Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Panda 4x4 Antartica a Freemont Black Code: Již brzy v terénu

Jan Mička
Diskuze (11)
Fiat si pro frankfurtský autosalon připravil dvě novinky. Pandu 4x4 Antartica a Freemont Black Code si budeme moci prohlédnout již příští týden.

Fiat Panda 4x4 Antartica má od všeho trochu. Je postaven na oslavu 30. výročí pohonu všech kol v tomto modelu, designem karoserie však navazuje na Pandu Rock Moretti z roku 1980. Vůz stojí na 15" litých discích, kontrast bílého laku a černých ochranných plastů oživují oranžová zrcátka a středové krytky kol.

Z nabídky motorů si vyberou nadšenci obou nejvíce používaných paliv. Základ tvoří přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir Turbo o výkonu 62,5 kW v 5500 min-1, naftovou alternativu představuje třináctistovka MultiJet II s výkonem 55 kW ve 4000 min-1. Stabilně jsou v záběru přední kola, přenos točivého momentu na zadní nápravu zajišťuje elektronicky ovládaná spojka.

Fiat Panda 4x4 Antartica se začne prodávat na konci tohoto roku. Ceny budou zveřejněny při představení vozu.

Z opačného spektra portfolia automobilky je druhý speciální model, který se na frankfurtské výstavní ploše představí po boku Pandy 4x4. Fiat Freemont Black Code je vším, o čem vypovídá jeho název. Kontrast nehledejte, karoserii panuje pouze černá barva. Vnější design by se měl odrazit i v interiéru, kde najdeme vyhřívaná kožená sedadla, prémiové audio a infotainment systém s obrazovkou o úhlopříčce 8,4“.

I zde se pod kapotou objeví vznětový a zážehový motor. Základ tvoří přeplňovaný čtyřválec 2.0 MultiJet II s výkonem 125 kW a točivým momentem 350 N.m. Této variantě je vyhrazena šestistupňová manuální převodovka a pohon předních kol. Benzínová verze s motorem 3,6 Pentastar je však jiná káva. Šestiválec dosahuje výkonu 205 kW, točivého momentu 342 N.m při 4350 min-1 a spolupracuje s šestistupňovým automatem. V případě potřeby jde výkon na všechna čtyři kola. Prodej vozu bude zahájen začátkem příštího roku.

Jan Mička
Diskuze (11)
3. 9. 2013 19:58
Re: Panda
Kupoval??? Hovorim o VIACERYCH uzivatelov Pandy a skusenosti su skoro identicke....v zime nestartuje. Po pricinach som neskumal ale urcite som vylucil moznost horsieho dieselu, pretoze kde som, sa v horskych oblastiach v zime ponuka takmer vylucne "zimny diesiel". Mozno dlhodobejsia zima, ktora v Cechach az tak kruta nie je, mozno... v kazdom pripade ma prekvapuje tvoj nazor, ze by sa Panda pre taliansky trh predavala s inou "pripravou" (vybavenim) ako pre slovensky. To sa mi zda naozaj pritiahnute za vlasy, pretoze aj talian si moze v zime skocit niekde do zahranicia, kde je zima tuhsia :-!
Avatar - Ja Prvni 123
3. 9. 2013 19:26
Re: Panda
hmm... a kupoval to jako nové?
Nesmíš přivézt auto z Itálie ... Fiat (a všichni Italové) mají nastavení pro normální klima (rozumj Itálie) a chladné klima - rozuměj u nás.
Když koupíš nový auto normálně u dealera v ČR bude mít trochu silnější startér, trochu silnější alternátor a hlavně baterku s o hodně silnějším startovacím proudem za studena.
A vo vo tom to je.
Když už někdo v takové situaci je, tak akutně stačí vyměnit tu baterku... a pokud nežiješ na Kvildě, tak budeš startovat normálně.
:-!
3. 9. 2013 17:48
Re: Panda
Vidíš, a prodej NSF za minulý rok cca 205 tis. ks ukazuje, že se koncern docela trefil do vkusu zákazníků. Za mne rovnou píšu, co se jízdního komfortu týče, má NSF mnohem blíže k velkým autům. Trávit v něm delší vzálenosti, není zas takový problém, z těch malých to nikdo lépe neumí.
3. 9. 2013 17:43
Re: Panda
To jsem si vzpomněl na vtipy, že při mrazu přestávají startovat italské auta. Takže bych se tomu ani nedivil, jak se říká, na každém šprochu, pravdy trochu.
Avatar - sendador
3. 9. 2013 13:14
Re: Panda
tady se pripojuju ke kolegovi, ani ja nemel nikdy s zadnym italem problem nastartovat.