Fiat Doblo: Italský pracant s tureckým pasem je milionářem

Fiat Doblo: Italský pracant s tureckým pasem je milionářem

 
 

Fiat Doblò má důvod k oslavě: továrnu v turecké Burse opustil exemplář s pořadovým číslem 1.000.000.

K tomuto kulatému číslu mu stačilo necelých devět let výroby a dvě generace k tomu. První Doblò bylo představeno v roce 2000 a jeho výroba byla spuštěna o rok později. Spočívalo na upravené platformě světového modelu Palio alias projektu 178. Vývoj ještě probíhal v Itálii u Fiat Centro Stile, výroba ale běžela stejně jako dnes u Tofasu v turecké Burse.

Populární byla zejména prosklená varianta s pěti a sedmi sedadly Panorama, ale Doblò bylo k mání i jako oplastované pseudoterénní Adventure, ovšem jen v daleké Brazílii. Značnou část objemu produkce tvořily také dodávky Cargo, které existovaly i jako prosklené. Původně se do vozů montovaly zážehové motory o objemu 1,2 litru a vznětové 1,9 včetně moderních turbodieselů JTD.

Na podzim roku 2005 přišla modernizace, která změnila poněkud kontroverzní příď. Světlomety ztratily rozdělení plastovým pásem na dvě části, vůz se od té doby místo tváře zamračeného buldoka usmíval. Nový byl i přední nárazník a maska, změny v zadní části se omezily na světla, retuše proběhly také v interiéru.

Faceliftované Doblò bylo k mání s benzinovou čtrnáctistovkou a šestnáctiventilovými turbodiesely Multijet objemů 1,3 a 1,9 litru, varianta Natural Power, spalující krom benzinu i zemní plyn (metan), měla pak pod kapotou šestnáctiventilový motor objemu 1,6 litru. Modernizované provedení získalo prestižní titul Van of The Year, tedy Dodávka roku 2006.

Druhá generace (projekt 263) absolvovala svou premiéru v listopadu 2009 a její výroba se rozběhla v únoru letošního roku, provedení Natural Power nechybí ani zde. Novinka vypadá více jako osobní auto, podle některých ale ztratila na originalitě, ať už zvenčí, nebo uvnitř. Jejím kladem je ale bezesporu obří interiér včetně nákladového prostoru. Více než sedmdesát procent všech vozů se exportuje do osmi desítek zemí světa.

Jubilejní auto je nalakováno barvou turecké kávy a je určeno pro místní trh. Tato událost si vyžádala malou oslavu, které se pochopitelně zúčastnili generální ředitel Tofasu Pandarus Ali, turecký ministr průmyslu a obchodu Nihat Ergün a Mustafa V. Koç, který reprezentoval spoluvlastníka závodu, společnost Koç Holding. Na závěr dlužno dodat, že Doblò nevzniká jen v Turecku, ale například i v brazilském Betimu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou Babiš odmítl maloobchodníky, větší slevu na pokladny EET nedostanou

Asociace českého tradičního obchodu narazila…

 

Štítky Fiat Dodávky Výroba

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Euro NCAP 2017: Fiat Doblò – Tři hvězdy příliš nepotěší Euro NCAP 2017: Fiat Doblò – Tři hvězdy příliš nepotěší

FIAT Doblò se ve své druhé generaci představil sice…

Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc

S Fiatem Doblo jsme se na počítadle ujeté vzdálenosti…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Tajemství jubilantky Machálkové (50): Sex v trojce se Svobodou a jeho ženou Vendulou

Tajemství jubilantky Machálkové (50): Sex v trojce…

Oblíbená zpěvačka Leona Machálková slaví 50. narozeniny. Tato umělkyně měla život plný krásných, ale i těžkých…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…