Ford Focus vs. Volkswagen Jetta: Designový duel

Ford Focus vs. Volkswagen Jetta: Designový duel

 
 

Dva tradiční zástupci sedanů nižší střední třídy projdou generační obměnou. Ford Focus i VW Jetta se k zákazníkům dostanou počátkem příštího roku.

Dnes v designovém duelu porovnáme sedany, které pojí shodná karosářská varianta a rozměrový segment. Z hlediska estetického ztvárnění však automobily představují dvě zcela odlišná pojetí designu, každý tedy zaujímá pozornost rozdílných typů potenciálních zákazníků.

Nová generace sedanu Jetta již přímo nevychází z designu hatchbacku Golf. Tvarově se jedná o zcela svébytný model, který ovšem nevybočuje z modelové linie současné nabídky vozidel Volkswagen. Vůz respektuje aktuální designový trend, který je založen na pozvolné evoluci tvarů předešlých generací. Proto výrobce neusiluje o prosazení odvážných stylistických prvků, namísto toho preferuje uhlazené a pravidelné tvary, od nichž lze očekávat zdatnost v odolávání zubu času. Předmětem tohoto směru je horizontální maska chladiče, která je v porovnání s předchozím provedením nižší a štíhlejší. V případě vyšších verzí modelu ji lze ozvláštnit chromovými detaily v podobě linek, jako je tomu u vyobrazeného modelu.

Ford Focus Sedan zvolil sportovní tvary, jimiž jakoby chtěl navázat na hravý styl New Edge, jehož průkopníkem a patrně nejznámějším modelem v sériové výrobě byla první generace Fordu Ka. Ve srovnání s předchozí generací Focusu je příď nového vydání modelu členitější a odvážnější. Otvory pro přívod vzduchu do motoru jsou děleny na několik částí, přičemž ty boční jsou vyvedeny ve tvaru trojúhelníku, což automobilu dodává na vizuální dravosti.

Odlišnost obou vozidel dobře vyniká při bočním pohledu na automobily. U Jetty spatříme hladký a nepříliš komplikovaný profil, který plně koresponduje s designovým zaměřením celého vozidla.

Focus jde na to jinak a sice formou několika linek, které zpestřují celek. Nejvýraznější z nich je vidět pouze na profilu, kde začíná a zároveň končí. Další přesně kopíruje tvar předního blatníku, po čemž se volně ztrácí ve volném prostoru. Třetí vychází z horní linky zadních svítilen a pozvolna splývá se zadními bočními dveřmi. Tomu sekunduje zářez, nepřímo připomínající tvar čepele, jež protíná dolní partie předních dveří.

Zádě přesně zapadají do filosofie designu toho kterého modelu. V souladu s abecedním pořadím začněme Fordem, v jehož zádi lze vypozorovat, podobně jako u Focusu Combi, návaznost na o třídu vyšší Mondeo. Ta je dána nejen výraznými svítilnami nekonvenčního tvaru, ale také bohatě tvarovaným víkem zavazadlového prostoru.

Volkswagen se i v zadních partiích vydává cestou plynulých a konformních tvarů. Optika zadních svítilen odpovídá současnému trendu značky, kdy jsou jednotlivé světelné segmenty viditelně členěny na samostatné části.

Interiéry vozidel plně odpovídají stylistickému zaměření vnějšku. U Fordu hrají prim opět sportovní tvary s velmi členitým uspořádáním ovládacích a designových prvků. Přístrojovou desku jako celek nepojí s tou u předchůdce příliš viditelných paralel, tmavé barvy kabiny místy doplňují světlé doplňky a některé díly na středovém panelu dostaly lesklý povrch.

Volkswagen vybavil Jettu interiérem, kterým model harmonicky navazuje na své tovární soukmenovce. Hlavní roli na palubě hraje ergonomie pracoviště řidiče, vše je maximálně přehledné. Přístrojová deska, jejíž dominantou je široký středový panel, působí fortelně, čemuž napomáhá masivní lišta před sedadlem spolujezdce, zhotovena v chromovém provedení.

Jake.auto.cz: Ford Focus (přehled testů a dalších článků)

Jake.auto.cz: VW Jetta (přehled testů a dalších článků)

Anketa

Který kompaktní sedan se vám líbí víc?
Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Focus vs. Volkswagen Jetta: Designový duel













Blesk.cz

Zeman hostil věrné na Hradě: 400 tisíc za raut, pití za 35 tisíc

Zeman hostil věrné na Hradě: 400 tisíc za raut, pití…

Na kolik vyšel slavnostní večr, na kterém Miloš Zeman oznámil svým věrným druhou kandidaturu na prezidenta?…

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…