Ford Explorer XLT

Ford Explorer XLT

 
 

Pro náctileté co řádí v malých vozech s výkonnými čtyřválci se může zdát, že velký off road je něčím, co by je nikdy nemohlo zajímat. Po pár letech ale přichází rodina a usedlejší způsob života a ejhle off road začíná nabývat na zajímavosti. Jednak je off road v principu velmi bezpečný typ vozidla (velká hmotnost a vysoký posez posádky) a také poměrně pohodlný v kombinaci s dobrou výbavou.

Pro náctileté co řádí v malých vozech s výkonnými čtyřválci se může zdát, že velký off road je něčím, co by je nikdy nemohlo zajímat. Po pár letech ale přichází rodina a usedlejší způsob života a ejhle off road začíná nabývat na zajímavosti. Jednak je off road v principu velmi bezpečný typ vozidla (velká hmotnost a vysoký posez posádky) a také poměrně pohodlný v kombinaci s dobrou výbavou. Nevýhodou bývají horší jízdní vlastnosti na běžné silnici, nekomfortní odpružení a také vysoká spotřeba paliva.

Explorer se k nám dováží ve dvou úrovních výbavy XLT (1.147.000 Kč) a Limited (1.277.000 Kč). Prakticky veškerý nárůst (+ 130.000 Kč) u verze Limited jde na úkor vylepšené vnitřní výbavy (kožené čalounění sedadel, el. ovl. střešní okno, př. sedadla s el. ovládanou bederní opěrkou a el. nastavitelná, kožené čalounění dveří, atd.).

Ford Expolrer, který jsem týden zkoušel, byl vybaven po americku , čtyřlitrovým zážehovým šestiválcem a moderní pětistupňovou automatickou převodovkou. je velmi bohatá a obsahuje prakticky vše nač si lze vzpomenout. Obzvláště příjemné, jsou v těchto chladných měsících, vyhřívané přední sedačky.

Zajímavá je kombinace výkonného motoru (152 kW/5000 ot/min) s velkým točivým momentem (339/3000 ot/min) a již zmiňované pětistupňové automatické převodovky. Motor má klasický hučivý zvuk šestiválce. Velmi ochotně se vytáčí do nejvyšších otáček, což však není příliš nutné, snad jen při předjíždění. Při běžné jízdě jej automat nepustí nad 3500 otáček. Zpřevodování automatu je dobré a využívá točivého momentu motoru. I ve vyšších rychlostech má motor velmi nízké otáčky. To samozřejmě dobře působí na snižování spotřeby. Vzhledem k téměř dvoutunové pohotovostní hmotnosti je výsledná spotřeba 16,4 l/100 km odpovídající, přeci jen by však mohla být o nějaký ten litr menší. Ještě jedna zajímavost. Jen málokterý off road dokáže atakovat dvousetkilometrovou hranici. Explorer papírově dosahuje 196 km/h. Jízda kolem 160-170 km/h na dálnici je naprosto pohodová.

Při běžné jízdě jsou poháněna jen zadní kola, k nim se, v případě potřeby, automaticky připojují i přední. Manuálně je možné zapojit stálý pohon 4x4, popřípadě i redukci. Vzhledem k tomu, že se nepovažuji za odborníka na jízdu v terénu, nemohu vám proto popsat terénní vlastnosti Exploreru. Kdo toto očekával, tomu se omlouvám.

Jízdní vlastnosti v běžném provozu jsou uspokojivé. Při průjezdu zatáčkami nedochází k přílišnému naklánění, což je vzhledem ke značné výšce Exporeru dobré. Tuhá zadní náprava s klasickými listovými pery příliš komfortu posádce neposkytuje. Brzdová soustava se zdá být dobře dimenzována a nemá v běžném provozu s těžkým off roadem problémy. Řízení Exploreru je po navyknutí si na větší rozměry velmi pohodlné.

Interiér je v typicky americkém duchu. Američtí konstruktéři si evidentně příliš nelámou hlavu s designem. Vše je sice funkční a dobře dostupné, ale jaksi obyčejné a lacině vyhlížející. Toto se týká především přístrojové desky. Také použití druhého klíčku pro otevírání nádrže je dnes již raritou. Zajímavostí jsou dvojité sluneční clony. Kožená sedadla jsou pohodlná, postrádají však jakékoli boční vedení, takže při rychlejším projíždění zatáček je nutné se něčeho přidržet a záda musí trošku posilovat . Přední sedadla jsou elektricky všestranně seřiditelná. V zadu je místa tak akorát. Zavazadlový prostor je hodně vysoko, ale dostatečně prostorný. Po sklopení zadních opěradel vznikne velká ložná plocha vhodná i pro přespání dvou osob. Pro přístup k menším zavazadlům využít i otevření okna u pátých dveří.

Ford Explorer je v každém případě zajímavým automobilem. Má výkonný motor s výbornou automatickou převodovkou, je pohodlný, a dá se říci, že vzhledem ke konkurenci je levnější. Horší je to však se spotřebou a některými nedostatky popsanými výše.

4x airbag, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., posilovač řízení, tempomat, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, tónovaná skla, mlhová světla, ráfky z lehké slitiny, plnohodnotná rezerva, zadní dveře s výklopným sklem, střešní nosič, el. ovl. střešní okno, př. sedadla el. nastavitelná s el. nast. bederní opěrkou a vyhříváním, dělené zadní sedadlo, kožené čalounění, rádio s el. ovl. anténou, výškově nastavitelný volant s kůží v černém odstínu, kryt zavazadlového prostoru

(základní)

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 277 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 277 000 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS, imobilizér, klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., posilovač řízení, tempomat, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, tónovaná skla, mlhová světla, ráfky z lehké slitiny, plnohodnotná rezerva, zadní dveře s výklopným sklem, střešní nosič, el. ovl. střešní okno, př. sedadla el. nastavitelná s el. nast. bederní opěrkou a vyhříváním, dělené zadní sedadlo, kožené čalounění, rádio s el. ovl. anténou, výškově nastavitelný volant s kůží v černém odstínu, kryt zavazadlového prostoru

Výbava testovaného vozu:(základní)

Státní zaměstnanci berou přes 28 tisíc, nejhůře na tom jsou učitelé Státní zaměstnanci berou přes 28 tisíc, nejhůře na tom jsou učitelé

Průměrný plat zaměstnanců státu loni vzrostl meziročně o…

Jak se kdysi stavěly dálnice a proč ty současné tolik nevydrží? Jak se kdysi stavěly dálnice a proč ty současné tolik nevydrží?

Po dálnicích ze 70. a 80. let jezdíme dodnes, byť se…

Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června

Nad Innsbruckem je největší rakouská ledovcová lyžařská…

VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept

Elon Musk si v prosinci stěžoval na dopravní situaci v…

 

Štítky SUV Ford Testy Crossover

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 2
Zdvihový objem (ccm): 4011
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 152 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 18.2 / 11.1 / 13.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1210 / 2310
Objem nádrže (l):79
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1967 / 545
Rozměr pneu:255
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4813
b) šířka (mm): 1874
c) výška (mm): 1801
d) rozvor (mm): 2835
e) rozchod vpředu (mm): 1486
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 142
l) šířka vzadu (mm): 144
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 6
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 0
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychle a zběsile v běžném provozu. Kolik předpisů porušil tento šílenec? Rychle a zběsile v běžném provozu. Kolik předpisů porušil tento šílenec?

Šílenost. Jinak se asi zřejmě toto video jinak nazvat…

 




Ford Police Interceptor Utility dostal nová výstražná světla Ford Police Interceptor Utility dostal nová výstražná světla

Ford si pro svůj policejní speciál připravil pro letošní…

Ford představuje nový Police Interceptor Utility (+video) Ford představuje nový Police Interceptor Utility (+video)

Ford si především pro severoamerické policejní sbory…

 



 
Polarizační brýle: Jak to, že umí schovat displeje?

Polarizační brýle: Jak to, že umí schovat displeje?

Dnes 11:00

Polarizační brýle se při řízení hodí, protože vám umí odfiltrovat různé odlesky. Jenže zároveň vám mohou zkazit výhled na head-up displej nebo obrazovku multimediálního systému.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani troubící autobus plný dětí

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani…

Na předměstí australského Melbourne se v pátek zastavil provoz. Postaral se o to párek klokanů, kteří si dopřáli…

 

iSport.cz

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička poslal třikrát k zemi

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička…

 Britský boxer Anthony Joshua je v profesionálním ringu novým vládcem těžké váhy. Na slavném stadionu ve Wembley…

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do nebe posílali góly

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do…

Jen obyčejný ligový zápas? Ne, v Plzni byla při vítězství nad Duklou 2:0 cítit úplně jiná nálada. Viktoria si…

 

Reflex.cz

Gigantické propouštění: V Turecku přišly o práci téměř 4000 státních úředníků

Gigantické propouštění: V Turecku přišly o práci…

Turecké úřady propustily více než 3900 zaměstnanců státní správy, armády a četnictva. Ve svém oficiálním…

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

S obrovským překvapením jsem po nákupu v internetovém obuvnictví zaznamenal vlnu reklam na další boty, které mi…