Fiat Doblo: Italský pracant s tureckým pasem je milionářem

Fiat Doblo: Italský pracant s tureckým pasem je milionářem

 
 

Fiat Doblò má důvod k oslavě: továrnu v turecké Burse opustil exemplář s pořadovým číslem 1.000.000.

K tomuto kulatému číslu mu stačilo necelých devět let výroby a dvě generace k tomu. První Doblò bylo představeno v roce 2000 a jeho výroba byla spuštěna o rok později. Spočívalo na upravené platformě světového modelu Palio alias projektu 178. Vývoj ještě probíhal v Itálii u Fiat Centro Stile, výroba ale běžela stejně jako dnes u Tofasu v turecké Burse.

Populární byla zejména prosklená varianta s pěti a sedmi sedadly Panorama, ale Doblò bylo k mání i jako oplastované pseudoterénní Adventure, ovšem jen v daleké Brazílii. Značnou část objemu produkce tvořily také dodávky Cargo, které existovaly i jako prosklené. Původně se do vozů montovaly zážehové motory o objemu 1,2 litru a vznětové 1,9 včetně moderních turbodieselů JTD.

Na podzim roku 2005 přišla modernizace, která změnila poněkud kontroverzní příď. Světlomety ztratily rozdělení plastovým pásem na dvě části, vůz se od té doby místo tváře zamračeného buldoka usmíval. Nový byl i přední nárazník a maska, změny v zadní části se omezily na světla, retuše proběhly také v interiéru.

Faceliftované Doblò bylo k mání s benzinovou čtrnáctistovkou a šestnáctiventilovými turbodiesely Multijet objemů 1,3 a 1,9 litru, varianta Natural Power, spalující krom benzinu i zemní plyn (metan), měla pak pod kapotou šestnáctiventilový motor objemu 1,6 litru. Modernizované provedení získalo prestižní titul Van of The Year, tedy Dodávka roku 2006.

Druhá generace (projekt 263) absolvovala svou premiéru v listopadu 2009 a její výroba se rozběhla v únoru letošního roku, provedení Natural Power nechybí ani zde. Novinka vypadá více jako osobní auto, podle některých ale ztratila na originalitě, ať už zvenčí, nebo uvnitř. Jejím kladem je ale bezesporu obří interiér včetně nákladového prostoru. Více než sedmdesát procent všech vozů se exportuje do osmi desítek zemí světa.

Jubilejní auto je nalakováno barvou turecké kávy a je určeno pro místní trh. Tato událost si vyžádala malou oslavu, které se pochopitelně zúčastnili generální ředitel Tofasu Pandarus Ali, turecký ministr průmyslu a obchodu Nihat Ergün a Mustafa V. Koç, který reprezentoval spoluvlastníka závodu, společnost Koç Holding. Na závěr dlužno dodat, že Doblò nevzniká jen v Turecku, ale například i v brazilském Betimu.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 

Štítky Fiat Dodávky Výroba

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Euro NCAP 2017: Fiat Doblò – Tři hvězdy příliš nepotěší Euro NCAP 2017: Fiat Doblò – Tři hvězdy příliš nepotěší

FIAT Doblò se ve své druhé generaci představil sice…

Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc

S Fiatem Doblo jsme se na počítadle ujeté vzdálenosti…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Hrozí Tereze pomsta od drogového gangu? Hraje vabank, jde o život, míní expert Šándor

Hrozí Tereze pomsta od drogového gangu? Hraje…

Začala zpívat a u soudu si tím jistě pomůže. Není to ale pro Terezu H., zadrženou v Pákistánu s 9 kily heroinu,…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…