Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford F150 2013: Když to není rozbité, neopravujte to

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
Ford F-150 vstupuje do modelového roku 2013 s drobnými vylepšeními. Nejedná se ale pouze o novou masku chladiče.

Fordy řady F jsou nejprodávanějšími auty v USA napříč všemi kategoriemi. Nejmenší série F-150 se ve své dvanácté generaci prodává od roku 2008. Vzhled se nyní přiblížil větším modelům F Super Duty. Kromě toho přibyly do luxusnějších výbav HID světlomety, nová kola o 18 a 20 palcích a informační systém Sync s dotykovou obrazovkou MyFord Touch a hlasovým ovládáním. Ford se právě spíše než na radikální modernizaci soustřeďuje na multimédia. Co funguje, není třeba nijak radikálně měnit.

To ale neznamená, že by modrý ovál nechával vše při starém. Dvojice nových motorů V6 měla premiéru před rokem u modelu 2012, který také přinesl kosmetické změny vzhledu. A jednotka o objemu 3,7 l a dvakrát přeplňovaný EcoBoost 3,5 l se skutečně chytly, za poslední rok se jich prodala více než polovina. Výkonovou špičku pak tvoří vidlicový osmiválec 6,2 l.

A teď podrobněji: nejmenší čtyřventilový 3,7 Ti-VCT V6 nabídne 225 kW (306 k)/6500 min-1 a točivý moment 377 Nm/4000 min-1. Ve městě spotřebuje 13,8 a na dálnici 10,2 l/100 km. Přeplňovaný EcoBoost 3,5 l Ti-VCT poskytuje 272 kW (370 k)/5000 min-1 a 569 Nm/2500 min-1, přičemž 90 % točivého momentu je k dispozici v rozmezí od 1700 do 5000 otáček. Mastodont, jakým i nejmenší Ford série F je, si v městském provozu s tímto motorem řekne o 14,7 l, na dálnici pak spálí 10,7 l/100 km.

A osmiválce? Slabší dvouvačkový s válci do V (jak jinak?) objemu 5,0 l se může pochlubit o něco nižšími 268 kW (365 k)/5500 min-1. Ani u něj nelze čekat spotřebu minivozu (15,7/11,2 l/100 km). Agregát V8 6,2 l má sice jen jediný vačkový hřídel a navíc jen dvouventilový rozvod, ale také 302 kW/5500 min-1 a 588 Nm/4500 min-1.

Osmnáctilitrová spotřeba ve městě a třináctilitrová v dálničním provozu vypadají obludně, ale na takto motorizovaný vůz nejsou údaje nijak vysoké. Zvláště tehdy, když obr utáhne ještě přívěs o hmotnosti přes 5,1 tuny, stejně jako model s motorem EcoBoost. A na korbu s klidem naložíte dalších skoro 1,5 tuny. Všechny pohonné jednotky jsou spřaženy se šestistupňovou samočinnou převodovkou, v USA je také samozřejmostí volba pohonu mezi pouze zadní a oběma nápravami.

Špičková luxusní varianta Limited nabízí například elektronickou uzávěrku zadního diferenciálu a pomocníka při sjíždění prudkých kopců HDC. Další výbavy nesou názvy XLT, Lariat, King Ranch a Platinum. Nejvychytanější verze systému Sync má osmipalcový displej, dvě USB zdířky, slot na SD karty a vstupy pro audio. Stupeň Platinum obsahuje už kožené čalounění, možnosti individualizace jsou ale velmi široké. Tři nové barvy exteriéru představují modrá, hnědá a červená metalíza.

Doug Scott, marketingový šéf divize Ford Truck, řekl: „Full-size pickupy jsou čtvrtým největším segmentem trhu ve Spojených státech. Letos by se mělo prodat na 1,6 milionů nových aut této kategorie. Překonání dvoumilionové hranice je tedy jen otázkou času.“

Nový F-150 byl představen ve městě Bruceville v Texasu při oslavách 65 let spolupráce s organizací FFA (Future Farmers Of America). Právě farmáři jsou pochopitelně častými zákazníky a kupci těchto vozů.

Aleš Dragoun
Diskuze (34)
7. 6. 2012 06:23
Re: No
Znova opakuju, že "tenhle" full size je mi odporný. Co na tom nechápeš? Internet zakazovat kvůli mě nemusíte. Nechápu vůbec, proč se vždy debata stočí k něčemu, co nemá s debatou žádnou souvislost. Viz. zakazování internetu. Člověk napíše, že se mu nějaký auto nelíbí, že je to podle mýho názoru škoda paliva toto provozovat a co se dozvím....nemám práva cokoli zpochybňovat, jsem zařazen do politického spektra, jsem hlupák, mám rád octávku s kufrem a taky jsem brouk pytlík...necejtíte se tak trochu někdy trapně? >:D
Avatar - Katikakus
6. 6. 2012 17:44
Re: No
Pokud ti nevadi, ze te vsichni maji za hlupaka, klidne. Je to tvuj boj, medvidku...
6. 6. 2012 16:28
Re: se nehádejte
Pokiaľ človek nepozná realitu danej krajiny, tak nepochopí ani podstatu takýchto áut. Veľké pickupy boli konštruované za dvojakým cieľom. Sú to autá pre farmárov, stavbárov a ako niekto už spomenul aj kovbojov. Farmár s tým cez týždeň pracuje a na víkend to opláchne vodou a zoberie rodinu do kostola či ku známym. Farmári nepatria k milionárom aby si mohli dovoliť viacero áut, nieje všetko Dallas, čo sa blišťí. :-)

V mnohých stavebných firmách je takéto auto nepostradateľne. Kopec ľudí je majiteľmi lodí a tie treba nejako k vode dopraviť. V zime sa na to hodí pluh a odhrabávanie snehu môže začať. V priebehu dobrých troch sezón si tak možno zárobkom z odhrabávania snehu splatiť auto. Sneh sa totiž odstraňuje všade a každá bytovka či dom to musí robiť. Viete koľko je to parkovísk, predajní, príjazdových ciest k domom a pod? Na takúto prácu nieje nič lepšie, v predu pluh, na korbe vrecia so soľou a biznis je na svete.

Sám som tým jazdil a je to proste paráda. Prosím neodsudzujte ak o tom nemáte reálnu predstavu. To je ako by ste majiteľovi takéhoto trucka ukázali fábiu. By sa asi došťal pri tom pohľade. A aj fábia má v určitých krajinách a miestach svoje opodstatnenie.
Avatar - Lonestarstate
6. 6. 2012 13:37
Re: se nehádejte
Ropu loupil Saddám Husajn. A když jí nemohl stihnout ukrást, aspoň ropný vrt zapálil (Írán, Kuvajt,..). Mělo to historii už v tom, když jako dítě kradl slepice a ty, co nemohl ukradnout, aspoň sousedům otrávil. Ropu v zemích osvobozených US army odebírá ten, kdo si jí zakoupí. V Iráku je to zejména Čína (CNPC).
Avatar - Lonestarstate
6. 6. 2012 13:33
Re: No
Kdyby to nebylo hranaté, ale kulaté, tak na stejné užitné rozměry vnitřní, bude potřeba udělat ještě větší rozměry vnější. F-150 je hranatý právě proto, že je to pracant a pokud ho svojí českou optikou nahlížíš jako na zhýralost, tak prostě Brouk Pytlík seš. Je to jako peskovat Švédy na severu země, že topí i v létě. Tvůj generalizující výraz "tyhle full size" mluví za vše. "Tyhlety internety" je potřeba zakázat viď? >:D :no: