Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský Ford zaznamenal nejlepší říjnový výsledek od roku 1997

Diskuze (150)
Ford of Europe prožívá v době krize dobrý rok. Minulý měsíc dosáhl nejlepších říjnových prodejních výsledků od roku 1997 a už deset měsíců v řadě vykazuje růst tržního podílu.

Ford v říjnu v Evropě prodal 121 tisíc aut a zvýšil tak svůj tržní podíl na 8,8 % (+0,5 %). To představuje nejlepší výsledek za posledních dvanáct let, který je (evidentně díky šrotovnému) tažen poptávkou fyzických osob. Podíl soukromých prodejů se proti loňskému roku totiž zvýšil ze 48 na 64 %.

Také tržní podíl během dosavadního průběhu roku 2009 vzrostl o 0,5 % na 9,1 %. To je nejlepší výsledek od roku 1999. Celkem se na 19 nejdůležitějších evropských trzích letos prodalo 1.218.100 Fordů, jen o 37.300 (3 %) méně než před rokem, zatímco celý trh poklesl o 8,1 %. Při započtení celé Evropy jsou už výsledky méně optimistické – 1,395 milionu kusů znamená pokles o 10 %.

Ford je ale i nadále druhou nejprodávanější značkou v Evropě. V říjnu byl jedničkou ve Velké Británii, Irsku a Maďarsku, ve Francii a Itálii je nejoblíbenější dováženou značkou. Rekordních nárůstů tržního podílu se Ford těší v Dánsku, Maďarsku a také v České republice.

Největší zásluhy na růstu tržního podílu mají menší modely. Prodeje malého Ka se s příchodem nové generace během deseti měsíců zdvojnásobily na 91 tisíc kusů. Fiesta s 396 tisíci kusy je druhým nejprodávanějším autem v Evropě a nejprodávanějším modelem značky, dvojkou u Fordu je Focus (256 tisíc kusů) a třetí je Transit (99 tisíc kusů).

Diskuze (150)
20. 11. 2009 10:12
Re: Kto sa na koho doťahuje ?
[odkaz]

A čo má spoločné kvalita s technickou vyspelosťou automobilu ?
15. 11. 2009 15:45
Re: Nie je dôležité čo si myslíme my, dvaja,
ale asi najlepším kritériom je predajnosť tej americkej "kvality" v Európe.

Nuž my vysvtli, prečo sa na európskom trhu nedokáže presadiť v podstate žiadny "bežný" americký model, keď podľa teba nie je v kvalite rozdiel. Prečo si vlastne robia Amíci námahu a majú tu vlastný Ford, keď by ich vyšlo lacnejšie predávať tú americkú "kvalitu" na dvoch veľkých trhoch ?

Ako je možné, že to mnohým ide (japoncom, kórejcom, nemcom) a Amíkom nie ?

A očakávať stratu Fordu po ziskovom 2Q mohol v 3Q naozaj očkávať len nejaký blb ...

P.S. Asi pred dvomi - tromi rokmi som mal diskusiu s podobnými "expertami" ako ty, čo mi "dokazovali", že americké autá nie sú také črepy ako tvrdím ja. Na moje veľké prekvapenie moju pravdu potvrdili nedávno i samotné manažéri z veľkej trojky, keď si sypali popol na hlavu a ospravedlňovali sa zákazníkom. Je síce pravda, že to boli hlavne "manažéri" z GM a Chrysleru, ale predstava, že Ford robil radikálne niečo iné je dosť naivná ...
15. 11. 2009 09:03
Re: Kto sa na koho doťahuje ?
Zato kdyz napisou na Facebook nebo poslou jeden mail do Kolina, tak se to zmeni ... muhehe
14. 11. 2009 21:45
Re: A ešte k tomu zisku.
Americké automobilky zaspali dobu a dokonca sa k tomu i otvorene priznali (to si asi prehliadol).

Výsledkom boli problémy americkej trojky v rátane Fordu. Síce Ford bol na tom určite najlešie, ale i tak mal značné problémy. Tie tvoje odkazy sú dosť o ničom pri porovnaní hospodárskych výsledkov - lebo to je rozhodujúcim ukazovateľom a tie boli katastrofálne ako následok celkovej nízkej úrovne amerických automobilov. A americký Ford bol nútený prejsť reštrukturalizáciou, ktorá ešte stále trvá.

Ten zisk nie je nič iné len znižovanie nákladov cez zastavenie výroby najhorších modelov, zatváranie najstratovejších závodov atď. Dúfam, že mi nechceš dokazovať, že sa technicky za rok podarilo Fordu zmeniť portfólio produktov ...

A tretí štvrťrok, ktorý si uviedol ako dôkaz nedokazuje absolútne nič, lebo sa len prejavili americké šrotovné, ktoré pomohlo prakticky všetkým.

14. 11. 2009 20:53
Re: Tak si prečítaj toho Marka
[odkaz]
Európsky Ford sa totiž má stať (čiastočnou) základňou revitalizácie amerického modelového portfólia. Už o niekoľko rokov tak bude možné stretávať na amerických cestách Fiesty a Focusy v podobe, akú poznáme zo starého kontinentu. Západným smerom bude cestovať aj ďalšia vývojová generácia platformy EUCD, ktorá by sa mala stať základom jednak pre nový globálny Ford strednej triedy, ako aj pre prvý samostatný model revitalizovanej značky Mercury.

Ono i my "oslovia" chápeme, že lepšie vytláča to horšie.

Len mi je záhadou prečo mala tá americká trojka také problémy - v rátane Fordu !!!, keď robila také úžasné autá ...