Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat: Dvouválec se 77 kW pro 500 a turbodiesel s 88 kW pro 500L

David Bureš
Diskuze (42)
Nově nabízené motory je možné pro stylové miniauto a MPV objednávat od tohoto týdne, zatím jen v Itálii. Další trhy budou následovat.

Fiat rozšiřuje nabídku motorů pro modely z rodiny 500. Zatímco miniauto 500 se dočkalo nové nejsilnější verze benzinového dvouválce 0.9 TwinAir, pro MPV 500L a jeho odvozené varianty 500L Trekking a 500L Living je nově dostupná silnější varianta turbodieselu 1.6 MultiJet.

Nejsilnější přeplňovaný dvouválec pro 500 je známý již z MPV 500L, disponuje výkonem 77 kW (105 koní) a točivým momentem 145 N.m. Motor je kombinován se šestistupňovým manuálem.

Jednotku je možné přepnout do režimu Eco, který omezí jeho výkon na 72 kW a točivý moment na 120 N.m. Motor díky tomu pracuje v co nejúčinnějších otáčkách, díky čemuž klesne spotřeba paliva. Tu pomáhá snížit i standardně dodávaný start-stop systém.

V kombinovaném cyklu dle evropské normy pětistovka s tímto dvouválcem spotřebuje 4,2 litru paliva na 100 kilometrů. To je o 0,2 litru více než u slabší verze 0.9 TwinAir se 63 kW.

Silnější verze 1.6 MultiJet pro MPV 500L a jeho varianty nabízí výkon 88 kW a točivý moment 320 N.m, který je dostupný už od 1500 min-1. Také tento motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou.

Vznětový agregát používá třetí generaci přímého vstřikování Common Rail a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Se snížením spotřeby paliva dále pomáhá start-stop systém a inteligentní alternátor.

Silnější šestnáctistovka doplňuje v nabídce turbodieselů pro 500L stávající 1.6 MultiJet se 77 kW a 1.3 MultiJet se 62 kW.

Fiat – technické údaje nově nabízených motorů
Model500500L500L Trekking500L Living
Motor0.9 TwinAir1.6 MultiJet1.6 MultiJet1.6 MultiJet
Převodovka6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]875159815981598
Válce/ventily2/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/550088/375088/375088/3750
Největší toč. mom. [N.m/min-1]145/2000320/1500320/1500320/1500
Max. rychlost [km/h]188189183189
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,010,711,510,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,24,64,84,6

David Bureš
Diskuze (42)
1. 11. 2013 16:20
Re: Jejich boj..
No prave rozdiel medzi benzinom a naftou ukazuje velmi vyrazne na to, ze "nie je 50kW ako 50kW"
A mas pravdu to turbo v TA hraje v jeho prospech, ma tam vacsiu sancu, ze to bude mat dostatocny vykon aj pri nizsich otackach.
1. 11. 2013 14:08
Re: Jejich boj..
Jistě... Výhoda turba je nepopíratelná..., to je pak trošku o něčem jiném...

Zajímavé je, že TA to turbo má, to znamená, že to hraje na jeho stanu, tento tvůj poznatek... Jinak srovnávat naftu a benzín je zase trošku jinde... Tvá úvaha je čistě v rovině teoretické.
1. 11. 2013 14:05
Re: Jejich boj..
Když sem tě dneska zase viděl parkovat u Kauflandu, sem se zase lekl, že tam je má žena... Jsi jediný, kdo mne dokáže zmást... Máš ale větší kola a chromový dekle na zrcátkách, takže už to konečně na první poheld poznám...
>:D
1. 11. 2013 00:47
Re: Jejich boj..
No cudoval by si sa ale 50kW naozaj nie je ako 50kW. Pretoze toto je MAXIMALNY vykon. Je to jeden jediny bod na krivke vykonu auta podla otacok motora. Kludne sa moze stat, ze jeden motor bude mat vykon pri 1000 otackach 5kW a pri 7000 50kW. Druhy motor pri tych istych 1000 otackach 25kW a pri 6000 50kW. O co sa so mnou stavis, ze ten druhy motor da tomu prvemu v zrychleni na frak?
Takze ano tych 50kW z 12 valca je lepsich ako z dvojvalca.
Mal som auto Dodge Caliber a skusal som aj benzinovu aj naftovu verziu. Benzinova 110kW pri 7000 otackach, naftova 103kW pri 4500 otackach. Benzinova zrychlenie z 0 na 100 za 11,3s, naftova za 9,3s.
Dolezita je krivka vykonu podla otacok, nie maximalny vykon.
1. 11. 2013 00:40
Re: Jejich boj..
Ach jaj, s mojim 2.2 tonovym Journeym s V6 3.6 benzinom som tot v utorok dal 100km po dialnici tam a nazad 7.8l/100km. Pred 2 tyzdnami 700km po horach na jednu nadrz, priemer 8.6l/100km.