Ford Focus RS na českém trhu za 990.000,-Kč

Ford Focus RS na českém trhu za 990.000,-Kč

 
 

Zákazníci si Ford Focus RS mohou u autorizovaných partnerů Fordu objednat již teď, první vozy by se v ČR měly objevit ještě v květnu.

Ford Focus RS se na scénu vrací po šestileté přestávce – tak dlouhá doba uplynula od ukončení výroby minulé generace. Ta nová je silnější a navzdory původním spekulací opět přichází s pohonem jen předních kol.

Motor nového Focusu RS překonává výkonovou hranici 300 koní. Výkon má maximum 224 kW (305 koní) při 6500 min-1, omezovač zasahuje při 7050 otáček. Konkurence Focusu RS nedosahuje zdaleka takových výkonů. Audi S3 se může pochlubit 195 kW, Opel Astra OPC pak 176 kW. Další zástupce Fordu v této kategorii – Focus ST – dosahuje 166 kW.

Přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru je známý už z Focusu ST, kde je silnější než první generace Focusu RS. Cílem konstruktérů při vývoji nového RS proto bylo postavit silnější auto než aktuální Focus ST a zároveň podobně radikální jako předchozí RS.

Maximum točivého momentu posílaného na přední kola je přitom 440 Nm v rozpětí 2300 až 4500 min-1. Motor je osazen větším turbodmychadlem Borg Warner K16, které dává maximální plnicí tlak 1,4 bar – přesně dvojnásobek než Focus ST. Výčet dalších odlišností zahrnuje například upravenou hlavu motoru, vačky, těsnění pod hlavou, sací potrubí a svody výfuku.

Naladění motoru zdůrazňuje požitek z vysokého špičkového výkonu. Široké maximum točivého momentu pokrývající celé střední pásmo otáček by ale zároveň mělo zaručovat dobrou využitelnost motoru v běžném provozu. Kombinovaná spotřeba je 9,4 l/100 km.

Šestistupňová převodovka je odvozená od Focusu ST. Má stejně dlouhé převody, kvůli vyššímu přenášenému momentu ale prošla ložiska a uložení spojky úpravami. Diferenciál se zvýšenou svorností Quaife je odvozený od minulé generace Focusu RS. Nejvyšší rychlost je 263 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 5,9 s.

Hlavním problémem u takto výkonných aut s pohonem předních kol je přenos momentu do volantu při zatáčení. Ford za tímto účelem vyvinul a nechal patentovat přední zavěšení RevoKnuckle, které konstrukčně vychází z nápravy typu McPherson. Na rozdíl od McPherson je ale RevoKnuckle rozdělené do dvou celků – jedna část je připevněná ke vzpěře, druhá se otáčí společně s kolem. Spodní uložení má tvar písmene C, je dvěma rameny spojeno s ložiskem kola a z horní strany je k němu připevněna vzpěra.

Tímto řešením konstruktéři dosáhli většího rozsahu nastavení geometrie a menšího přenosu rozdílu momentu na kolech do volantu (rozdíl momentu také potlačuje zvýšená svornost diferenciálu). Spodní rameno zajišťuje stejně jako u McPherson vedení kola, osa středového čepu je ale oddělená, čímž se RevoKnuckle podobá složitější konstrukci nápravy s dvojitými lichoběžníky.

Doporučujeme
Za volantem: Ford Focus RS

Na obou nápravách má Focus RS tužší pružiny, vzadu je to dokonce o 40 %. Rozchod kol se vpředu i vzadu rozšířil o 40 mm, světlá výška byla snížena o 20 mm. Elektrohydraulický posilovač řízení pracuje se strmějším převodem (13,2:1 místo 14,7:1 u Focusu ST) a volant má jen 2,32 otáčky z rejdu do rejdu.

Brzdová soustava má vpředu kotouče o průměru 336 mm, vzadu 302 mm. Ukrývají se za 19palcovými koly s nízkoprofilovými pneumatikami o rozměru 235/35. Brzdná dráha ze 100 km/h je 34,8 m. Brzdám samozřejmě pomáhají systémy ABS a EBD, standardem je i stabilizace ESP, nastavená ovšem na pozdější a agresivnější zásahy.

Na výběr budou tři barvy karoserie – modrá Indianapolis Blue, zelená Performance Green a bílá Frost White. Cena pro německý trh byla stanovena na 33.900 Euro, RS je tak o více než 8 tisíc Euro dražší než ST. Na českém trhu se RS prodává za 990.000,-Kč, ST lze mít ale již za necelých 630 tisíc korun.

Ford Focus RS - technické údaje a srovnání s Focus ST
ModelFocus RSFocus ST 3dv.
Motor2,5 Turbo2,5 Turbo
Zdvihový objem [cm3]25222522
Válce/ventily5/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]224/6500166/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]440/2300-4500320/1600-4000
Max. rychlost [km/h]263241
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,96,8
Komb. spotřeba [l/100 km]9,49,3
Provozní hmotnost [kg]14671392
Cena [Kč]990.000,-629.990,-

Na rozdíl od ostatních modelů Ford na českém trhu bude mít Focus RS jen velmi omezenou nabídku zvláštních výbav. V ceně je totiž prakticky vše, co sportovní vůz potřebuje: 19palcová 15paprsková kola RS z lehkých slitin, speciální aerodynamická sada dílů RS, xenonové světlomety, startovací tlačítko FordPower nebo funkční difuzor.

Výbava na přání obsahuje prakticky jen vyšší řady audiosoustavy ve spojení s navigačním systémem, speciální kola v bílé barvě a dvě pevné sady zvláštních výbav: Komfort a Technology.

Zákazníci si Ford Focus RS mohou u autorizovaných partnerů Fordu objednat již teď, první vozy by se v ČR měly objevit ještě v květnu.

Anketa

Když sportovní Ford Focus, tak...
  • ...jedině RS (224 kW, 440 Nm), na ceně nezáleží.

    76,6

    Hlasovat

     
  • ...jedině ST (166 kW, 320 Nm) se zajímavou cenou.

    23,4

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Kurz bitcoinu vždy připomínal horskou dráhu, to se ale může změnit Kurz bitcoinu vždy připomínal horskou dráhu, to se ale může změnit

Bitcoin v rozmezí jednoho týdne vstupuje na největší…

Ceny plynu kvůli výbuchu rakouského terminálu prudce rostou Ceny plynu kvůli výbuchu rakouského terminálu prudce rostou

Exploze plynového terminálu ve východorakouské obci…

Kvůli zřícení lávky v Troji podala Praha trestní oznámení Kvůli zřícení lávky v Troji podala Praha trestní oznámení

Praha podala trestní oznámení na neznámého pachatele…

Evropská komise schválila převzetí části Air Berlin Evropská komise schválila převzetí části Air Berlin

Evropská komise schválila plánované převzetí části…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Ford Focus RS na českém trhu za 990.000,-Kč







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Ojetý Ford Focus 2. generace: Více dieselů i kvality Ojetý Ford Focus 2. generace: Více dieselů i kvality

Druhá generace focusu obchodně navázala na svého v mnoha…

Ojetý Ford Focus II (2004-2011): Rozumná volba Ojetý Ford Focus II (2004-2011): Rozumná volba

Ford Focus druhé generace výrazně zlepšil antikorozní…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo zablokoval moje číslo v mobilu!

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo…

Až nyní vycházejí najevo informace o ročním sporu Karla Gotta (78) a jeho nejstarší dcery. Za jejich odlukou…

 

iSport.cz

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se Slavií zažil i Ligu mistrů

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se…

Třicetiletý obránce fotbalistů Brna Tomáš Jablonský ukončil z rodinných a osobních důvodů hráčskou kariéru. S…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…