Ford Explorer XLT

Ford Explorer XLT

 
 

Pro náctileté co řádí v malých vozech s výkonnými čtyřválci se může zdát, že velký off road je něčím, co by je nikdy nemohlo zajímat. Po pár letech ale přichází rodina a usedlejší způsob života a ejhle off road začíná nabývat na zajímavosti. Jednak je off road v principu velmi bezpečný typ vozidla (velká hmotnost a vysoký posez posádky) a také poměrně pohodlný v kombinaci s dobrou výbavou.

Pro náctileté co řádí v malých vozech s výkonnými čtyřválci se může zdát, že velký off road je něčím, co by je nikdy nemohlo zajímat. Po pár letech ale přichází rodina a usedlejší způsob života a ejhle off road začíná nabývat na zajímavosti. Jednak je off road v principu velmi bezpečný typ vozidla (velká hmotnost a vysoký posez posádky) a také poměrně pohodlný v kombinaci s dobrou výbavou. Nevýhodou bývají horší jízdní vlastnosti na běžné silnici, nekomfortní odpružení a také vysoká spotřeba paliva.

Explorer se k nám dováží ve dvou úrovních výbavy XLT (1.147.000 Kč) a Limited (1.277.000 Kč). Prakticky veškerý nárůst (+ 130.000 Kč) u verze Limited jde na úkor vylepšené vnitřní výbavy (kožené čalounění sedadel, el. ovl. střešní okno, př. sedadla s el. ovládanou bederní opěrkou a el. nastavitelná, kožené čalounění dveří, atd.).

Ford Expolrer, který jsem týden zkoušel, byl vybaven po americku , čtyřlitrovým zážehovým šestiválcem a moderní pětistupňovou automatickou převodovkou. je velmi bohatá a obsahuje prakticky vše nač si lze vzpomenout. Obzvláště příjemné, jsou v těchto chladných měsících, vyhřívané přední sedačky.

Zajímavá je kombinace výkonného motoru (152 kW/5000 ot/min) s velkým točivým momentem (339/3000 ot/min) a již zmiňované pětistupňové automatické převodovky. Motor má klasický hučivý zvuk šestiválce. Velmi ochotně se vytáčí do nejvyšších otáček, což však není příliš nutné, snad jen při předjíždění. Při běžné jízdě jej automat nepustí nad 3500 otáček. Zpřevodování automatu je dobré a využívá točivého momentu motoru. I ve vyšších rychlostech má motor velmi nízké otáčky. To samozřejmě dobře působí na snižování spotřeby. Vzhledem k téměř dvoutunové pohotovostní hmotnosti je výsledná spotřeba 16,4 l/100 km odpovídající, přeci jen by však mohla být o nějaký ten litr menší. Ještě jedna zajímavost. Jen málokterý off road dokáže atakovat dvousetkilometrovou hranici. Explorer papírově dosahuje 196 km/h. Jízda kolem 160-170 km/h na dálnici je naprosto pohodová.

Při běžné jízdě jsou poháněna jen zadní kola, k nim se, v případě potřeby, automaticky připojují i přední. Manuálně je možné zapojit stálý pohon 4x4, popřípadě i redukci. Vzhledem k tomu, že se nepovažuji za odborníka na jízdu v terénu, nemohu vám proto popsat terénní vlastnosti Exploreru. Kdo toto očekával, tomu se omlouvám.

Jízdní vlastnosti v běžném provozu jsou uspokojivé. Při průjezdu zatáčkami nedochází k přílišnému naklánění, což je vzhledem ke značné výšce Exporeru dobré. Tuhá zadní náprava s klasickými listovými pery příliš komfortu posádce neposkytuje. Brzdová soustava se zdá být dobře dimenzována a nemá v běžném provozu s těžkým off roadem problémy. Řízení Exploreru je po navyknutí si na větší rozměry velmi pohodlné.

Interiér je v typicky americkém duchu. Američtí konstruktéři si evidentně příliš nelámou hlavu s designem. Vše je sice funkční a dobře dostupné, ale jaksi obyčejné a lacině vyhlížející. Toto se týká především přístrojové desky. Také použití druhého klíčku pro otevírání nádrže je dnes již raritou. Zajímavostí jsou dvojité sluneční clony. Kožená sedadla jsou pohodlná, postrádají však jakékoli boční vedení, takže při rychlejším projíždění zatáček je nutné se něčeho přidržet a záda musí trošku posilovat . Přední sedadla jsou elektricky všestranně seřiditelná. V zadu je místa tak akorát. Zavazadlový prostor je hodně vysoko, ale dostatečně prostorný. Po sklopení zadních opěradel vznikne velká ložná plocha vhodná i pro přespání dvou osob. Pro přístup k menším zavazadlům využít i otevření okna u pátých dveří.

Ford Explorer je v každém případě zajímavým automobilem. Má výkonný motor s výbornou automatickou převodovkou, je pohodlný, a dá se říci, že vzhledem ke konkurenci je levnější. Horší je to však se spotřebou a některými nedostatky popsanými výše.

4x airbag, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., posilovač řízení, tempomat, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, tónovaná skla, mlhová světla, ráfky z lehké slitiny, plnohodnotná rezerva, zadní dveře s výklopným sklem, střešní nosič, el. ovl. střešní okno, př. sedadla el. nastavitelná s el. nast. bederní opěrkou a vyhříváním, dělené zadní sedadlo, kožené čalounění, rádio s el. ovl. anténou, výškově nastavitelný volant s kůží v černém odstínu, kryt zavazadlového prostoru

(základní)

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 277 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 277 000 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., posilovač řízení, tempomat, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, tónovaná skla, mlhová světla, ráfky z lehké slitiny, plnohodnotná rezerva, zadní dveře s výklopným sklem, střešní nosič, el. ovl. střešní okno, př. sedadla el. nastavitelná s el. nast. bederní opěrkou a vyhříváním, dělené zadní sedadlo, kožené čalounění, rádio s el. ovl. anténou, výškově nastavitelný volant s kůží v černém odstínu, kryt zavazadlového prostoru

Výbava testovaného vozu:(základní)

ANO se sbližuje s komunisty ANO se sbližuje s komunisty

Sociální bydlení, surovinová politika, růst minimální…

Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně Zápisník Michala Tomeše: Zase ty kampaně

Bývalý britský předseda vlády, voják a publicista Winston…

Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

 

Štítky SUV Ford Testy Crossover

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 2
Zdvihový objem (ccm): 4011
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 152 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 18.2 / 11.1 / 13.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1210 / 2310
Objem nádrže (l):79
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1967 / 545
Rozměr pneu:255
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4813
b) šířka (mm): 1874
c) výška (mm): 1801
d) rozvor (mm): 2835
e) rozchod vpředu (mm): 1486
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 142
l) šířka vzadu (mm): 144
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 0
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

České dálnice budou ode dneška dozorovat neoznačené Škody…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Ford Police Interceptor Utility dostal nová výstražná světla Ford Police Interceptor Utility dostal nová výstražná světla

Ford si pro svůj policejní speciál připravil pro letošní…

Ford představuje nový Police Interceptor Utility (+video) Ford představuje nový Police Interceptor Utility (+video)

Ford si především pro severoamerické policejní sbory…

 



 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Včera

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině stromu: Byl tak zmrzlý, že se nemohl pohnout

Malého Radovánka nalezli na pokraji smrti v dutině…

Asi tři dny se nedaleko Vítkova na Tachovsku schovával promrzlý a vyhladovělý pejsek v dutině stromu. Když ho…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Česko - Makedonie 25:24. Úžasný obrat a chycená sedmička na konec!

Česko - Makedonie 25:24. Úžasný obrat a chycená…

Čeští házenkáři po dalším úžasném vítězném dramatu na mistrovství Evropy živí naději na postup do semifinále.…

 

Reflex.cz

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen svojí krásou

Madrid: Španělská metropole si vás podmaní nejen…

Madrid leží daleko od mořského břehu a daleko od lehkomyslnosti španělských letovisek. Překvapit vás může ale…

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…