Fiat Freemont 2,0 MultiJet 4x4 – V sedmi až na Praděd

Fiat Freemont 2,0 MultiJet 4x4 – V sedmi až na Praděd

 
 

Velké MPV, místo pro sedm lidí, úsporný turbodiesel a nejnověji i pohon všech kol. To je Fiat Freemont.

Život tohoto auta se dá rozdělit na období bez Fiatu a s Fiatem. První tři roky prožil americký crossover jako Dodge Journey, auto s nevzhledným a laciným interiérem, které mělo v Evropě minimum šancí na úspěch.

Pod křídly italské automobilky se z něj stal Fiat Freemont. Se změnou jména přišel od základu změněný interiér. Nabídka navíc stojí a padá na italském turbodieselu – čtyřválci 2,0 MultiJet o výkonu 103 nebo 125 kW.

Osud tomu chtěl, že Freemont se silnějším motorem a pohonem předních kol jsme testovali v zimě, zatímco provedení 4x4 přichází na řadu až nyní, protože je v prodeji od jara. Jiný ale není jen počet poháněných náprav, Freemont ke čtyřkolce standardně získává také šestistupňový automat.

obrázek [600 x 374]  

Připomíná to japonskou modelovou politiku – zákazník může dostat pohon předních kol a manuál, nebo pravý opak. V praxi ale tato nabídka může fungovat, tím spíš, že se za stejné peníze jako vrcholný dieselový pohon nabízí i benzinový 3,6 V6 Pentastar (206 kW), taktéž jako 4x4 s automatem, takže je opravdu o čem přemýšlet.

Aby to celé bylo opravdu zajímavé, doplňme ještě, že souhrnný příplatek za 4x4 a automatickou převodovku je u vznětového motoru velmi příznivých 50 tisíc korun.

obrázek [600 x 474]  

Motor, původem z Alfy Romeo 159, má parametry odpovídající nejsilnějším turbodieselům v kategorii velkých MPV. 125 kW a 350 Nm na dvoutunový rodinný vůz stačí, dynamika i spotřeba paliva se drží v rozumných mezích.

Konkrétně spotřeba dosahuje v průměru zhruba o litr vyšších hodnot než u Freemontu s předním pohonem. To je velmi dobrý výkon, stejně jako fakt, že na dálnici budete ve 130 km/h jezdit v průměru za 7,9 l/100 km.

TEST Dodge Journey 2,0 CRD (09/2008)

Důvod je prostý: automat zásadně srazil otáčky motoru. V dálničním tempu to představuje skok z 2700 na 2250 min-1. Motor ale není takto radikálním prodloužením převodového rozsahu svázán, převodovka se totiž dokáže rychle zorientovat a najít převod s co nejnižšími provozuschopnými otáčkami.

obrázek [600 x 391]  

I další jízdní aspekt Freemontu je nečekaně pozitivní. Balonové pneumatiky s rozměrem 225/65 R17 pomáhají velmi dobře tlumit nerovnosti. Vůz si posádku hýčká, velké nerovnosti do kabiny propouští jen v náznaku a s jízdou po dlažebních kostkách si dokáže poradit také nečekaně snadno.

Přitom se Freemont při běžné jízdě nenaklání a posádku netrápí zbytečným pohupováním, které se stalo u neněmecké konkurence takřka pravidlem. V zatáčkách tedy velký Fiat sedí dobře, i když se pohon všech kol příliš neprojevuje. Ten ale jistě přijde vhod na sněhu, kde elektronicky řízené připojení zadních kol pomůže pro lepší trakci.

obrázek [600 x 382]  

V rodinném autě záleží i na interiéru a v něm Freemont vykládá na stůl poslední trumfy. O změně designu již byla řeč, ten nový vsadil na jednoduchý globální styl oživený několika nevšedními detaily. Orientace na palubní desce je snadná, jen je potřeba si zvyknout na sdružený panel rádia a klimatizace a atypické ovládání palubního počítače. Zodpovědný řidič u něj ale ocení digitální ukazatel teploty motorového oleje a náplně automatické převodovky.

TEST Fiat Freemont 2,0 Multijet (01/2012)

Konvencím se vymyká také parkovací brzda, která není ruční, ale nožní, a sdružená páčka pro ovládání směrových světel a stěračů. Většina ostatních funkcí, včetně například vyhřívání sedadel, se ovládá přes praktické rozhraní s dotykovou obrazovkou.

Prostorové poměry jsou nadstandardně dobré. Design karoserie zdárně maskuje skutečnou velikost auta (délka téměř 4,9 metru) a navíc spíš než užitkovou krabici připomíná módní SUV. Tím spíš vynikne, kolik je místa v první i druhé řadě sedadel. V té třetí už to tak veselé není, větším problémem je ale poměrně složité nastupování než nějaký útisk nejzadnějších cestujících.

obrázek [600 x 395]  

V sedmimístném obsazení je pak přirozeně problém s nedostatkem prostoru pro zavazadla. To je ale typický nedostatek MPV, v této oblasti ztrácí na osobní verze užitkových aut (a ty zase ztrácí ve všem ostatním). Nedostatek ale najdeme i v pětimístné konfiguraci – jestli na fotkách marně hledáte úchyty na roletu, pak jste na správné stopě. V sedmimístném Freemontu není. V Americe ani Itálii se zřejmě auta nevykrádají.

I tak ale zůstává množství chytrých detailů, které tento přehmat vyrovnávají. Velice šikovné jsou integrované dětské sedačky v druhé řadě sedadel. Před těmito sedáky pak najdeme přihrádky na drobnosti, ve všech dveřích zase držák na velkou láhev s pitím. Klimatizace má navíc vlastní ovládací panel pro zadní sedadla a čtveřici výdechů ve stropě.

obrázek [600 x 445]  

Zasadit testovaný Freemont do kontextu je celkem obtížné, ale právě to může být jeho velkou výhodou. U modelu s pohonem předních kol je možné argumentovat například dvojicí velmi vyspělých MPV od Fordu. Ale nabídka 4x4? Zde je protivníkem jen duo Sharan/Alhambra na jedné straně a sedmimístná SUV na druhé straně.

Pokud vám základní parametry vozu vyhovují, neuděláte s Freemontem chybu. Sice nedostanete auto, které by v nějaké oblasti opravdu excelovalo, ale ve skutečnosti stačí, že Fiat všechno zvládá jen dobře. Navíc prostorná karoserie typu MPV schopná pojmout až sedm osob, úsporný diesel, 4x4 a automat – to se jednoduše hned tak nevidí.

obrázek [600 x 387]  

JAKE.AUTO.CZ Fiat Freemont – všechny testy a další články

První cena vozu569.900,- Kč (Freemont, 2,0 MJ/103 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací649.900,- Kč (Urban, 2,0 MJ/125 kW)
Základní cena testovaného vozu699.900,- Kč (Urban, 2,0 MJ/125 kW 4x4 AT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků721.000,- Kč (Urban, 2,0 MJ/125 kW 4x4 AT)

Plusy

  • Na 17palcových kolech vynikající tlumení nerovností
  • Kultivovaná automatická převodovka
  • Prostorný interiér, komfortní sezení
  • 7 míst bez příplatku
  • Přístup na sedadla první a druhé řady
  • Bohatá výbava, příznivá cena

Minusy

  • Diesel 4x4 automat za cenu benzinového šestiválce 4x4 automat
  • Průměrná kvalita použitých materiálů
  • Vysoko umístěná nakládací hrana
  • Krátké zadní sedáky
  • Menší zavazadelník
  • V sedmimístné verzi se nedodává roleta zavazadlového prostoru
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat Freemont 2,0 MultiJet 4x4

Cena v základní výbavě: 699 900 Kč Cena v testované výbavě: 721 000 Kč

Základní výbava:6 airbagů, 7 plnohodnotných sedadel, třízónová automatická klimatizace, autorádio CD/MP3 s dotykovým, 4,3“ displejem a ovládáním na volantu, tempomat, bezklíčové ovládání, 17“ lita kola, přední mlhovky, ESP, TPMS, Hill holder, ERM +, Bluetooth, automatické světlomety, zadní parkovací senzory, volant a řadicí paka v kůži, el. sklápěná vnější zpětná zrcátka, elektrické sedadlo řidiče nastavitelné v 6 směrech, tónovaná zadní skla, střešní nosič a další

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+15.500,- Kč), vyhřívaná přední sedadla (+5.600,- Kč).

Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta

Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran…

Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA

Hospodářský růst předních světových ekonomik se…

 

Štítky SUV Fiat Testy

Technické údaje
Motor Fiat Freemont 2,0 MultiJet 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1956
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 184
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 6 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 540 / 1461
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2004 / 600
Rozměr pneu:225/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4888
b) šířka (mm): 1878
c) výška (mm): 1691
d) rozvor (mm): 2890
e) rozchod vpředu (mm): 1571
f) rozchod vzadu (mm): 1582
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 770 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Fiat Freemont 2,0 MultiJet 4x4 –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Fiat Freemont Cross: Americko-italský kříženec do lehkého terénu Fiat Freemont Cross: Americko-italský kříženec do lehkého terénu

Fiat Freemont je křížencem MPV a SUV. Terénnější ambice…

Fiat Freemont: Terénní vzhled pro americko-italský crossover Fiat Freemont: Terénní vzhled pro americko-italský crossover

Italský bratr Dodge Journey kombinuje prvky MPV a SUV.…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Ta se toho nebojí. Operní a muzikálová zpěvačka ze Slovenska Sisa Sklovská (51) dorazila na Bratislavské dny…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám, tvrdí český velikán

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám,…

Calgary ani jiný klub NHL to možná nebude, Jaromír Jágr může začít sezonu v Rusku. Nově přinesl deník…

 

Reflex.cz

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…