Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Panda: Stávající model zůstane v nabídce jako Panda Classic

David Bureš
Diskuze (11)
Druhá generace Pandy nekončí, stává se levnější alternativou k novému modelu.

Automobilka Fiat bude i nadále prodávat druhou generaci modelu Panda, kvůli odlišení s novou generací vůz dostane přívlastek Classic. Jako první se Pandy Classic dočkali zákazníci ve Francii, Itálii, Maďarsku a Španělsku. V ostatních evropských státech bude levné miniauto nabídnuto později.

Nabídka motorů pro Pandu Classic zahrnuje čtyři jednotky – benzinovou 1,2 (50 kW), dieselový 1,3 MultiJet 16v (55 kW), motor 1,2 EasyPower o výkonu 50 kW s možností spalování LPG nebo benzinu a konečně 1,4 Natural Power (57 kW) na stlačený zemní plyn nebo benzin.

Automobil je standardně vybaven předními airbagy, výškově nastavitelným volantem, elektrickým stahováním oken, centrálním zamykáním a přípravou na rádio. Nárazníky jsou lakovány barvou karoserie, ve výbavě nechybí ani ochranné lišty karoserie.

Zákazníci mohou vybírat ze tří pastelových odstínů karoserie, bílé Bossa Nova, žluté Mambo a červené Pasodoble, a tří metalických laků – šedého Electro nebo Electroclash a černého Crossover. Čalounění interiéru pak může být v novém barevném provedení kombinujícím antracitovou a šedou barvu.

Ceny Pandy Classic začínají na částce 7.900 euro (v přepočtu zhruba 200 tisíc korun) za zážehovou 1,2 (50 kW), manuální klimatizace je k této verzi za příplatek 750 euro (cca 19 tisíc korun), paket Climate zahrnující manuální klimatizaci, přední mlhovky a střešní ližiny přijde na 950 euro (asi 24.000,- Kč).

Nejlevnější nová Panda v Itálii stojí 10.200 euro. Za tuto cenu italští zákazníci dostanou motor 1,2 8V (51 kW), čtveřici airbagů (přední a hlavové), elektrické stahování předních oken, centrální zamykání či přípravu na rádio.

V prodeji zůstává i minulá generace Pandy s pohonem všech kol. Pod kapotou Pandy Climbing může pracovat zážehová 1,2 (50 kW), nebo turbodiesel 1,3 MultiJet 16v (55 kW).

Výbava horolezecké Pandy zahrnuje čtyři airbagy, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, rádio s CD/MP3 přehrávačem, elektrické stahování oken, ochranný kryt pod motorem, ochranné lišty karoserie a centrální zamykání. ESP je dodáváno na přání.

Druhá generace Pandy byla uvedena na trh v roce 2003, automobil se prodával v 76 státech po celém světě. Nová generace se má podle dřívějších zpráv objevit na českém trhu v průběhu letošního března 2012.

David Bureš
Diskuze (11)
24. 1. 2012 21:28
Re: Divné...
Tak ty ostatní značky jsem taky zmínil trochu víc nahoře, pohnutky k takovému jednání jsou mi taky jasné, ale nemůžu se zbavit pocitu, že to vůči zákazníkům není úplně fér. Nebo si myslítš, že OII po FL je výrobně o xy tis. výrobně nákladnější než stará OII Tour? Nebo že má tak výrazně modernější techniku, motory, výbavu, kvalitu, aby to opodstatnilo o tolik vyšší cenu?
Jistěže nemá, ale proč by měla nová OII stát o 50 tis. méně, když tu díru lze zaplácnout OII Tour?

24. 1. 2012 21:11
Re: Divné...
No Opel ponuka to iste...ako Astra "Classic"...Renault dostanes starsie verzie takisto...Peugeot 206ku tiež...Skoda zase Octavia Tour, to ze to robi aj Fiat a s malou Pandou...mne osobne vobec nevadi...
24. 1. 2012 20:19
Re: Divné...
Nemám problém s tím, aby se dosluhující model přesunul na méně rozvinuté trhy, třeba i s celou výrobní linkou. Taky rozumím tomu, že automobilky v podstatě nic nestojí nabízet vysloužilý model současně s novým, ale prostě z toho nejsem na větvi,
Možná mi to přijde trochu jako podvod na zákazníka, který chce ten nový model a musí si připlatit jen proto, že ten starý tady pořád straší za původní cenu. Přitom, ruku na srdce, nová panda je technicky zase jen převlečená ta stará, takže nějaké miliardové investice do vývoje se nekonají, je to prostě jen obchod.
24. 1. 2012 16:50
Re: Divné...
tak hlavně vývoj v Itálii vypadá tak, že starou Pandou 1.2 tam bude běžně jezdit střední třída.... Bohužel, takhle to dopravovali.... :-(
Avatar - twistedTSD
24. 1. 2012 16:15
Re: Divné...
Z ojetiny by Fiat nic neměl, levnější model nemá. Proč tedy nenechat v nabídce starý zaplacený model a nenalákat i méně majetné zákazníky?