1.7. 2016 Michal Fokt

Ford Fiesta 2018: Nová generace bude větší a dospělejší

 

Aktuální Ford Fiesta už je osmileté auto, chvíle generační obměny se však už blíží, nástupce přijede za rok a čekejte celou řadu změn

Můžete namítat, že je aktuální fiesta už pěkně vousatá, jenž věk je jedna z mála věcí, která by nám na tomhle autě měla vadit. Ostatně Ford prodává fiestu stále nad očekávání dobře, což je neklamné znamení, že zákazníci její kvality cítí. Minimálně po stránce designu má auto stále co říct, svým podvozkem a řízením je vyhlášená, nejčastější výtky pak zaznívají na poněkud stísněný interiér a design palubní desky.

Z toho se dá vcelku dobře odvodit, co nás v budoucnu čeká - design auta by se u nového modelu neměl radikálně měnit, příď pouze převezme nejnovější stylistické rysy mondea, celkově však auto všemi směry povyroste - a to i na šířku tak, aby neztratilo kontakt corsou a chystaným (taktéž zvětšeným) polem. Horizontálně orientované zadní svítilny pak pomohou auto dále opticky rozšířit. karoserie bude pouze pětidveřová, sedan se objeví pouze na rozvojových trzích. V interiéru čekejte kvalitnější materiály, střízlivější design palubní desky, ale především více prostoru na předních a zejména zadních sedadlech, zvětší se také zavazadlový prostor. Auto dostane pochopitelně nejnovější fordí infotainment a zástupy elektronických asistentů.

Evropané se musí začít loučit s atmosférickou šestnáctistovkou, fiesta přejde kompletně na přeplňované benzinové tří- a čtyřválce. V nabídce se objeví také zcela nový turbodiesel 1.5 EcoBlue, jenž se bude nabízet patrně ve třech výkonových verzích. Na sportovní verzi ST bychom už neměli čekat dlouhá léta, dorazí nejpozději v roce 2019 přičemž nová generace fiesty přijde do prodeje příští rok. Zvěsti o ještě silnější Fiestě RS jsou nejspíš nepravdivé, ostatně nebude pro ni důvod, "estéčko" by mělo mít téměř 220 koní. Masově se v rámci modelu rozšíří také dvouspojková převodovka.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Progres na ženevském stánku Fordu: Pustili nás konečně do fiesty? (+video) Progres na ženevském stánku Fordu: Pustili nás konečně do fiesty? (+video)

Druhý den ženevského autosalonu mělo být na stánku Fordu…

Ford Fiesta v Ženevě: Proč je jich tak málo? A mohli jsme se alespoň posadit? Ford Fiesta v Ženevě: Proč je jich tak málo? A mohli jsme se alespoň posadit?

Nová generace ostré fiesty dostala tříválcový motor 1.5…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…