Fiat Fiorino: Omlazení designu i techniky

 

Nejmenší zástupce značky Fiat Professional se dočkal první výraznější úpravy designu karoserie a modernizace se dotkla i interiéru a pohonných jednotek.

Fiat Fiorino byl spolu se sesterskými modely Citroën Nemo a Peugeot Bipper představen ve druhé polovině roku 2007 a na trh vstoupil začátkem roku následujícího. Italská automobilka uvádí, že držitel titulu Van of the Year 2009 má na svém kontě přes 370.000 prodaných vozů od svého vstupu na trh do současnosti.

Po celou dobu si Fiorino udržovalo svůj původní vzhled a první zásadní přepracování designu karoserie přichází až v letošním roce. Větší změny se přitom odehrály pouze v oblasti předních partií a týkají se nové kapoty motoru a rozměrného nárazníku, v němž je zakomponována nově tvarovaná maska chladiče. K úpravám vzhledu pak patří i nový design krytů 15-palcových kol a nová je nabídka litých kol. Takže celkově spíš mírná optimalizace tvarů.

V interiéru je nový multifunkční volant obšitý kůží, nová je i hlavice řadicí páky a grafika přístrojů s vylepšeným podsvícením. Palubní deska má nyní nabízet více úložných prostorů. Novinkou v nabídce výbavy pro Fiorino je i multimediální systém s pětipalcovým dotykovým displejem, Bluetooth, USB/AUX portem a navigací.

Paleta pohonných jednotek v současnosti nabízeného Fiorina v jeho původní podobě nabízí zážehové motory Euro 6 a vznětové motory Euro 5+, což se s nástupem modernizovaného provedení změní a všechny motory budou nyní plnit Euro 6.

Fiat Fiorino bude v modernizované podobě k dispozici se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,4 l o výkonu 57 kW (77 k), s nímž je nabízen i v současnosti. Zájemce o vznětové motory nově uspokojí turbodiesel 1.3 MultiJet II Euro 6 s výkony 59 kW (80 k) a 70 kW (95 k).

Vozy vybavené vznětovými motory budou k dispozici v provedení EcoJet s systémem start & stop, inteligentním alternátorem a upravenou olejovou pumpou. V kombinaci s robotizovanou převodovkou Comfort-Matic mají dosahovat v kombinovaném provozu spotřeby paliva 3,8 l nafty na 100 km.

Široká nabídka bezpečnostních a asistenčních systémů zahrnuje ABS s EBD, ESC spolu s ASR, HBA, asistent pro rozjezd do kopce, parkovací senzory a samozřejmě i přední a boční airbagy.

Fiat Fiorino v modernizovaném provedení bude nabízen i ve verzi Adventure s šedou spodní částí předního nárazníku, plastovým obložením boků, zvýšenou světlou výškou, pneumatikami M+S a systémem Traction+.

Prodej modernizovaného Fiatu Fiorino se má rozběhnout během jarních měsíců letošního roku a ceny mají být zveřejněný před jeho vstupem do showroomů.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby

Společnost Kovohutě Příbram nástupnická loni utržila přes…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Fiat Fiorino Van 1.3 Multijet SX: Osm tisíc (dlouhodobý test 3. část) Fiat Fiorino Van 1.3 Multijet SX: Osm tisíc (dlouhodobý test 3. část)

Horké léto prověřilo Fiorino na kost, protože na…

Fiat Fiorino Van 1.3 Multijet SX: Po 3000 km (dlouhodobý test 2. část) Fiat Fiorino Van 1.3 Multijet SX: Po 3000 km (dlouhodobý test 2. část)

S nejmenší dodávkou Fiatu Professional jsme ujeli…

 



 
Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Dnes 16:59

Loni uvedený facelift sedmičkového Golfu na trhu vydrží maximálně dva roky. Už pro příští rok se počítá s Golfem osmé generace.




Blesk.cz

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska z pádných důvodů!

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska…

Rakovina hrtanu mu vzala už jednou provždy hlas. Jiří Pomeje (53), který se zotavuje z páteční pětihodinové…

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren. Hvězda se už fotila v dresu

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren.…

Přestup do Barcelony udělal z Philippeho Coutinha druhého nejdražšího fotbalistu v historii. Přesto se o jeho…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…