Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus RS na českém trhu za 990.000,-Kč

Diskuze (250)
Zákazníci si Ford Focus RS mohou u autorizovaných partnerů Fordu objednat již teď, první vozy by se v ČR měly objevit ještě v květnu.

Ford Focus RS se na scénu vrací po šestileté přestávce – tak dlouhá doba uplynula od ukončení výroby minulé generace. Ta nová je silnější a navzdory původním spekulací opět přichází s pohonem jen předních kol.

Motor nového Focusu RS překonává výkonovou hranici 300 koní. Výkon má maximum 224 kW (305 koní) při 6500 min-1, omezovač zasahuje při 7050 otáček. Konkurence Focusu RS nedosahuje zdaleka takových výkonů. Audi S3 se může pochlubit 195 kW, Opel Astra OPC pak 176 kW. Další zástupce Fordu v této kategorii – Focus ST – dosahuje 166 kW.

Přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru je známý už z Focusu ST, kde je silnější než první generace Focusu RS. Cílem konstruktérů při vývoji nového RS proto bylo postavit silnější auto než aktuální Focus ST a zároveň podobně radikální jako předchozí RS.

Maximum točivého momentu posílaného na přední kola je přitom 440 Nm v rozpětí 2300 až 4500 min-1. Motor je osazen větším turbodmychadlem Borg Warner K16, které dává maximální plnicí tlak 1,4 bar – přesně dvojnásobek než Focus ST. Výčet dalších odlišností zahrnuje například upravenou hlavu motoru, vačky, těsnění pod hlavou, sací potrubí a svody výfuku.

Naladění motoru zdůrazňuje požitek z vysokého špičkového výkonu. Široké maximum točivého momentu pokrývající celé střední pásmo otáček by ale zároveň mělo zaručovat dobrou využitelnost motoru v běžném provozu. Kombinovaná spotřeba je 9,4 l/100 km.

Šestistupňová převodovka je odvozená od Focusu ST. Má stejně dlouhé převody, kvůli vyššímu přenášenému momentu ale prošla ložiska a uložení spojky úpravami. Diferenciál se zvýšenou svorností Quaife je odvozený od minulé generace Focusu RS. Nejvyšší rychlost je 263 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 5,9 s.

Hlavním problémem u takto výkonných aut s pohonem předních kol je přenos momentu do volantu při zatáčení. Ford za tímto účelem vyvinul a nechal patentovat přední zavěšení RevoKnuckle, které konstrukčně vychází z nápravy typu McPherson. Na rozdíl od McPherson je ale RevoKnuckle rozdělené do dvou celků – jedna část je připevněná ke vzpěře, druhá se otáčí společně s kolem. Spodní uložení má tvar písmene C, je dvěma rameny spojeno s ložiskem kola a z horní strany je k němu připevněna vzpěra.

Tímto řešením konstruktéři dosáhli většího rozsahu nastavení geometrie a menšího přenosu rozdílu momentu na kolech do volantu (rozdíl momentu také potlačuje zvýšená svornost diferenciálu). Spodní rameno zajišťuje stejně jako u McPherson vedení kola, osa středového čepu je ale oddělená, čímž se RevoKnuckle podobá složitější konstrukci nápravy s dvojitými lichoběžníky.

Doporučujeme
Za volantem: Ford Focus RS

Na obou nápravách má Focus RS tužší pružiny, vzadu je to dokonce o 40 %. Rozchod kol se vpředu i vzadu rozšířil o 40 mm, světlá výška byla snížena o 20 mm. Elektrohydraulický posilovač řízení pracuje se strmějším převodem (13,2:1 místo 14,7:1 u Focusu ST) a volant má jen 2,32 otáčky z rejdu do rejdu.

Brzdová soustava má vpředu kotouče o průměru 336 mm, vzadu 302 mm. Ukrývají se za 19palcovými koly s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 235/35. Brzdná dráha ze 100 km/h je 34,8 m. Brzdám samozřejmě pomáhají systémy ABS a EBD, standardem je i stabilizace ESP, nastavená ovšem na pozdější a agresivnější zásahy.

Na výběr budou tři barvy karoserie – modrá Indianapolis Blue, zelená Performance Green a bílá Frost White. Cena pro německý trh byla stanovena na 33.900 Euro, RS je tak o více než 8 tisíc Euro dražší než ST. Na českém trhu se RS prodává za 990.000,-Kč, ST lze mít ale již za necelých 630 tisíc korun.

Ford Focus RS - technické údaje a srovnání s Focus ST
ModelFocus RSFocus ST 3dv.
Motor2,5 Turbo2,5 Turbo
Zdvihový objem [cm3]25222522
Válce/ventily5/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]224/6500166/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]440/2300-4500320/1600-4000
Max. rychlost [km/h]263241
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,96,8
Komb. spotřeba [l/100 km]9,49,3
Provozní hmotnost [kg]14671392
Cena [Kč]990.000,-629.990,-

Na rozdíl od ostatních modelů Ford na českém trhu bude mít Focus RS jen velmi omezenou nabídku zvláštních výbav. V ceně je totiž prakticky vše, co sportovní vůz potřebuje: 19palcová 15paprsková kola RS z lehkých slitin, speciální aerodynamická sada dílů RS, xenonové světlomety, startovací tlačítko FordPower nebo funkční difuzor.

Výbava na přání obsahuje prakticky jen vyšší řady audiosoustavy ve spojení s navigačním systémem, speciální kola v bílé barvě a dvě pevné sady zvláštních výbav: Komfort a Technology.

Zákazníci si Ford Focus RS mohou u autorizovaných partnerů Fordu objednat již teď, první vozy by se v ČR měly objevit ještě v květnu.

Diskuze (250)
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 13:18
Re: Milý maxo!
Nu, proti AMG "patří" ta OSTRÁ verze "M" - proti V8 500 je zaměřena ta "normální" 50i ... a ta je v tuto chvíli, dle mne, asi LEPŠí - si myslím..
PS: SL 6.3 AMG patří k NEJ- vozům (přitom čistě "teoreticky" kabriolety já NErada) co jsem kdy řídila :yes: ;-)
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 12:49
Re: Milý maxo!
Z mého pohledu je NEJ- současný "výrobek" Mercedes(u) CL a SL 6.3 AMG :yes:
PS: V8 500 je výborné, ale teď co bmw nasadilo své dvou-turbové 4.4 ... no asi bych zvolila to ;-)
Spěchám odjíždím - pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 12:19
Re: Milý maxo!
Ono MB má již DELŠí dobu s "diesly" trošičku "problém" resp. zpoždění (tedy nový 250 CDi je asi VELMi povedený, ale CELKOVĚ, když vezmu v potaz VŠECHNY motory, tak to zas tak "převratné/prémiové" NEní ...)
A teď jsem NEměla na mysli čistě jen "výkony" (čím více mám praxe, tím více jsem přesvědčena že nějaké "číslíčko" MAX. výkonu či točivého momentu sice samozřejmě smysl MÁ, ale DŮLEŽITĚJŠí je "komplexní" chování a fungování motoru - tam se vlastně dotkl "vrcholu" a jde "s dobou" MB nyní s tím 250 CDi, jinak (mám pocit) maličko (malilinko) spíše "zaostává"
Stejně jako u té převodovky to NEní v reálu "problém", spíše jen ... trochu chybí určitý pocit NADřazenosti a technického NÁSKOKU (který by měl majitel "vrcholného" automobilu - jímž mb rozhodně byl/je a bude - mít).
Jak sám píšete - je to spíše v kategorii "pocitů" a "očekávání" - prostě od loga Mercedes očekáváme MAXIMUM - prostě ROZDÍL od "ostatních" by "měl být" VĚTŠí (i za TO se přeci platí ta vyšší cena - a nejen pořizovací)
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 11:21
Re: Milý maxo!
S tím 3.0 HDi jsem chtěla jen "popíchnout" ;-) (i když se těm "prémiovým" motorům asi opravdu "vyrovná")
Přiznávám, že s DSG jsem ještě NEjela, co se MB týče - trochu "zkušeností" tam mám a NENí "špatná" - ale OPRAVDU se jí i ta "levná" verze Aisin co mám V C5 maličko/vzdáleně "vyrovná" (takže 8mi stupňová verze ji možná i "překonává") - opravdu NEJ-povedenější mi v současnosti přišel automat od bmw (ale samozřejmě máte PRVAVDU, že jsou "vědomě" JINAK "laděné")
PS: A to jsem NEměla možnost zkoušet novou převodovku v bmw 7, ta prý také :yes:
Avatar - Hammunasakra
22. 4. 2009 10:51
Re: Milý maxo!
Mohu-li vás trochu "potrápit" ;-) - neměli bychom zapomínat ani na nový V6 3.0 HDi - je to bi-/twin-turbo, ale cenově bude ...(a letos bude v Jaguar, Land Rover, Citroën - prozatím) :-)
K němu je převodovku Aisin, která VŮBEC NEní špatná, a svým "pohodovým" opravdu plynulým řazením se "málem/možná i" vyrovná mercedes(ímu) 7 G, ale dle mých malých zkušeností - bmw je JINDE (ehm, o dost ;-) )
Pěkný den :-)