Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fisker Karma: Ceny v Německu

David Bureš
Diskuze (5)
První exempláře amerického sportovního hybridu se v Německu objeví letos v únoru.

Šéf firmy Fisker Henrik Fisker potvrdil, že se během letošního února začne v Německu prodávat model Karma, sportovní sedan s hybridním pohonem. Základní verze EcoStandard bude u našich západních sousedů stát 101.800 euro (cca 2.576.000,- Kč).

Sériová výbava Fiskeru Karma zahrnuje osm airbagů, kontrolu trakce, kožené čalounění, multimediální systém s 10,2palcovou dotykovou obrazovkou, rádio se šesti reproduktory, MP3 přehrávačem, USB a AUX vstupem, Bluetooth hands-free systém, bi-xenonové světlomety, elektricky ovládaná přední sedadla, dvouzónovou automatickou klimatizaci a vyhřívané sedačky vpředu i vzadu.

Provedení EcoSport v Německu bude stát 111.300 euro. Výbava je v tomto případě doplněna o zadní parkovací kameru, hlasově ovládanou navigaci a lepší audiosystém s osmi reproduktory a subwooferem. Vrcholem je EcoChic za 117.300 euro, které disponuje prémiovým semišovým čalouněním.

Fisker Karma bude v Německu prodáváno ve zhruba sedmi zastoupeních. Jeden ze showroomů bude sídlit v Halstenbeku nedaleko Hamburku.

Hybridní ústrojí plug-in hybridu Karma se skládá z benzinového čtyřválce Ecotec 2,0T (191 kW), sloužícího jako generátor pro Li-Ion baterie uložené uprostřed vozu mezi nápravami, a z dvojice elektromotorů s kombinovaným výkonem 300 kW.

Karma díky tomu zrychlí z klidu na 96 km/h za 6,3 s a jede nejvyšší rychlostí 200 km/h. Podle nezávislého měření společnosti TÜV je kombinovaná spotřeba auta 2,1 l/100 km. Čistě na elektřinu Karma ujede asi 80 km, poté je uveden v činnost zážehový motor.

Na základě Fiskeru Karma loni vznikla verze kombi, nazvaná Surf. První exempláře tohoto vozu mají být zákazníkům dodány během letošního července. Fisker Surf sdílí přední partie karoserie až po B-sloupek s modelem Karma. Zcela nový je druhý pár dveří, střecha a záď s výklopnou stěnou.

David Bureš
Diskuze (5)
28. 1. 2012 03:06
Re: Vela stastia
s teslou to taky vipadalo blede a nakonec druhy model uvedla a prodava se to dobre.
ono uz tem elektro autum nestoji moc veci v ceste v podstate jen energeticka sit ale to verim ze energetici za vidinou tech ultra-mega zisku co by jim to prineslo casem vylepsi.
doporucuju kouknou na web A123 systems hlavniho dodavatele aku do elektromobilu, uz makaj na tom aby se dali nabit za 5 minut. Maj uz i kontajnerove baterie pro vyrovnani spicek odberu(a naopak taky pro vetrne, solarni elektrarny). Cenove to srazili oproti stavu pred 3 lety 4x niz a vesele v tom pokracuji. nechci byt velky optimista ale asi se brzo zacne po evrope stavit hromada elektraren(chudaci arabove ze :-) )
22. 1. 2012 01:17
Re: 200km/h max
Nemecko neni primarni trh. Primarni trh je zeme, kde ne verejnych komunikacich je rychlost nad 150 km/h nemyslitelna. Takze 200km/h je dostatecna rezerva. Fisker je pekny, ale Tesla je mi sympatictejsi...
Avatar - Alpinis182
21. 1. 2012 13:31
nice...
Design je celkem v pořádku... Jen škoda, že to nemá V8 pod kapotou >:D
20. 1. 2012 11:21
200km/h max
Bolo by zaujimave vidiet tvar majitela karmy, ktoreho by na nemeckej dialnici pohodlne predbiehal nejaky silnejsi hatch. >:D
20. 1. 2012 11:10
Vela stastia
Davam tomuto projektu rok, maximalne dva :-)