Ford Explorer XLT

Ford Explorer XLT

 
 
29.10. 1999

Pro náctileté co řádí v malých vozech s výkonnými čtyřválci se může zdát, že velký off road je něčím, co by je nikdy nemohlo zajímat. Po pár letech ale přichází rodina a usedlejší způsob života a ejhle off road začíná nabývat na zajímavosti. Jednak je off road v principu velmi bezpečný typ vozidla (velká hmotnost a vysoký posez posádky) a také poměrně pohodlný v kombinaci s dobrou výbavou.

Pro náctileté co řádí v malých vozech s výkonnými čtyřválci se může zdát, že velký off road je něčím, co by je nikdy nemohlo zajímat. Po pár letech ale přichází rodina a usedlejší způsob života a ejhle off road začíná nabývat na zajímavosti. Jednak je off road v principu velmi bezpečný typ vozidla (velká hmotnost a vysoký posez posádky) a také poměrně pohodlný v kombinaci s dobrou výbavou. Nevýhodou bývají horší jízdní vlastnosti na běžné silnici, nekomfortní odpružení a také vysoká spotřeba paliva.

Explorer se k nám dováží ve dvou úrovních výbavy XLT (1.147.000 Kč) a Limited (1.277.000 Kč). Prakticky veškerý nárůst (+ 130.000 Kč) u verze Limited jde na úkor vylepšené vnitřní výbavy (kožené čalounění sedadel, el. ovl. střešní okno, př. sedadla s el. ovládanou bederní opěrkou a el. nastavitelná, kožené čalounění dveří, atd.).

Ford Expolrer, který jsem týden zkoušel, byl vybaven po americku , čtyřlitrovým zážehovým šestiválcem a moderní pětistupňovou automatickou převodovkou. je velmi bohatá a obsahuje prakticky vše nač si lze vzpomenout. Obzvláště příjemné, jsou v těchto chladných měsících, vyhřívané přední sedačky.

Zajímavá je kombinace výkonného motoru (152 kW/5000 ot/min) s velkým točivým momentem (339/3000 ot/min) a již zmiňované pětistupňové automatické převodovky. Motor má klasický hučivý zvuk šestiválce. Velmi ochotně se vytáčí do nejvyšších otáček, což však není příliš nutné, snad jen při předjíždění. Při běžné jízdě jej automat nepustí nad 3500 otáček. Zpřevodování automatu je dobré a využívá točivého momentu motoru. I ve vyšších rychlostech má motor velmi nízké otáčky. To samozřejmě dobře působí na snižování spotřeby. Vzhledem k téměř dvoutunové pohotovostní hmotnosti je výsledná spotřeba 16,4 l/100 km odpovídající, přeci jen by však mohla být o nějaký ten litr menší. Ještě jedna zajímavost. Jen málokterý off road dokáže atakovat dvousetkilometrovou hranici. Explorer papírově dosahuje 196 km/h. Jízda kolem 160-170 km/h na dálnici je naprosto pohodová.

Při běžné jízdě jsou poháněna jen zadní kola, k nim se, v případě potřeby, automaticky připojují i přední. Manuálně je možné zapojit stálý pohon 4x4, popřípadě i redukci. Vzhledem k tomu, že se nepovažuji za odborníka na jízdu v terénu, nemohu vám proto popsat terénní vlastnosti Exploreru. Kdo toto očekával, tomu se omlouvám.

Jízdní vlastnosti v běžném provozu jsou uspokojivé. Při průjezdu zatáčkami nedochází k přílišnému naklánění, což je vzhledem ke značné výšce Exporeru dobré. Tuhá zadní náprava s klasickými listovými pery příliš komfortu posádce neposkytuje. Brzdová soustava se zdá být dobře dimenzována a nemá v běžném provozu s těžkým off roadem problémy. Řízení Exploreru je po navyknutí si na větší rozměry velmi pohodlné.

Interiér je v typicky americkém duchu. Američtí konstruktéři si evidentně příliš nelámou hlavu s designem. Vše je sice funkční a dobře dostupné, ale jaksi obyčejné a lacině vyhlížející. Toto se týká především přístrojové desky. Také použití druhého klíčku pro otevírání nádrže je dnes již raritou. Zajímavostí jsou dvojité sluneční clony. Kožená sedadla jsou pohodlná, postrádají však jakékoli boční vedení, takže při rychlejším projíždění zatáček je nutné se něčeho přidržet a záda musí trošku posilovat . Přední sedadla jsou elektricky všestranně seřiditelná. V zadu je místa tak akorát. Zavazadlový prostor je hodně vysoko, ale dostatečně prostorný. Po sklopení zadních opěradel vznikne velká ložná plocha vhodná i pro přespání dvou osob. Pro přístup k menším zavazadlům využít i otevření okna u pátých dveří.

Ford Explorer je v každém případě zajímavým automobilem. Má výkonný motor s výbornou automatickou převodovkou, je pohodlný, a dá se říci, že vzhledem ke konkurenci je levnější. Horší je to však se spotřebou a některými nedostatky popsanými výše.

4x airbag, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., posilovač řízení, tempomat, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, tónovaná skla, mlhová světla, ráfky z lehké slitiny, plnohodnotná rezerva, zadní dveře s výklopným sklem, střešní nosič, el. ovl. střešní okno, př. sedadla el. nastavitelná s el. nast. bederní opěrkou a vyhříváním, dělené zadní sedadlo, kožené čalounění, rádio s el. ovl. anténou, výškově nastavitelný volant s kůží v černém odstínu, kryt zavazadlového prostoru

(základní)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 277 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 277 000 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., posilovač řízení, tempomat, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, tónovaná skla, mlhová světla, ráfky z lehké slitiny, plnohodnotná rezerva, zadní dveře s výklopným sklem, střešní nosič, el. ovl. střešní okno, př. sedadla el. nastavitelná s el. nast. bederní opěrkou a vyhříváním, dělené zadní sedadlo, kožené čalounění, rádio s el. ovl. anténou, výškově nastavitelný volant s kůží v černém odstínu, kryt zavazadlového prostoru

Výbava testovaného vozu:(základní)

Kreml: Pokud Spojené státy vypoví smlouvu o likvidaci raketových střel, Rusko zareaguje Kreml: Pokud Spojené státy vypoví smlouvu o likvidaci raketových střel, Rusko zareaguje

Případné vypovězení rusko-americké smlouvy o likvidaci…

Prodej Příbramské teplárenské odstartoval, zájemci mají čas do konce listopadu Prodej Příbramské teplárenské odstartoval, zájemci mají čas do konce listopadu

Prodej příbramské teplárny začíná. Zájemci o podnik v…

Glosa Martina Čabana: Jako tým Glosa Martina Čabana: Jako tým

Je to zhruba deset dní, co ministr dopravy Dan Ťok přišel…

 

Štítky SUV Ford Testy Crossover

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 2
Zdvihový objem (ccm): 4011
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 152 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 18.2 / 11.1 / 13.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1210 / 2310
Objem nádrže (l):79
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1967 / 545
Rozměr pneu:255
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4813
b) šířka (mm): 1874
c) výška (mm): 1801
d) rozvor (mm): 2835
e) rozchod vpředu (mm): 1486
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 142
l) šířka vzadu (mm): 144
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 0
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 



Ford Police Interceptor Utility dostal nová výstražná světla Ford Police Interceptor Utility dostal nová výstražná světla

Ford si pro svůj policejní speciál připravil pro letošní…

Ford představuje nový Police Interceptor Utility (+video) Ford představuje nový Police Interceptor Utility (+video)

Ford si především pro severoamerické policejní sbory…

 



 
Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 S – Sportovec to není, ale jinak je skvělý

TEST: Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 S – Sportovec to není, ale jinak je skvělý

Dnes 12:53

Nabídku Jeepu Grand Cherokee obohatila verze S. Slibuje sportovní styl, my jsme si ale všimli jiných výhod.




Blesk.cz

Léčí kašel a pomáhá při dietě: Jak se pomelu rychle dostat pod slupku?

Léčí kašel a pomáhá při dietě: Jak se pomelu rychle…

Vyléčí kašel, oteklé nohy, zažene kocovinu a pomůže při hubnutí. Co je to? Vitaminová bomba jménem pomelo! Pod…

Přiznání Tomicové po StarDance: Přála jsem si, ať vypadne Monika!

Přiznání Tomicové po StarDance: Přála jsem si, ať…

Slzy a zklamání přinesl druhý přímý přenos StarDance Monice Bagárové (24) a jejím fanouškům! Zpěvačka a její…

 

iSport.cz

Pastrňák? Má ještě všechno před sebou, může být jako Jágr, hlásí Klíma

Pastrňák? Má ještě všechno před sebou, může být jako…

NHL patří mladým, to není žádná spekulace, ale fakt. Jednou z nadějných hvězd je i David Pastrňák z Bostonu,…

Boxer Horváth vyzývá Konečného: Nelíbí se mi směr, který udává

Boxer Horváth vyzývá Konečného: Nelíbí se mi směr,…

Jednalo by se o bitvu hvězd českého profesionálního boxu, jaká tady už dlouho nebyla. Štěpán Horváth vs. Lukáš…

 

Reflex.cz

Zeman v dodávce aneb Když je prezidentem traktorista…

Zeman v dodávce aneb Když je prezidentem traktorista…

Pokud má časopis tak dobré fotografy jako Reflex, mají píšící hodně pohodlný život. Pokud náš paparazzi Zbyněk…

Pouze 23 procent Američanů dokázalo na slepé mapě správně určit, kde leží Česká republika

Pouze 23 procent Američanů dokázalo na slepé mapě…

Trefit na slepé mapě, kde se nacházejí jednotlivé státy světa, je známou kratochvílí a testují se u ní zeměpisné…