reklama


Ford Explorer XLT

Ford Explorer XLT

 
 

Pro náctileté co řádí v malých vozech s výkonnými čtyřválci se může zdát, že velký off road je něčím, co by je nikdy nemohlo zajímat. Po pár letech ale přichází rodina a usedlejší způsob života a ejhle off road začíná nabývat na zajímavosti. Jednak je off road v principu velmi bezpečný typ vozidla (velká hmotnost a vysoký posez posádky) a také poměrně pohodlný v kombinaci s dobrou výbavou.

Pro náctileté co řádí v malých vozech s výkonnými čtyřválci se může zdát, že velký off road je něčím, co by je nikdy nemohlo zajímat. Po pár letech ale přichází rodina a usedlejší způsob života a ejhle off road začíná nabývat na zajímavosti. Jednak je off road v principu velmi bezpečný typ vozidla (velká hmotnost a vysoký posez posádky) a také poměrně pohodlný v kombinaci s dobrou výbavou. Nevýhodou bývají horší jízdní vlastnosti na běžné silnici, nekomfortní odpružení a také vysoká spotřeba paliva.

Explorer se k nám dováží ve dvou úrovních výbavy XLT (1.147.000 Kč) a Limited (1.277.000 Kč). Prakticky veškerý nárůst (+ 130.000 Kč) u verze Limited jde na úkor vylepšené vnitřní výbavy (kožené čalounění sedadel, el. ovl. střešní okno, př. sedadla s el. ovládanou bederní opěrkou a el. nastavitelná, kožené čalounění dveří, atd.).

Ford Expolrer, který jsem týden zkoušel, byl vybaven po americku , čtyřlitrovým zážehovým šestiválcem a moderní pětistupňovou automatickou převodovkou. je velmi bohatá a obsahuje prakticky vše nač si lze vzpomenout. Obzvláště příjemné, jsou v těchto chladných měsících, vyhřívané přední sedačky.

Zajímavá je kombinace výkonného motoru (152 kW/5000 ot/min) s velkým točivým momentem (339/3000 ot/min) a již zmiňované pětistupňové automatické převodovky. Motor má klasický hučivý zvuk šestiválce. Velmi ochotně se vytáčí do nejvyšších otáček, což však není příliš nutné, snad jen při předjíždění. Při běžné jízdě jej automat nepustí nad 3500 otáček. Zpřevodování automatu je dobré a využívá točivého momentu motoru. I ve vyšších rychlostech má motor velmi nízké otáčky. To samozřejmě dobře působí na snižování spotřeby. Vzhledem k téměř dvoutunové pohotovostní hmotnosti je výsledná spotřeba 16,4 l/100 km odpovídající, přeci jen by však mohla být o nějaký ten litr menší. Ještě jedna zajímavost. Jen málokterý off road dokáže atakovat dvousetkilometrovou hranici. Explorer papírově dosahuje 196 km/h. Jízda kolem 160-170 km/h na dálnici je naprosto pohodová.

Při běžné jízdě jsou poháněna jen zadní kola, k nim se, v případě potřeby, automaticky připojují i přední. Manuálně je možné zapojit stálý pohon 4x4, popřípadě i redukci. Vzhledem k tomu, že se nepovažuji za odborníka na jízdu v terénu, nemohu vám proto popsat terénní vlastnosti Exploreru. Kdo toto očekával, tomu se omlouvám.

Jízdní vlastnosti v běžném provozu jsou uspokojivé. Při průjezdu zatáčkami nedochází k přílišnému naklánění, což je vzhledem ke značné výšce Exporeru dobré. Tuhá zadní náprava s klasickými listovými pery příliš komfortu posádce neposkytuje. Brzdová soustava se zdá být dobře dimenzována a nemá v běžném provozu s těžkým off roadem problémy. Řízení Exploreru je po navyknutí si na větší rozměry velmi pohodlné.

Interiér je v typicky americkém duchu. Američtí konstruktéři si evidentně příliš nelámou hlavu s designem. Vše je sice funkční a dobře dostupné, ale jaksi obyčejné a lacině vyhlížející. Toto se týká především přístrojové desky. Také použití druhého klíčku pro otevírání nádrže je dnes již raritou. Zajímavostí jsou dvojité sluneční clony. Kožená sedadla jsou pohodlná, postrádají však jakékoli boční vedení, takže při rychlejším projíždění zatáček je nutné se něčeho přidržet a záda musí trošku posilovat . Přední sedadla jsou elektricky všestranně seřiditelná. V zadu je místa tak akorát. Zavazadlový prostor je hodně vysoko, ale dostatečně prostorný. Po sklopení zadních opěradel vznikne velká ložná plocha vhodná i pro přespání dvou osob. Pro přístup k menším zavazadlům využít i otevření okna u pátých dveří.

Ford Explorer je v každém případě zajímavým automobilem. Má výkonný motor s výbornou automatickou převodovkou, je pohodlný, a dá se říci, že vzhledem ke konkurenci je levnější. Horší je to však se spotřebou a některými nedostatky popsanými výše.

4x airbag, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., posilovač řízení, tempomat, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, tónovaná skla, mlhová světla, ráfky z lehké slitiny, plnohodnotná rezerva, zadní dveře s výklopným sklem, střešní nosič, el. ovl. střešní okno, př. sedadla el. nastavitelná s el. nast. bederní opěrkou a vyhříváním, dělené zadní sedadlo, kožené čalounění, rádio s el. ovl. anténou, výškově nastavitelný volant s kůží v černém odstínu, kryt zavazadlového prostoru

(základní)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 277 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 277 000 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., posilovač řízení, tempomat, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, tónovaná skla, mlhová světla, ráfky z lehké slitiny, plnohodnotná rezerva, zadní dveře s výklopným sklem, střešní nosič, el. ovl. střešní okno, př. sedadla el. nastavitelná s el. nast. bederní opěrkou a vyhříváním, dělené zadní sedadlo, kožené čalounění, rádio s el. ovl. anténou, výškově nastavitelný volant s kůží v černém odstínu, kryt zavazadlového prostoru

Výbava testovaného vozu:(základní)

Daimler začne v Rusku vyrábět mercedesky, do továrny investoval čtvrt miliardy eur Daimler začne v Rusku vyrábět mercedesky, do továrny investoval čtvrt miliardy eur

Německý koncern Daimler postaví svou první továrnu na…

Kraft se svou strategií narazil, neúspěšná fúze s Unileverem ukazuje její limity Kraft se svou strategií narazil, neúspěšná fúze s Unileverem ukazuje její limity

Pro potravinářský gigant Kraft Heinz může být zajímavé…

Majitel Burger Kingu koupí takřka za dvě miliardy dolarů síť Popeyes Majitel Burger Kingu koupí takřka za dvě miliardy dolarů síť Popeyes

Společnost Restaurant Brands International, která je…

Bursík vrací úder Zemanovi: Směju se. V jeho myšlenkových pochodech se neorientuji Bursík vrací úder Zemanovi: Směju se. V jeho myšlenkových pochodech se neorientuji

Prezident Miloš Zeman se ve svém projevu ve sněmovně, ve…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 2
Zdvihový objem (ccm): 4011
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 152 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 18.2 / 11.1 / 13.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1210 / 2310
Objem nádrže (l):79
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1967 / 545
Rozměr pneu:255
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4813
b) šířka (mm): 1874
c) výška (mm): 1801
d) rozvor (mm): 2835
e) rozchod vpředu (mm): 1486
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 142
l) šířka vzadu (mm): 144
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 0
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva

Únik paliva je asi ten poslední důvod ke svolávací akci,…

 




Ford Police Interceptor Utility dostal nová výstražná světla Ford Police Interceptor Utility dostal nová výstražná světla

Ford si pro svůj policejní speciál připravil pro letošní…

Ford představuje nový Police Interceptor Utility (+video) Ford představuje nový Police Interceptor Utility (+video)

Ford si především pro severoamerické policejní sbory…

 



 
Čísla a písmena na pneumatikách. Víte, co znamenají?

Čísla a písmena na pneumatikách. Víte, co znamenají?

Včera

Výrobci pneumatik pomocí kombinace čísel a písmen popisují jejich rozměry a zátěž. Co jaké označení znamená?




Blesk.cz

Schizofrenik a vrah Heidinger se skrývá v Indii? Po propuštění z léčebny prý zbil už dva lidi

Schizofrenik a vrah Heidinger se skrývá v Indii? Po…

Nebere léky, a je proto velmi nebezpečný! Schizofrenik Jan Heidinger, který si nyní říká Reitinger, před sedmi…

Měl Trump vizi? Litoval Švédy za teror uprchlíků, pak v zemi vypukly nepokoje

Měl Trump vizi? Litoval Švédy za teror uprchlíků,…

Kdekdo si dobíral amerického prezidenta Donalda Trumpa poté, co ve svém sobotním projevu litoval Švédy za jejich…

 

iSport.cz

Roman dal vlastní gól přes celé hřiště. To jsem ještě nezažil, smutnil

Roman dal vlastní gól přes celé hřiště. To jsem…

Dal dva góly, jenže ten první přes celé hřiště do vlastní brány. Vítkovický útočník Ondřej Roman v dohrávce 42.…

Fotbalová nádhera! City přestřílelo Monako 5:3, Atlético vyhrálo 4:2

Fotbalová nádhera! City přestřílelo Monako 5:3,…

Fantazie, lahoda a koncert. Tak by se daly shrnout dva úterní zápasy osmifinále Ligy mistrů, ve kterých padlo…

 

Reflex.cz

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových protiatomových krytech

Nukleární domov: Pekingská chudina žije v Maových…

V 60. a 70. letech se v Číně začaly hromadně stavět bunkry schopné odolat jaderné hrozbě. Mao Ce-tung byl…

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala nejslavnější loď v historii lidstva?

Titanic v barvě: Jak ve skutečnosti vypadala…

Ve své době se jednalo o největší osobní parník na světě. Měl brázdit vody mezi Evropou a Severní Amerikou a…

 
 
reklama