drahá. To spíš nám přijde zajímavé koupit si zcela novou.

Zatímco první Giugiarova panda, ta absolutně hranatá krabička vyráběná v předlouhém období 1980 až 2003, byla pro Čechy málo honosná a je u nás raritou, nástupce nám sedl.

Druhá, ta byla naše

V letech 2004 až 2011 se prodávalo přes tisíc aut ročně s netypickým nárůstem zcela ke konci, kdy lidem začalo docházet, že za ceny pod 200.000 Kč už jim nikdy nikdo sice malé, ale poctivé pětidveřové auto nedá. Šťastlivci koupili jedenáctistovku bez posilovače a klimatizace i za 155.000 Kč. Zatímco na Citroënu C1 (Peugeotu 107, Toyotě Aygo) i pozdější Škodě Citigo najdete četná konstrukční zjednodušení (páté dveře jsou jen sklo, zadní okna se nedají stáhnout, od řidiče nelze ovládat okno spolujezdce, vnitřní osvětlení rozsvítí jen řidičovy dveře), druhá panda byla zcela normální auto. Dokonce velmi dobré, neboť její interiér s řadicí pákou na pultíku vedle volantu, nahoře umístěnými ovladači topení a rádiem (či navigací) ještě nad nimi je naprostým vzorem ergonomie miniauta.

Přímé konkurenty panda deklasovala všechny a vlastně i ty o třídu výše. První fabia mohla rozložení ovládacích prvků jen závidět a dodnes ani tak ceněný vůz jako nový Renault Clio nemá ovladače topení v zorném poli. Zkrátka panda druhé generace byla malé, ale plnohodnotné auto. Nenaplnila ani žádné zkazky o italské nekvalitě – nerezaví a motory 1.1 a 1.2 jsou naprosto spolehlivé. Ano, podvozkové díly by mohly být levnější a jediná elektrická závada by se nemusela týkat světel. Když se jim vyhřejí svorkovnice pod palubní deskou, prostě zhasnou klidně v noci v lese a pokračujete pěšky.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (21)

Doporučujeme

18. 4. 2024 19:34
škoda Citigo
Odpověď proč u nás trojka neměla úspěch je nástup Škoda Citigo a jeho dvojčete od VW, se stačí podívat kam se ty prodeje přelily..nebýt toho tak i Panda III u nás bude oblíbené auto, ale předtím koncern neměl důstojné malé auto, hlavně škodovka ne
16. 4. 2024 07:42
Re: Panda II.
Takáto reakcia myslím nebola nutná. Panda je naozaj skvelé auto, tie ostatné boli z núdze cnosť.
Avatar - Stejsn
12. 4. 2024 14:07
Re: Panda je hnusné auto
Vídíš, a mně se první a třetí líbí, ale druhá ne. A ta první byla hezčí před faceliftem, s nesymetrickou přední maskou, než jí unifikovali s Unem.
12. 4. 2024 13:12
Re: Posilovač
Přesně tak. :-)
12. 4. 2024 12:34
Re: Panda II.
Mi je 65, ale to, co vyjmenováváte je automobilový odpad. Který by si opravdový řidič fakt nekoupil. Až vyzkoušíte jiné značky, možná pochopíte. Jinak - přejímací technik v mnoha servisech? Asi věděli, proč Vás vždy vyhazují. Když už chcete šetřit a nemáte na pořádné auto, tak vzkoušejte třeba Dacii Sandero 1,0TCe LPG. A pochopíte, kde je dnes technika, vývoj aut a kvalita za rozumnou cenu. Do 100000 km jen lijete benál a měníte provozní náplně.