Fiat Panda: Stávající model zůstane v nabídce jako Panda Classic
Automobilka Fiat bude i nadále prodávat druhou generaci modelu Panda, kvůli odlišení s novou generací vůz dostane přívlastek Classic. Jako první se Pandy Classic dočkali zákazníci ve Francii, Itálii, Maďarsku a Španělsku. V ostatních evropských státech bude levné miniauto nabídnuto později.
Nabídka motorů pro Pandu Classic zahrnuje čtyři jednotky – benzinovou 1,2 (50 kW), dieselový 1,3 MultiJet 16v (55 kW), motor 1,2 EasyPower o výkonu 50 kW s možností spalování LPG nebo benzinu a konečně 1,4 Natural Power (57 kW) na stlačený zemní plyn nebo benzin.
Automobil je standardně vybaven předními airbagy, výškově nastavitelným volantem, elektrickým stahováním oken, centrálním zamykáním a přípravou na rádio. Nárazníky jsou lakovány barvou karoserie, ve výbavě nechybí ani ochranné lišty karoserie.
Zákazníci mohou vybírat ze tří pastelových odstínů karoserie, bílé Bossa Nova, žluté Mambo a červené Pasodoble, a tří metalických laků – šedého Electro nebo Electroclash a černého Crossover. Čalounění interiéru pak může být v novém barevném provedení kombinujícím antracitovou a šedou barvu.
Ceny Pandy Classic začínají na částce 7.900 euro (v přepočtu zhruba 200 tisíc korun) za zážehovou 1,2 (50 kW), manuální klimatizace je k této verzi za příplatek 750 euro (cca 19 tisíc korun), paket Climate zahrnující manuální klimatizaci, přední mlhovky a střešní ližiny přijde na 950 euro (asi 24.000,- Kč).
Nejlevnější nová Panda v Itálii stojí 10.200 euro. Za tuto cenu italští zákazníci dostanou motor 1,2 8V (51 kW), čtveřici airbagů (přední a hlavové), elektrické stahování předních oken, centrální zamykání či přípravu na rádio.
V prodeji zůstává i minulá generace Pandy s pohonem všech kol. Pod kapotou Pandy Climbing může pracovat zážehová 1,2 (50 kW), nebo turbodiesel 1,3 MultiJet 16v (55 kW).
Výbava horolezecké Pandy zahrnuje čtyři airbagy, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, rádio s CD/MP3 přehrávačem, elektrické stahování oken, ochranný kryt pod motorem, ochranné lišty karoserie a centrální zamykání. ESP je dodáváno na přání.
Druhá generace Pandy byla uvedena na trh v roce 2003, automobil se prodával v 76 státech po celém světě. Nová generace se má podle dřívějších zpráv objevit na českém trhu v průběhu letošního března 2012.