Ford Focus ST170 - Focus míří mezi sporťáky

Ford Focus ST170 - Focus míří mezi sporťáky

 
 

Ford Focus vstupuje do elitní skupiny ostrých hatchbacků s modelem ST170, přičemž ST je zkratkou pro Sport Technologies a číslice znamená stádo koní pod kapotou.

Kategorie GTI v nižší střední třídě v posledních letech poněkud upadala. Zatímco drtivá většina kompaktních hatchbacků minulých generací navzájem soupeřila o každého koně a až na výjimky šlo vesměs o vyrovnané klání, vozy počátku 21. století se k výkonu stavěly dosud poměrně vlažně. Maximum představovaly vozy koncernu VW, a těm k nadvládě stačila přeplňovaná osmnáctistovka se 110 u golfu a 134 kW u leona. Průlom však vloni způsobila Honda Civic Type R se svým nepřeplňovaným dvoulitrem s pozoruhodným výkonem 147 kW, která odsunula konkurenci tak trochu do role komparsu. Vyvolala tím v nižší střední třídě horečné zbrojení, které donutilo Opel k tomu, aby se podělil o přeplňovaný dvoulitr se 141 kW z modelu Astra Coupe Turbo s 3D hatchbackem Astra a kombíkem, Volkswagenu Golf už najednou také nestačilo 110 kW, pouze francouzští výrobci poněkud otálejí se sportovní verzí svých modelů. Renault vyčkává do podzimu na novou generaci Méganu, Citroen také spoléhá zjevně na nástupce Xsary a Peugeotu 307 jako by se honba za výkony netýkala a model 306 S16 stále čeká na následovníka. Se svou troškou do mlýna přichází také Ford, který se ale rozhodl zaútočit hned na dvou frontách. Zatímco divoký model Focus RS (Rally Sport) se pokusí se svými 162 kW přeplňovaného dvoulitru srazit z trůnu dosud suverénní Civic Type R, model ST170 se bude rvát o přízeň zákazníků s "řadovými gé-té-íčky".

Focusu ST170 k tomu dopomůže nepřeplňovaný dvoulitr Duratec ST (konečně další auto bez turba...) s výkonem 125 kW při 7000/min, což napovídá, že půjde o motor s velkou chutí do otáček, točivý moment vrcholí hodnotou 196 N. m při 5500/min. Přitom už při 2200/min má řidič k dispozici 85 procent nejvyššího točivého momentu a v širokém rozmezí otáček 2500/min až 6000/min neklesá točivý moment pod 190 N. m. Červené pole otáčkoměru začíná až na 7200/min, elektronický omezovač otáček zasáhne o 150/min výše. Řadový čtyřválec má litinový blok, pouze hlava je z hliníkové slitiny, dvojice sacích ventilů každého válce disponuje proměnným časováním VVT a o správné dýchání se stará dvoustupňové sací potrubí spolu s filtrem se sníženým odporem. Převodovka je šestistupňová s přímým řazením, a přenáší točivý moment na přední sedmnáctipalcová litá kola, obutá do nízkoprofilových pneumatik o rozměru 215/45, který mají i ta zadní.

Ford Focus ST170 zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,2 s a bude schopen uhánět rychlostí až 215 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom bude činit 9,1 l, ve městě si ST řekne o 12,4 l a mimo město o 7,2 l benzinu s oktanovým číslem 95.

ST170 se bude nabízet nejen ve tří-, ale i v pětidveřovém provedení, 3D váží 1208 kg, 5D o 31 kg více, což se ovšem na dynamice nijak neprojeví. Temperament vozu budou krotit kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením, které by měly vůz zastavit ze stokilometrové rychlosti již na dráze 36,3 m. Pomáhat jim při tom bude ABS, stabilitu v zatáčkách zase pohlídá ESP, které se bude montovat na přání. Podvozek využívá vpředu vzpěr McPherson, vzadu je čtyřprvkové nezávislé zavěšení, obojí však bylo ve srovnání s řadovým focusem patřičně modifikované. To spolu se sportovním nastavením pružin a tlumičů zajistí již tak znamenitému podvozku ještě lepší vlastnosti.

Ford Focus ST170 nedává své sportovní ambice moc najevo. Od sériových modelů se liší jen nepatrně modifikovaným předním nárazníkem s kulatými mlhovkami, zezadu je od sebe nerozeznáte vůbec. Ani v interiéru se žádná velká revoluce nestala, změny jsou vesměs kosmetické, mimo jiné mají číselníky přístrojů bílé podbarvení a červené osvětlení, lepší držení těla v zatáčkách zajistí sportovní sedadla. Standardem je také klimatizace a autorádio s CD měničem na 6 disků. Tento model je již v současnosti možné koupit i na českém trhu, a to za 865.000 korun. To je docela hodně, když uvážíme, že je to i s ohledem na bohatší výbavu nad divokou Hondou Civic Type R 2.0/147 kW za 809.000. Taková Toyota Corolla TS s motorem 1,8 l/141 kW totiž přijde na 734.900 Kč a korun a Volkswagen Golf GTI s motorem 2,3 V5/125 kW stojí 766.300 korun. Ovšem na druhou stranu třeba taková jubilejní, výbavou nabitá verze golfu 1,8 T/132 kW přijde na 964.900 Kč...

Motor2,0 Duratec ST
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)1988
Válce/ventily4/4
Max. výkon (kW/ot)127/7000
Max. točivý moment (Nm/ot)196/5500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)215
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,2
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)12,4
Mimo město (l/100 km)7,2
Kombinovaná (l/100 km)9,1
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4537
Šířka (mm)1784
Výška (mm)1682
Rozvor (mm)2620
Rozchod vpředu (mm)1494
Rozchod vzadu (mm)1490
Objem zav. prostoru (l)350
Pohotovostní hmotnost (kg)1208 (3D) /1239 (5D)
Rozměr pneu vpředu215/45 R17
Rallye Dakar 2018
České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 

Štítky Focus Golf Pneu Ford

 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Ford oficiálně o problémech motoru Focus RS. Co řekl technický bulletin? Ford oficiálně o problémech motoru Focus RS. Co řekl technický bulletin?

O ztrátě chladicí kapaliny a bílém kouři u současného…

První oficiální foto nového Fordu Focus: Maskování stále nesundal První oficiální foto nového Fordu Focus: Maskování stále nesundal

Očekávanou novinku Modrého oválu jsme si zatím mohli…

 



 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…